Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vallo prezradil návrh parkovacej politiky. Zaplatia najmä rezidenti s viacerými autami

10.04.2019 | TASR

Diskusia (135 reakcií) Pravidlá diskusie

10.04.2019 | IvanPe

Podla tohto je celkova prepravena kapacita 243.000 osob za rok 2017, https://dpb.sk/sk/s.... Co ak pocitame ze pouzili MHD iba v pracovne dni cestou do prace a napat, potom nam vychadza 1000 pasazierov za den.
Ak budu musiet prestupit do MHD ti zamestnanci co parkuju mimo firemneho parkovania, lebo 0,50€/ hodinu sa rovna 4€/ den, potom si neviem predstavit cim to budu sudruhovia z magistratu zvazat (do Bratislavy dochadza denne 130.000 ludi bez trvaleho pobytu https://www.bratisl...). Asi vytiahnu dobytcaky, ako sudruhovia veriaci zo Smeru ked zaviedli vlaky zadarmo.
Tak to dopadne u kazdeho, kto to nevie robit a ma iba dobry volebny marketing.

10.04.2019 | crm14

Počet prepravených osôb v tej tabuľke je v tisícoch. Čiže spolu 243 milionov

10.04.2019 | IvanPe

Ano, i ked v tej tabulke to nie je uvedene. Tak ci tak nizsie je priemerny pocet pasazierov denne je 665.000 osob. Nepredpokladam, ze sa v cieli svojej cesty neostanu byvat a vacsina vyuziva MHD na cestu tam a spat, pricom niektori prestupuju.
Ak by to platilo potom 665/2= 333t, vacsina v dopravnej spicke, pocas rannych 2 hodin. I keby moj vypocet 1.000t platil i tak je to +20% kapacity. Pri ofic cislach je to 30% navysenie.
Napriek mojej nepozornosti: ako k tomu pridame dalsich 130.000 ludi?

10.04.2019 | Ivan Petráš

Náš analytik Ivan :))). To sa ti nerozsvietilo v tej makovici, ani keď si si to vypočítal na deň a vyšlo ti 1000 cestujúcich denne? Preboha, však to rozvezú za deň dva tie 15 miestne mikrobusy, čo jazdia na Kolibu cez Kramáre :)))

11.04.2019 | Ivan Petráš

A čo sa týka toho predloženého návrhu parkovacej politiky, tak napriek tomu, že som Valla nevolil, tak sa mi celkom pozdáva. Viem, že niektorým sockám sa zdá 50€ ročne veľa, podľa mňa je však cena parkovného naopak príliš nízka. Kľudne by to mohli aj zdvojnásobiť. A tie dve hodiny zdarma by som zrušil. Poznám veľa ľudí, ktorí majú 3-4 autá a parkujú ich na ulici a prevezú sa s nimi raz za mesiac kvôli baterke. Aj mne teraz pred domom od Vianoc parkujú dve autá bez pohnutia. Z toho jedného som si už zobral kolesá, malo celkom dobré letné gumy, ale z toho druhého mi nič nepasuje, tak mu budem musieť rozbiť čelné sklo, aby majiteľ pochopil, že ulica nie je vrakovisko. Kvôli takýmto vychcancom nemám večer kde zaparkovať. A to ten druhý ešte parkuje tak, že zaberá 2 miesta. Pred dvoma rokmi sa situácia vyhrotila, dovtedy to bolo ok, avšak zhoršuje sa to každým dňom. Ja si to v pohode zaplatím, aj teraz keď idem autom do mesta radšej zaparkujem na platenom, ako keby som mal 20 minút krúžiť a hľadať nejaké voľné miesto.

11.04.2019 | bluehen

Vsade tak parkuju - auta si necha odstavene pred domom na ceste aj ked ma volny dvor. Nie zriedka to vovali na travu co ma pred domom, alebo si obsadi chodnik (zvacsa po dedinach).

11.04.2019 | Ivan Petráš

Bratislavu treba vyčistiť od áut a aj cesty budú prejazdnejšie. Keby sa nerobili z jedného pruhu parkovacie miesta, neboli by tu ani zápchy, ani toľko zbytočných jednismeriek. Koľko áut asi tak jazdí v Bratislave? Keď si to zrátame podľa Špz, keďže sa už minuli všetky BA a pomaly sa už míňajú aj BL, tak sa dopracujeme k hrozivým číslam. Špz, alebo po novom Ečv sa skladá z kombinácie troch číslic a dvoch písmen abecedy ( keď nerátam tie špeciálne ) , to dáva splolu 10x10x10x24x24= 576 tisíc kombinácií BA, 576 tisíc kombinácií BL. Spolu 1.152.000 kombinácií. Keď by sme predpokladali, že 2/3 už boli vyradené z evidencie, resp. predané do iného okresu, tak to vychádza okolo 400 tisíc áut, čo je takmer 1 auto na jedného obyvateľa, vrátane detí, dôchodcov. K tomu treba prirátať cca. 100 tisíc dochádzajúcich a máme tu pol milióna áut.

11.04.2019 | Ivan Petráš

Bluehen, nielen na dedinách. Len tak námatkovo, Ľanová ulica, komplet celý chodník zaprataný autami. Alebo skús ísť na Lachovu 5. Je to 150 metrový úsek, slepá časť ulice. Keď tam vojdeš, naspäť musíš 150 metrov cúvať, to isté Wolkrova 43.

11.04.2019 | Marian17

Takze ukradli ste niekomu kolesa z auta na parkovisku, aby ste mali na parkovne? "Skvele" ...

11.04.2019 | IvanPe

S trollom Ivan Petráš s ukradnutym nickom sa nediskutuje, ako spravny oportunista je vzdy proti, komukolvek.

10.04.2019 | bozsky

takze za 50e/rok budem mat garantovane, ze zaparkujem? alebo si zaplatim a budem kruzit hodinu, aby som nasiel o 5 ulic dalej?
bude stale moznost si kupit parkovacie miesto? a bude mestska policia konecne robit svoju pracu a odtahovat v normalnom case, ci zase bude musiet clovek hodinu a viac cakam, kym sa im uraci odtiahnut auto, ktore zabera platene miesto nepravom?

11.04.2019 | noblesa

Garantovane parkovanie budes mat az vtedy, ked si parkovacie miesto kupis alebo prenajmes. Inak ano, budes musiet platit a kruzit, alebo cestovat MHD ako kazdy normalny clovek.

10.04.2019 | Andrej_sk

Nedokazem si predstavit, ako/kto bude kontrolovat tie 2 hodiny. Lebo to bude masa aut.
A zda sa mi to dost "skostnatene", lebo mi tu chyba moznost zaplatit si parkovne napr v mieste prace. To budem dennodenne platit sms-kami kazdu hodinu?
Takisto moznost predplatit si rocne parkovne a moct parkovat potom v ktorejkolvek stvrti bez dalsich hodinovych poplatkov, lebo som napr zivnostnik a servisujem ludom kotly ci pracky,...

10.04.2019 | bozsky

V BA je cca 400tis vozidiel. Povedzme, ze budu v priemere platit 100e/vozidlo, to je rocne 40mega. Priratajme k tomu cezpolnych, povedzme 100tis vozidiel za 500e/rok (velmi optimisticke), to je dalsich 50mega.

Za 90mega zamestnas dostatok MsP ;-)

10.04.2019 | Andrej_sk

Teoreticky ano, ale prakticky tie peniaze pojdu inde. Nehovoriac, ze uz teraz nevedia najst ludi, tak niektore stvrte maju 1 mestskeho policajta. Leda ze by prilakali cezpolnych :)
Ani armada policajtov by to ale neustrazila, lebo to nie je orientovat sa podla SPZ, pripadne karticiek za celnym sklom. Kazde jedno bratislavske auto budu musiet prelustrovat, kde ma trvaly pobyt, co ma zaplatene a nejak zadokladovat, ako dlho na danom mieste stoji. A aby to potom nebolo stylom, po 2 hodinach preparkujem na druhej strane ulice.
Moj nazor je, ze to nie je dobry styl, radsej mali ludi, ktori chcu ci musia pouzivat auto, donutit k rocnemu predplatnemu po celej BA, vydat certifikovanu nalepku na okno a hotovo. Presne ako kupa rocnej dialnicnej alebo rocnej elektricenky. No a ti, co maju garaze/statia doma aj v praci a len obcas vyrazia na "verejne parkoviska" tak tych kasirovat po hodine.
Ale mozno este nebolo uverejnene vsetko, ze ako tiraci parkujuci po Petrzalke, ako firmy s fleetom aut, ktore maju zamestnanci, ako CP auta, tak sa nechajme prekvapit.

10.04.2019 | bozsky

1) Nic nemusia lustrovat, dostanes nalepku - nieco ako boli dialnicne znamky a podla toho vedia, kde si rezident.
2) V zahranici, napr. Svajciarsku maju take tabulky, ktore si zavesis na vnutorne spatne zrkadlo. Je tam cas, kedy si prisiel a podla toho budu vediet, kedy ti vyprsia 2 hodiny. Pripadne to budes moct zaplatit cez sms a to nie je problem - smartphone zvladne v priebehu sekundy od uploadu fotky urcit, ci si zaplatil.
3) Ak by bola 1 parkovaci obvod v ramci mesta, stratili by miliony rocne. Takto vytiahnu z ludi po(muzsky pohlavny organ expresivne na 5 s dvomi o) penazi a este sa budu tvarit, aki su progresivni. Pritom je to len dalsia dan.

10.04.2019 | Andrej_sk

Ze ako sa to zvlada vo svete viem, ale zatial sa o nicom takom nezmienovali. A ako poznam Slovensko, len priprava rezidencnych nalepiek bude trvat 2 roky a stat ...
Praveze by nemuseli stracat, ak to dobre prerataju. Predsa je lepsie vzdy na zaciatku roka vyzbierat maximum na rocnom parkovnom, ako sa potom po cely rok serenkat s drobnymi.
A este bude zabava pre vodicov vediet, ktora ulica patri este do ich stvrte a ktora uz do vedlajsej. Ako vravim, uvidime :)

10.04.2019 | wtf

juj ale sa vsetci rodeni bratislavcania radovali ked vyhral Progresivny Vallo a Progresivna Caputova :) stale sa tak radujete?

11.04.2019 | Andrej_sk

Nie, my sme si mysleli, ze to zaplati Soros.
A co ma prezident s parkovacou politikou mesta? Najma ked funkciu prevezme az o 2 mesiace.
A tie mesta, kde nemaju progresivcov a ani Valla, pritom maju parkovanie spoplatnene uz nejaky ten rok, za to je na vine kto? Radicova?

11.04.2019 | maribor

Ich als Pressburger freue mich noch immer. Ich dachte, dass ich nich mehr bezahlen muss ;)

11.04.2019 | Brano L.

Warum?

11.04.2019 | maribor

Hab mit 100+ Eur gerechnet. 50 geht noch. Aber schau ma mal, was heute kommt :)

11.04.2019 | Brano L.

Jetzt ist mir klar. Sie freuen sich und ich freue mich mit Ihnen. Aber manche weinen hier, als ob das Ende der Welt kommen würde.

11.04.2019 | f3rl0

Ich finde es auch immer noch ok, wenn man es mit anderen Städten vergleicht
Für die giestliche Gesundheit muss man allerdings nicht die diskussionen lieber lesen, weil die menschen glauben "es muss kostenlos sein, und ich muss vor meiner Tür parken können".

Und jeder redet wie schlimm es ist dass die menschen nur mit autos fahren, aber wenn auf der anderen seite endlich eine massregel genommen wird die die autos reduziert, bzw die menschen motiviert ökologischer zu fahren ist, beschweren sich gleich alle.

11.04.2019 | f3rl0

Ich finde es auch immer noch ok, wenn man es mit anderen Städten vergleicht
Für die giestliche Gesundheit muss man allerdings nicht die diskussionen lieber lesen, weil die menschen glauben "es muss kostenlos sein, und ich muss vor meiner Tür parken können".

Und jeder redet wie schlimm es ist dass die menschen nur mit autos fahren, aber wenn auf der anderen seite endlich eine massregel genommen wird die die autos reduziert, bzw die menschen motiviert ökologischer zu fahren ist, beschweren sich gleich alle.

11.04.2019 | f3rl0

Ich finde es auch immer noch ok, wenn man es mit anderen Städten vergleicht
Für die giestliche Gesundheit muss man allerdings nicht die diskussionen lieber lesen, weil die menschen glauben "es muss kostenlos sein, und ich muss vor meiner Tür parken können".

Und jeder redet wie schlimm es ist dass die menschen nur mit autos fahren, aber wenn auf der anderen seite endlich eine massregel genommen wird die die autos reduziert, bzw die menschen motiviert ökologischer zu fahren ist, beschweren sich gleich alle.

11.04.2019 | citatelTrendu

Regulovať parkovanie treba, práve neriešenie parkovania vyústilo ne neuveriteľého nárastu áut v meste a dokonca viedlo k absurditám že si ľudia odstavili autá na dlhé týždne zadarmo na chodníkoch kým robili vo Viedni. Tam by si totiž zadarmo na chodníkoch čo sú určené chodcom zaparkovať zadarmo len tak nemohli!!!! A veru ani zadarmo parkovať na cestách by nemohli.

Tento návrh je celkom spravodlivý, poplatky sú od počtu áut v rodine a firme, dokonca sa dá 2 h. parkovať v inej časti mesta. Chcem poriadok v meste, nie hromadné parkovisko na úkor ihrísk, zelene.

11.04.2019 | al0

ako rodeny Bratislavcan a volic Valla aj Caputovej, hovorim: konecne!

Tie poplatky by som ale navysil na dvojnasobok. Parkovanie MUSI byt drahe, aby zbytocne auta z mesta zmizli.

11.04.2019 | bluehen

Cielom spoplatnenia je spravit parkovanie dostupnejsim pre majetnych a zisk. Pokles dopytu je len sprievodny znak.

11.04.2019 | al0

Ani v jednom, ani v druhom nevidim najmensi problem. ZTP budu urcite mat vynimky, a ostatni nech platia ked chcu parkovat na cudzich pozemkoch. Kto na to nema, nech chodi MHD. Parkovanie nikdy nemalo byt zdarma.

11.04.2019 | antisulikovec

Samozrejme, že sa radujem, ešte to dali lacno. Niektorí sedláci, čo si myslia, že parkovanie zadarmo je ich ľudské právo s tým majú samozrejme problém. Ešte o rok vyhrať voľby a bude super.

11.04.2019 | IvanPe

Bude draho. Hoodne draho.

10.04.2019 | bluehen

mesto represiu zvladne aj s par policajtami - kupia im auta s automatickym rozpoznavanim spz - ziadne karticky nalepky, budu sa vozit a system bude vyrubovat pokuty

11.04.2019 | Andrej_sk

Tak to si neviem predstavit, ako to bude snimat spz-ky paralelne, na sebe nalepenych, zaparkovanych aut. Alebo po Petrzalke ci Vrakuni auta parkovane vo vsetkych moznych smeroch. To by musel mat spolujazdec v ruke a patricne to natacat a auto pritom musi ist krokom, cize by akurat premavku brzdili.
A zaroven by to musel aj natacat, aby mu to hlasilo, ze ked tadial pojde po 2 hodinach, ze ci mu to nahlasi, ze auto prekrocilo cas.
A cize parkovnym trocha obmedzume pocet aut, ale stupne pocet policajnych aut hladajucich previnilcov, lebo ak maju monitorovat celu BA tak, aby sa neplatici ozaj obavali postihu, tak to nemoze byt par aut. A opat - nedostatok policajtov.

11.04.2019 | maribor

Dnes bude tlacovka tak uvidime. Ale v zasade sa to da riesit rozne. Napr. Tak, ze v parkovacej zone bude povolene parkovat len na vyznacenych miestach a na vstupe/vystupe do/zo zony bude kamera skenovat SPZ. Na zaklade toho sa da zistit, kedy konkretne auto voslo a kedy vyslo. Na zaklade toho nasledne mesto moze vcelku presne analyzovat situaciu v parkovacich zonach.

Ale som zvedavy, s akym riesenim pride magistrat :)

11.04.2019 | ivansk

v Prahe majú také autá na kontrolu parkovania, tak hádam nebudú v BA prvý čo by tento problém riešili.

11.04.2019 | citatelTrendu

bluehen - zakúpiť vozidlo s technológiou automatického rozpoznávania rezidentov a uhradených poplatokov by bolo rozumené. Videla som také auto tuším v Trnave, bolo by to efektívnejšie ako prijatie x nových mestských policajtov čo si budú aj tak v pracovnej dobe vyvalovať šunky.

A samozrejme, zakúpiť softvér na zasielanie automatických predpisov na pokuty. Dúfam že mesto pôjde touto cestou,. rovnako dpúfam že bude spoločná databáza majitešov vozidiel podľa domácností, firiem a MČ.

11.04.2019 | citatelTrendu


Podľa mňa je predstavená parkovacia politika v poriadku. Regulovať autá treba, ak sú domácnosti kde si každý vyváža riť (nezriedka 4-5 áut v domácnosti), tak nech platí. Páči sa mi princíp progresívnosti podľa počtu áut v domácnosti a tiež časové obmedzenie v inej MČ.

Len som zvedavá ako sa to bude kontrolovať-to budú Bratislavčania posielať nejakú bezplatnú SMS keď pôjdu do inej MČ aby sa im rátal časový tarif 2 hodiny alebo ako si to predstavujú?

11.04.2019 | maribor

Podla mna by to bolo mozne automatizovanym rozoznavanim SPZ pri vjazde a vyjazde do/zo zony. Aj v pripade, ze by to nebolo spolahlive na 100%, uspora a efektivita by mali byt viac ako dostatocne. Ale to je len idea, sam som zvedavy, ako to bude riesene :)

11.04.2019 | citatelTrendu

maribor - zaujímavý nápad, skús to posunúť magistrátu.

11.04.2019 | Andrej_sk

Sorry, stale si to neviem predstavit, lebo to nie je parkovaci dom, ale u nas sa parkuje vsade. Cize na kazdej bozej ulici by musel byt vjazd a vyjazd, programy by rozpoznavali a vyhodnocovali casy ako besne a este stale sa nic nevyriesilo, lebo v ramci tej ulice to mozem odstavit na sukromnom parkovisku obchodu, firmy, rodicov,...
Toto by bol cenovo Skytoll 2.

11.04.2019 | ivansk

https://www.blesk.cz...

11.04.2019 | Andrej_sk

Presne to som si myslel.
Vidim jedinu schodnu cesu, vsetky BA a BL majitelia zaplatia rocne, nie parkovne, ale dan za pouzivanie auta na uzemi BA. Lebo nejde len o to, aby menej aut parkovalo, ale aj aby na uliciach behalo menej aut. Takto to aspon nevytvara pocit, ze zaplatime rocne parkovne a mesto mi ma garantovat volne miesto.
Fyzicke osoby ina suma ako firmy.
CP si budu moct kupit tiez rocnu dan alebo kratkodobu, za ovela vyssie sumy ako domaci.
Na hraniciach detto.
Ti co zakupili si daju nalepku na sklo, ako byvala dialnicna znamka.
Potom staci monitorovat prijazdy do BA a namatkovo auta v intravilane BA.

11.04.2019 | martin33

Jednoducho povedane "myto za jazdu po BA". Aj tak sa to da riesit.

11.04.2019 | Marek Šiška

Hm tak nech si pan Valo skusi mat normalnu pracovnu dobu 8.5h a a potom stihnut mhd ckou ist po deti do skolky a skoly cez cele mesto. Napr manzelka pracuje v Ruzinove a byvame v Petrzalke. Uz teraz musi odchadzat skor z prace aby to stihala a este platit po 2h hodinach 2e na hodinu. Sikana vlastnym mestom. Sa zblaznil nie. Priznavam. Volil som ho. No toto je iba zdieranie ludi snaziacich sa normalne fungovat. Dalej. Zachvilu polka roka 2019 a s elektrickou v Petrzke sa nepohlo stale....

11.04.2019 | citatelTrendu

Aká šikana? Videl si príspevky hore, v meste je cez 400-tisíc áut. To je už neúnosné. Tvoje deti môžu chodiť do školy MHD, ja som z malej MČ už od 1. triedy sme chodili autobusom do inej štvrte. myslím že je nastavená park. politka dobre, možnio ešte mohli zvýšiť poplatok za 2. a 3. auto. 1 auto tolerovať, ostatané vysoké poplatky=chceš pohodlie, tak plať! Mesto sa nedá nafúknuť.

11.04.2019 | IvanPe

Uz nemame vazne co robit len v drahej MHD vysedavat.
Toto mozu napisat iba bezdetni s nekonecnym mnzstvom volneho casu.
Mimochodom ta MHD ten narast nezvladne, ale asi ide naozaj iba o dane, progresivne.

11.04.2019 | martin33

Prave na to je to urcene, aby sa "autozavislakom" ktori si myslia, ze zaberanie verejneho priestoru ich sukromnym majetkom zadarmo je spravne, nezdala MHD taka draha. Co sa tyka toho "vysedavania v MHD" ja pouzivam auto a MHD v ramci BA tak 80/20 (viac MHD) a ak zapocitam cas na hladanie parkovacieho miesta a presun od/k parkovaciemu miestu, tak je MHD vo vacsine pripadov rychlejsia.
Ako vlastnik auta (a nevolic Valla) tuto parkovaciu politiku schvalujem.

11.04.2019 | Marek Šiška

Asi nemas deti ked toto pises. Nevies o com hovoris. V dnesnej dobe poslat prvacika na mhd mozu len flegmatici. Skolkara tiez posles sameho? Napr nasa skola ma pravidlo ze az od 10r. Moze ziak sam opustat skoku. Takze najskor mysli kym nieco napises.

11.04.2019 | Martinoid

V petrzalke nemate zakladne skoly?

11.04.2019 | Marek Šiška

praveze v Petrzalke chodi do skoly aj do skolky druha. No treba po ne ist do 5tej. Chcem vidiet kto to stihne ked ma pracovnu dobu do pol 5tej z Ruzinova MHD ckou.... a su ludia co maju pracu aj dalej.....ak to prejde tak dakujeme pan Valo.

11.04.2019 | IvanPe

Pred 20 rokmi sme my tak chodili z Ruzinova do Dubravky, najlepsi cas 65min.
Dnes je isto viac, viac pasazierov, plne cesty, a treba presadat, myslim ze 2x. Chudobny zamestnanec z Dubravky sa v Ruzinive nezamestna, bez auta.

11.04.2019 | al0

a kde je napisane ze kazdy ma pravo po pracovnej dobe stihnut este do 17tej vyzdvihnut deti po celom meste? Ako ste sa zariadili, tak to mate. Ostatni sa striedaju, poslu starych rodicov, alebo si platia sukromne zariadenia s dlhsou prevadzkovou dobou.

Toto je naozaj len VAS problem, tak si ho rieste ako chcete. Za to Vallo nemoze.

11.04.2019 | martin33

+++

11.04.2019 | wtf

nj progresivni liberali konecne ukazuju svoju pravu tvar :) MY bohati, nam je to jedno, ostatni si robte co chcete :) typicke pre Valla a jeho podporovatelov = financne skupiny

11.04.2019 | al0

jeeho aj ten smeracky troll Blaha tu je zaregistrovany?

11.04.2019 | peterval

Tu pomôže iba v budúcnosti nevoliť a nedať hlas nijakému druhému Valovi. A odporúčam sa zamerať aj na politicku stranu, ktorú Valo zastupuje - to jest progresívne socialistické slovensko. Pretože navrhnúť taketo vydieranie a vypalovanie ake navrhol tento sudruh Valo, to nema obdoby. Čo konkretne? Predsa fakt, že okrem dane za auto na uzemi BA, bude každy bratislavčan, ktorý potrebuje auto či už k preprave alebo práci platiť aj za to, že jednoducho pojdem navštiviť napriklad svojich rodičov. Byvam v Petržalke a rodičia síce v šišom, ale centrei. Kedze ma casto potrebuju, pravidelne chodim im nosit veci, vybavovat , pomahat doma atd. Podla Valovho nehumanneho navrhu, jednoducho Valovi budem platit za to, ze donesiem veci a zaparkujem pri bytovke rodičov. A to nie malo: 2 eura za hodinu!!!!!! Najprv som myslel, že som si to zle pečítal, že ide o omyl nejaky. Kdepak! Ak prídem pomoct rodicom a budem tam musiet ostat cez den, tak ak tam budem parkovat 8 hodin( co je casto v mojom pripade, niekedy som tam ak dva dni v kuse), tak zaplatim Valovi 12 eur za 6 hodin, v pripade 10 takychto dni 120 eur mesacne!!!! + dalsich 49 eur vypalne za auto. rocne budem Valovi platit priemerne 1500 eur... na to sa da povedat iba jedno, pan Valo sa bud zblaznil, alebo je vypalnicky chrapun vacsi ako mafiani. slusnejsie sa to povedat neda. A to neratam, ak nebodaj pojdem s manzelkou do divadla ci hocico ine,, budem platit este viac. Kto na taketo nieco dal blaznivemu Valovi mandat? Ja veru nie. A ak chrapun Valo nema chorych rodicov co potrebuju pomoc, tak mu odkazujem ze karma dostihne aj jeho... lebo nerobme si iluzie, o co go.. za vybrate miliony nebude ani viac parkovacich miest, ani sa nezlepsia cesty. Vybrate vypalne si politici rozdelia na vlastne ksefty a minusove hospodarenie. Akceptoval by som este poplatok 50 eur rocne rezidentsky v BA, aj ked ani to nie je malo. A kto nema trvaly pobyt v BA, platit podstatne viac, pretoze to dava logiku, ked niekto kto neprispieva danami do rozpoctu BA vyuziva cesty a parkovanie v BA. Ale navrh platit ( ako ja) nekrestanske peniaze za to, ze sa presuniem v BA ako rezident BA k rodičom, to je nielen nehumánne, ale výpalné. A Valovi a jeho progresívnemu slovensku sa takéto niečo vráti ako bumerang. A neprajem Valovi, aby on mal bežný plat, využíval uplne obyčajnu staršiu Fabiu a mal chorých rodičov ku ktorým musí dochádzať často.

11.04.2019 | Brano L.

Píšete len o tom, ako sa to nedá. Teraz ste sa správali presne tak, čo Vám systém umožňoval. Nebol žiadny systém, takže absolútny neporiadok.
Tak pôjdete a zorganizujete si to tak, že autom tam pôjdete len raz za týždeň. Vtedy odveziete aj veci. Inak MHD alebo taxi. Úplne jednoduché.
Mimochodom, ak tá parkovacia politika bude taká neľudská a hnusná, v najbližších voľbách Vaľo skončí. Voliči mu nedajú hlas. Ale možné aj opačný vývoj. Ľudia obmedzia čiastočne dopravu autami, CPčkari sa prihlásia na trvalý pobyt v Blave, Blava bude mať viac peňazí a o trochu priepustnejšie cesty aj parkoviská, a Vaľo bude vo voľbách za to odmenený.

11.04.2019 | peterval

Brano, čo ste popísal je výsmech, len dodám, ak budete mať chorého rodiča a doma ešte vlastnú rodinu + prácu, tak asi budete reagovať ako človek. To či ste napísal, od normálneho a ľudského má ďaleko. odporúčam Vám skúsiť si, aké to je v jeden deň stihnúť aj povinnosti, aj prácu, aj deti, aj nakúpiť aj ísť rýchlo k rodičovi chorému a postarať s ao neho. A ešte za to zaplatiť výpané Valovi.

11.04.2019 | martin33

Vyplakavanie a emocialne vydierane na racionalnych ludi (nastastie) nefunguje.
Racionalny clovek musi brat do uvahy jednoduchy FYZIKALNY FAKT, ze kazde parkujuce auto zabera minimalne 10m2 verejneho priestoru a tento verejny priestor nie je nafukovaci. Inak ako spoplatneim sa taketo (zne)uzivanie verejneho prietoru riesit neda.

11.04.2019 | IvanPe

Cisto racionalny fyzikalny fakt je, ze cena za nic je 0.

11.04.2019 | martin33

To nie je cena za nic, ale v podstate dost vyrazna zlava za prenajom verejneho priestoru. Cena cca. 10m2 pozemku v BA, ktore zabera priemerne auto, moze byt aj 50 000 € (zavisli samozrejme od lokality). Ak pocitam 20 rocnu navratnost investicie, tak rocny prenajom takehoto pozemku stoji 2500 €.

11.04.2019 | Darija

Martin, toto nie je téma o prenájme verejného priestranstva. Tých 50 eur/rok, je cena za parkovanie prvého auta v mieste trvalého bydliska (zóna), či dotyčný zaparkuje na chodníku alebo na ceste, tráve po 30 minútovom krúžení dokolečka dokola, lebo vyznačené parkovacie miesta sú skor raritou, je holý fakt. Pridaná hodnota sa rovná nule.

11.04.2019 | martin33

Je to cena za "zdielany" prenajom verejneho priestoru na ulozenie svojho sukromneho majetku (auta) na tomto verejnom priestore, pricom vyska tej ceny (pre nerezidentov a 2. a dalsie auto) ma obmedzit pocet "zdielacov". Z vybranych penazi sa moze financovat napriklad to oznacovanie parkovacich miest a represia za parkovanie mimo nich (hlavne na zeleni).

11.04.2019 | IvanPe

Uz buduci rok budeme za hluposti v parkovacej politike odmenovat Progresivne Slovensko. Za to dobre ich odmenime.

11.04.2019 | martin33

"jednoducho Valovi budem platit za to, ze donesiem veci a zaparkujem pri bytovke rodičov."
Ak to stihnes do 2 hodin a mas trvaly pobyt v BA, nic platit nebudes.
" ak nebodaj pojdem s manzelkou do divadla ci hocico ine,, budem platit este viac"
Divadlo ma vacsinou svoje parkovisko, kde sa plati uz teraz.
Ak sa niekomu zda parkovne drahe a nechce ist MHD, moze pouzit taxik.

Ludia sa jedoducho musia naucit jednoduchy fakt - ZABERAT VEREJNY PRIESTOR SVOJIM SUKROMNYM MAJETKOM (vo forme auta) NIE JE ZADARMO.

11.04.2019 | peterval

Asi ste nečítal pozorne moj príspevok, mám chorého rodiča, ku ktorému často chodím aj neplánovane, musím si brať aj moju prácu k nemu. Aby som to vôbec stihol + vybavil všetko pre neho aj pre mpoju rodinu, bez auta sa to jednoducho nedá. A často, opakujem, často som na druhej adrese kvôli rodičom aj viac ako 1 deň. Máte vôbec predstavu o koľko ma tento nekresťanský návrh oberie? zrátajte si to, pri sadzbe 2 eura /1 hodinu

11.04.2019 | martin33

V takomto pripade treba prestahovat tohto choreho rodica ku vam domov. Pripadne vymenit 2 byty (vas a rodicov) za jeden vacsi. Cim skor to urobite, tym lacnejsie to pre vas bude, lebo (zne)uzivanie verejneho priestoru na parkovanie "zadarmo" sa skor ci neskor vyriesit musi. Ak to neurobi Vallo, urobi to jeho nastupca inak sa v BA nebude dat zit.

11.04.2019 | peterval

martin33. well, len pokračujte v hlúpostiach čo píšete, k manželke, dvom deťom si asi mám prerobiť balkón na izbu pre rodiča. A ešte platiť Valovi dve eura za hodinu.

11.04.2019 | martin33

Ten chory rodic byva na ulici ? Ako som pisal vyssie, daju sa dva mensie byty vymenit za jeden vacsi. Napriklad od rozvadzajucich sa manzelov. Dokonca aj vtedy, ak je na jeden byt viazana hypoteka.
Ja osobne povazujem zakladanie rodiny s 2 detmi v 2 izbovom byte za extremne neracionalne (preto deti nemam) ale beriem do uvahy fakt, ze ludia robia ja neracionalne rozhodnutia.

11.04.2019 | peterval

A martin33 , nepíšte hlúposti, zadarmo nemám nič. Za využívanie môjho auta ( žiaden luxusný model, to si ani nemôžem dovoliť), platím dosť štátu: daň z palív, daň z auta každý rok ( som szčo), dph so všetkého atd, k tomu si prirátajte dane z prímu, nepriame dane atd,,, danove zataženie na SR komplexne vrátane odvodov dosahuje 70 % z každého eura. Je Vám to málo, zdá sa Vám málo čo platím? Len z ebnzínu vyberie štát tolko, že by sme mohli mať postavené luxusné parkovacie domy , to by ale nesmeli politici kradnut, ti na magistrate aj z vlady. Chciet po mne ešte 2 eura na hodinu ( hoci okrem vyššie spomenutých daní budem paltiť aj rezidenčnú daň za auto), je vyýpalníctvo, Nič via a nič menej. A za vybra milióny eur, npribudnú ani cesty, ani nebude viac parkovacich miest. len si tí, čo navrhuju takéto zdanenie vyberu miliony na prerozdelovanie, rozumej korupciu.

11.04.2019 | martin33

Z tych "penazi statu" Bratislava prakticky nic nevidi. Ano, kradnutie politikov je problem, ale samotny fakt, ze verejny priestor nie je nafukovaci to nevyriesi. Aj tie parkovacie domy potrebuju priestor. Nie je napriklad mozne postavit parkovacie domy na mieste existujucich parkovisk pri domoch, lebo by tienili obyvatelom nizsich poschodi. Ak by sa parkovacie domy postavili mimo obytnych stvrti, nikto by ich nevyuzival, lebo kazdy chce parkovat "rovno pod svojim oknom".

11.04.2019 | Darija

peterval, súhlasím s vami, výpalníkom sme sa už naplatili za tie roky až až. Protihodnota žiadna. A niektoré príspevky na vašu adresu sú neskutočne odvážne, povedala by som, až drzé, čo ma mrzí.

11.04.2019 | bluehen

Identicky krok spravil rybnicek v trencine rok pred volbami, ziskal aj tak 70% hlasov, popri x dalsich skandaloch v ktoeych mal prsty a protivnici sa v nich rypali v tel. diskusiach. Akokolvek nevysvetlitelne sa to zda, ludia su za - platit viac za nic. Auta je mozne dostat z ciest aj bez spoplatnenia ale ziadne mesto nejde tymto smerom.

11.04.2019 | peterval

odporucim kazdem napisat súdruhovi Valovi co si kazdy mysli o jeho vyplanickom navrhu ( hlavne o tom, ze ako rezident v BA mam 2x platit za auto ktore potrebujem aj pre svojich rodicov napriklad), a hlavne o doslova vydierani a absurdnom vypalnom platit 2 eura za hodinu... kontakt na sudruha Vala: primator@bratislava.sk

11.04.2019 | maribor

Hovori sa o 2 hodinach zdarma pre Bratislavcanov a nasledne 0.50 az 2e za hodinu + "budget" free hodin pre navstevy. To by mohlo byt dostatocne.

11.04.2019 | Roman Piater

Zložité a komplikované. Jednoducho mali spoplatniť rezident 50€, nerezident 500€, firmy 500€
30% áut by po tomto opatrení z ulíc zmizlo. Obávam sa, že takto zmizne veľa podnikateľov do okolitých miest.

11.04.2019 | IvanPe

A co biznis centra s malym poctom parkovacich miest a ich zamestnanci. Co zamestnanci statnej spravy, co ucitelia a ucitelky, ...

11.04.2019 | bozsky

btw co ste od progresivneho socialistu cakali? :-D :-D :-D :-D :-D

11.04.2019 | maribor

Cakal som, ze to bude drahasie. Necelych 5e mesacne si bezny Bratislavcan ani nevsimne.

11.04.2019 | peterval

tu nejde o 50 eur, ale o nekresťanské vypalovanie ako potrebuje človek ísť n ainú ulicu než býva. Bude platiť ako vypalovaný otrok. A to dva krát.
Správne mal byť návrh, rezident pre celú BA 50, nerezident 500, druhé auto 1000. Návrh Vala ide spoplatniť nehumánne doslova hocijaký pohyb autom pre rezidenta BA. Tu nejde o parkovanie, ale o vypalovanie ak človek MUSÍ použiť auto

11.04.2019 | martin33

Do 2 hodin zadarmo, 90% veci na ktore potrebujem auto, do 2 hodin vybavit dokazem. Do prace autom nechodim.

11.04.2019 | peterval

Na rozdiel od Vás, sú mnohí, čo nechodia autom "len do dvoch hodín" pre zábavu či nákup, ako Vy. Ak sa Vám máli, že mňa vyjde Valov návrh cca 1500 - 2000 eur za rok, kvoli tomu že jednoducho musím sa presúvať medzi bytom rodičov a mojej rodiny a ostať často aj u rodičov ktori to potrebuju, tak nemá zmysel na Vás reagovať

11.04.2019 | martin33

Ak sa Vam zivot v BA zda drahy a Vase prijmy ho nedokazu plne ufinancovat, mate vzdy moznost sa prestahovat do lacnejsej lokality. A to je Bratislava, co sa tyka nakladov na pouzivanie auta, oproti inym hlavnym mestam, velmi lacna.

11.04.2019 | peterval

martin33, už ste sa dosť predviedol, skúste ešte pokračovať,, zatiaľ ste mi navrhol, aby som pre chorého rodiča si asi prerobil balkón na izbu pre neho ( alebo dal ho do pivnice), s manželkou bývame v 2 izbovom byte + dve deti, , teraz mi navrhujete, predať vlastné bývanie na ktorom je hypo + stratiť prácu ktorú robím a presťahovať sa komplet niekam na dedinu, čo mi navrhnete najnovšie? eutanáziu pre rodiča ? Človeče, ak Vy nemáte v sebe kúsok hanby, tak ja ju mám za Vás. Platím štátu viaceré dane, odvody, daň z nehnuteľnosti, cestnú daň, daň z palív, poplatky a kolky atd. Ja nekradnem ako niektorí, ktorým je jedno či zaplatia 1500 - 2000 eur hore dolu. Živím sa poctivo. A k tomu sa starám o rodinu aj rodičov. Auto, podotýkam bežné auto, skutočne potrebujem, ak to nechápete, je to Vás problém etický, nie môj. A ak nechápete, že skutočne MUSÍM parkovať viac hodín mimo môjho bydliska na adrese rodičov, tak ste bud nahlúply, alebo zlomyselný. Súdiac ale podla Vašich návrhov ( sťahovania rodiča, či predaj vlastnej strechy nad hlavou ) ide u Vás jednoznačne o zlomyseľnosť. bye !

11.04.2019 | martin33

Dal som Vam zadarmo (bezne za poradenstvo zakaznikom uctujem dost vysoke sumy) par praktickych rad ako riesit svoju situaciu, vzhladom k tomu, ze parkovacia politiku tu skor ci neskor schvalena bude. Je len na Vas, ci tie rady vyuzijete alebo nie. Svet sa nezmeni kvoli tomu, ze mate urcite potreby, ktore su v rozpore s aktualnou situaciou.

11.04.2019 | peterval

re martin33, zrejme mienite vo svojej zlomyseľnosti pokračovať a k Vašim návrhom: presťahovať chorého rodiča tam, kde nie je priestor na to/ či predať byt s hypo, prísť o prácu, ergo aj o byt a ísť niekam na dedinu, ešte zlomyseľne dodávate že takéto "rady" mi dávate zadarmo.. nuž, každý sme nejaký. Ale chvalabohu, v reálnom živote stretávam iba málo takto zlomyselných ludí ako ste Vy. Na rozdiel od Vašej zlomyselnosti a poslednej reakcii - neskrývaného posmechu o rade zadarmo,,mám tolko rozumu, že viem, že inak ako vlastnou iniciatívou viac zarobiť jednoducho to nepôjde. Inak by som prišiel aj byt. Zlomyseľné rady súbežne s posmešným dodatkom že ich dávate zadarmo, si nechajte pre svojich klientov.

11.04.2019 | martin33

Komu niet rady, tomu niet pomoci.

11.04.2019 | peterval

presne martin33, Vám nie je rady ani pomoci. Ale skúsim to, poradím Vám, zadarmo. Aj ked inak ako szčo nerobím zadarmo. U vás spravím výnimku, potrebujete to.

11.04.2019 | al0

preco si myslis ze mas narok odstavit svoje auto na cudzom pozemku na viac hodin denne ZADARMO?

A blokovat tak parkovacie miesta susedov tvojich rodicov. Oni, ako rezidenti, nemaju narok na parkovanie vo svojej zone pretoze ty tam mas rodicov?

11.04.2019 | peterval

re al0 :
Kým niečo napíšete, skúste si to najprv prečítať.
Platím daň z príjmu, odvody, cestnú daň, daň z palív, nepriame dane, dph, daň z nehnuteľnosti atd.. súhrnne takmer 70% toho čo zarobím mi berie štát a politici ako Vallo. A platím vy chytrolín, daň z nehnutelnosti aj za byt, kde bývajú rodičia ( ktorí auto nemajú). Ako rodený bratislavčan budem platiť podľa návrhu za to, že v BA využívam auto. A budem platiť dva krát.
Mimochodom, podľa Vašej logiky, akým právom vy stojíte ako pešiak niekde ( hocikde) na pozemku čo nie je Váš? Napríklad ak čakáte na niekoho,,a blokujete plac? či akým právom sedíte povedzme na lavičke niekde na pozemku čo nie je Váš( ale lavička bola postavená aj z mojich daní) a blokujete miesto na lavičke ludom najbližšie bývajúcim? Prečo si myslíte, že máte právo su sadnúť na lavičku inde ako v mieste svojho bydliska zadarmo? Že aj Vy paltíte dane? nuž, ja len na dane z paliva zaplatím x krát viac ako Vy, o ostatných daniach ani nehovorím. Celý zákon ako ho predložil Vallo je fraška a doslova ide o vypalovanie. Správne maol by byť ( ak sa už bavíme o počte áut v BA), zdanenie áut vysoko tých, ktorí nemajú bydlisko v BA a neprispievajú do rozpočtu do BA. Čo nie je môj prípad

11.04.2019 | al0

A ty si skus nastudovat ktore z uvedenych poplatkov koncia u majitela pozemku na ktorom zaparkujes auto.

Na zvysok prispevku je zbytocne reagovat lebo je zrejme, ze ti dosli argumenty tak porovnavas uplne neporovnatelne veci.

11.04.2019 | peterval

re alo... skutočne komické, či skôr smutné je, že vypisujete o faktoch a sám v príspevku nemáte jediný fakt. no comment

11.04.2019 | Andrej_sk

Ak to vypada na dlhodobejsi stav s rodicmi, kupte za nich na ich adrese parkovacie miesto a ked tam nie ste, mozete ho prenajimat, lebo vy budete asi cez den a zaujemcovia by potrebovali na noc. Takto si vyriesite aj parkovanie a aj prijem vam casovo pokryje naklady.
Ak su ZTP a ste ich opatrovnik mozete na socialnom urade nieco vyjednat ohladne parkovania ci rodicia poziadat o prispevok.
Ano, mate nezavydeniahodnu situaciu, ale Vallo na vine nie a plno dalsich obcanov to moze mat podobne. Urcite vsetkym z nas to nejak skomplikuje zivot. Ale vyplakavat nema zmysel, jedine nad tym, ze sa to malo zaviest davno. Ale nikto na to nemal gule. Cele to ma byt len o tom, ako to spravne dostelovat.

11.04.2019 | TotoTuSomJa

peterval-ale veď parkovacia politika nie je povinná, nemusí sa ťa týkať. Auto stojí ročne niekoľkotisíc eur majiteľa, ak nemáš na parkovanie, tak ho predaj. máš preda alternatívu funkčnú MHD. Tiež robím na živnosť, homeoffice a kombinujem auto/Mhd podľa potreby. Nie je ľudské právo vlastniť auto ak si to nemôžeš dovoliť, ani zaberať verejný priestor nie je žiadny nárok.

11.04.2019 | peterval

re tototusomja
mýlite sa, vzhladom na moju pracu, bývanie chorých rodičov atd, bez auta by sa toto v podstate nedalo stíhať všetko urobiť. Riešenie by bolo, ak by taxik v pomere k platom stál tolko, aby nebol problém ho používať miesto auta. To sa ale so slovenskými platmi nedá. Ludí ako ja budú v BA tisíce, Vallo nás zdaní tak, že pre mnohých s abudú ťažko hladať peniaze na toto. A budeme platiť 2e za hodinu parkovania bez toho, aby Vallo nám za zaplatené niečo dal. Nepirbudnú ani nové parkovacie miesta, ani metro v Ba, ani lepšie cesty. Jedniní, ktorí budú mať profit sú mecenáši Valla, ide o peniaze, o nič iné.

11.04.2019 | bozsky

Takze tebe nevadi, ze zaplatis 50e rocne a nic nedostanes? To je radost zit v takom svete, kde ludom zdvihnes dane a oni su este stastni :-D :-D :-D

11.04.2019 | martin33

Kto iny ti dokaze ponuknut rocny prenajom 10m2 verejneho priestoru (plocha, ktoru zabera auto) iba za 50 € ?
Ak by mi niekto za taku cenu dlhodobo prenajal stavebny pozemok v sirsom centre BA na vystavbu rodinneho domu, beriem to okamzite.

11.04.2019 | wtf

ano? a tych 10m2 budem mat garantovanych ze tam vecer zaparkujem? alebo budem musiet obiehat 4 ulice aby som nasiel miesto ako doteraz?

11.04.2019 | al0

na Sumracnej mate snad sukromne parkovisko, tak teba sa to netyka

11.04.2019 | martin33

Za garantovane miesto na parkovanie by si musel zaplatit minimalne 1000 €.
To je ako s rychlostou pripojenia do internetu. Garantovanych 100 Mbit/s stoji o niekolko radov viac ako negarantovanych 100 Mbit/s, ktore ponukaju bezne operatori pre domacnosti.

11.04.2019 | bozsky

Aky prenajom? Tu si nic neprenajimas, tu mas "udelene pravo" parkovat, ale nemas garantovane, ze zaparkujes. Ako firma si platime niekolko parkovacich miest a platime nasobne viac + casto volame MsP, lebo si tam zaparkuje hocijaky cezpolny, alebo trulo na X6 s tym, ze 20e pre neho nic neznamena a viac MsP pokuty da malokedy.

11.04.2019 | martin33

Prave preto ze ten prenajom je "zdielany" s ostatnymi obyvatelmi meststkej casti, je cena taka nizka. Ak by mal byt exkluzivny platilo by sa mieto 50 € rocne minimalne 1000 €.

11.04.2019 | Andrej_sk

Bozsky - ako som pisal, je chyba ze sa to nazvalo parkovne. To nema byt parkovne, ale poplatok za uzivanie auta v BA. Potom to takym ako ty zatvori hubu.
Policiu prenechaj riesit obcianske veci a vy ako firma si to skuste zariadit inac, ci si najmite niekoho kto vam na to bude dozerat, vysoku skolu snad mat nemusi, alebo si tam dajte nejake zariadenie.
Opat je x ludi v BA, ktori si prenajimaju miesta a ini im tam stoja, alebo dokonca bohorovne odstavia na sukromnom pozemku, pred branou, pred garazou,..., a nevyplakavaju ako ty, ale snazia sa to riesit. Viac ci menej stastne.

11.04.2019 | bozsky

Andrej_sk
1) Mesto nam nedovolilo dat manualne zabrany, lebo je to frekventovana ulica a "blokovali by sme dopravu".
2) Automaticke tam nechceme dat, lebo su drahe a kedze musime kazdy rok "prosit" o parkovacie miesto, lebo viac ako na rok nam nedaju povolenie, je mozne, ze pride nejaky kamarat a zoberie nam ho. Potom by ta investicia v stovkach euro/parkovacie miesto bola nerentabilna.
3) Je to mestsky pozemok a nemame pravomoci to riesit inak. Tu je vidno, ze nerozumies problematike, ale mudrujes. Ty by si si aspon nejaku skolu ale urobit mohol. Vdaka takym, ako ty, ktori nerozumeju problematike, ale tvaria sa ako experti, sa rutime do pekla.

11.04.2019 | al0

bozsky a co chces, aby pred kazdym tvojim parkovacim miestom stal jeden policajt?
To co spominas je problem v ludoch, nie je to chyba parkovacej politiky.
Ak je to mozne, davaj auta odtahovat, inak si nepomozes.

11.04.2019 | maribor

Dostanem za to to, ze ludia budu menej pouzivat auta, co zvysi bezbecnost, zlepsi kvalitu verejneho priestoru, zlepsi ovzdusie a okrem toho je to prijem mesta. Mozme sa bavit o tom, ci mesto tie peniaze vyuzije ucelne, alebo nie, ale principialne je to v poriadku.

11.04.2019 | bozsky

Uz sa tesim, ako budete vsetci obhajovat zvysovanie dani z nehnutelnosti, co mal tiez Vallo v programe. Dufam, ze bude tiez progresivne :-D :-D :-D :-D :-D

11.04.2019 | al0

O tom, ze suhlasim so zvysenim dani z nehnutelnosti, som pisal davno predtym, ako sa nejaky Vallo objavil na scene. Dnes je ich vyska zanedbatelna, co podporuje spekulativne nakupy a drzanie nevyuzivanych leziakov.

11.04.2019 | martin33

Pokial bude zvysovanie dani z nehnutelnosti vyvazene znizenim dani a hlavne odvodov z prijmu a podnikania, tak ako to odporuca OECD, je to dobre riesenie.
https://dennikn.sk/...

11.04.2019 | Andrej_sk

aspon sa BA precisti.

11.04.2019 | martin33

Prave naopak, toto riesenie je trhovo-kapitalisticke - pouzivas nieco, preto za to zaplat. Valla a inych socialistov nemusim, ale to, ze sa problemy riesia trhovo, schvalujem. Dalsim krokom by mohlo byt, ze by cena parkovneho nebola konstantna ale urcovala by sa trhovo na zaklade ponuky/dopytu.

11.04.2019 | Darija

Áno, používam a platím. Aj za rozbité a deravé cesty, za neexistujúce chodníky a diaľnice. Platím už roky rokúce a status je rovnaký ako po vojne. Nemôžeme pri štáte, ktorý svojou zločineckou politikou zlyhal na celej čiare, začať úplne z opačného konca. Trhová ekonomika musí ísť ruka v ruke s uvedomelou politikou štátu, inak môžme v tomto momente prestať vsetci do jedného odvádzať dane a odvody a všetko ponechať na neviditeľnú voľnú ruku trhu ...

11.04.2019 | martin33

Suhlasim s tym, ze za zaplatene dane nedostavame adekvatnu protisluzbu. Dokazem ale "obetovat" 50 € rocne za takyto pokus zacat veci aspon trochu riesit trhovymi prostriedkami.

12.04.2019 | Martinoid

50€ rocne za dialnice je platba? Za dialnice by sa malo platit myto aj pre osobaky za prejdenu vzdialenost. Dajme tomu 3centy za 1Km.

11.04.2019 | wtf

jj vsetci volili marketingovy produkt Valla asi bez toho aby citali jeho program (okrem parkovacej politiky tam ma napr aj 100% zvysenie dani z nehnutelnosti), rovnako ako vsetci volili marketingovy produkt Caputovu bez rozmyslania..

11.04.2019 | al0

lebo marketingovy produkt Basternaka a Kocnera ktory nam tu vladne 12 rokov bol lepsi

11.04.2019 | wtf

ina moznost nebola?

11.04.2019 | al0

myslis HnedeHovna a konspiratorov?

11.04.2019 | Pliska

Pre "najmudrejsich", ktori asi stale ziju v minulosti, kde vsetko bolo zadarmo.
Staci sa pozriet k susedom(bratom) do CZ. Vsade vo vyspelej Europe sa snazia auta z velkych miest dostat prec, alebo ich nejako obmedzit. Predstava platit 50 EUR rocne a parkovat po celom meste kde chcem a kedy chcem ...
A poradim ti, ked ides z Petrzalky do sirsieho centra mesta, tak MHD stoji 0,9 EUR tam a tolko isto naspat.(mozno to zvadnes aj za 0,7 EUR).
Za taxik cez den (Taxify) zaplatis 3-4 EUR za jednu cestu. V kazdom pripade usetris.
Bratislava je mesto, ktore poskytuje velke mnozstvo vyhod oproti nejakej dedine, alebo malemu mestu. Ale mozno by bolo dobre pochopyt, ze nic nie je ZADARMO.

http://www.parkujvk...

Btw tretie auto stoji na Prahe 1 36 000 CZK rocne(cca 1400 EUR).




11.04.2019 | IvanPe

Priblem nie su peniaze, ak su vydane za nieco zmysluplne, ale cas. 2-3 hod denne stat v MHD je nemyslitelne.

11.04.2019 | martin33

Ak su pre teba cas peniaze, tak potom komercny prenajom parkovacieho miesta v blizkosti pracoviska (cca 100 € mesacne v sisrsom centre) nebude problem.

11.04.2019 | TotoTuSomJa

Chápem význam parkovacej politky, poďakovať sa môžeme rozmaznacom čo majú v domácnosti aj 4-6 áut. Nastavená je v zásade dobre, možno až nízko (veď na 1 auto sa mninie mesačne okolo 130-150 € na PHM. Tak tie poplatky nie sú vysoké).

********************
Ale platnosť parkovacej politiky by mala byť v rámci celého mesta. Inak budú slúžiť okrajové mestské časti ako parkoviská pre autá mimobratislavčanov alebo spoplatnených MČ. Ak to má prejsť že platiť bude len v niektorých MČ, zásadne nesúhlasím.

11.04.2019 | bozsky

Btw drzim palce vsetkym Petrzalcanom, lebo hadajte, kde budu odteraz vsetci parkovat :-D :-D :-D


"Nemá význam, aby limity boli platné cez deň napríklad v Petržalke, keď tam nie je problém s parkovaním," doplnil primátor.

11.04.2019 | al0

preco nie, na nejakom P+R pri kanali, nastupit na elektricku a je to... cez den su naozaj vsetci v praci a parkoviska su volne - resp. postavaju tam len auta tyzdennych CPckarov, ktorym sa taketo postavanie po novom predrazi, takze aj ich pocty klesnu...

11.04.2019 | bozsky

:-D :-D :-D
skoc cez den do Petrzalky, napr. na Svabinskeho (UPC), alebo okolo Digital Parku, Auparku, ...

11.04.2019 | Darija

Treba si zobrať príklad z malého hrdého Holandska. Nikto sa nesťažuje že platí rezidenčný poplatok za parkovanie. Majú funkčnú, top zorganizovanú MHD, cesty bez jediného defektu. Ak sa náhodou objaví, v noci nabehnú chlapíci a ráno po defekte ani stopy. Žiadny prílepok na další a další, až z toho napokon vybudujú naši borci karpatských kopec v strede cesty. Keď ide sanitka, neviem odkiaľ sa vyroja, ale na každej križovatke a ceste sa vyroja policajti a usmerňujú bezproblémový rýchly prejazd sanitky. Tu keď ideš sanitkou na urgent, po prvé dušu vypľuješ, horská dráha je šuvix, a po druhé, budeš rad ak ťa dovezú živého, lebo vyholené tupelo si myslí že ma prednosť.

Trochu som mimo témy, teraz som si všimla. Na záver možno len to, že pokiaľ nebudeme ako štát už konečne funkčný, nevidim zmysel pre čiastkové riešenia, pretože pri nefunkčnosti systému, tie malé prd spoplatnené akože riešenia, môžu všetkých len poriadne nasrať.

11.04.2019 | IvanPe

Nie ste mimo temy. Plati sa za sluzby nie za zablokovanu cestu.

11.04.2019 | al0

https://tradingecono...

Netherlands 52.00 Dec/18 52 60 : 52 %
Slovakia 25.00 Dec/18 25 42 : 19 %

Za malo penazi, malo muziky.

11.04.2019 | Darija

Min mzda v NL 1.600 eur.

11.04.2019 | al0

a? co ma minimalna mzda spolocne s danovym a odvodovym zatazenim?

11.04.2019 | Darija

Kúpyschopnosť a celková životná úroveň Holanďanov je s SVK neporovnateľná. Určite je rozdiel odvádzať zo mzdy 52% a neriešiť, ako a kde by mala vláda alokovať príjmové zdroje, ako odvádzať 19% a v priamom prenose sa pozerať na alokáciu v štýle capo di tutti capi. Naviac, ceny bežného spotrebného tovaru sú v oboch krajinách takmer rovnaké, v NL dokonca aj lacnejšie.

11.04.2019 | peterval

zhrnuté: vybrané stámilióny eur sa prerozdelia tým, ktorí tento paškvil Vallovi dali. Občan nedostane ani viac parkovacích miest, ani metro, ani lepšiu dopravu, nič. Akurát povinnosť platiť 2x, raz rezidenciu, druhý krát ak musí isť do vzdialenejšej ulice k rodine či do práce alebo pre deti. Vallo a socialisti z progresívneho slovenska skutočne zabodovali.. heslom vypaluj občana a rozdeluj medzi svojich

11.04.2019 | Darija

Áno, je to paškvil. Vallo nie je manažér, hovorím to už od začiatku, nevyzná sa v ekonomike, zmluvy nečíta - to priznal v TA3, nemá manažérske zručnosti, chýbajú mu experiences, je nemastný neslaný. Mal by zostať pri bubnoch, či načom tento hipster hrá. Nevolila som ho, zjavil sa kde tu, kde tam, s extra agresívnou mediálnou podporou eseťákov, podobne ako Caputova. Pri Vallovi som povedala, že mu dávam šancu nech sa teda mladý ukáže....

12.04.2019 | chr

Ako som už viackrát napísal , Blava potrebuje METRO . Inak zostane najväčšou dedinou na zlodejsku . Darmo hľadáte najlepší parkovací systém . Nenájdete ho , lebo Blave už nie je pomoci v tejto oblasti. A ani nejaký Valo ho nenájde. A my strávime život v zápche na Vajnorskej alebo na Prístavnom moste. Riešenie tejto situácie sa vola Bratislavské Metro. Vymýšať kadejaké kraviny , ako od ľudí vytiahnúť peniaze a podľa možnosti čo najviac je bohapusté okrádanie , ktoré nič nevyrieši. Valo by mal hľadať funčný model financovania Bratislavského metra . Keď sa mu to podarí bude šefom Blavy až do smrti a potom mu postavie pamätník na mieste zvanom Slavín.