Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bratislava má bikesharing. Nesrovnal nevedel, na čo mesto dalo pol milióna

07.09.2018 | Jozef Andacký

Diskusia (44 reakcií) Pravidlá diskusie

07.09.2018 | Cenek

50cyklokoalicistov a inych zrutov grantov namiesto normalnej prace predsa nemoze urcovat ludom, ktori pracuju, platia dane a tvoria hodnoty, ako maju zit. Cyklistika je sport a preto je absolutne normalne, ze KDI nechce schvalovat umiestnovanie sachovych stolikov v strede chodnikov. Rovnako je spravne aj edukacne video pre prislusnikov zyklokoalicie. Postavte sa na kamenne namestie a pocitajte kolko aut pouziva prechod pre chodcov.
Potom pocitajte kolko panov zo SvihajSuhaj ho pouzije a zistite, ze kazdy jeden. Nekecam. V klude sa posadte na terasku Steinplatzu, dajte si pivo, do ruky blok a ceruzku a mozete pocitat.

07.09.2018 | shaggy

V tomto celkom nesúhlasím. Aj mesto je žrút grantov (resp. mojich peňazí).
Cyklistika je šport. Áno. Ale je to aj dopravný prostriedok. A buď teda mesto nebude robiť nič (s čím súhlasím), alebo ak chce mať cesty pre autá, chodníky pre chodcov, tak musí mať aj cyklochodníky.
Btw, cez prechod na Kamennom ide odbočka cyklochodníka. Je asi zle značená, ale za chaotické značenie nemôže človek, ktorý to využíva.

07.09.2018 | lampion

Ak chceme mať cesty pre autá, musíme mať funkčnú a komfortnú MHD. Lebo MHD je alternatíva osobnej dopravy k autám, nie bicykle.
A oblasti MHD Bratislava katastrofálne zlyhala a zlyháva od začiatku 90. rokov. A nebude lepšie, lebo územnú rezervu na metro v Petržalke už obsadila električka a navyše jej druhá etapa sa už nebude budovať s duálnym rozchodom. Jedna tragédia.

07.09.2018 | Cenek

Uplne by som s Tebou suhlasil, a aj budem, hned ako sa zakaze cyklistom vyuzivat cesty.
Dokial na ne mozu, tak nema zmysel aby sa len pre nich robili nejake specialne.

08.09.2018 | BrunteIes

Cenek je podobný prípad, ako Kanala. Jeden nenávidí cyklistov, druhý Žilinu a MS-DOS. Cenek, predstav si, aj motorizmus je šport.

08.09.2018 | Cenek

Ale iste, iste, musim s Tebou suhlasit.
No a teraz podme spolu pocitat, dobre? Neboj, nebude to tazky priklad. V zasade iba scitanie. To da aj clovek z neziskovky.
Takze:
Kolko ludi v ramci BA kraja vyuziva auta a kolko bicykel kazdy den na presun do prace? Pre napovedu sa staci postavit na obchvat, ine auta pocitat nemusis, tie uplne v nasom vypocte zanedbame.
Potom popros vsetkych 49svojich zyklokamaratov, aby rano medzi 7-9:00 pocitali vsetky bicykle ktore uvidia, aj tie priviazane o kandelaber.
Tak, tu sme sa zahriali, ten pomer desattisicov vs. desiatok by mohol hovorit za vsetko, ale podme dalej.

Kolko mlieka, posty, rozkov, novin, masa, deti do skolok sa rozvezie na bicykloch? A kolko na autach?
Takze asi tolko k tomu motoristickemu sportu v meste.

A prosim, s panom Kanalom ma neporovnavaj, ja hovorim o svojom okoli, veciach ktore sa ma tykaju, o Starom meste, kde zijem, kdezto pan Kanala utiekol pred 30timi rokmi do Schwajzu z Roznavy a odtial stedro plateny cez svajciarske internety komentuje dianie tisice kilometrov daleko.

10.09.2018 | IvanPe

Vsak pockaj Cenek, v dalsej vlade, ktoru si aktivne zvolis ako najmensie zlo, zasadne 50ka z koalicie, tj vlada, a zavedie dodatocne dane na emisie aut a zdani poistenie aut na urovni nafty a benzin (spotrebna dan), a este rad presadnes na bicykel aby si vobec do zamestnania prisiel. Potom budes pocitat pocty cyklistov a porovnavat ich s autami na obchvate. Vlastne to nebudes vediet lebo po obchvate jazdit nebudes, ale to nie je ziadna zmena, ze?


08.09.2018 | Cenek

Ale iste, iste, musim s Tebou suhlasit.
No a teraz podme spolu pocitat, dobre? Neboj, nebude to tazky priklad. V zasade iba scitanie. To da aj clovek z neziskovky.
Takze:
Kolko ludi v ramci BA kraja vyuziva auta a kolko bicykel kazdy den na presun do prace? Pre napovedu sa staci postavit na obchvat, ine auta pocitat nemusis, tie uplne v nasom vypocte zanedbame.
Potom popros vsetkych 49svojich zyklokamaratov, aby rano medzi 7-9:00 pocitali vsetky bicykle ktore uvidia, aj tie priviazane o kandelaber.
Tak, tu sme sa zahriali, ten pomer desattisicov vs. desiatok by mohol hovorit za vsetko, ale podme dalej.

Kolko mlieka, posty, rozkov, novin, masa, deti do skolok sa rozvezie na bicykloch? A kolko na autach?
Takze asi tolko k tomu motoristickemu sportu v meste.

A prosim, s panom Kanalom ma neporovnavaj, ja hovorim o svojom okoli, veciach ktore sa ma tykaju, o Starom meste, kde zijem, kdezto pan Kanala utiekol pred 30timi rokmi do Schwajzu z Roznavy a odtial stedro plateny cez svajciarske internety komentuje dianie tisice kilometrov daleko.

08.09.2018 | Cenek

Sorry za duplicitu

08.09.2018 | BrunteIes

Ale si sa nám rozčertil :)))

08.09.2018 | Cenek

Nie, to je argumentacia. Pomerne nepoznany pojem pri neziskovkach, obvykle ich to odzbroji a nemaju urgument.

10.09.2018 | Morris

ty sa pytas kolko ludi bicykluje do prace a podla toho chces rozhodovat.
Je to taky isty nezmysel, ako keby si zistoval kolko ludi chodi do prace na elektrickych autach.
No minimum, lebo su drahe, maju maly dojazd a nedaju sa pri dome nabit.

Na bicykli ludia do roboty nechodia, pretoze ist po ceste je boj o zivot, ist po chodniku je neprijemne pre cyklistu aj pre chodca a nechat bicykel pred robotou znamena vecer ho tam nenajst.

Z tvojich reakcii mi to pride, ako keby si sa teraz dostahoval do Bratislavy, alebo az teraz otvoril oci. Ver tomu, ze keby 10% ludi preslo na bicykle, tak sa po meste jazdi o 50% lepsie. Nesrovnal je <cenzored> a do tohoto projektu bol dotlaceny, takze jemu za to nedavam ziadnu vdaku, ale taketo projekty treba podporovat. Snad sa to uchyti a uzivi aj komercne. A ak nie, potom moze trend robit analyzy, preco pozicovna bicyklov nefunguje.
Pisem pozicovna, lebo toto neni sharing.

07.09.2018 | Emasculate

A potom su cyklotrasy ako na kosickej, kde je virtualna, ponuselna. Kedze je zavisla na malovanych pasoch, ktore vdrzia presne 17 dni. Non-BL sedlac to povazuje za dalsi jazdny pruh, aj ked znacka tam je. Ale necudujem sa im.

Bajky su ok, mapa ukazuje zle pocty, aj bajkov, aj volnych miest.

Ale slovnaft sa musi tesit, ako karcinogenmi zamoruju rafineriou s bezprecendtnou polohou v centre bratislavy cele mesto a vsetci su s tym uplne v pohodicke. Od radosti zafinancovali bajky.

07.09.2018 | OliWer1

Ivo vyzerá nejako nervózne a strhane. Nestíha. V hlave si to nejako nesrovnal, pretože ísť sa pretŕčať pred kamery a nevedieť, na čo boli použité financie mesta je trošku trapas. Pevne verím, že Bratislavčania nemajú úplne nakadené v hlavách a ich pamäť siaha aj ďalej než 3 mesiace pred voľbami, Pretože Nesrovnal robil pre bratislavu presne 45 mesiacov nič a 3 mesiace pred voľbami tiež iba imituje činnosť a robí manekýna.

07.09.2018 | Emasculate

Druhi budu robit to iste, minus manekyna. Cize v com je rozdiel?

07.09.2018 | OliWer1

Kto sú tí druhí?

07.09.2018 | Emasculate

Vsetci ostatni

07.09.2018 | latsio

kde všade sa robia tie cyklotrasy, skoro mi notebook odpálilo??? Nesro asi žije v nejakej alternatívnej Bratislave, lebo v Petržalke sa momentálne nedeje NIČ, na Rožňavskej sa nedeje NIČ, na Hodžku sa nedeje NIČ a na Štefaničovej sa tiež deje presne to isté, teda NIČ.

07.09.2018 | noblesa

Za vyhodenych (ukradnutych?) pol mega mohlo mesto kupit 2500 bicyklov po dve stovky a darovat ich 2500 nahodne vyzrebovanym poplatnikom miestnych dani. Bolo by to uzitocnejsie.

07.09.2018 | lampion

Oveľa užitočnejšie ako bicykle by bolo napríklad sfunkcnit zimnú službu ciest, vymeniť asfaltové povrchy prieťahov ciest I. triedy alebo zabezpečiť projektovú dokumentáciu na rekonštrukciu Račianskej, lebo tej žiadne opravy horných vrstiev vozovky nepomôžu kvôli zlému podkladu.

07.09.2018 | lampion

Tak sme si prečítali ďalší tendencny článok od Andackeho, kamaráta Cyklofasistickej koalície.
Hlody typu, "podobne výchovné dielko nevzniklo pre vodičov", "KDI z troch blokuje cyklodopravu" a podobne predstavujú podprahovú manipuláciu v snahe ovplyvniť majoritu názormi pumpickovej menšiny.
Myslím si, že takýchto článkov bude s blížiacimi voľbami pribúdať a zrejme aj pribudnú otvorene prejavy sympatie ku kandidátom, ktorí sa verejne netaja podporou tohto športu (cyklistiky). Teda myslím toho jedného, ktorý má katastrofálny program a tragický tím odborníkov.

07.09.2018 | Jozef Andacký

Ďakujem, že čítate moje články, pevne verím, že aj za paywallom. Ale po druhý raz si láskavo odpustite použitie slova "fašistickej" v jednej vete s mojim menom, dobre? K ostatnému je zbytočné čokoľvek dodávať.

07.09.2018 | Cenek

Ja sa k lampionovi musim pridat. Trend nie je novy cas a nepredplacaju si ho ludia, ktori nedokazu rozoznat manipulaciu. Uz len preto lebo ju denne pouzivaju, alebo jej celia pri kazdom jednom obchodnom rokovani, vyjednavani, komentarom ku zmluvam...
A musim skonstatovat, ze tento Vas pokus o nu bol jeden z najhorsich ake som za posledneho pol roka videl, alebo zazil.
Uprimne sa cudujem, ze takato demagogia je Vasim zamestnavatelom tolerovana a dokonca za nu poberate mzdu. Urcitym ospravedlnenim by mohlo byt, ak by ste ten clanom napisal vo volnom case a jeho inzerciu si zaplatil z nejakeho cyklofasistickeho grantu.
Zastavam nazor, ze Trend nie je miestom pre podobne tendecne clanky.

07.09.2018 | Emasculate

A co ak to bude v takejto vete:

“Jozef Andacky je tendencny novinar zakulisne pracujuci pre konkurencneho kandidata, ale zaroven neda sa povedat ze by oplyval sympatiami k Pinochettovej fasistickej garniture zo sedemdesiatich rokov.”

Len hovorim ze zle ste formuloval svoju vyhrazku.

07.09.2018 | Cenek

Ja nemam ponatia kto je pan Andacky, avsak dnes velmi plytko zneuzil svoje pravo byt novinarom na nejake politicke ciele.
Ak to neurobil schvalne (comu neverim), sefredaktor Trendu by mal vyvodit personalne dosledky pre absolutnu nekompetentnost pana novinara Andackeho a vratit mi asi 3 centy z predplatneho za tento politicko-agitacnu-cyklofasisticku propagandu aj s hlbokym ospravedlnenim.

07.09.2018 | OliWer1

Ludia, vam hrabe? Co ten Andacky spravil? Ze napisal o spusteni bikesharingu? Komu akoze robi reklamu?

07.09.2018 | Emasculate

Cyklofasisti su regulerna lobisyicka banda s vlastnou agendou a financnymi zaujmami. Titulovat ich ako ‘expertov’ je smiesne a zrejme je za tym dalsia agenda. Asi to myslel.

08.09.2018 | lampion

Bububu...
Urobime dohodu, ked vy prestanete byt tendencnym novinarom a prestanete zavadzat, dobre?

K ostatnemu, samozrejme, nemate co dodat, ved co by ste mohli? :)

07.09.2018 | Thomas9

Myslím, že je nešťastné (smiešne) urobiť bike sharing a nemať cyklotrasy, to je ako mať záchytné parkovisko pred BA a žiadnu cestu - možnosť dopravy odtiaľ do mesta. Presne rovnako to robi aj Viedeň, Kodaň, Hamburg však Ivko :D

btw. prežijú tie bicykle a stanovištia pravidelné nájazdy zombie cez víkendové noci?

07.09.2018 | Martiman

Ja jazdim do prace na bicykli. Trva mi to cca 15 minut a je to takmer zadarmo. Autom to kvoli zapcham trva cca 20 minut a je to mnohonasobne drahsie. A mhd sa ani pouzit neda, lebo vyzaduje bud prestup alebo prejst cca 1 km peso co samo o sebe trva asi 10 minut. Cyklistika je regulerny sposob dopravy, a je vo verejnom zaujme ju podporovat. Uz aj kvoli jej zdravotnym benefitom, ktore by mohli viest k obrovskym usporam a zvysenej produktivite. Vy co tu trepete o cyklofasistoch ste bud obezne prasata co cyklistom zavidia lepsie postavy, alebo ste ... Ani neviem co este mozete byt

07.09.2018 | Cenek

Ale no tak, hadam sa zyklista neznizi k agresivite. To by bolo take zyklofasisticke.

08.09.2018 | OliWer1

Cenek, ako ak sledujem, tak Tvoja agenda je jednoduchá - kdekoľvek sa spomenú cyklisti a cyklotrasy, tak vyhlasuješ, že ide o šport, na ktorý Ty nemieniť prispievať. Ja zase nepoužívam auto, a napriek tomu (nedobrovoľne) prispievam na Tvoje cesty, po ktorých si vozíš svoj veľkomožný zadok. Na rozdiel od Teba si uvedomujem, že cesty sú potrebné. Tebe, človeče, asi žena utiekla s nejakým cyklistom alebo čo....

08.09.2018 | Cenek

Nemam agendu, na rozdiel od Zyklokoalicie a podobnych pisem svoj nazor zadarmo a vo volnom case. Ak nemas auto, tak na “moje” cesty prispievas vyrazne menej ako ja na Tvoje cyklotrasy. Chyba Ti DPH z vozidla, spotrebna dan z kazdeho litra paliva, dialnicna znamka/myto, cestna dan ak by si podnikal.
No a ak vsetky tieto veci vratane PZP bude platit kazdy cyklista s tym chudym zadkom co ako vravis Ty, tak bude svet naporiadku. Kludne si postav cyklocestu, plat za jej pouzivanie a mavaj z chodnika dasim 49tim zyklistom s otlacenym vajcom. Nerusi ma to.
Len ma do toho prispievanie na Vase hobby netahaj.
Apropo cesty - mas predsa plne pravo ich vyuzivat, aj aj to robis. Takze argumentujes uplne z cesty, ako kazdy zyklolobbista.

(Premyslam, na zaklade Tvojhi podnrtu, ako pride zyklista zbalit babu ktora vystupuje z Touaregu na bicykel. “Aha, ja mam odpruzenu prednu vidlu!”
Posadi si ju na riadidla a odstartuju radostne kopulovat do hipsterskej maringotky. Podla mna by pornhub mal tocit taketo podla Teba mainstreamove porno. To by bol business, ked je Vas take mnozstvo!)

08.09.2018 | OliWer1

Aj som Ta tipoval na kompenzator maleho vtaka. Co s tym tuaregom zvazas drevo z Dubravky? Je jasne, ze Ti vadia cyklisti, ked ten Tvoj traktor zaberie este aj pol prugu v protismere.

08.09.2018 | Cenek

Ja som nikdy nepovedal, ze mam Touarega.. to auto mi ako vsetko koncernove pride oyebane.
Pouzil som to ako narazku na zyklofasisticke propagacne video z Prahy.
A som nemilo prekvapeny, ze netusis o com tocim.

Nech sa teda paci, link, na rozsirenie obzorov:
https://m.youtube.com/watch?v=mVQSd6v5voM

09.09.2018 | OliWer1

Cenek, ja rozumiem tomu, že aj medzi cyklistami sú prasce. Rozumiem aj tomu, že nie je riešením namaľovať na cestu piktogram bicykla a vytvoriť tak "cyklochodník", ako sa to robí v Bratislave. Ale fakt nerozumiem tomu, čo máš proti cyklochodníkom, ktoré neobmedzujú automobilovú premávku a dokonca jej plynulosť zrýchľujú (tým, že cyklisti sa nepletú pod kolesá áut), a proti cyklistom, ktorí sa podujali ušetriť Tebe aj iným vodičom miesto na ceste, parkovanie a všetko okolo toho tým, že vysadli na bicykel. A že by mali cesty byť kvalitnejšie? Samozrejme. A že spotrebné dane, DPH, daň z motorových vozidiel, mýto, diaľničné známky nie sú používané na rozvoj a udržiavanie dopravných dráh, ale sa prežerú? Áno, je to tak.

09.09.2018 | l363

Cenka netreba brat vazne, je to iba jeden z bezvyznamnych zakomplexovanych fanatikov zijucich na tejto krasnej planete ktory cerpanie jej zdrojov vymenou za papieriky povazuje za svoje privilegium. skratka evolucny omyl s golfovou sadou, malymi golfovymi loptickami ktore si rad lesti a povrchnymi zivotnymi potrebami.

09.09.2018 | Cenek

No, snazil si sa zniet podobne Dalajlamovi, ale vysiel si z toho len ako zhuleny zdredovany typek co ide na pivo... hlavne ze nas mas vsetkych vseobjimajuco rad.

09.09.2018 | l363

nefandi si, mam rad vsetkych okrem teba :)

10.09.2018 | Cenek

Rozmyslal som, ci som raneny. Niesom.

09.09.2018 | Cenek

OliWer, proti cyklochodnikom nemam nic. Len som proti tomu, aby som ich platil. Inak si ich zyklokoalicia moze postavit popri d1 az do ciernej nad tisou, kludne obojsmerne.
Ale podporovat financne skupinku jedincov statisicmi je nezmysel. Tot v kocke vsjo.

08.09.2018 | Cenek

Lepsi link:
www.youtube.com...

07.09.2018 | risototh

Bratislava, Jarošova ulica: to sa snad da riesit pokutou a oni tam parkovat prestanu. To nie je to iste, ako parkovat polkou auta na chodniku a polkou na ceste. Tu je navyse jazda po chodniku, co pokial viem, je priestupok.

20.09.2018 | iuris42

Nesrovnal to ne srovnal...