Na Profesiu chodia samí nezamestnaní? Omyl

Viac ako dve tretiny návštevníkov pracovného portálu robotu majú a obzerajú sa po inom mieste

25.11.2013 / Marek Legéň

O voľné miesta na trhu práce sa napriek vysokej nezamestnanosti zaujímajú väčšinou ľudia, ktorí už robotu majú. Vyplýva to zo zistení najväčšieho slovenského portálu s pracovnou inzerciou Profesia.sk. Pracujúci alebo podnikatelia tvoria viac ako dve tretiny z vyše šesťstotisíc ľudí, ktorí mesačne na portál zavítajú.

„Najväčšiu skupinu návštevníkov tvoria ľudia, ktorí síce aktuálne prácu majú, ale keby sa objavila ponuka, aká ich zaujme, pravdepodobne by neváhali prácu zmeniť,“ hovorí generálna riaditeľka spoločnosti Profesia Ivana Molnárová. Ani zďaleka teda neplatí, že na prácu cez web striehnu najmä tí, ktorí ju nemajú. Nepracujúci alebo dôchodcovia tvoria iba necelú tretinu návštevníkov portálu.

Na vhodných uchádzačov je ochotných počkať čoraz viac firiem. Kým v roku 2008 tvoril podiel ponúk s nástupom ihneď takmer polovicu všetkých ponúk na Profesia.sk, dnes ich je len 28 percent. „Z našich skúseností vieme, že napriek vysokej nezamestnanosti na Slovensku dobrí kandidáti sú práve zamestnaní ľudia,“ poznamenáva I. Molnárová.

Najtrpezlivejších zamestnávateľov možno nájsť v štátnej správe a samospráve s trojpercentným podielom ponúk s nástupom ihneď. V súkromnom sektore firmy nečakajú, že zamestnanec príde okamžite, ak obsadzujú pozíciu vo vrcholovom manažmente či ekonomike, financiách a účtovníctve. Naopak, rýchlo chcú nájsť ľudí podnikatelia v sektoroch cestovný ruch, gastro a hotelierstvo, poľnohospodárstvo, potravinárstvo či služby.

Ľudia nezvyknú klikať na ponuky práce na internete náhodne, ale skôr ich pravidelne sledujú. Najbežnejší návštevník podľa údajov AIMmonitor  príde na Profesia.sk aspoň dvadsaťjedenkrát za mesiac.

Profesia_sledovani ponuk

Súvisiace Situácie

© 2013 News and Media Holding

Diskusia (0reakcií)