Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

4 mýty o tom, ako vzniká korupcia a aká je skutočnosť

22.05.2018 | Peter Brejčák

Diskusia (30 reakcií) Pravidlá diskusie

22.05.2018 | Mikil

Prvou podmienkou boja s korupciou je transparentnosť. Napríklad poslúži nákup bojových vozidiel na ministerstve obrany. Už dávno mal byť nákup pozastavený a aktéri potrestaní. Alebo nákup CT. Alebo prepojenie Vadalu na vladne špičky... všetko to je o transparentnosti.
Polícia a sudcovia su tiež po uši v bahne takže radšej nič neriešia.

22.05.2018 | jannys

Predčasné voľby v Banánovej republike nem budú... Rabovačky pokračujú ? ? ?

22.05.2018 | dalen

S korupciou netreba bojovať prijímaním zákonov, ani organizovaním protestov. Vidíme, že to nefunguje. Jediný dôvod, prečo sa na Slovensku rozmáha korupcia je, že ľudia nevedia zarábať peniaze čestne, morálne a eticky. Nikdy nikto ich to neučil. Tak ako píše Robert Kiyosaki vo svojich bestselleroch - ľudia absolvujú VŠ a myslia si, že už všetko vedia.

22.05.2018 | Andrej_sk

Tymto vyrokom som si nie moc isty. Vyplyva mi z neho, ze nejaky nas skorumpovany politik sa v minulosti vsemozne snazil cestne, moralne a eticky uzivit, ale ako na potvoru to neslo.
A nikdy nikto ich to neucil? Co sme zvierata (zle prirovnanie, ale ine vymysliet neviem), ze ked nam nepovedia nekradni, nepodvadzaj, tak my to robit budeme?
A co sa tyka poslednej vety - mame starostov, ktori nemali ani strednu, zabetonovanych na svojich poziciach uz nielkolko volebnych obdobi, dohadzujucich ksefty spriaznenym ludom,.mame tu policajnych funkcionarov, ktori si vzdelanie dodatocne "vybavovali" kvoli povyseniu, ...

22.05.2018 | dalen

Politici peniaze nezárabajú. Majú to zakázané zákonom. Peniaze dostávajú podľa tabuliek z našich daní. Takisto aj starostovia a policajní funkcionári.
Spadáš presne do tej skupiny "nevedomých", ktorí ani nevedia, čo nevedia.

22.05.2018 | Andrej_sk

To si robis srandu? Alebo si prave spadol z Gurunu? Cize tvoje vyhlasenie je dokaz toho, ze nasi popredni politici svoj majetok nadobudli len a len vdaka tabulkovym platom. To ostatne su vymysly slovenskych prostitutok.
Z toho sa da vyvodit - korupcia na Slovensku neexistuje.
Good bye and amen.

22.05.2018 | @@@

ale zabudol si že staroostovia si možu mzdu navyššiť je tam možnosť podla zakona ked mu to poslanci mesta odhlasuju a ked su poslanci kamarati tak vzajomne odhlasuju aj sebe vyššie odmeny aj starostovi vyššiu mzdu ....keby platilo to čo pišeš ty čiže len ppodla tabuliek takto by štat ušetril miliony eur na tom že si poslanci ani starostovia vyššie mzdy a odmeny nikdy neodhlasuju

22.05.2018 | @@@

ano ludia su zvierata a aj horšie zvierata ....moralka čestnosť im nikdy nič nehovori a nikdy nehovorila použivala sa len ako manilupacia napriklad v naboženstva ale aj v poltiike ale nie len tu aj v mediach ....mnohi ludia čo hovoria o moralke a čestnosti maju k tomu daleko na slovensku su tou najväčšou ukažkou novinari ich čestnosť a moralka ide bokom ked haja vlastne zaujmy ale akonahle niekto poukaže na ich zvratenost začnu sa ohaňať prave tou moralokou ako ja mam pravo lebo ja som novinar aj ked pravo nema napriklad :D ....toto len ukazuje že ludia moralku a čestnosť nikdy nemali a nebudu mať dalo by sa každemu niečo vyčitať nemoralne nečestne a tym padom sa z neho stava opak ...veriť že existuje na svete aspon jeden čestny a moralny človek je ako veriť v boha vela ludi o nom hovori ale nikto ho nikdy nevidel lebo je to len iluzia ktora sa dobre predava :D :D

22.05.2018 | Brano L.

No vidíš, a toto hovorí ten Boh, o ktorom ty tvrdíš, že je to ilúzia.
....keď Pán videl, že ľudská neresť je na zemi veľká a že všetko zmýšľanie ich srdca je ustavične naklonené na zlé.....
Alebo
....zmýšľanie ľudského srdca je od mladosti zlé.....hovorí Boh.

22.05.2018 | @@@

no ked napišeš zmyšlajuceho srdca tak to dava zmysel :D :D

22.05.2018 | Roman Kanala

S korupciou netreba bojovať prijímaním nových zákonov, lebo ani tie existujúce sa nerešpekujú. S korupciou treba bojovať rešpektovaním zákona.

https://blog.etrend...

22.05.2018 | dalen

To je práve ten problém. Myslíš si, že "s korupciou treba bojovať". Vynakladáš svoju energiu na boj, ktorý sa nedá vyhrať. Takisto ako boj proti rakovine, proti terorizmu, proti potratom...

22.05.2018 | Roman Kanala

Korupcia nie je samostatný jav, je to symptóm nefunkčnosti spoločnosti. Ako je horúčka sprievodným javom mnohých ochorení. Liečiť treba ochorenie, nie horúčku.

Najväčším problémom v krajine je to, že aj existujúci legálny rámec je dennodenne pošliapavaný. Inštitúciami, verejnosťou, každý kašle na pravidlá a robí si po svojom. Od dopravných predpisov po výklad zákona súdmi.

23.05.2018 | Vlasko

Nie, najvacsi problem je ze legislativny ramec je na Slovensku velmi zvazujuci a umoznuje politikom/uradnikom velke moznosti zlovole.

22.05.2018 | @@@

najväčšia chyba je veriť že človek je čestny morlany a eticky :D ...v kapitalizme toto nema nikdy priestor ....moralny ludia su vytlačnani v kapitlaizme na okraj toto povedal nositel nobelovej ceny https://www.etrend.... ....kapitalizmus nikdy nebol o moralke skôr opak bol vždy nemoralny a bude vždy nemoralny a nečstny to len tu sa najdu par vynimiek čo tomu veria ako kanala alebo shaggy ktory žiju v naivite že ludia sa vedia spravať moralne bez toho aby zasiahol v tom štat :D

22.05.2018 | Andrej_sk

Opravim ta - aj ja verim, ze moralka, cestnost, etika a akakolvek ina pozitivna ci negativna vlastnost, nema nic spolocne so spolocenskym zriadenim.
To iste sa tyka mentalnej vybavy jedinca - blbci vzdy boli a budu.
Vzdy som si myslel, ze ciernobiele videnie sveta moze mat len cirkev. Ale vidim, ze cervenobiele videnie sveta moze mat hockto.

22.05.2018 | @@@

možno maš len ty čiernobiele vidienie svete ale prave kvoli tomu to tak vidiš u inych :D

22.05.2018 | zakaznik

Menej štátu, menej daní = menej korupcie.

Najväčšia korupcia v USA a v eurozóne je v bankovom sektore a v monetárnej politike.
Riešenie: súkromné meny, anonymné meny. V budúcnosti možno bitcoin a pod.

22.05.2018 | Truhlik999

jedina vec, ktora vytvara korupciu je moc rozhodovat o cudzich peniazoch.

Jedinou cestou preto je obmedzit nakladanie s cudzimi peniazmi.

Nic ine nie je a nikdy nebude funkcne.

22.05.2018 | martin33

+++
Netyka sa to len statneho sektora, ale aj velkych korporacii, kde majitelia firmy (akcionari) a manazment su vo vacsine pripadoch oddeleni.

22.05.2018 | s.a

s tou prvou rovnicou súhlasím ale podľa mňa anonymné meny skôr podporujú korupciu v zmysle že ak mi vie niekto poslať anonymne peniaze ktoré si viem zobrať kamkoľvek vo svete tak čo mi bráni správať sa korupčne?
vďaka virtuálnym menám už dokonca ani nie je potrebné baliť cash do alobalu, len sa im zatiaľ ľudia vyhýbajú lebo sú volatilné

22.05.2018 | martin33

Virtualne meny nie su anonymne ale pseudonymne. Teda vsetky transakcie su v systeme viditelne. Len sa nevie, kto za to transakciou je. Uz to ale staci na ciastocne odhalenie korupcie. A pri prvej vymene virtualnej meny za cash je osoba identifikovana. Dokonca aj vtedy, ak si vytvori na vymenu dalsiu virtualnu penazenku, lebo vsetci vidia odkial isli na tu penazenku peniaze.

22.05.2018 | zakaznik

Čím menej bude štát poskytovať služieb, tým menej dôvodov na korupciu.
Čím menej služieb, tým ľahšie bude verejnosť tieto služby kontrolovať.

Nie je dôvod, aby štát robil iné, ako bezpečnosť, obranu a správu dopravnej siete.

22.05.2018 | @@@

problem je že korupcia sa takto neda merať ....samotna korupcia je v podstate indivdualne a nemeratelne nemame žiadne prostriedok na jej merania a tym padom sa robi len v ramci toho ako ju vnimaju ludia a ti ju možnu merať neobjektivne ako to je ?....stači aby media nahovorili ludom že je tu obrovska korupcia a ludia vo vyskume budu prezentovať ako vysoku mieru korpucie v čtate ale stači aby media o korupcii neinformovali a boli ticho avšetkmy sa bude zdať že problem pominul aj ked bude stale rovnaki aj preto v članku sa piše o vnimaji korupcie a to je len individualny pristup a nemusi ukazovať obejktivitu ...pokojne sa može diať že krajina ktora je prvy može tam byť ovela väčšia korpucia ako v krajine ktora je na 50 mieste len s tym že v tej prvej ju ludia nevnimaju možno aj za učasti medii ktore to zakryju alebo aj za učasti samotnych respondentov ktory mnohe veci toleruju a nepovažuju za korupciu tym padom sa danna krajina može zdať v tom lepšia ale lepšia nie je v ničom tie problemy sa nevytratili a stale ostavaju leboo korucpia ostava v každom štate na svete

22.05.2018 | Bjorni

Mat väčšiu transparentnosť, respektovat zakon.
Super veci milí diskutujuci. Chýba uz len jedna drobnost.
AKO
Ako zabezpecit hore uvedene dve veci. Politici a uradnici sa sami od seba zajtra nezobudia a nebudu vzorom početnosti.
Protesty na uliciach nedosiahli ciel, pretoze bolo malo ludi.
Na celom slovensku 165 000 je malo na systemove zmeny.
Opozicia nezamiesa karty, pretoze zase maju malo ludi co ich podporuju. Momentalne koalicny a opozicny tabor maju velmi podobne priaznivcov.
Este k poctom ludi. 165 000 je tak akurat dost hlasov na zisk 6% do parlamentu. 6% nema co diktovat 5,5 milionu ludi. To nie je demokracia. (vlada väčšiny) Takze ako dalej?

22.05.2018 | Roman Kanala

Keď na Islande prišlo na námestie v Reykjavíku 5% ľudí, padla vláda a konali sa predčasné voľby. A premiér im skončil v base.

Demonštrácia je extrémny prejav nespokojnosti. To sa nedá porovnať s voľbami.

22.05.2018 | Niless

165 tis. ludi vyjadrilo svoj nazor a ide o ludi ktori sa zaujimaju o to co sa deje v ich krajine. TReba brat na zretel ze je tu velka cast nevolicov ale pre mna nevolic=clovek nazaujimajuci sa o dianie vo svojej krajine. Ano mame hlupy volebny system, idealne by bolo keby ludia mohli odovzdat aj prazdny volicsky hlas a tak by dali najavo ze nikoho z nich nechcu a potom by sme videli aku podporu ma koalicia. Svojou neucastou v tomto systeme davaju v podstate svoj hlas vsetkym resp. koalicnym stranam aj opozicii. A to je podobne ako sa v parlamente zdrzat pri hlasovani, bud clovek nesuhlasi alebo suhlasi s navrhom. Zdrzal sa je take alibisticke...
A garantujem Vam ak by bol iny nastroj ako dat najavo ze si nezelame vo vlade tieto individua tak by to ulica riesila oficialnou cestou takto musime ako burani vykrykovat na uliciach.

22.05.2018 | @@@

nevolič je tiež volič ....nevoli v podstate nikho aj to je volba ...prečo by mal niekomu odovzdať hlas len preto že menšie zlo ?...a potom si to sk.rvene menšie zlo mysli že je dobro a tym padom je potrestany nie ta strana lebo ta vyhrala ale ten volič takže nakoniec je lepšie nevoliť ....chyba je v tom že na slovensku nie je možne vo volbach vhodiť obalku z volbom nevolim nikoho a toto je problem ..,.a tento problem dnešny politici aj tak riešiť necchu lebo vedia žeby sa to obratilo proti nim ....a dokonca aj ti čo sa ohanaju slobodu v tom nič nechcu robiť lebo som čital vyjadrenie sulika na podobnu temu ako sa zastaval toho aby hlasi nevoličov neboli brane do uvahy bolo mi jasne že jemu o slobodu a spravodlivosť vonkoncom nejde ale len o vlastny biznis ktory robi zo svojou stranou

22.05.2018 | Andrej_sk

Po prve by som nepodvenoval pocty ludi na demonstraciach. Ci uz kvoli praci ci rodine im to nevychadzalo, ci nie su to typy, co chodia na namestia, ale to neznamena ze su to nezodpovedni obcania, ci smeracki volici. Dalej bolo plno miest, kde demonstracie nikto neorganizoval, ale to neznamena, ze tam ziju sympatizanti smeru.
No a po druhe, co je horsie, suhlasim, ze volit treba, ale s tymi koaliciami je to osememetne. Pred volbami vsetci sa buchali do prs, ze s Ficom nikdy, volil som Most (ano, hanbim sa), ale nemohli sme tusit co Bela spravi. Iste sa pamatate, ze fico mal problem zostavit vladu. Keby nasa slavna opozicia namiesto blbych reci na vlastnom piesocku bola radsej pristupila na antismeracky kompromis, mozno tu nemuselo byt toto a boli by sme inde. Mozno. Snad. Hadam :)
Problem je, ze ani my sme nevyspeli a namiesto aby sme volili ludi a strany, mame volit program a bazirovat na jeho dodrziavani. Kym toto nebude, budeme vzdy len ovce.

26.05.2018 | lukic

politik by mal dostat odmenu podla splnenia programu.. ak nesplni aspon 30%, ma skoncit v base ako klamar automaticky.. a mozno by to pohlo uz s heslami a volebnym programom pred samotnymi volbami.. Tu je problem ze 90% ludi naleti na krasne sluby a potom to dalej neriesi.