Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako obrovský tunel cez Alpy zmení život v Európe

10.08.2019 | Adrián Berecz | TASR

Diskusia (5 reakcií) Pravidlá diskusie

10.08.2019 | Roman Kanala

Pôvodný tunel pod Mt. Cenis sa začal stavať z Talianska do Talianska, ale po 1860, keď Savojsko pripadlo Francúzsku, to bol medzinárodný tunel. Dokončený bol pred švajčiarskym gotthardským tunelom, o ktorom som napísal blog:

Vianočný darček Švajčiarov Európe: nový gothardský tunel
Nahradí starý tunel z roku 1882, ušetrí pol hodiny času. Od roku 2020 hodinu času.
27.12.2016
https://blog.etrend...

To bola poriadna lekcia Francúzskej únii. Jedna malá krajina si vyfinancuje niekoľko dlhých tunelov, kým Francúzska únia prešľapuje na mieste.

Bolo aj horšie. Koncom 80-tych rokov bola kamiónová lobby veľmi na koni a Brusel vydieral Švajčiarov, že musia otvoriť svoje cesty pre kamióny so 44 tonami. Na švajčiarskych cestách bol limit 28 ton. Napokon sa dohodol kompromis: 40 ton a len na vybraných diaľničných ťahoch, plus ferroutage, čiže nakladanie kamiónov na vlaky.

Kamiónová lobby dlho sabotovala projekt TGV Lyon - Turín, až sa to napokon podarilo pretlačiť. Séria ťažkých nehôd v tuneloch Mt. Blanc, Fréjus a St. Gotthard, kde v následných požiaroch zomrelo veľa ľudí, názorne ukázalo limity cestnej dopravy. Politici potrebujú názorný príklad a demokracie potrebujú krv, aby sa pohli.

Doporučujem tento server. Dokončenie 2029. Hotové sú viaceré prieskumné štôlne a prístupové cesty k budúcemu tunelu.
Tunel Euralpin Lyon-Turin
http://www.telt-sas.com

12.08.2019 | Chimenéz

Vo vizualizácii píšu o 1 bilion EUR, nechápem, veď v Únii používame miliardu = bilion je používané v USA.

12.08.2019 | demo50

alebo je to bilión ako 10 na 12-tu

12.08.2019 | Roman Kanala

Na francúzskej strane bude tunel stáť asi 2.5 miliardy. Pridružené práce ďalšie 2 miliardy na povrchovú trať TGV. Na talianskej strane to je podobné, lebo okrem hraničného tunela im treba tri ďalšie. Celá trať bude v tuneli s výnimkou pár krátkych úsekov na povrchu.

Ja som tam ten bilión nikde nevidel. To by mohli byť náklady na celú sieť TEN-T, cesty, železnice, vodné toky, inak si to neviem predstaviť.

28.08.2019 | mba

Bratislava tiez mohla byt napojena na siet rychlovlakov, keby sme neboli ako niektori zabedneni talianski populisti.

Miesto toho si BA kupila 200 autobusov MHD, lebo inak stat nevie obnovovat vozovy park DPB v hlavnom meste. Neviem, co bude SK robit, az nebudu eurofondy, co uz bude onedlho.