Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ak reťazce nemajú teplomery, pýtajte sa zamestnancov, odporúča Matovič

26.03.2020, 15:17 | TASR

Ak obchodné reťazce nemajú bezkontaktné teplomery, mohli by sa obrátiť aj na zamestnancov. Obchodníkom to ako jedno z riešení odporučil vo štvrtok na brífingu premiér Igor Matovič (OĽaNO) v reakcii na to, že obchod sa sťažuje na problémy so získaním teplomerov. Obchodníci by od budúceho týždňa mali povinne merať zákazníkom teplotu.

  • Tlačiť
  • 21

„Kto chce, hľadá spôsoby, kto nechce, hľadá výhovorky. Myslím si, že ak by sa naozaj chcelo, aj teplomery sa zabezpečia. Každá druhá domácnosť má doma digitálny teplomer, ktorým by sa teplota dala merať. Možno sa stačí niekedy opýtať zamestnancov, či nie sú ochotní doniesť ich z domu,“ uviedol I. Matovič.

Neprehliadnite

Premiér si podľa svojich slov uvedomuje, že obstaranie nedostatkových teplomerov predstavuje komplikáciu. „My ich však nemáme na sklade ani ich na úrade vlády nevyrábame. Keby sme ich vyrábali, tak ich veľmi radi rozdáme alebo predáme," podotkol. V danej situácii podľa Matoviča "sa však treba zariadiť“. „Pretože je to v záujme ochrany verejného zdravia,“ dodal predseda vlády SR.

Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO), ktorá združuje spoločnosti obchodu (Billa, DM Drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro, Terno a Tesco), považuje zabezpečenie niektorých povinností, ktoré vláda nariadila v súvislosti s epidémiou nového koronavírusu, za ťažko realizovateľné.

  • Tlačiť
  • 21

Tagy koronavírus