Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Bratislavský kraj chce debatu o novej železničnej doprave, je aj za Filiálku

16.06.2019, 10:57 | TASR

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) bude podporovať a presadzovať všetky infraštrukturálne opatrenia na železniciach, ktoré vychádzajú zo štúdie realizovateľnosti uzla Bratislava. Tá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste a jeho blízkom okolí.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy

Filiálka, ŽSR

BSK chce podporovať opatrenia s dôrazom na dodržanie časového harmonogramu stanoveného v záverečnej správe. „Čo sa týka variantov a prevádzkových konceptov, BSK sa prikláňa k alternatíve, ktorá obsahuje aj obnovenia Železničnej stanice Bratislava-Filiálka. V budúcnosti (zmena demografie, zvýšenie osobnej alebo nákladnej dopravy) bude potrebné znova preveriť niektoré opatrenia, ktoré v súčasnosti štúdia neodporúča, napríklad zvýšenie priepustnosti niektorých úsekov a výstavbu nových regionálnych tratí,“ uviedla pre TASR hovorkyňa BSK Lucia Forman.

Neprehliadnite


Okrem opatrení v uzle Bratislava považuje BSK za nevyhnutné modernizáciu trate Bratislava – Kúty, trate Bratislava – Nové Zámky – Štúrovo, zvýšenie priepustnej výkonnosti trate Bratislava – Dunajská Streda – Komárno a zvýšenie priepustnej výkonnosti na už zmodernizovanej trati Bratislava – Trnava. „Budúcnosť prímestskej dopravy v bratislavskom regióne je vo zvyšovaní dopravných výkonov železničnej osobnej dopravy na všetkých tratiach smerujúcich do Bratislavy,“ podotkla L. Forman.

V nepracovné dni je podľa BSK potrebné zabezpečiť celodenný hodinový takt osobných vlakov. V pracovné dni je podľa kraja potrebné zabezpečiť celodenný 30-minútový interval osobných vlakov, v špičke doplnených zrýchlenými vlakmi. „Rokovania medzi BSK, mestom Bratislava, Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR) a ministerstvom dopravy na tému železničného uzla Bratislava očakávame v najbližších týždňoch,“ spresnila L. Forman.

Mesto Bratislava pre TASR uviedlo, že v prípade budúceho rozvoja železnice v hlavnom meste rokuje so ŽSR a debatu považuje za "veľmi konštruktívnu". „Preferovanie iných foriem dopravy ako automobilovej (teda aj železničnej) je súčasťou všetkých záväzných strategických materiálov štátu, BSK aj mesta. Z toho vychádzame aj pri internom posudzovaní variantov železničného uzla,“ uviedol hovorca Bratislavy Peter Bubla.

Šéf bratislavskej mestskej dopravnej komisie Jozef Uhler pre TASR povedal, že v súčasnosti je ešte predčasné hovoriť, ktorý variant zo štúdie je najvhodnejší pre Bratislavu. 32Doprava je komplexný systém a jednotlivé spoje musia na seba nadväzovať a zvládať potrebnú kapacitu. Preto budeme preferovať taký variant, ktorý bude v súlade s koncepciou rozvoja MHD, aby sme poskytli ľuďom dostatočnú kapacitu a harmonizované spoje na každodenné cestovanie,“ vysvetlil.

Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava priniesla päť alternatív rozvoja železničnej dopravy v Bratislave a jej okolí, z ktorých spracovatelia dokumentu odporúčajú dve riešenia. Z toho jedno počíta s novou bratislavskou stanicou Filiálka.

ŽSR pre TASR uviedli, že nepreferujú jednu konkrétnu alternatívu, ale také riešenia, ktoré majú najväčší prínos v oblasti zvýšenia bezpečnosti a zrýchlenia dopravy, zlepšenia komfortu pre cestujúcich a obyvateľov hlavného mesta a jeho okolia. Medzi priority patrí revitalizácia bratislavskej Hlavnej stanice a budovanie nových prestupných zastávok vlak – MHD.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Filiálka, ŽSR

Diskusia (0 reakcií)