Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako obrovský tunel cez Alpy zmení život v Európe

10.08.2019 | Adrián Berecz | TASR

Diskusia (4 reakcie) Pravidlá diskusie

10.08.2019 | Roman Kanala

Pôvodný tunel pod Mt. Cenis sa začal stavať z Talianska do Talianska, ale po 1860, keď Savojsko pripadlo Francúzsku, to bol medzinárodný tunel. Dokončený bol pred švajčiarskym gotthardským tunelom, o ktorom som napísal blog:

Vianočný darček Švajčiarov Európe: nový gothardský tunel
Nahradí starý tunel z roku 1882, ušetrí pol hodiny času. Od roku 2020 hodinu času.
27.12.2016
https://blog.etrend...

To bola poriadna lekcia Francúzskej únii. Jedna malá krajina si vyfinancuje niekoľko dlhých tunelov, kým Francúzska únia prešľapuje na mieste.

Bolo aj horšie. Koncom 80-tych rokov bola kamiónová lobby veľmi na koni a Brusel vydieral Švajčiarov, že musia otvoriť svoje cesty pre kamióny so 44 tonami. Na švajčiarskych cestách bol limit 28 ton. Napokon sa dohodol kompromis: 40 ton a len na vybraných diaľničných ťahoch, plus ferroutage, čiže nakladanie kamiónov na vlaky.

Kamiónová lobby dlho sabotovala projekt TGV Lyon - Turín, až sa to napokon podarilo pretlačiť. Séria ťažkých nehôd v tuneloch Mt. Blanc, Fréjus a St. Gotthard, kde v následných požiaroch zomrelo veľa ľudí, názorne ukázalo limity cestnej dopravy. Politici potrebujú názorný príklad a demokracie potrebujú krv, aby sa pohli.

Doporučujem tento server. Dokončenie 2029. Hotové sú viaceré prieskumné štôlne a prístupové cesty k budúcemu tunelu.
Tunel Euralpin Lyon-Turin
http://www.telt-sas.com

12.08.2019 | Chimenéz

Vo vizualizácii píšu o 1 bilion EUR, nechápem, veď v Únii používame miliardu = bilion je používané v USA.

12.08.2019 | demo50

alebo je to bilión ako 10 na 12-tu

12.08.2019 | Roman Kanala

Na francúzskej strane bude tunel stáť asi 2.5 miliardy. Pridružené práce ďalšie 2 miliardy na povrchovú trať TGV. Na talianskej strane to je podobné, lebo okrem hraničného tunela im treba tri ďalšie. Celá trať bude v tuneli s výnimkou pár krátkych úsekov na povrchu.

Ja som tam ten bilión nikde nevidel. To by mohli byť náklady na celú sieť TEN-T, cesty, železnice, vodné toky, inak si to neviem predstaviť.