Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bratislavskí poslanci schválili parkovaciu politiku, platiť má od roku 2021

27.06.2019 | pol | TASR

Diskusia (50 reakcií) Pravidlá diskusie

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

Parada. Tak este znarodnime vacsie byty ako 60m2 a sme doma.

27.06.2019 | al0

az na to, ze tie parkovacie miesta a podmienky patria mestu, takze nic znarodnovat netreba

...a parkovanie na chodnikoch treba co najskor celoplosne zakazat

27.06.2019 | al0

"chodniky"

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

Parkovanie na chodnikoch v Starom meste zakazane je, ako parkuje Vrakuna mi je sumafuk. Tak isto za parkovanie platim aj teraz, ale mam zaroven moznost zaplatit 2200eur a mat ho garantovane, co vyuzivam. Tuto moznost obyvatelom progresivne vezmu. Zaver pre stare mesto budu nonstop odstavene auto co sa nepohnu.
Paradicka.

27.06.2019 | al0

prd je zakazany. Alebo za stare mesto povazujes tie 3 ulicky v centre kde to plati?

Treba to zakazat celoplosne. Chodniky maju sluzit chodcom a nie autam. Parkovat sa ma na parkoviskach. Ked su kilometer od domu, smola. Nech si dotycny bud kupia garaz, alebo nech prejdu na MHD. Kto si nemoze dovolit platit parkovacie miesto, nema narok rozvazat sa autom.

28.06.2019 | Staromestsky bonvian

Neviem, o ktorych troch ulickach hovoris. Pozri si, ze zona je od od Mlynskych Niv do nevidim. Parkovat sa moze len na vyznacenych parkovacich miestach.
Nechapem, co stale trepete o tom, kto si co moze dovolit. My si uz parkovanie platime. Ja konkretne 2200eur, na ulici. Tak mi tu nepodsuvaj, ze mi vadi ze usetrim 2160eur rocne.

28.06.2019 | al0

a teraz si otvor Google Maps, zadaj Bratislava Stare Mesto, zapametaj si aka to je plocha, prepni sa do streetview a poprechadzaj sa...

to ze niekam nedovidis neznamena, ze tam nic nie je

28.06.2019 | Staromestsky bonvian

Chces odo mna aby som riesil problem Vrakune? Podunajskych Biskupic? Petrzalky?
Nekupoval som nehnutelnosti 4x drahsie, aby som riesil kralikarne a periferie.

28.06.2019 | al0

vidim ze pozriet si co vsetko patri pod STARE MESTO je prilis komplikovane pre tvoju uroven intelektu

27.06.2019 | miroslav.k

Neuhlasim. Meter miesta staci pre chodcov.

27.06.2019 | Michal M

tak skus na takom chodniku ist s kocikom a druhym dietatom vedla seba ake to bude super este ked aj oproti pojde kocik a s vami dalsich X ludi, pripadne vozickar.

27.06.2019 | salamoon

a ked nemas ani 10cm miesta a musis zist kvoli parkujucim autam z chodnika na cestu ako napr. v Petrzalke ?

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

V Prahe bolo akesi obskurne obcianske zdruzenie, ktore zdruzovalo majitelov bytov pri obchvate. Ti ludia si tam kupili byt za polovicu ceny ako o ulicu dalej, a dokonca sa im podarilo presadit znizenie rychlosti na castiach dialnicneho obchvatu na 50km/h. Potom sa narod na*rdil, a zrusili to.
Takze za mna si rieste Petrzalky, Vrakune a co ja viem co, kde ten problem mate, ale nevyzacajte masy.
Kradnut peniaze formou dane za NIC je zlodejstvo.
Kupis si byt v panelaku, bez parkovania, a potom kricis, ze sa tam parkuje na chodniku.
Odpadnem.

27.06.2019 | rt

Parkovacia politika ok, ale mna zaujima, ci riesenie podla bytov je uplne v poriadku a ci by nebolo spravnejsie riesenie podla FO s trvalym pobytom. Ako sa bude riesit parkovanie na nehnutelnosti v spoluvlastnictve viacerych osob, ked sa nebudu vediet dohodnut, koho auto je prve a koho druhe (resp. nebude ten druhy diskriminovany)?

27.06.2019 | Vladimir Kozar

Zratas prve a druhe auto, vydelis 2 a mas rovnocenny podiel na poplatku :)))))) riesit aj niekoho interne problemy ze sa nevie dohodnut to uz neviem ci je mozne. parkovacia politika je dobra vec a prinesie poriadok do mesta.

27.06.2019 | rt

Hej, toto je to "spravne" riesenie, takto ma vyzerat urcite akykolvek pravne zavazny dokument. Ak si si nevsimol, ja s parkovacou politikou nemam ziaden problem, len som sa zamyslel nad pravnou strankou urcovania rezidencnych kariet. Na jednej strane sa dokument snazi o riesenie pre rezidentov, cize tych co maju trvaly pobyt na uzemi, ale na druhej strane miesta prideluje nie na zaklade trvaleho pobytu, ale na zaklade nehnutelnosti.

27.06.2019 | peterval

Vallo sa už teraz zapísal do histórie Bratislavy ako primátor, ktorý má jedinú koncepciu - vybrať viať peniazov od občana, aby mal pre seba, svoj úrad a svojich sponzorov a kamrátov. Ako správen napísal V.Palko - Vallova parkovacia politika je najväčší podvod na občanovi v BA v dejinách,
https://palko.blog....
nakoľko občan za vybraté milióny nedostane viac parkovacích miest, rovnako ako predtým večer na sídlisku nezaparkujem, ale občan bude platiť už za presun z jednej ulice na druhú za každú hodinu. Vallova argumentácia je iba salamová metóda, pretože ak na začiatku pôjde iba o niektoré zóny, autá sa presunú vedla a následne budú ešte väčšie problémy . A postupne sa bude platiť všade. Za nič.
Vallo team neskrývane ide doslova vypaľovať občana. A milony za autá nebudú stačiť sponzorom Valla, Vallo už avizoval, že chce dvojnásobne zdvihnúť daň z nehnutelnosti. Vallo si svojich ludí dosadzuje do funkcií, a tí chcú peniaze pre svoje firmy- občan plať. Do dopravného podniku Vallo dosadil Rybanského, ktorý cez Buocika má napojenie na dozornú radu DPMB, inak povedané, cap záhrandíkom,,, a takto si Vallo predstavuje kontrolu a transparentnost. Vallo, v dalších volbách už bevude zvolený, ale škody a milióny ktoré vyberie od občana, občanovi už nikto nevráti. Nehovoriac o tom, že legislatívne škody sa ani nebudú dať už vrátiť. https://lucanic.blo...

27.06.2019 | Michal M

Obcan nema dostat viac parkovacich miest. Parkovacich miest chceme menej(v absolutnom pocte, ostane ich ale viac volnych pre rezidentov), aby bolo aj menej aut, menej jazd, viac miesta pre ludi. Preco tak strasne chcete svoje 2 tony zeleza odkladat na verejnom priestranstve nas vsetkych? Nie je to vase pravo. 49 eur je smiesna suma za to, ze si mozete na tisice hodin odstavit svoje 2 tony zeleza na ulici. Komercna cena by bola uplne ina.

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

To je haluz. To je ako zrusit nemocnice, lebo nechceme hospitalizovanych.
Take progresivne.

27.06.2019 | Michal M

To ako suvisi?
Zachranu zivota v ramci hospitalizacie porovnavate s odlozenim dvoch ton zeleza na ulici? Trochu mimo.

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ten priklad je uplne na mieste. Tak ako nezmiznu hospitalizovani, tak sa nevyparia do vesmiru ani tie auta, ktore ludia potrebuju.
Okrem niektorych typov (sam mam viac aut mimo ulice) ich ludia nemaju kvoli radosti, ale potrebe.
Rovnako ludia nechcu byt chori, lebo ich to bavi...

27.06.2019 | Michal M

chodit sa da MHD, peso, na bicykli, kolobezkou, primestkou verejnou dopravou.

Ked ta operuju tak inu moznost ako nemocnicu nemas.

Auto je tvoja pohodlnost. Da sa ist aj inak.

Do nemocnice nejdes lebo si lenivy, ale preto ze ti ide o krk.

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

Allahu.
No dobre. Tak podme rozvinut tento tvoj argumentacny nezmysel.
Mas mastickarky. Mas homeopatiu. Hypnotu. Dietu. Milion chobotin, ktore mozes vyskusat ako ty mne odporucas chodit do skolok, prace, rokovania na bicykli.
Takze smelo zrusme nemocnice.

27.06.2019 | al0

Ked potrebujes auto, kup si k nemu aj parkovacie miesto. Ak na to nemas, tak nemas ani na to auto.

Tiez si nekupis jachtu ked nemas na to, aby si ju odparkoval v pristave.

27.06.2019 | bozsky

Vdaka Vallovi si parkovacie miesto nekupis, lebo ZRUSIL TUTO MOZNOST!!!

28.06.2019 | al0

kde ti zakazuje kupit si miesto v parkovacom dome/garazi?

28.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ja parkovacie miesta(a) mam. Dokonca aj na auta ktore mam preto, ze ich nepotrebujem, ale chcem. Mam pri kazdom byte 2 v garazach(suchou nohou), dve navstevne v platenych garazach blizko bydliska, jedno na ulici. Dokopy 9.
Ja vam na 40eur kaslem, to je jedna kava s ranajkami rocne. Problem je, ze to miesto, ako pise bozsky si uz kupit neviem. Len poukazku do loterie, ci zaparkujem.
Ak stale nechapes ani tu paralelu s nemocnicou, tak ti dam inu.
Do dnes si si mohol kupit potraviny, alebo maso, ked si mal peniaze. Normalne od Yeme po Lidl. To ta stalo 1000eur mesacne. Teraz sa povedalo, ze staci dat 40eur rocne, a budes sucastou loterie, ze ti mozno potraviny daju. Ale mozno nie.
A ty mas decko? Dve? Sak co si si ich robil, ked nemas na to aby nezomreli od hladu...
A co kricis, sak to je len 40eur za rok a nie 1000. Sak setris!
Uz chapes? My platit nemame problem. Ale chceme platit za nieco konkretne. Nie za hazardnu hru...

28.06.2019 | al0

kup si miesto v garazi a nemas problem. Chodniky maju sluzit chodcom. Auta tam nemaju co robit.

A parkovanie na cestach moze byt pre mna zamna kludne spoplatnene hodinovou sadzbou bez moznosti dlhodobeho "kupenia" miesta.

28.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ale ja nemam miesto na chodniku, neviem preco sem tahas chodniky. Na chodniku ti pan Vallo da cervene stolicky, akoze verejny priestor pre krcmy co vlastnia podporovatelia Starej trznice. Ale to sem tiez nepatri.
Jasne ze ti to je fuk, lebo chces dojst do stareho mesta za 2eur/hod, lebo doteraz si nevedel zaplatit parkovne v garazach. A to mi vadi, ze ja ako obyvatel budem mat zrazu ulicu plnu platiacich z inej mestskej casti, alebo Ciernej nad Tisou.

28.06.2019 | Staromestsky bonvian

Jedno stastie, ze mojho miesta sa to tyka az 2026. Dovtedy obyvatelia Valla zrusia. Cize som prave sam seba ukludnil.

28.06.2019 | al0

som Staromestan, a ziadny zakaz parkovania na chodnikov tu nikde na okoli nemame, takze si uplne mimo

28.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ale kua. Ze o nom nevies, neznamena, ze nie je. Tazko takto diskutovat.
https://www.visitbr...
Chod si pozriet cedule. Vola sa to zona zakazu zastavenia mimo parkovacich miest.

28.06.2019 | Staromestsky bonvian

Lepsi link s fotkou cedule:
https://drahovsky.b...

28.06.2019 | al0

znovu, kedze si nechapavy: otvor si mapu a pozri sa co vsetko je Stare Mesto

Hint: vacsinu plochy Stareho Mesta tvori hradny kopec kde ziadny zakaz parkovania na chodnikoch okrem 2-3 uliciek okolo Palisad NIE JE

28.06.2019 | Staromestsky bonvian

Tak ho tam daj(te). A mate vyriesenu parkovaciu politiku za 500eur aj s montazou 1ks cedule. Pripadne preneste tu co uz existuje, to vyjde na 50eur.
Uz?

28.06.2019 | al0

Nie je to problem jednej ulice. Je to problem celeho mesta a vsetkych mestskych casti.

To, ze na tych troch uliciach okolo tvojho domu sa na chodnikoch neparkuje neznamena, ze rovnako to vyzera vsade inde. Vjazd autami na chodniky treba jednoducho celoplosne zakazat a auta vyhnat do parkovacich domov a do garazi. Kto si to nemoze dovolit, nech preda auto.

27.06.2019 | peterval

re: Michal M
Sú dve možnosti:
1) buď klamete
2) alebo ste tak hlúpy,. že neviete ani základné fakty toho, čo Vallo nasádzal občanom
Neviem, ktorá možnosť je lepšia.
Osobne si myslím, že klamete zámerne, pretože tu je reč o tisícoch eur ročne pre občana BA, ktorý bude platiť za každú hodinu ak bude chodiť autom do práce, za rodinou, pre deti atd.. Jenoducho, ak bude musieť využiť auto na to, na čo bolo vyrobené. A mnohí ak by mali použiť iba katastrofálnu MHD v BA, yb jednoducho nemohli fungovať a stíhať aj svoju prácu, rozvoz vecí, deti atd. Ja mám napríklad nervovo postihnutú nohu, a nemôžem stáť v autobuse + nosím veľa vecí. Deti niekedy vyzdvihne moja manželka, niekedy ja, ale ísť pre ne mhd sa nedá stéhnúť súbežne s prácou. A to nehovorím, že moji rodičia , o ktorých sa musím starať bývajú v inej mestskej časti. Za každú hodinu budem platiť Vallovi výpalné, ročne to bude niekoľko tisíc eur. Ak zamlčujete tieto fakty o Vallovom parkovnom, sú ibe dve možnosti, ktoré som napísal vyššie.
A to nehovorím, že za sutočne niekoľko tisíc eur ktoré zaplatím ročne Vallovi a jeho sponzorom, od Valla nedostanem nič.

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

Pravda. V starom meste bude lepsie si prenajat garaze (s operou sa da dohodnut na rozumnom rocnom parkovnom v cene 2/3 toho, co stoji vyhradene na ulici. Ja osobne nemam cas kruzit a hladat kedy babka co sa pohne 2x do mesiaca (no kidding, kludne dam SPZ troch takych aut na jednej ulici kde je 10 miest) odide v sobotu do zahradky...

27.06.2019 | František Čaník

Celá táto parkovacia politika je (ako píšu ľudia vyššie) len bohapusté výpalné. Som rodený Bratislavčan, avšak ceny bytov ma vyhnali na okraj mesta, takže aj keď patrím pod BA kraj, už som iný okres. Keďže som človek, čo si plní povinnosti, hneď som sa prihlásil na trv. pobyt v mieste, kde mám nehnuteľnosť, čo považujem za úplne normálne. Parkovacia politika mi teda prinesie čo? Problémy, keď budem chcieť ísť na návštevu svojej rodiny, alebo rodiny mojej partnerky, pretože pre každú rodinu v inej lokalite budem potrebovať nejakú kartu. Takže sa na mne Vallo aj so svojím programom a parkovacou politikou nabalí len taký fukot. Je mi maximálne u niektorého z biologických otvorov na mojom tele, čo si Vallo myslí, faktom zostáva, že prijatie tejto parkovacej politiky mu občania spočítajú. Nikdy do roku 2021 nevybuduje dostatok parkovacích miest pre rezidentov, nevybuduje ani jeden parkovací dom, pritom plôch by bolo habadej, avšak pri jeho "zelenej politike" si opätovne len (sorry) kadí do úst, pretože tým pádom si sám zviazal ruky a nemôže zeleň len tak využiť pre budovanie zách. parkovísk ani ich rozširovanie. Rovnako tak nebude ani rušiť či rozširovať plochy, ktoré teraz existujú. Tým pádom bude len ročne vyberať prachy ale nikomu nič neprinesie. A ako bonus k tomu všetkému... Ako to už pri DBP býva zvykom... nové vozy, nová kvalita, nová výška cestovného, na to sa pripravte tak do 3 mesiacov... To len btw. Aby sa nezabudlo. Ciklotrasy a ich budovanie? Nie je kam rozširovať cesty, takže ani šanca ako z nich uberať na to, aby sa vybudovala sieť ciklotrás. Zároveň novela o kolobežkách, ktorá by ich mala presunúť práve do týchto pruhov bude jeden veľký pain jak pre bajkerov, tak pre elektroháveď, čo sa tak rozšírila, pretože obyčajný pohyb je už offtopic, hlavne že sa všetci stravujeme bio, eko, raw...

27.06.2019 | Michal M

No ty kedze uz mas pobyt mimo mesta mu to uz nespocitas :) Rovnako ako v Trencine to Rybnickovi nespocitali vsetci ti ktori tu (pri schvalovani pp) vykrikovali na namesti ale uz boli odstahovany v dedinach za mestom.
Aut je prilis, vzduch je kvoli nim otrasny, parkuju na chodnikoch, su skarede a zavadzaju. Treba ich menej, jedina moznost je regulacia parkovania (ak nechceme nejake tvrde zakazy, alebo myto).

Kde su vsetky tie premyslene a rozpracovane navrhy aspon na urovni toho Vallovho ktore realne znizia pocet aut v meste?

27.06.2019 | František Čaník

Michal... len pre zaujímavosť na zamyslenie... máš pocit, že človek, čo dochádza do Ba za prácou, príde vlakom, pretože mu Vallo hodil poleno pod nohy? Nemyslím. Ak vidím, ako každý týždeň v nedeľu príde jedna rodina na dvoch autách s EČV mimo BA a potom zmiznú zasa len niekedy v piatok večer, pretože pracujú v BA a každý z nich ide potom na iný smer... skočia do vlaku? Asi eee... Problém celej politiky nie je ten, že chceme menej miest a menej áut.. problém je v tom, že stále vidíte len to, že chce niečo znižovať. Realita je však taká, že chce aby ľudia, čo majú trvalý pobyt, platili (nehovoriac o odvodoch čo idú do mesta), ešte aj rezidentské výpalné. Mám trvalý pobyt, ktorý dáva mestu podielové dane, nie? Stále sa plače, že sa majú ľudia prihlásiť na trvalý pobyt, aby sa zvýšil príjem z podielových daní, ale to parkovacia politika neprinesie... Prináša len ďalšie poplatky pre rezidentov! Kedy to pochopíte? Tí, čo prídu do mesta za prácou, nenechajú svoje auto na nezabezpečených odstavných plochách, ktoré sa stanú rajom pre autíčkárov a peklom pre poisťovne a ľudí... Rovnako tak si nepovedia, že prídu do mesta vlakom, lebo tie z väčšej časti stále horia, koľaje sú v tomto teple úplne na kašu a doprava týmto smerom je proste úplná sodoma gomora... Proste to takto nefunguje a ani fungovať nemá.

27.06.2019 | Michal M

Ano mam pocit, ze vela z nich pride vlakom alebo busom(lebo nejak prist musi), samozrejme nie vsetci. Niektori si zaplatia miesto na surkomnych parkoviskach (v TN ich vyrastlo niekolko). Predpoklad samozrejme je, ze aj mesto spravy nejake zachytne parkoviska, ZSR maju v plane nejake TIOPy. To iste plati pre ludi co chodia na tyzdnovky bud nejake parkovisko alebo vlak/bus. Ja som z TN tiez svojho casu chodil na tyzden do BA vlakom. Poplatok musi byt aby bola regulacia.
Ja chapem, ze to bude boliet, ale mate nejaku inu cestu? Tych aut proste musi byt v meste menej a ak nie menej tak aspon musime zastavit ich narastajuci pocet.

Cele toto neprislo z Marsu, Vallo si to nevycucal z prsta, je to len kopia/kombinacia veci z inych EU miest.

Aky je tvoj alternativny navrch ktory realne obmedzi auta v meste, uvolni chodniky atd?

27.06.2019 | bozsky

Ak by si pochodil "ine mesta EU", zistil by si, ze dediny okolo velkomiest maju vybudovane zachytne parkoviska pri vlakovej stanici. Kolko takych je v okoli BA? Teraz sa dokoncilo jedno male vo Svatom Jure, v Pezinku sa buduje na 290 vozidiel (malo), inak bieda.

Bratislava je specificka v tom, ze sa vsetky korporacie tlacia do centra, skoro na 1 miesto. V UK aj v USA, dokonca aj v Prahe mas business centra stavane na periferii. Do centra nemusis vobec jazdit, no tu poslanci magistratu zjavne sli podla hesla - co je doma, to se pocita a sli po voli investora proti zdravemu rozumu.

Co sa tyka parkovania, dnes si mozes kupit vyhradene parkovacie miesto. V buducnosti to nebude mozne. Tym padom, budes platit sice podstatne menej pausalne, ale mozno podstatne viacej, ak nebude v tvojej lokalite dostatok volnych parkovacich miest v momente tvojho prichodu z prace a ty budes musiet zaparkovat inde za poplatok. Lebo Vallova politika ti negarantuje nic, len vytvara problemy tam, kde predtym neboli.

Vallo by mal rocne 1,2 miliona na parkovanie, keby taku istu sumu nedaroval americkej ambasade, ktora porusuje stavebny zakon postavenim ciernej stavby na mestskych pozemkoch.

Ak by som bol ja primatorom, ako prve by som zacal s vystavbou viacurovnovych parkovacich domov v jamach v Petrzalke. Kazdu by som nadstavil o 1-2 poschodia a idealne zdvojnasobil kapacitu. Kazdy investor, ktory chce stavat bytove domy, musi zabezpecit aspon 2 parkovacie miesta na byty do 2i, 3 parkovacie miesta na vyssie. Zaroven musi vybudovat ku kazdej prevadzke aspon 5 parkovacich miest, ktore budu verejne a nebude mozne ich predat. Administrativne budovy budu musiet zabezpecit parkovacie miesta aspon pre 25% zamestnancov, ktori v nich budu pracovat. Samozrejme, kazdy investor okrem byvania, retailu a administrativy bude zodpovedny za dobudovanie dynamickej dopravy (ciest) a skol a skolok, ktore prejdu do majetku mesta. Som velmi zvedavy, ako dopadnu Jarovcania a Rusovcania po dobudovani komplet Slnecnic, kde uz teraz rano a poobede viaznu v zapchach.

27.06.2019 | Michal M

Tie opatrenia ktore navrhujes by nie ze, nezastavili ale zvysili pocet aut v meste. Trend na zapade je zakazovat developerom budovat parkovacie miesta (Londyn), resp. obmedzovat kolko miest mozu budovat.

27.06.2019 | bozsky

Londyn je sh!thole s cca 9milionmi obyvatelov (a kanalizaciou projektovanou na 2,5miliona), dopravna situacia je tam nasobne horsia, nez v Bratislave a preto je scestne ich porovnavat.

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

no tak pri tvojej argumentacii vidim, ze moje porovnavanie s rusenim nemocnic bolo este velmi mierne.
Tak kuafix ked chcete len barberov a ziadne auta, tak ich zruste zakonom.
Vam vobec nejde o ludi, ale ako uz 4ty krat v diskusii pises o to, aby neboli auta. Tak zavrite VW, Kiu, USSTEEL.
Co to je za haluz????
Kua fix aj s tymito naivnymi cyklokoteroristami.

27.06.2019 | Michal M

re: peterval
Mohli by ste sa vyvarovat utokom ad hominem.
Nemam dovod klamat, pisem iba svoj nazor na temu. S Vallom nic nemam, v zivote som ho nestretol. Dokonca som ho ani nevolil kedze som mal trvali pobyt inde.
Ak mate zdravotne problemy a potrebujete auto urcite to zoberie do uvahy, nebudete jediny. MHD je v pohode aj ked vsetci cakame zlepsenie.
Problem je, ze vsetci si tu myslia, ze oni su ten specialni pripad co maju deti v skolach a skolkach, rodicov, babky, detkov, sesternice, znanych co pridu na navstevu, pracu v inej mestkej casti atd. atd.

re: bozsky
londyn je shithole, Vieden je zazrak, Pariz je co? Malaga, Barcelona, Madrid su co? ine EU mesta maju/nemaju XY veci co Bratislava ma/nema. Len Bratislava je super specialne unikatne mesto, jedinecne v celej zemeguli a prilahlom vesmire kde nemozme platit za parkovanie a bezvyhradne nevyhnutne musime jazdit vsade autom. Prosto unikat, vsade to ide len tu nie.

re: Staromestsky bonvian
na bicykli nejazdim ani ho nevlastnim tak snad nie som cykloterorista. re: VW, KIA - No hadam nebudeme obmedzovat fajcenie(spotrebna dan, zakaz v restikach, baroch), ved to by sme museli zatvorit Marlboro, Camel, Davidoff a co chudaci farmari.

Ja mam Bratislavu rad (aj ked tu zijem len docasne) a myslim si, ze ma sancu stat sa modernym mestom ktore bude pekne a bude sa dat po nom normalne pohybovatci uz MHD a peso/bicykom ale aj autom pre tych co to potrebuju.
Vsetci ale vieme, ze viac aut uz neznesie.

27.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ja len poukazujem na nekoncepcnost a nezda sa, ze my dvaja sme v rozpore.
Kazdy bud rad chodit MHD, alebo aerotaxikom, ked to bude vyhodne. Zatial nie je. A ludia maju problem platit za nic. To je proste vypalne.

27.06.2019 | bozsky

Vieden je v podstate zazrak, lebo dokazu minimalizovat potreby dopravy pre bezneho obcana kvalitnym planovanim. Ako som tu uz milionkrat pisal, nova stvrt sa vo Viedni stavia ako za komunistov u nas: v strede bytoviek je skola, skolka, park, detske ihrisko.

Pariz je strateny, podobne ako Londyn bude o 20-30 rokov moslimsky a ubudne problem s parkovanim a skolami, lebo zenam zakazu soferovat a vzdelavat sa. Ale sranda, ze si spomenul vsetko mesta, ktore maju metro. Takze ano, Bratislava je superspecialne mesto z pomedzi tych, ktore si tu vymenoval. Ako jedine nema metro, ani kvalitnu elektrickovu siet.

Navyse, vdaka uplatnym poslancom zastupitelstiev a primatorom a starostom, ktori viac pozerali na vlastne ucty, nez na blaho mesta a mestskych casti, mame v Bratislave nekontrolovanu vystavbu, kde napriklad na Racianskom myte, jednej z najvacsich a najrusnejsich krizovatiek mesta, dovolili postavit vyskovu administrativnu budovu s vychodom priamo do krizovatky. Nehovoriac o tom, ze pri podzemnych pracach na zakladoch tej budovy poskodili statiku vedla stojacej zakladej umeleckej skoly. A takych prikladov su desiatky po celej Bratislave. Legendarna 20+ poschodova budova, ktora podla projektu mala byt parkom, nema ani parkovisko, lebo vsak na co...

Dalsim specifikom Bratislavy je, ze je to v podstate jedine mesto na Slovensku, kde sa da slusne zarobit, ak si zamestnanec. Preto sem jazdia kvanta tzv. CePeckarov, ktorym sa ekonomicky doteraz daleko viac oplatilo prist vo stvorici na aute a nechat ho parkovat na parkovisku pred prenajatym bytom. Ak by boli zachytne parkoviska na okraji mesta a kvalitna MHD, ktora je rychlejsia, nez vozidla, idealne metro, alebo elektricka (pripadne elektricka o uroven vyssie, nez vozidla), vela z nich by auto odstavili na tych parkoviskach. Zase pouzijem analogiu z Viedne - vies zaparkovat na cely den za €3,6 na zachytnom parkovisku (v parkovacom dome), co predstavuje menej, nez hodinu parkovania v centre a peso si za 2-3 minuty pri viacerych spojoch smer centrum.

Z mojej osobnej skusenosti ti poviem, ze sa MHD vozim len malokedy. V praci som nuteny vyuzivat vozidlo, lebo bud jazdim dlhe trate ku klientovi, alebo prevazam drahu techniku a v sukromi je to napodobne, lebo mam 3 male deti a MHD u nas na to nie je stavana (smrad, spina, privela ludi, ...).

28.06.2019 | olivertwist

PROGRESÍVNA "teamová" MAFIA začala vo veľkom vypalovať občanov - a niektorí hlupáci výpalníkom ešte tlieskajú !?!