Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako sa môže Bratislava v doprave inšpirovať Štokholmom

18.06.2019 | Jozef Ryník

Diskusia (21 reakcií) Pravidlá diskusie

18.06.2019 | Andrej_sk

ved sa nedokazal dohodnut DPB so SAD ohladne BID. Nedajboze este sukromne firmy :(

18.06.2019 | damore

Zasa nas ide dalsi slnieckar presviedcat o tom ze auta su zle a vlastne zit konzumnym zivotom je zle.
Vsetci si do kruhu budu honit na tom aki su skveli a spievat kumbaya.

19.06.2019 | carlosko

Aspoň teraz vieme, o čom sa Ti stále sníva ...

18.06.2019 | Staromestsky bonvian

Chlapci, nemozeme vsetci robit v neziskovkach a byvat u mamy. V tej svojej komunite si klido pido robte co chcete, ale nechajte poctivych ludi zit si svoj zivot, zarabat peniaze a zivit rodiny.
Nastvete vacsinu svojimi nezmyselnymi hratkami z nasich penazi, a potom budete cumiet, co dokazu nasrdene matky, otcovia, dedkovia a ini poctivi ludia, ktorych je asi 100.000x viac, ako vas. Len my robime. Nemame cas vymyslat nezmysly. Ale ked nam budete robit zle, ten cas si najdeme.
Takze kradnite dalej v malom, zabavajte sa, a prezijete do dalsieho volebneho obdobia.
Tot rada marketera

18.06.2019 | Staromestsky bonvian

Chlapci, nemozeme vsetci robit v neziskovkach a byvat u mamy. V tej svojej komunite si klido pido robte co chcete, ale nechajte poctivych ludi zit si svoj zivot, zarabat peniaze a zivit rodiny.
Nastvete vacsinu svojimi nezmyselnymi hratkami z nasich penazi, a potom budete cumiet, co dokazu nasrdene matky, otcovia, dedkovia a ini poctivi ludia, ktorych je asi 100.000x viac, ako vas. Len my robime. Nemame cas vymyslat nezmysly. Ale ked nam budete robit zle, ten cas si najdeme.
Takze kradnite dalej v malom, zabavajte sa, a prezijete do dalsieho volebneho obdobia.
Tot rada marketera

19.06.2019 | Morris

ved ale robi pre IBM. IBM je dodavatelom SW.
A chlapik radi, aby mesto vytvorilo integracny SW.

To je nekonecna robota, velke faktury, super biznis ;-)

18.06.2019 | bozsky

Stockholm som si zazil 7 rokov dozadu. So znamou, ktora tam bola ako jedna zo zamestnankym Min Zahranicnych veci a EU zalezitosti. Byvala v tzv Nemeckej stvrti. Radsej si doplacala z vlastneho vrecka, lebo MZ rozpocet jej stacil len na velmi pochybnu stvrt. Po tom, co ju 2x vecer prenasledovali, jej stacilo.

Centrum bolo pekne, ale uz aj vtedy tam boli doterni imigranti. Do niektorych stvrti neodporucala vobec chodit. Vtedy som prvy krat pocul o no-go zonach, o znasilneniach, o vybuchoch granatov a podobnych smakoch, ktore obohatili Svedsko. Ked som sa jej pytal, ze preco domaci neprotestuju - vraj nemozu, statne organy by ich potom predvolali a keby s tym neprestali, tak by ich verejne cez statnu televiziu perzekvovali.

Btw v LA a SF a dalsich mestach maju vsade kolobezky na prenajom. Vsade! Ale aspon maju bezdaci biznis - po veceroch vyberaju GPS chipy a predavaju na ebayi po $300 :-D

19.06.2019 | chr

Blaváci , môžete aj naďalej snívať svoje sny o funkčnej doprave vo vašej diere . Blave pomôže len a len normálne metro . Kým to nebude , budete stále trčať niekde v zapche a stále budete len a len najväčšia dedina na zlodejsku.

19.06.2019 | carlosko

A zase sa tu ozval ďalší inteligent z ešte väčšej diery ako je Bratislava. A buď konečne aspoň Ty frajer (aj keď tomu neverím) a napíš, odkiaľ si Ty. Ale podľa mňa srab zostane srabom. A Blava je umelo upravený vodný tok na západnom Slovensku, v okrese Trnava. Ale zase, sedlák sa nezaprie. A že metro? Ty si zamrzol v 20. storočí? Nikto normálny už dnes z dnešného pohľadu neuvažuje nad metrom v Bratislave. Ale to taký ignorant nemôže ani tušiť.

19.06.2019 | krang

Som rodeny presporcan viem po madarsky,nemecky,slovensky a typek vyssie ma proste pravdu. Nikto neuvazuje nad metrom lebo to chce miliardove investicie na dlh,ktore si nikto nedovoli.
To je cele.

19.06.2019 | bruciak

hmmm toto sa opakuje tu pravidelne "som presporcan viem madarsky,nemecky" .....pride mi to divne spominat v diskusiach, sa ako viac potom citis ? tvoj argument ma vacsiu vahu ? Aj tak podla mna iba kecas. Moja babka a dedo boli presporcania, oni tie jazyky ovladali lebo potrebovali. Dalsie generacie sme uz nemali dovod sa ucit madarsky mozno este nemecky. Akurat z domu sa zachovala taka hatlanina ze podaj mi snuptichel zo sranku ale s nemcinou a madarcinou to az tak uz vela spolocne nema.

19.06.2019 | chr

Nemám problém napísať , že som z Martina. A rozčuľovať sa a nadávať len preto , že niekto pošteklil tvoje ego nemusíš , lebo sa staneš tým o čom píšeš. A kedže som z horevidieka tak asi budem sedlák . A vôbec mi to nevadí . Ale moje služobné návštevy vašej diery a to neustále trčanie niekde v zápchach a agresivitu meských policajtov vám blavákom rozhodne nezávidím . Mne stačí aj žilinská diera . Keď sa tam niečo zbehne je to ešte horšie vaša diera . A metro v Blave sa nestavia preto , lebo sa stavia už celú večnosť zo Žiliny do Martina a bude pokračovať až do Ružomberka. A nezamrzol som v 20 storočí. Zatiaľ ešte nikto nevymyslel lepšiu , rýchlejšiu , bezpečnejšiu dopravu veľkého množstva ľudí v čo najkratšom čase v rámci mesta . Ak o niečom lepšom vieš taj tip , sedlak z horevidieka sa rád poučí . A pre kranga . Porátaj koľko už stáli všetky tie obchcvaty a tunely a preložky a diaľnice v Blave . Koľko to je peňazí . A myslím si , že ďalšía diaľnica aj tak nepomôže.

19.06.2019 | Andrej_sk

Samozrejme, ze dalsia dialnica nepomoze. ani dalsia. ani dalsia. Lebo kazda dialnica prilaka viacej aut. Toto nie je novinka, to vedia vsade vo svete, od Tokya po Los Angeles.
A to nie je len zvysena atraktivita prace pre CP, ale aj atraktivita byvania bratislavcanov v satelitoch. R1 urcite zvysila pocet ludi dochadzajucich do prace do BA z nitrianskeho kraja, D4R7 zvysi este viac pocet juzanov dochadzajucich za pracou do BA.
Cize to nie je ze ci cesty alebo metro. To je ze ci sa tu bude preferovat MHD alebo osobne automobily. A zatial si politici ziskavali hlasy cestami, lebo to je samozrejme vacsi zaber volicov. A lepsie sa na tom daju nabalit spriaznene firmy.
A daju sa na to pouzit aj statne prostriedky, aj eurofondy. Kdezto na vystavbu metra, by sa museli pouzit mestske peniaze a velmi obmedzene eurofondy.
Dalej vobec neriesis otazku, kolko by stal listok. Nie je sanca, aby cena bola zmysluplna pre obycajneho cestujuceho, musela by byt riadne dotovana a desatrocia. A to este nehovorime o zlavnenom cestovnom pre studentov, deti, dochodcov. Z coho? Okrem toho to chce aj riadnu udrzbu, to su dalsie extra peniaze.
Dalej neriesis odkial kam by mali viest linky metra, co uzko suvisi aj s predchadzajucou otazkou. V Bratislave sa cestuje odvsadial vsade. To sa pokryt linkami neda a ani zarucit linkam urcitu vytazenost. Cize okrem metra by to chcelo dalsie busy a sme tam kde sme boli.
Dalej, podla mojho nesmeleho odhadu do BA dochadza 30% ludi, denne, tyzdnovky, nepravidelne. Skutocne ides tvrdit, ze auto odparkujes niekde na zaciatku BA a prestupis na MHD? A tam ho nechas cely den, ci cely tyzden? Ak aj ano, to si fakt myslis, ze sa uvolnia {vykupia} drahe bratislavske pozemky, aby ste tam mohli parkovat? Najlepsie zadarmo a este k tomu strazene. Fakt si to myslis?
Technicke hladisko viest tunel pod Dunajom nedokazem posudit, co predpokladam nedokaze ani 100% privrzencov metra, len prevzali nazor z nejakeho JPP zdroja.
Ak by to metro bolo take terno, urcite by ho komunisti davno postavili. Postavili ho prakticky vsade inde.
Cize vykriky, ze metro, je scifi a kazdy politik ziviaci tuto ideu nie je pricetny.
Alebo tvoja predstava je, bratislavcania zafinancujte si metro a presunte sa do MHD, aby my, CP. sme sa tam mohli rozvazat autami? Lebo bohuzial, zatial to vyplyva z tvojich prispevkov.

20.06.2019 | chr

No Andrej daj ty , ako Blavak ako to vyriešiť . Ak teda riešenie existuje. A uvedom si , že aj mi sedláci musíme do vašej "metropoly" chodiť . Sme totiž nútený . Či sa ti to páči alebo nie. Takže daj do pléna , ako by si si predstavoval lepšiu dopravu v Blave . Riešiš technické podrobnosti projektu , ktorý hneď na začiatku zavrhuješ. To jednoducho nedáva zmysel . Takže daj seriozny návrh .

Počkáme a uvidíme.

20.06.2019 | Andrej_sk

Pozri, ak sa ty sam stylizujes do pozicie sedlaka, tak zrejme si. Nebudem ti to vyhovarat. Pre mna osobne je kazdy navstevnik Bratislavy navstevnikom, tak ako som ja navstevnikom inych miest.
Zavrhujem metro a zavrhujem narok na parkovanie zdarma. Neviem co je na tom nepochopitelne.
Co sa tyka riesenia dopravnej situacie v BA, uz som to tu pisal x-krat a preto sa mi to uz nechce rozdiskutovavat, ale ked sa pytas, v skratke ti to napisem.
Stvrte si vodorovnym znacenim vyznacia mozne miesta na parkovanie. Co nie je vyznacene, nesmie sa parkovat.
Spoplatnit kazde jedno auto s BA, BL spz. Mozu byt 2-3 kategorie podla dlzky vozidla. Automaticky. Povedzme 100 eur rocne za bezne osobne auto. Nebratislavski na sposob dialnicnych znamok si budu musiet zaplatit poplatok za vjazd na uzemie BA, denny alebo rocny. Aj keby nezastali a BA len presli. Toto vsetko je za pouzivanie bratislavskych ciest.
Parkovanie - ak chce mat bratislavcan zarucene parkovanie, nech si ho kupi, ak nechce, tak tam kde najde, ale len na vyznacenych. Mimobratislavski mimo platenych alebo firemnych stojisk budu mat dennu tarifu a nocnu tarifu (18:00-9:00).
Doladenie MHD. Asi by som zvazil moznost zakupenia parkovacieho pausalu, celodenneho, ci rocneho, pre obe skupiny.
Ak by som mal uvazovat este nad inym typom prepravy v BA, tak okrem vlakov by som dal lodnu na sposob sydneyjskej ferry - karlovka, centrum, aupark, apollo, slovnaft.

21.06.2019 | chr

Tak na toto ti môžem napísať len jediné . Všetko to bude fungovať , keď sa Blava vzdá štatútu hlavného mesta a všetky štátotvorné úrady sa premiestnia niekde inde , mimo Ba . Vtedy s tebou budem súhlasiť . Počkáme , kým príde nová generácia obyvateľstva a uvidíme či mali tvoje krátkodobé vízie úspech alebo zvíťazia normálne dlhodobé ciele . Teba jednoducho nezaujíma nič iné , len aby si ty mal kde zaparkovať . Ty si naozaj myslíš , že bažím po zaparkovaní zadarmo ? Ja ako mimobratislavčan , keď idem niečo vybavovať na úrady do Blavy , chcem jednoducho zaparkovať od tej ktorej inštitúcie napr. tak do 10min ( ale nevadilo by mi ani 15-20min) chôdze pešo , keď už nie pri samotnej inštitúcii. To že za to zaplatím je v tomto prípade druhoradé. Naozaj si myslíš , že sa po zavedení tvojho návrhu stane Blava rajom na parkovanie ? Lebo ja nie . Nie som proti spoplatneniu , ako som už napísal . Ale chcem za tieto peniaze pridanú hodnotu . Napríklad to , že budem mať možnosť zaparkovať ako som už vyššie napísal . Ak sa ti toto zdá moc , tak potom sa s tým musíš nejako vyrovnať , že čo človek to iný názor a nárok. A ty po mne chceš aby som zaparkoval v Trnave alebo Nitre , presadol na vlak doviezol sa na hlavnú stanicu a taxikom pokračoval ďalej , alebo Taxiboatom a vystúpil v zimnom prístave. Egoizmus Blavákov je povestný na celom zlodejsku .

21.06.2019 | Andrej_sk

Ty si absolutne nepochopil NIC. Je to matematicky nespravne, ale je to vystizne. Ale to bolo zrejme uz z tvojich prvych prispevkov. Preto to s tebou ostatni vzdali.
Co ma doprava v BA so statutom hlavneho mesta?? Ved parkovanie uz maju poriesene vsetky nehlavne mesta a obce Slovenska.
Parkovanie mna velmi nezaujima.. Mna zaujima znizenie poctu aut na cestach. Tie robia zapchy. Nie parkujuce auta. Jedno vyriesi druhe. A ked idem niekam, kde viem, ze je problem s parkovanim, idem s MHD alebo taxikom.
Ci zaparkujes v Nitre, to je uz tvoj problem a Nitra by si to s tebou rychlo vyriesila ako BA. Mas moznost ist z Martina ci Ziliny do BA vlakom a nic neriesit. Drvivu vacsinu uradov mas do 30 min kludnej chodze od busovej alebo zeleznicnej stanice.
Tie vlhke fantazie o zaparkovani 10 min od instutucie tu nemame zarucene ani my a to tu platime miestne dane. Cize nielen ze mame drahe institucie, ale este by mali mat aj zriadene parkovanie. To si kde prosim ta videl? Chod vybavovat nieco do Viedne, ci na tamojsie ambasady a dozaduj sa parkovania. Budes rad ak ta vobec autom vpustia do centra.
Neviem co stale musis chodit vybavovat do BA. Vacsina uradov ma pobocky po slovensku a vacsina sa da vybavit elektronicky. Raz pises, ze chodis po uradoch a raz ze na sluzobky. Tak nech tvoje starosti poriesi tvoj zamestnavatel. Co s tym mame my???
Egoizmus Blavakov?? A to je kto prosim ta? Lebo kazdy treti blavak je zo stredu alebo vychodu.. Ale ako sa vravi - podla seba sudim teba.
Tak sa maj a cakaj na dalsie generacie, mozno uz ani ten vlak mat nebudes :))

24.06.2019 | chr

Tu v Turci máme také príslovie " Nehovor volovi o sobote , keď v piatok ide na porážku". V súčasnosti sa stretávam so životným štýlom " po mne potopa" . Andrej keď budem chodiť do Viedne , tak to nebudem písať na tomto fore. Bavíme a o budúcnosti dopravy v blave . Je to len a len môj názor . Do ničoho ťa nenútim ani nepresviedčam . Podľa teba som sedlák , lebo mi vadia zápchy , ktoré aj tak nie sú ako v Moskve , vadí mi arogantnosť vodičov , odhadujem , že sú k nej donútený okolnosťami , ktorá tebe pripadá normálna a vadí mi ako rýchlo sa neblaváci stanú čistými blavákmi , keď sa do nej presťahujú . Nemám osobne proti tebe a tvojmu názoru nič , len mám iný názor. Čo je na tom zlé ? Myslíš , že nás na zlodejsku posunie dopredu systém , ktorý tu bol a volal sa demon súhlasu a všetci čo nesúhlasili boli eliminovaný.

19.06.2019 | bozsky

Takto to dopadne, ked sedlak "musi do Blavy" :-D :-D :-D :-D

Kamaratka z Moskvy sa vzdy smiala, ked Bratislavcania nadavali na zapchu. Vraj pokial nestojis na mieste 3 hodiny, v Moskve sa to za zapchu nepovazuje :-D
A co sa tyka napr. LA a SF tam som si tiez zazil celkom slusne zapchy. 6 prudova dialnica komplet plna, aj pool lane zastavena, lebo nom mozu okrem 2+ ludi jazdit aj elektroauta. Nastastie sme tych par km zvladli vzdy do 2 hodin :-D

19.06.2019 | Ykb

Otazka (myslena bez ironie). Ako je mozne, ze mesta ako Bilbao, ktore ma 400 tisic obyvatelov, si mohlo metro dovolit?

19.06.2019 | krang

Vacsia ekonomika, vacsi dlh. Metro v Bilbao je len o 25km kratsie ako Praha.