Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bratislavská mestská časť spúšťa parkovanie len pre domácich

18.01.2020 | TASR

Diskusia (108 reakcií) Pravidlá diskusie

18.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ked si ludia spocitaju, ze ich to na 2 auta co chodia do prace s kruzky stoji 5000eur rocne, pan Vallo bude dost spoteny...

18.01.2020 | martin33

Vsak o to ide, aby si to spocitali a nasledne sa jedneho alebo aj obidvoch aut zbavili. Ludia si musia uvedomit, ze naklady na prevadzku auta nespocivaju len v nakladoch na jeho kupu a nakladov na palivo, ale aj nakladov na jeho "uskladnenie".
Konecne sa k verejnemu priestoru zacina niekto spravat "kapitalisticky", teda systemom "pouzivas ho, tak zaplat". Socialisticky pristup "vsetko patri vsetkym", evidentne nefunguje.

18.01.2020 | Darija

Systém rezidentského parkovania je v poriadku, avšak musia platiť v rámci mesta jednotné pravidlá, nie 16 rôznych, inak nemôže byť ani reč o jednotnej parkovacej politike. Osobne by som sa veľmi rada vzdala šoférovania, avšak pri vstupe do BA nemám kde odstaviť auto (P&R) a následne využiť integrovanú dopravu. P&R neexistujú a integrovaná doprava tiež nie.

18.01.2020 | tono.hajduk

Chod vlakom a v BA na bicykli. (ja viem, ze v BA je chodnickov minimum, ale niektore trasy sa daju, v tomto su Kosice na tom aktualne vyrazne lepsie) Autom len pokial je to nevyhnutne; v BA to stoji privela stresu.

18.01.2020 | Darija

Ďakujem veľmi pekne za radu. Skúsim teda ten bicykel, v januári ideálne. Plus k tomu kostým a lodičky s 12cm opätkom a aby som nezabudla, prilbu. Takýto úkaz som síce ešte na slovenských deravých cestách nevidela, ale keď hovoríte, že to prinesie menej stresu, za pokus to snáď stojí. Veď prečo by aj nie, všakže.

18.01.2020 | tono.hajduk

Co tak spominanu vybavicku dat do batoha ? A pokial mate taky dresd code, tak by mal honorar pokryt taxik zo stanice.

18.01.2020 | Staromestsky bonvian

Jasne Tono, das tam dve deti, a frcis.
Ono je fajn robit politiku, ktoru maju cast sledovat len neproduktivni, polozamestnani mileniali v neziskovkach, byvajuci u mamy z cyklokoalicie.
Spomen si, ako dostali po papuli, ked pred Riverparkom ohrozovali na cestnych bikoch matky s kocikmi, a ako sa zrazu vacsina zasluzila o to, aby sa tam zrusil vyhradeny cyklochodnik. Teraz im zviera zvierac, aby nejakeho chodca nestrajchli riaditkami, lebo z nich vysudi aj pumpicku...
Vacsina nema cas a chut riesit parkovaciu politiku. Kym tej vacsine nedojde, ze par socialistov ich ide obmedzit a vypalit a za to vypalne im nic neda...

18.01.2020 | al0

keby si vystrcil paty z Bratislavy a pozrel sa do lubovolneho vacsieho mesta v Nemecku - uvidis tam aj v Januari mamicky slapat na podivnych bicykloch ktore maju vpredu miesto na usadenie 2 deti - vygoogli si family cargo bikes... Nemci nemaju problem bicyklovat v dazdi, v oblekoch a kostymoch, a Slovak sa ide pos.rat pri pomysleni ze by si nemohol svoju ctenu pr.del rozvazat autom, ved to sa neda, on to potrebuje a bez auta sa nezaobide...

18.01.2020 | Darija

Tonko, ešte raz Vám ďakujem za vaše cenné rady. Hippsterské trendy mi ale že vôbec žily netrhajú. Batoh cez pracovný týždeň nepoužívam a ani nebudem. Do kabelky sa mi už teraz všetky veci nezmestia :-))

Čitateľka, nebojte sa, lokne prifukujem pravidelne. Aj bez bicykla alebo kolobežky :-))

18.01.2020 | citatelTrendu

Darija-ale úplne vážne, teraz fičia elektrokolobežky, denne vídam maníka s obleku ako fičí do Devína takto. Tak prečo nie lodičky s podpätkami? :-)
A lokne zničené priblbou si dofúkaš v kancli:-)

18.01.2020 | martin33

Bicykel nie je riesenie na pohyb po meste.
Ak ide cyklista po ceste spomaluje auta (a hlavne vozidla MHD) a tie ho ohrozuju. Ak ide po chodniku, ohrozuje chodcov. Vystavba cyklochodnikov je nakladna (vzhladom k ich vyuzitiu) a zabera cenny priestor (casto na ukor ciest alebo chodnikov).
Idealna preprava v meste, optimalna z hladiska prepravnej kapacity na danom uzemi, je kombinacia MHD a pesej chodze.

18.01.2020 | gejza77

Darija, netuším, z ktorej strany vstupuješ do BA, ale ponúkam pár tipov - Tesco Zlaté piesky, Tesco Lamač, Ružinovský cintorín

18.01.2020 | Staromestsky bonvian

Preco musi automaticky vstupovat?
Gejza, my sme Bratislavcania!

19.01.2020 | gejza77

pokiaľ si Bratislavčan, tak pri existujúcej sieti MHD nevidím dôvod používať na dochádzku do/z práce auto

18.01.2020 | citatelTrendu

Pridám tiež nejaké tipy: dosť využívané sú miesta pod Prístavným mostom (ako začína Vrakuňa) a pod mostom Lafranconi.

18.01.2020 | Darija

Gejza, vďaka. Minulý rok som sa presťahovala z centra BA do AT. Trošku mi to síce skomplikovalo život, ale celkovo sa mi lepšie dýcha. V starom meste mám ešte rodičov, v dome s 2-garážou, takže s parkovaním by nebol problém, ak by som ich bola ochotná denno - denne počúvať. Hrozné. Viem :-((

18.01.2020 | martin33

Z AT sa da zaparkovat napriklad pri Soravii na Panonskej ceste. Odtial je spojenie MHD do centra (91, 191).

18.01.2020 | Darija

Ok, vďaka. Musím si to naštudovať. Ešte som nestihla. Zatiaľ som v takom zvláštnom móde. Niekedy neviem čia som :-)) Po 47 rokoch strávených v BA so zopár dlhšími prestávkami v zahraničí je to predsa len zmena.

19.01.2020 | tono.hajduk

Darija, zvolit si bicykel nie je ziaden hipstersky vymysel milenialov, vzhladom na sposob komunikacie (povysenecky "toon") tazko uverit ze mas 47, resp. ak aj ano, evidentne pobyt v BA zanechal negativne stopy - ten bicykel pomoze mozog okyslicit. Vrele odporúčam.

19.01.2020 | gejza77

pokiaľ bývaš v zahraničí, tak máš (v závislosti od lokality) možnosť využiť autobusovú linku z Hainburgu alebo vlaky - cez Petržalku alebo cez DNV

18.01.2020 | Vauban

ved budu platit jednotne pravidla od 1.1.2021, o com tu furt ludia tocite? uz je to pol roka schvalene

18.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ja o tom, ze v inej mestskej casti budes platit 2eura hodina, co rocne beznej rodine urobi 5000eur pre pana Valla.

19.01.2020 | citatelTrendu

Staromestsky bonvian, zase zavádzaš. ceny za parjkovné budú rôzne podľa zóny MČ. Hodinové poplatky budú od 0,5 €/h do 2€/h.
https://cdn.webnovi...

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ano. A ked si spocitas
2auta x 8 hodin x 2 eura (0,5eura je tam, kde nikto cez den parkovat nepotrebuje) x 5pracovnych dni x dajme tomu 50 tyzdnov vyjde Ti co...?
Mhm? A toto pan Vallo zabudol nejako povedat, ze ak pracujes v inej mestskej casti ako byvas (co skoro kazdy), tak zaplatis plus minus 5000eur rocne.
Mnamky!!!!!!

19.01.2020 | martin33

Pouzivanie auta v ramci vacsieho mesta, kde je vysoka koncentracia ludi a teda aj vyssi dopyt na vyuzivanie verejneho priestoru je jednoducho "drahy spas" a nie kazdy si ho moze dovolit. Tak, ako si nie kazdy moze dovolit byvat v meste v rodinnom dome, pricom na vidieku byva v rodinnom dome prakticky kazdy.
Ja osobne preferujem miesto parkovania "zadarmo" moznost zaparkovat ked to potrebujem (aj ked budem musiet zaplatit), lebo parkovacie miesta nebudu blokovane dlhodobo parkujucimi.

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Budu blokovane uplne rovnako, ba viac, lebo ludia nebudu migrovat, lebo ich to stoji tych 5tisic rocne.. za 50eur radsej tym autom nepohnu.
Kapisto?

19.01.2020 | citatelTrendu

Staromestsky bonvian samozrjeme že budú miesta rotovať, lebo budú za poplatok.

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Nebudu, lebo na nich budu stat ti s parkovacou kartou za 50 rocne, lebo ak sa pohnu tak
a) uz tam nikdy nezaparkuju
b) v kazdej inej mestskej casti by platili 2eura hod....

18.01.2020 | citatelTrendu

Celá táto parkovacia politka je nezmysel a táto zóna 500 bytov ešte väčší. Tí ľudia si NEKÚPILI parkovacie miesto k svojmu bytu, akým právom majú mať nárok na bezplatné celkotýždňové parkovanie na mestskom pozemku? Chodníky aj ulice patria mestu, nie majiteľom bytov. Toto riešenie, aj keď prechodné je protiprávny paškvil.

A celá Vallova park. politika je tiež nezmysel, mali byť jasné nediskriminačné pravidlá: Bratislavčan platí dane mestu, tak 1. auto povoliť parkovanie v celom meste, zvyšné autá v rodine nech platia komerčné parkovné platné v danej zóne. Samozrejme okrem Starého Msta, to je v každom meste špeicálne regulované. Jasné spravodlivé pravidlá, veď mesto má MHD ak chce niekto vlastniť viac áut, tak si za ďalšie priplatí. Takto nastavené pravidlá len ozbíjajú všetkých a vlastne neregulujú autá, len vodičov zdierajú.

18.01.2020 | martin33

Toto nie je konkretne zalezitost Valla, ale Chrena (starostu Ruzinova). Ja, ako obyvatel Ruzinova a jeho volic to schvalujem. Uz aby to bolo aj na nasej ulici, kde je tiez bohuzial niekolko administrativnych budov a ich zamestnaci svojimi autami "zasieraju" nasu ulicu (pekne vidno rozdiel v pocte zaparkovanych aut cez pracovny den a cez vikend/sviatok). .

18.01.2020 | citatelTrendu

Ano, toto je len dočasné riešenie. Viem o tom. Ale naozaj mali tú parkovaciu politku zaviesť jednotnúp v celom meste počas 24 hodín.
Ak by zvýhodnilo mesto v parkovacej politke len 1 rodinné auto, dosiahli by výraznejšie úspechy:
1. ľudia by si rozmysleli či potrebujú viac áut v rodine
2. zabezpečenie parkovania v prípade potreby by bolo pri 1. aute možné (choroba, vybavovačky...)
3. motivácia zabezpečiť si vlastné parkovanie
A tým by sa poriešili aj tebou spomínané biznis centrá, lebo by prišlo k poklesu áut v meste ak by parkovacie pravidlá platili v celom meste a celodenne.

18.01.2020 | martin33

Ale samozrejme ze by to malo byt zavedene v celej BA, ale jednoducho dlhodobe bezplatne parkovanie musi byt povolene len pre rezidentov v blizkosti bydliska. Na "vybavovacky" by bolo mozne zaparkovat aj mimo svojho bydliska ale len do urciteho casu (trebars 1-2 hodiny) zadarmo alebo za mierny poplatok. Dochadzanie autom do prace a nasledne celodenne parkovanie mimo bydliska na verejnom priestore, jednoducho musi byt znevyhodnene. Z hladiska praktickeho pouzivania auta Je ovela lepsie, ak sa da kratkodobo zaparkovat aj ked sa za to bude nieco malo platit, ako ked sa kratkodobo zaparkovat neda, lebo miesta su blokovane dlhodobo parkujucimi.

18.01.2020 | citatelTrendu

Súhlasím s "dlhodobe bezplatne parkovanie musi byt povolene len pre rezidentov v blizkosti bydliska" - ale len pre 1 auto v rodine. Mesto nie je nafukovacie, ak máš viac áut, kúp si platené parkovacie miesto /garáž), alebo pozemok. NI JE MESTO NAFUKOVACIE, máme predsa MHD. Takže tolerovať 1 auto je primeraná, ostatné za tržné parkovné.

18.01.2020 | martin33

Ano, je jasne, ze len pre 1 auto. A ak si bude chciet dospele dieta kupit auto, tak bude musiet "vypadnut" od rodicov a zalozit si vlastnu domacnost. Dalsia vyhoda :-)

18.01.2020 | Thunder

a co je nediskrminacne na tom ze keby mali vsetci Bratislavcania moznost parkovat zadarmo tak Nivy a 500 bytov budu kazdy pracovny den obparkovane zamestnancami biznis centier? vytlacis mozno tak ludi bez trvaleho pobytu v BA a budu sem lozit autom vsetci z okrajovych casti BA. Ludom co tu byvaju je ulpne jedno ci im pred barakom stoja mimobratislavski alebo bratislavcania ked cez pracovny den sa nemozu pohnut autom lebo do piatej poobede uz nezaparkuju.

19.01.2020 | Spo

Keby obyvatelia 500 bytov presadli zo svojich aut do mhd, nemuseli by kruzit okolo svojich domov a hladat miesto na parkovanie. Ja mam platit, ked im zaparkujem pred domom a oni pred mojim nemusia. Kazde taketo lokalne riesenie posuva problem o ulicu dalej. A to doslovne. Parkovacia politika sa predsa nerobi pre pohodlie obyvatelov v urcitej oblasti a znizenie poctu aut v okolo jedneho biznis centra. Ma byt riesena jednotne. Ja byvam na Tehelnom poli, kde sa tiez chystaju zmeny pravidiel. Mam garaz, nic mi to neriesi. Ono je to s tym presadnutim do mhd ok aj v lodickach a kostyme. Horsie je to s detmi. Jedneho do skoly, druheho do jasli uplne inde, kruzky, pravidelni lekari... Pre mna osobne znamena parkovacia politika 400 eur mesacne za poplatky na parkovanie alebo skratit pracovny uvazok o 1,5 hodiny. Preane tolko naviac mi bide trvat vyriesit deti... teraz mozno niekto napise, ze nemam mat deti... inac 400 eur mesacne, to je ako dalsia hypoteka

18.01.2020 | peto27

500 bytov je sidlisko z 50. rokov... asi si tam nemohli kupit miesto ked sa vtedy miesta nebudovali...
A ked to povazujes za protipravne, tak s akym zakonom alebo pravnym aktom je to v nesulade?

19.01.2020 | citatelTrendu

Keď už nič iné, tak je to diskriminačné voči ostatným Bratislavčanom. Tí nedostali parkovanie vo švojej štvrti pre všetky svoje autá zadarmo v pracovné dni 24 hodín denne. Oapkujem, MAJITELIA 500 BYTOV NEVLASTNIA VEREJNÝ PRIESTOR, preto majú byť riešení ako ostatní Bratislavčania.

PS: Za 60 rokov vlastníctva bytov mali dostatok času aby si zadovážili vlastné parkovanie. Naozaj, NAJSPRAVODLIVEJŠIE je TOLEROVANIE 1 AUTA V RODINE, zvyšok tržné parkovné.

19.01.2020 | pablissimo

je to dedicstvo doby ako pri vsetkych bytoch na slovensku, byty boli druzstevne/statne/podnikove, ludia si ich odkupovali ale len byty, castokrat im neodpredali ani len pozemok pod bytovkou. Keby im odpredali aj podiely na prilahlych pozemkoch urobili by si tam poriadok sami. Dnesne novostavby castokrat aj cesty ostavaju sukromne, mesto nemusi kosit ani odhrnat ani tam nijako nezasahuje do parkovania.

18.01.2020 | Laborec

Pokial nebude v Blave metro a S Bahn, bude to donekonecna O tom istom. Ako jedine skutocne riesenie pre Bratislavu sa momentalne nuka zmena ustavneho zakona o hl. meste. Presun ministerstiev do inych miest.

18.01.2020 | tono.hajduk

Suhlas, lenze taka infrastruktura sa buduje desiatky rokov z verejnych zdrojov. My sme v tom zvlastnym sposobom taka sedlac - radsej financujeme ministrom velke bavoraky (co vyzera tragikomicky na cestach nasej kvality). Asi by bolo zmysluplne nechat statnych uradnikov cestovat verejnou dopravou, a flotilu max kompaktna trieda hybrid bez sofera. Viac si nik z nich nezasluzi.

18.01.2020 | martin33

Problem je v tom, ze pravidla na pouzivanie sluzobnych aut politikov si schvaluju sami politici.
Tiez si myslim, ze minimalne ti ministri/predstavitelia miest, ktori rozhoduju o dopravnej infrastrukture a verejnej doprave, by zo zakona mali povinnost ju aj pouzivat.

19.01.2020 | prasiatko_sk

Nie sedlac, butatoti ste. Slovenski klasici uz davno o tom pisali. Precitaj si Kocurkovo.

18.01.2020 | Truhlik999

Mna prekvapuje, že Bratislavčania ešte nevykonali defenestráciu

18.01.2020 | TotoTuSomJa

Prečo? Za parkovanie sa v každej civizovanej krajine platí. Nemáš ho v cene áut, rovnako ako nemáš PHM a servis. parkovanie sa platí a platiť má. Súhlasím s Darijou-P&R je málo, funguje to takto pod Lafranconi mostom a má to úspech. Pakrovisko je takmer plné každý prac. deň.Rozhodne musí pridať mesto na plyne a vybudovať nové záchytné parkoviská.
Tiež súhlasím s ostatnými, mali byť jednotné pravidlá. Jednotné a prehľadné. Niekde parkovacia politika bude zavedená, niekde nie. Niekde bude v noci, niekde cez deň, niekde nonstop. Toto bude jeden veľký bordel.
Tiež mi chýba celomestský zákaz parkovania na chodníkoch. Ako vravím, bude to bordel. Jednotné pravidlá by boli prínosom pre všetkých.
Park. politku mali zaviesť vo všetkých MČ aby sa oplatilo mať vlastnú garáž, parkovať na svojom pozemku a čo najmenej stáť na verejnom priestranstve. Chce to len inšpirovať sa zahraničím kde to funguje.

18.01.2020 | Staromestsky bonvian

"Za parkovanie sa v kazdej krajine plati..."

Suhlas. Dam.
Ale pan Vallo neponuka parkovacie miesta, ale len loteriu ci zaparkujes. Ziadna sluzba, len vypalne... za nic. Iba za moznost, ze ak NAHODOU bude volne, mozes zaparkovat. Nic negarantuje, a naviac tie karty neplatia pre celu BA ani na prve auto.
Obycajne vypalne, nic systemove.

18.01.2020 | martin33

Jeden z ucinnych sposobov ako obmedzit dopyt po nedostatkovom tovare/sluzbe, je ho zdraziet. Hlavne v takom pripade ak ten tovar/sluzba boli "zadarmo".

18.01.2020 | citatelTrendu

Staromestsky bonvian dám ti dôkaz že to ZADARMO nefunguje. Bezplatné parkoviská pri nemocniach. Kým neboli spoplatnené, celodenne tam parkovali zamestnanci aj ľudia žijúci v okolí. Nájsť miesto bolo nemožné. Platená regulácia donúti vodičov dlhodobo neblokovať parkovacie miesto, ale využívať ho efektívne iba v minimálnej miere.
PS: Rovnako to bolo v Starom meste. Kým to bolo zadarmo, bol zákzrak nájsť pakrovacie miesto, teraz ho nájdeš bez problémov, lebo autá rotujú.

18.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ja zaplatim, mam svojich 6 miest v garazach, jedno prenajate na ulici v starom meste, dve prenajate a jedno na firme.
Ale su moje. Rezervovane pre mna. Rocne ma to stoji 6tis na prenajme, a nakup bol nejakych 150tisic eur.
Mne je fuk kolko to stoji, ked mam garanciu parkovania.
Pan Vallo len kradne moje peniaze a nic nedava. To je cele. Socialne progresivne.

19.01.2020 | al0

To ze nebudes mat kde zaparkovat svoje siedme, osme a deviate auto nikoho skutocne netrapi. Predaj ich, alebo si kup dalsie garaze. Alebo plat hodinovu sadzbu, mestu sa zide :D :D :D

20.01.2020 | Staromestsky bonvian

Nemam tolko aut. Mam tolko parkovacich miest. Ja mam kde parkovat, ale to neznamena, ze ma netrapi vypalne, ktore sa tu ide spachat.

18.01.2020 | nicomunerozumiem

Vsetci co tu pindate, uvedomte si jednu vec. Neda sa, proste neda sa, neda neda neda aby ste vsetci dochadzali do prace na aute. Cesty su upchate, aj keby tie biznis centra mali 10 podzemnych podlazi pre parkovanie pre vsetkych, tak cesty to nezvladnu. Cely obchvat ked spravia tak bude upchaty, len zapcha sa posunie blizsie do mesta. Proste neda sa to. Vsetci co ste sa postahovali do satelitov a teraz nadavate ze musiet dvoma autami cestovat do centra za pracou s detmi do skol a kruzkov, mate proste smolu. Zacite busit aby sa zdokonalila doprava, vlaky autobusy, inu moznost nemate. Lebo vsetci jazdite autom a upchavate bratislavu. Bicykle nie su alternativa, to je jasne, ale kazdy bike je o jedno auto menej. Alternativa je len dobra MHD.

18.01.2020 | Staromestsky bonvian

Tak az to pan Vallo zariadi (tu MHD), daj vediet.
Zatial tam len dosadil svojich kamosov. Inak nic.

18.01.2020 | pablissimo

Ta oblast je komplikovana pretoze karadzicova je hranicou medzi starym mestom a ruzinovom, pracovnikov business centier vytlacaju z parkoviska bez bizniskami staromestania co tam parkuju lebo im je luto platit staremu mestu a maju to cez cestu. Takisto ze pracovnici nevyuzivaju moznosti parkovania bizniska a radsej stoja vonku je drist roka, teda ak tym autor nemysli tych par miest pre navstevy za 3,5E/hodina, lebo cuduj sa svete aj tie su plne :D Tam proste dochadza autom do prace viac ludi ako je tam parkingu, ale to je normalne, mesta sa nemozu stavat tak aby sa vsetci vozili autami, lebo to potom neni mesto ale parkovisko s funkciou byvania.
No a ta pani co tu vyplakava ze z nejakej rakuskej dediny nema v bratislave zachytne parkovisko, tak to je snad myslene len ironicky lebo je to na urovni Cuky Luky alebo Kavej s tymi argumentami :D Ak robim v ba, tak byvam v ba, ak chcem ist zit na vidiek tak treba plne nasiaknut dedinsky zivot a najst si tam aj pracu, deti nech tam chodia aj do skoly a rodicia aj za kulturou.

18.01.2020 | Darija

Vy to asi nemáte v hlave v poriadku. V BA je pracovne nasťahovaných pol milióna obyvateľov z iných regiónov. Vaše odporúčanie si nechajte pre nich: aby nasiakli dedinský život tam, kde podľa vás patria. Osobne nič proti migrácii za prácou nemám, avšak doplácajú na to domáci. Bratislava je presýtená. Ustúpila som tomuto tlaku a jednoducho som odišla. Cezpoľní zostali. A budú mať výhody, o ktoré som ja prišla. Chápeme sa, dúfam.

19.01.2020 | pablissimo

Ale vy uz nieste domaca, ale obyvatelka rakuskej dediny :D Ste comu sa v BA hovori Cezpolna a to doslova, a to vlastnym slobodnym rozhodnutim. Pre mna je rakuska SPZ na aute rovnaky CPckar ako KE,SC,PK,KS. A nestavajte sa do pozicie obete ze Vas vyhnali, romantika byvania za hranicami lebo je tam vsetko lepsie zlakala vela ludi (inych 100m2 travniku) len to nieslo zo sebou rizika ktore sa zacinaju naplnat, proste nieco za nieco. Ja mam velkometrazny byt v BA pri lese, srnky pod oknami, v pesej vzdialenosti vsetky skoly, decka mozu do 18tky chodit do skoly pesi a za kamaratmi elektrickou, v praci som za 15 minut autom. Ale mam hodne susedov co zili predtym v domoch naokolo a pri 3 detoch to logisticky nezvladali, mozno na case tiez to zabalit ;)

19.01.2020 | mam_rad_jablka

Bez CP by Bratislava prestala fungovať.

19.01.2020 | pablissimo

A ty mas rano v zapche na D1 pocit ze to tu funguje ? Ale tesi ma ze si usetril na byvani aby si to mohol prejazdit v aute :D

19.01.2020 | Darija

Kým platím dane a odvody v dosť slušnej výške na SVK a spolufinancujem hippsterov, keďže v starom meste som si nechala trvalý pobyt, tak sa vyjadrovať k budem, a to bez obmedzenia. Či bývam na dedine alebo nie, vás nemusí zaujímať. Rovnako, ako mňa nezaujíma výhľad z vášho bytu a zloženie vašej rodiny.

K veci. Po návrhu, aby som prešla na bicykel, som zvážila aj možnosť odstaviť auto na vstupe do BA a pokračovať MHD. Rovnakým spôsobom sa presúvam napr v Londýne alebo v Amsterdame. S tým rozdielom, že predtým, ako sa zaviedli opatrenia pre obmedzenie vjazdu aút a ich parkovania priamo v týchto mestách, boli na okrajoch vybudované P&R parkoviská a domy a nastavená systematická integrovaná doprava. Všetko zrealizované opačne fungovať nebude. Namiesto vybudovania smart city bude len chaos city. Ak nejakému pojmu nerozumiete, Google.

19.01.2020 | pablissimo

tolko nadrapenosti v jednom prispevku az ma stipu oci, nebol som daleko s Cuky Luky :) Mozno ked sa budete v praci viacej snazit tak Vam zamestnavatel to parkovacie statie prideli ked uz Vas nevie zaplatit aby ste si nejake pri pracovisku prenajali, tak dolezity a scestovany clovek si to zasluzi. V Amsterdame som par rokov zil a je to mesto kde som nikdy nemal potrebu vobec vlastnit auto, ale to Vas nezaujma :)

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ad reakcia na Dariu:
maslovova pyramida potrieb sa to vola.
Takze je logicke, ze umyvac riadov v amsterdame auto nepotrebuje...

Keby si ako spravny bikehipster ale cital, co to pan Vallo robi, tak zistis, ze pan Vallo neumozni si parkovacie miesto prenajat. Doteraz ta moznost bola, a uz nebude.
Ty umyvac.

19.01.2020 | Darija

Re: bonvian
Veď presne o tom tu je reč. Vždy musí byť alternatíva. Našťastie už nežijeme v totalitnom režime, kde si boli všetci chudobne rovní. Nemožno vyháňať solventných na okraj spoločnosti. To je cesta do pekla. Naposledy, keď som bola v NL, zastavilo pri mne také obrovské obrnené polovojenské vozidlo (fakt doteraz netuším, čo to bolo), tak som sa šoféra spýtala, že načo mu ten kolos je. Vraj, keby niečo :-))

Spoločnosť musí akceptovať rôznorodosť svojich občanov v každom zmysle slova. Na Slovensku to ide od desiatim k piatim.

19.01.2020 | pablissimo

Solventni co nemaju 120 Euro mesacne na prenajatie si sukromneho garazoveho statia pri praci lebo je to o 80 viac ako MHD, asi mame ine metriky na to co to slovo znamena. Bavim sa neskutocne. Ale jasne, korporatny plebs sa castokrat sebapredcenuje, avsak absencia parkovacej karty vypoveda absolutne o jedneho dolezitosti. Jediny krat kedy som na sluzobke skutocne potreboval auto bolo v USA (konferencia umyvacov riadu)

19.01.2020 | pablissimo

Ja nemam potrebu si tu s nikym porovnavat pipika ako tu pan velkomozny, na tom si potrpi praveze chudoba, paradoxne. V starom meste je niekolko sukromnych parkovacich domov kde si mozno prenajat statie dlhodobo, takisto miesta prenajimaju aj ludia sukromne v novostavbach. Ta ironia by sa tu dala krajat, pretoze presne od ludi ktory sa chvastaju svojimi majetkami by som cakal ze nejakych 120 euro mesacne na prenajom statia pustia bez mrknutia oka, ale ako vravim v dovezenom crepe z nemecka sa kazdy citi nadclovek :) Este mi prosim napiste aka elita sa trepie do amsterdamu autom, ubytovava sa tam niekde v suburboch a parkuje na P&R, asi jedine nejaky umyvaci riadu :D Mna sa akcia Valla dotkne len pozitivne, vaetky moje auta a motorky stoja v garazach v osobnom vlastnictve a ja aj zena mame garaze aj v praci kedze s umyvanim riadov sme uz davno skoncili :D

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Tak ja sa musim priznat, ze som s umyvanim riadov nemusel ani zacinat, nieto skoncit.. ale zas jedneho sme mali aj prezidenta, takze hanba to (asi) nie je.

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Pablissimo,
Kolko prosim Ta platia za tuto novu medialnu strategiu progresivci? Vzdy ma zaujimalo, kolko stoji minuta cloveka, ktory ma byt akoze vtipne utocny, pritom vzdelany a paradoxne popri tom spomina Cuky Luky a podobne skvosty.
Zjavne mame inu narocnost na humor ci zabavu.
Ale k veci, normalne musis povedat veducemu smeny, nech Ti bud napise normalny manual, ale nemozes takto reagovat sam... nevies zahrat ani toho, co uz neumyva riad, ani ze si Bratislavcan, a ani ze vlastnis auto (a motorky v grazach v osobnom vlastnictve).
Pan Vallo nebol nikdy z bystrich, ale cakal by som, ze vas diskuterov aspon ten jeho team zauci lepsie.

19.01.2020 | al0

lol, najvacsi troll co musi reagovat na kazdy clanok kde sa spomina Vallo tu bude rozpravat o platenych diskuteroch :D
Nevolas sa nahodou Ivo Nesrovnal? ..pochop, ludia si vybrali ;)

20.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ja to robim zadara, vo volnom case, namiesto potia tschai latte v Starej trznici.
Nespochybnujem, ze pan Vallo bol legitimne zvoleny, co ne fakt.
Rovnaky fakt je, ze zamestnal 160kamosov na institute ktory vytvoril, daroval HBreavysu zaber staveniska zadarmo, prestal kosit a podobne.
Jaj no a tiez teda ide zaviest vypalne za auto.
No a este aj parkuje svoj Range Rover v zakaze, na chodniku.
Povedat sa to hadam moze.

19.01.2020 | pablissimo

Sory jako ale ked som cital trable solventnych rakuskych dedincanov ako ich CP vytlacaju z Bratislavy a ze od Kittsee nemaju P&R tak som sa zacal rehotat az mi kaviar zabehol. A hen milionar z chatrze zije tak bohemsky snobsky zivot ze snad ani topanky nenosi, lebo pesi nejde ani na ten tron doma si sadnut. Pod bytovkou mam 3 garaze, pekne vedla seba, kupoval som z papiera, rad sa vozim a vela, par dalsich stati mam k bytom ktore prenajimam. Napriek tomu vsetko co vlastnim ma v pesej dostupnosti potraviny a elektricku, preco asi ? Kraj sice nie je albert heijn, a elektricka nie je metro, ale dostaneme sa tam. Vallo je priliz progresivny na mna, ale ma 3 veci co nikto prednim nemal, Viziu a gule ju naplnit. Ti cisto politicky panacikovia prednim len drzali stranicku liniu aby boli preferencie a ksefty sponzorov.

20.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ktoru viziu prosim presne ma? Dakujem.

19.01.2020 | Roman Kanala

Dobre a čo keď im tam prídem ja. V Bratislave som tak raz za päť rokov a vtedy chcem niekde zaparkovať. Tieto folklórne vtákoviny im môžem ošťať. Čo urobím? Buď zaparkujem na hotelovom parkovisku a budem jazdiť taxíkom, alebo mojím švajčiarskym autom imatrikulovaným na Švajčiarsku. Ak mi dajú pokutu, môžem ich ošťať. Ak mi dajú papuču, vymením koleso, dám do kufra a odveziem domov a dám do záhrady do zbierky.

19.01.2020 | pablissimo

Vo hlavnom meste svajciarska nemate platene parkoviska ?

19.01.2020 | Roman Kanala

Platené parkoviská áno, zóny s absolútnym zákazom parkovania bez karty nie. V Ženeve sú modré zóny, kde domáci s kartou môžu ostať neobmedzene a ostatní len hodinu. Potom sú zóny, kde je parkovanie obmedzené na 4 hodiny alebo 12 hodín. A sú aj celodenné parkoviská P+R pri konečných staniciach mestskej dopravy.

Absolútny zákaz zaparkovať je nevídaná nehoráznosť. Ďalšia bratislavská špecialita. Keď tam príde cudzinec, auto si dá do tašky a bude nosiť v ruke, všakáno.

19.01.2020 | pablissimo

to hodinove parkovanie pre kohokolvek je skvele riesenie aby parkovacou politikou nebola dusena komercia, v ba bude moznost dokupit 100hodin pre vlastne navstevy a 2h denne v ktorejkolvek inej casti, ale cezpolny ziadnu z tychto extra moznosti nemaju, len platit 50c-2E za hodinu. 500 bytov je taka pilotna prevadzka, ucelom je ludi pomalicky pripravovat na to co pride, a aj mestka cast si bude pomalicky budovat svoje aparaty. S tymi ludmi tam sucitim, pri bizniskach je s autami katastrofa, a tento pilot je pre nich velka vyhra.

19.01.2020 | martin33

Cezpolni maju moznost sa nastahovat do BA a prihlasit sa na trvaly pobyt. Alebo nepouzivat auto na cestu do BA.

19.01.2020 | Roman Kanala

V cudzom meste nemám problém nechať niekde auto celý deň a zaplatiť parkovné 10 eur alebo 30 eur alebo koľko treba. Ak taká možnosť existuje. V Ženeve sú podzemné parkoviská všade po meste a poschodové parkovisko na letisku. V meste sú kolektívne parkometre a hodina stojí 3 franky, niekde i viac. Keď človek potrebuje zastať, nájde miesto, lebo je drahé, a neostane dlhšie, ako treba, lebo to je drahé.

Tam v Ružinove také parkovisko zjavne neexistuje. Tam sa píše o absolútnom zákaze parkovania pre všetkých okrem miestnych rezidentov. To je zvrhlé.

19.01.2020 | pablissimo

parkoviska prilahlych business centier pri 500 maju cast kapacity ako klasicke platene parkovisko, v nedalekom obchodnom centre Central sa da zaparkovat na par hodin aj zdarma, cize moznosti su ako aj na zapade :) Celkovo BA vzhladom na to ze sa tu dalo parkovat po chodnikoch roky zadarmo a teda nebol dopyt, ponuka celkom slusne moznosti komercneho parkovania, ci uz hodinove sadzby alebo mesacne.

19.01.2020 | Roman Kanala

No práve. Parkovanie v centre mesta nesmie byť zdarma. Ale parkovanie musí byť. Bez parkovania obchod, nákupy, ekonomika v centre zakape. Ľudia musia mať prístup do centra či už verejnou dopravou alebo vlastným autom. Nik nepôjde do krčmy autom, ale kúpiť chladničku sa nedá s nákupnou taškou v električke.

Celý trik je o tarifikácii podľa WTP, Willingness To Pay. Parkovanie zdražiť tak, aby si ho zaplatil človek, ktorý to potrebuje raz za mesiac, ale aby to bolo odstrašujúce pre prísavné autá cezpoľných z okolia, ktorí dochádzajú za prácou.

19.01.2020 | pablissimo

Neveril som ze to niekedy zrovna pod vasim prispevkom urobim ale s tymto 100% suhlas, ale moc si nenamyslajte.
Auto mam krasne luxusne nove nabliskane drahe zo zapadneho nemecka, ale do stareho mesta na nom nechodim za sluzbami, lebo hoc potrebujem zastat na 10 minut na Radlinskeho a kupit nejake caje ci odbavit zasielku na poste 1,nemam proste kde a kruzit ma tam v tom jednosmerkovom ocistci nebavi. Ked uz tam fakt musim tak idem na motorke, s tou nastastie mozem na hulvata zaparkovat na tych par minut kdekolvek.

19.01.2020 | martin33

"Tam v Ružinove také parkovisko zjavne neexistuje."
Preco by neexistovalo ?
"Nerezidenti budú môcť parkovať len na záchytnom parkovisku v areáli bývalých technických služieb na Bazovej ulici, resp. bude pre nich vyhradených niekoľko parkovacích miest na Velehradskej ulici, avšak maximálne tri hodiny denne."

19.01.2020 | al0

a ak ti odtiahnu auto tak nabehnes na odstavne parkovisko so samopalom a vsetkych vystrielas... ze zrovna ty mas problem respektovat zakony a vseobecne zavazne nariadenia...

19.01.2020 | chr

Celá parkovacia politika uplatnovaná teraz je taká istá zlodeji na ako Alveg. Keď chce niekto vyriešiť parkovanie v najväčšej dedine na zlodejskom , tak najprv musí vybudovať záchytné parkovacie kapacity a k nim logickú a funkčnú dopravu po tejto dedine. A potom môže vyberať poplatky a ladiť funkčnosť. A čo keď súčasný model nebude fungovať? Čo povieme "sorry" ale musíme vyskúšať niečo iné. Ďakujeme za peniaze. Je evidentné , že súčasný stav vyhovuje hlavne ministerským papalášov , ktorý sa vozia s majákmi. Ale skúste im tento status zobrať a posadiť ich do hromadnej dopravy. A uvidíte ako sa začne problematika riešiť. Na parkujúcich v skutočnosti nikto nemyslí. Mesto chce len peniaze všetko ostatné sú len sľuby . Presne ako Alveg.

19.01.2020 | pablissimo

Tu stale ludia nechapu ze cielom parkovacej politiky nie je premena mesta na jedno velke parkovisko za vybrate peniaze, ale realne znizenie dynamickej a statickej dopravy, a riesenie dlhodobeho podfinancovania. Len mam pocit ze sa tu k tomu vyjadruju na forach ludia ktory tu ani neziju, lebo kazdy kto tu zije (nemylit si prespavanie ci muklovanie so zivotom) vidi ze to mesto pod tlakom aut kolabuje kazdym rokom viac a viac.

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ja tu zijem, a kludne za parkovanie zaplatim, tak ako platim doteraz.
V starom meste mam vyhradene svoje parkovacie miesto na ulici za 2500eur rocne. Pan Vallo tuto moznost platit ide vziat a namiesto toho mi preda za 50euro karticku, ktora mi je nanic, lebo tam bude nonstop plno.
Hm, progres jak svina.

19.01.2020 | al0

vyplakavas tu jak male decko ked sa dozvedelo ze zuvacku Pedro si uz nekupi lebo ju prestali ponukat.... zvykni si, miesto si uz neprenajmes tak sa zariad inak

20.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ja som zariadeny. Hovorim, ze normalna pracujuca rodina zaplati 5000eur rocne.
(Za pracujucich nepovazujem IBM, adient, a ine hipsterske otrokarne, pripadne cyklokoaliciu a ine neziskovky.)

19.01.2020 | TotoTuSomJa

Ďakujem že tu konečne niekto pochopil o čo tu ide. Nie je cieľom parkovacejh politky nájsť parkovacie miesta všetkým autám dokonca vrátane cezpoľných, ale CEZ POPLATKY ZREDUKOVAŤ POČET ÁUT V MESTE. Zvyšok je balast.
PS: Robí to tak celý svet.

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

nie, cely svet ma najprv postavene garaze, pre ludi co uz auta maju a dane platia.
Len socialisti si vytvoria novu dan za nic.

19.01.2020 | maDev

Nemala to byť pôvodne parkovacia politika pre Bratislavčanov?
Teraz už Bratislavčania nie sú, sú len Dúbravčania, Ružinovčania...
Keďže málokto býva aj pracuje v tej istej časti mesta, auto im ostane už len na sobotný výlet do supermarketu.
K dokonalosti by mohla mať vlastnú parkovaciu politiku každá ulica zvlášť, neskór môžu zaviesť aj rampy na prejazd :-)
To by v tom čert bol, aby sa to mesto nepodarilo priviesť ku kolapsu.
Pološialený ľavicový liberálni cyklisti asi nie sú pre mesto tá najšťastnejšia voľba....

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Iba vypalne, nic ine, je par cyklofasistov, co sa tomu tesia, lebo na auto nemaju (rovnako nemaju ani na poriadny byt v lepsej mestskej stvrti), tak zavidia, ako uspesnejsi zaplatia dan.
No a stale mi chyba riesenie, lebo ked si ludia spocitaju, ze ich to ide stat 5000eur rocne pre pana Valla, tak si myslim, ze to bude mela.

19.01.2020 | pablissimo

skutocne uspesni ziadnu dan nezaplatia, doma garaz, v praci garaz, v shopingu garaz. ci vari skriabes svoje disky po obrubnikoch ako nejaka socka ty milionar z chatrce ? :D To potrebuje clovek byt nejak vynimocne uspesny aby dotiahol nejaky serbel z nemecka a dal ho na znacky ?

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Mam miesto aj na ulici, prenajate od BPSky. Vyhradene. A ano, je tam obrubnik.
Neviem ci musis byt uspesny. Pises ze si nemal potrebu vlastnit auto, a preto by ho pracdepodobne nemal vlastnit nikto.
Faktom je, ze mam garaz tam kde potrebujem. A druhym faktom je, ze parkovacia politika sa ma absolutne nedotkne.
A tretim faktom je, ze aj ked sa ma nedotkne, akosi podvedome citim, ze tieto socialisticke kradeze a ziadne koncepcne riesenia by mali skoncit.
Aby sa moc hipsterov utla v zarodku. Radsej.
Aby od urcovania co je spravne pri parkovani nezasli az k urcovaniu napriklad aka rasa je prospesna. Alebo skodliva. To uz tu myslim bolo...

19.01.2020 | pablissimo

dobre, dosli sme k hitlerovi
/forum

19.01.2020 | citatelTrendu

Zaujímavý článok so zaujímavými fotkami- Vizulne stvírnenie koľko priestoru sme venovali autá. Určite treba začať s redukciou áut, tento článok len dokazuje koľko sme im obetovali. Aj mestá majú byť pre ľudí, nie plechy.

Bratislava sa roky prispôsobovala autám. Pozri sa, koľko priestoru sme im venovali:
https://www.startit...

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

A co budeme robit na tych namalovanych kruhoch, ked tam nebudu auta?
Grilovat tofu ako v Prahe? Len sa pytam, lebo co pises su take agitacne hesla z Mladeho pumpickara.

19.01.2020 | citatelTrendu

Nie sú to agitačné heslá pumpičkára, ale naozaj treba otvoriť oči a pozrieť sa ako sa zmenilo mesto. Je z neho odkladisko áut, verejný priestor neexistuje. Ak myslíte oranžové kruhy na Nám. SNP, dúfam že z toho námestai urobia peknú pešiu zónu so stromami, kvalitnou dlažbou, mobiliárom a príslušnými službami.

PS: Myslím že veľa ľuďom nezaplo že spoplatnenie verejného priestoru prinesie šancu na výstabu nových parkovaích domov a parkovísk. Pretože kým sa parkovala zadarmo prakticky všade (dokonca aj na chodníkoch), nebolo finančne efektívne budovať parkoviská.

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ved ale co budeme na tom verejnom priestore robit?
Pan Vallo zrusil napriklad parkovisko, urobil z neho verejny priestor a to byvale parkovisko ktore mohlo generovat cca 1mio eur/rok je dnes kazdy den prazdne. Nesluzi nikomu.
Uz ani Indovia z Adientu tam pingpong nehraju....
Takze kto a naco potrebuje ten verejny priestor? To som sa pytal

19.01.2020 | citatelTrendu

Ľudia potrebujú verejný priestor. Vy ste možno úspešný menežér čo príde domov o 19 a ide rovno k telke vyvaliť si šunky, ale vaša manželka, vaše deti a väčina ľudí verený priestor potrebuje. Ak nepotrebujete vy verejný priestor, presťahujte sa rovno do svojej firmy alebo garáže, veď vy verejný priestor nepotrebujete (tak deklarujete), ja a okrem mňa mnoho ďalších osôb ho potrebujeme.

Nepotrebujem ísť do mesta len na dovezenie/odvezenie sa autom, chcem sa v ňom poprechádzať, vidieť zeleň, ľudí, pekné upravené verejné priestranstvá apod

Teraz je Nám. SNP parkovisko a aj tak sa tam pohybuje denne množstvo ľudí. Porovnajte si výslôedky na Pocitovej mape, kde sa ľudia pohybudú radšej.
https://www.pocitov...

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Mozete mi prosim odpovedat na otazku, ktoru sa pytam treti krat? Naco nam ten novovytvoreny verejny priestor bude?
Jasne ze SNP je extrem, vedie tadial pesia trasa, cez vypnute semafory ide konstantne prud ludi na a z Kamenneho namestia.

Len teda k tej otazke, pan Vallo nakreslil kruhy na cestu, na parkovisko dal betonovy stol, a je prazdne. Predtym bolo plne, nie podla pocitovej mapy, ale parkovali tam za peniaze auta a mesto mohlo mat +- milion eur rocne.
Teraz nic. Stoji tam betonovy stol. A prazdno.
Tak sa len pytam, co s tym verejnym priestorom? Lebo dat na asfalt zeleny kruh je super, ale nic to neriesi.
Ja mam rad parky. Tie pan Vallo ale prestal kosit, tak isto sa prestal starat o lesopark.
Takze dramaticky vzrastie mnozszvo alergenov buduci rok (preco buduci rok dobornici vedia), a budeme mat pongpongovy stol na betone, kde bude zadarmo parkovat prives s indickym streetfoodom a dalej?
Co tam teda na tych verejnych priestoroch ideme robit?

19.01.2020 | pablissimo

napriklad take chodniky su verejnym priestorom, nepriechodnym nebezpecnym a znicenym autami. Vnutrobloky premenene na parkoviska, zmensujuce sa parky lebo mesto z nich ukraja zatvarnovackami. Ulice puste pochnutne lebo jednosmerka a dva rady aut po kazdej strane. Je to take tazke si predstavit ako by tie ulice a vnutrobloky mohli vyzerat a zit ? To fakt len clovek ktory sa presuva len z jednej plechovej krabice na kolesach do dalsej menom vytah a tretej menom obchodne centrum moze takto zmyslat, smutny zivot.

19.01.2020 | Staromestsky bonvian

Ok, aj ked si plateny diskuter, tak ani Ty si mi nepovedal, kto by tam co robil... na tom verejnom priestore, ako ho vyuzijes, ked tam nebudu auta?
To sa pytam uz piaty krat, ze co by si tam robil? Chodnik je chodnik, auto nech tam kludne neparkuje, ak tam parkovacie miesto nie je vyznacene, alebo to zakon explicitne nepovoluje.
Zmensujuce sa parky pises... pan Vallo uz nieco zasadil? Lebo zatial len rube, nekosi, zatvara verejny priestor pre sukromneho developera, sposobuje kolony buspruhmi a mozeme pokracovat.
Tak uz zasadil nejaky strom a urobil park? A mohol! Namiesto travy nakreslil zeleny kruh...
Verejny priestor ako blazon...

19.01.2020 | pablissimo

Ja si to uzivam ja sa citim dobre, ale ak ti treba vysvetlit na co sa pouzivaju chodniky tak nema dalej tato diskusia vyznam.

20.01.2020 | Staromestsky bonvian

Chodnik je chodnik, to som uz pisal.
Ale co ideme robit na tom inom verejnom priestore? To sa pytam piaty krat, a nevie mi nikto povedat...
lebo verejneho priestoru je dost, ale ludia ho blbci akosi nepouzivaju.
Vid zrusene parkovisko s pingpongovym stolom za SND.
Takze co ideme na tom verejnom priestore robit? A kto?
Ved ma uz netrapte, povedzte mi!

19.01.2020 | citatelTrendu

Staromestsky bonvian, teba z toho Valla asi porazí. Tiež mám výhradu k x-veciam čo Vallo urobil, kosenie nezvádol, chodníky sú totálne pod jeho vedením zaburinované, reko eketričkových tratí mešká, či stihne Petržalskú elinu je vo hviezdach lebo termíny letia a rok 2023 je čochvíľa.

Ale: áno, betónový stôl na to námestie za starou budovu SND dal. Je to ale námestie za budovou SND, zaslúži si to zeleň. Pokiaľ viem, robia súťaž. Jasné, vyýkam robí veľa PR kecov okolo, ale zaujíma ma výsledok: nový park.

Centrum Bratislava vyzerá strašne, naposledy tam čoto porobil Ďurkovský, Ftáčnik riešil len Starý Most a Nesrovnal zvládol len chodníky na Štúrovej ulici. To je strašne málo! Chodníky sú poflakované asfaltom miesto kvalitnej dlažby, siete mali ísž pod ulice a ana chodníky treba vrátiť stromy aby sme prežili čoraz teplejšie letá. Rovnako treba na námestia vrátiť stromy, ale nie tie ministromčeky čo sadia, ale kvalitné veľké stromy. Na Nám. SNP patria platany, lipy a ďalšie veľké dlhoročné stromy, aby ich vplyv bolo aj cítiť. Mesto má byť hlavne pre ľudí, plechy sú až druhoradé.

Takže zopakujem. Áno, Vallo robí veľa PR, mňa ale zaujíma výsledok. Ak bude dobrý-lepšie zelenšie a upravenejšie mesto, regulácia áut a lepšia MHD, môj hlas aj nabudúce dostane. Mimochodom, bez peňazí to nejde, takže akceptujem aj navýšenia DzN.

20.01.2020 | Staromestsky bonvian

Mna tiez zaujima len vysledok. A zhodneme sa, ze zatial obaja vidime len PR.

19.01.2020 | pablissimo

Presne tak,, preto mi pride ze tu taraju ludia ktori v ba len mukluju alebo prespavaju, clovek co tu skutocne zije sa predsa so stavom zabratia verejneho priestoru autami nemoze stotoznit. Velmi ma tesi aj nedavna uprava zakona o cestnej premavke ktora urcuje ze auta mozu parkovat uz len na casti chodnika prilahleho k ceste, spravny krok, dufam ze raz dospejeme aj k uplnemu zakazu parkovania na chodnikoch. Mozme sa tu ale docitat ze toto stado nechape ze starat sa o ich auta nie je poslanim mesta.

19.01.2020 | peterval

Ked som pred časom písal, že to čo Vallo spravil, je jedine kvôli desiatkam miliónov eur, ktoré Vallo a jeho team vyberie od ludi za autá v BA, viacerí sa čudovali. Vallo je totálna katastrofa, tvrdo ide po peniazoch, ktoré potrebuje na prerozdelovanie. Žial, to čo si Vallo dovolil, je viac, ako mnohí finančne unesú. Dvojnásobné zvýšenie dani z nehnutelnosti ( pri komerčných priestoroch a prevádzkach až na 5/6 eur ma meter) + abnormálne dane na autá čo spravil Vallo súhrnne spravia jedno z najvyšších zvýšení daní aké bratislavčania zažili. Ale dopadne to aj na ludí a rodiny, ak niekto potrebuje pouzivat auta kvoli praci, detom atd. Bratislava neponuka metro, ani rýchlu a bezpečnú prepravu ako alternatívu. preto drastické zvýšenie dani za auta a nehnutelnosti je hyenizmus. Ak niekto napríklad ma rodičov, ktorí žijú v druhej mestkej časti + nestiha mhd v jeden den mhd rodičov, pracu, deti atd, tak ho Vallo zaťažil sumou niekolko sto eur mesačne.
Vallo jednoducho potrebuje miliony pre zakazky a Vallo team potrebuje provizie zo zákazok.

Súhrn doterajšieho pôsobenia Valla vo funkcii primátora BA:
- drastické zvýšenie dane z áut a očakávané príjmy pre Vallov team niekoľko desiatok miliónov eur
- dvojnásobné zvýšenie dane z nehnuteľnosti a opäť príjmy v miliónoch eur pre Vallov team
- namiesto zoštíhlenia byrokracie a úradnikov na magistráte, Vallo vytvoril cca 160 nových úradníckych miest - a dosadil na ne svojich známych
- tam kde nevytvoril pre svojich známych nové miesta, vymenil viacerých bývalých manažérov a úradníkov za svojich známych ( napr škandál v MHD)
- zvýšenie cien z odpad a služby
- uzatváranie nových zmlúv, kde Vallo milióny občanov prerozdeluje cez zákazky ( a tu treba hľadať príčinu zavedenia nových drastických daní na plecia občanov)
- Vallo dvíha drasticky dane napriek tomu, že dostal zo štátneho rozpočtu viac ako pred rokom
- sám sebe navrhol zvýšenie platu na cca 6000 eur, čo je viac ako majú najvyššie štátne posty

20.01.2020 | Laborec

prehladne zhrnute. Hned ma napadol este ten prispevok vyssie o "defenestracii".