Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

3 vzdelávacie programy, ktoré by ste mali poznať

16.11.2019, 00:00 | PR

Inzercia | Na Slovensku existuje viacero epicentier, kde sa stretávajú projekty a organizácie, ktoré ho robia lepším miestom pre život.

  • Tlačiť

Jedným z takýchto miest je aj cowork HubHub, kde sa spájajú vzdelávacie programy Butterfly Effect, Mini Tech MBA for Women a DofE, ktoré pomáhajú mladým ľuďom naštartovať ich profesionálnu kariéru.

Efekt mávnutia motýlích krídel

Vzdelávací program Butterfly Effect vznikol v spolupráci firiem Sygic, Leaf, Pixel Federation a HubHub. Zrodil sa ako platforma, kde sa digitálne firmy môžu deliť o svoje skúsenosti s mladými ľuďmi. Tí vďaka tomu môžu slovenskej ekonomike prinášať inovatívne nápady či rozbiehať svoje vlastné firmy a projekty.

„Vnímali sme, že na Slovensku neexistuje vzdelávacia inštitúcia, ktorá by bola dobre prepojená s praxou, hlavne v oblasti digitálnych technológií, a vedela by učiť témy, ktoré sú dôležité pre digitálny biznis. Začali sme preto budovať víziu, právnu štruktúru, tím a postupne vznikol Butterfly Effect, ako ho poznáme dnes,” vysvetľuje Lucia Šicková, spoluzakladateľka Pixel Federation.

Lucia Šicková

Dnes Butterfly Effect ponúka účastníkom dva rôzne smery zamerania. AppsLab ponúka študentom, freelancerom a všetkým, ktorí sa zaujímajú o vývoj digitálnych produktov možnosť prejsť si počas piatich mesiacov celým procesom vývoja mobilnej aplikácie. GamesLab je zase určený pre tých, ktorých zaujíma proces vývoja hier. Oba tieto programy sú nastavené tak, aby sa dali stíhať aj popri škole alebo práci.

Butterfly Effect má za sebou už štyri vydarené ročníky, z ktorých vzišli viacerí úspešní absolventi. Mnohým z nich sa vďaka skúsenostiam získaným počas programu podarilo získať uplatnenie v popredných slovenských digitálnych firmách alebo rozbehnúť vlastné projekty. Nový ročník Butterfly Effect sa spúšťa už začiatkom budúceho roka. Prihlasovanie je pre záujemcov otvorené do až 17. novembra.

IT je naozaj pre všetkých

IT sektor ešte stále nie je natoľko rodovo vyvážený, ako by sa patrilo. Práve vzdelávací program Mini Tech MBA for Women sa snaží tento stav zmeniť. Počas trojmesačného kurzu poskytuje ženám základné vzdelanie v rozličných IT oblastiach. Ponúka im možnosť na vlastnej koži si vyskúšať prácu s nástrojmi a programovacími jazykmi ako Python, SQL alebo HTML a CSS.

„Myšlienka programu Mini Tech MBA for Women vznikla v roku 2017 s cieľom motivovať ženy do objavovania sveta informačných technológií. Vnímali sme, že IT sektor je odvetvím budúcnosti. Rozhodli sme sa vytvoriť vzdelávací program pre ženy, v rámci ktorého získajú komplexný prehľad o technológiách, praktické digitálne zručnosti a cenné kontakty na ľudí a firmy z IT prostredia,“ vysvetľuje vznik tejto myšlienky Mirka Uhnak, CEO Mini Tech MBA for Women.

Aj napriek tomu, že tento program má len pár rokov, už prináša svoje ovocie. Ako popisuje Mirka: „Programom doteraz prešlo 86 žien, ktorým sa po absolvovaní podarilo posunúť kariérny aj osobný život na novú úroveň. Tretina absolventiek už dosiahla pracovný posun na svoju vysnívanú pozíciu. Vďaka programu sa tak do IT sektora dostali nové posily, ktoré prispievajú k diverzite tímov.“

Zdroj: HubHub

Veľkou výhodou Mini Tech MBA for Women je, že okrem vzdelávania sa mu darí budovať aj komunitu úspešných žien. „Medzi účastníčkami programu vznikajú silné vzťahy, ktoré upevňujeme v rámci alumni klubu. Cennými kontaktmi sú aj lektori a mentori z firiem a akademického prostredia, ktorí ich štúdiom sprevádzajú,“ vymenúva najväčšie prínosy Mirka.

Kráľovské ocenenie

Medzinárodná cena vojvodu z Edinburgu (skrátene DofE) je komplexný vzdelávací program, ktorý dáva mladým ľuďom vo veku 14 až 24 rokov šancu rozvinúť svoje schopnosti a charakterové vlastnosti pre reálny život, naplniť svoj potenciál a pomáha im uspieť v živote.

Pred vyše 60 rokmi ho založil princ Philip, manžel britskej kráľovnej Alžbety. Na Slovensko sa dostal až pred 5 rokmi, ale za ten čas stihol veľa. „DofE Slovensko sa zaradilo medzi 3 najrýchlejšie rastúce DofE kancelárie v Európe. V roku 2018 sa do programu zapojilo 165 škôl, kde na splnení svojich cieľov makalo vyše 3000 mladých ľudí za podpory vyše 700 učiteľov a pracovníkov s mládežou,“ hovorí Simona Lučkaničová, komunikačná manažérka DofE.

V programe DofE si mladí ľudia stanovujú individuálne ciele a výzvy v niekoľkých aktivitách a na ceste k ich splneniu posilňujú svoju zodpovednosť a vytrvalosť, poznávajú a prekonávajú sami seba a získavajú nové zručnosti, užitočné pre ďalší akademický aj pracovný život. Zapojením sa do programu sa navyše stávajú súčasťou medzinárodnej komunity.

„DofE je unikátne v tom, že rozvíja charakterové vlastnosti mladých ľudí - vytrvalosť, cieľavedomosť a vnútornú motiváciu. Konkrétne sa teda rozprávame o schopnosti zadefinovať si vlastný cieľ, ktorý si každý účastník vyberá podľa svojich záujmov, a o vytrvalej pravidelnej práci na jeho naplnení. Vnútorná motivácia je pri tejto ceste splnených cieľov preto veľmi podstatná. Veríme, že takýmto jednoduchým spôsobom pomáhame mladým objaviť a naplniť svoj potenciál a že im tieto charakterové vlastnosti pomôžu v živote dosahovať úspechy,“ uzatvára Simona.

Ako sme už spomínali, tieto projekty nespája len túžba podporovať vzdelávanie na Slovensku. Všetky sú súčasťou komunity HubHub, ktorá spája nielen projekty tohto typu, ale aj mladých profesionálov, startupy či etablované firmy. Pričuchnúť k tomu, ako to v tejto komunite vyzerá, môžete aj vy - prihlasovanie do Butterfly Effect bude otvorené ešte niekoľko dní.

  • Tlačiť

Tagy PR články