Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako odštupľovať Bratislavu

17.07.2007 | Peter Marčan

Diskusia (2 reakcie) Pravidlá diskusie

18.07.2007 | medici

K tomuto a dalsim clankom o tzv. integrovanej doprave, je treba zdoraznit, ze v celom zapadnom svete si autobusova a vlakova osobna doprava nekonkuruju. Autobusy jazdia len na lokalnych, zeleznicou nedostupnych. Napr. priklad Kosice - Kechnec, zeleznicne spojenie existuje, stacilo by len vybudovat kolaje do dediny popripade aj do Sene atd.
v Karlsruhe ako vzorovom meste su polozene v celom meste kolaje rovnake ako pre zeleznicu a takymto sposobom spojazdnili elektricku ktora spaja s mestom Heilbronn 80 km na sever a Freudenstadt 80 Km na juh.
Takato elektricka jednoducho vyuziva kolaje zeleznice, jepriamo napojena na zeleznicu.
Takymto sposobom by mali uvazovat pani architekti aj v Bratislave ci v Kosiciach. Elektrickove spojenie Stredu Kosic by nebolo problemom spojit so Stredom Presova atd. rovnako tak by mala byt spojena Bratislava trebars s Pezinkom, Modrou ci Trnavou.
Samozrejme pociatocne naklady na vymenu vsetkych kolaji v meste by boli vysoke, ale v konecnom dosledku budu vytvorene ovela väcsie moznosti tzv. integrovaneho systemu dopravy.

22.07.2007 | maffiak

Košice majú jednu "menšiu" výhodu - rozchod električkových koľají je rovnaký ako železnica.
Už "len" nakúpiť regiotramy, postaviť zopár terminálov..