Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ceny za parkovanie v Bratislave budú najnižšie, aké môžu byť, tvrdí Vallo

25.04.2019 | TASR

Diskusia (21 reakcií) Pravidlá diskusie

25.04.2019 | peterval

Súdruh Vallo chce vybrať desaťmilióny eur a za vybraté milióny negarantovať nič: ani nové parkovacie miesta, žiadna garancia že večer zaparkujem na sídlisku, žiadna nová integrovaná doprava.. skrátka nič. tento Vallov návrh by mal ašpirovať na titul: ako obrať občana alebo daň za nič.
Po utrasení tohoto nehorázneho návrhu , má Vallo už pripravený úder na peňaženky číslo 2: ako Vallo už avizoval, chce dať návrh na dvojnásobné zvýšenie dane z nehnuteľnosti v BA.
Komu toto prospeje? občanom a ich peňaženkám určite nie, sponzorom Valla a Progresívneho Slovenska, Vallom dosadeným funkcionárom a firmám napojených na Valla určite.
Výborne zhrnul Vallove scestné vízie v blogu Lučanič:
https://lucanic.blo...
https://cmorej.blog...

26.04.2019 | Brano L.

Vy ste za to platený?

26.04.2019 | Adam.SR

troll

25.04.2019 | Hatatitlova kobyla

A co za to ujo Vallo? Sak ja zaplatim, len nechapem za aku sluzbu pytate totie peniaze?

26.04.2019 | bozsky

Taky slovensky sposob, ako "riesit" problemy
Vsade inde by vybudovali zachytne parkoviska (napr. Vieden za €3,6/den https://www.stadt-w...) , kde clovek za normalnu cenu zaparkuje, len v BA si primator a jeho "team" mysli, ze progresivne auta zmiznu ako ked Thanos luskol prstami...

26.04.2019 | Brano L.

Ďalší mudrc na nete...

26.04.2019 | mudr.lant

Čo sa čuduješ? ak sa to zavedie, bude možné parkovať iba na vyhradených miestach. to znamená, že v BA sa škrtne cca 40% miest, kde sa dnes parkujem. Trúfaš si povedať, čo to bude znamenať?
Pre mňa znamená vyriešenie parkovania v BA nie iba výber peňazí, ale aj komplexný návrh ako riešiť parkovanie nielen pre obyvateľov, ale aj pre návštevníkov. Žiadny magistrátny dokument nič také ani len nenaznačuje.
Takže je to daň, nič iné.
Ak by to mal byť komplexný návrh, tak sú v ňom zahrnuté aj analýzy koľko áut parkuje v ktorej mestskej časti, koľko bude regulárnych miest po zavedení dane, koľko je deficit, kde sú plochy pre budovanie záchytných parkovísk, kde sú plochy pre nové parkoviská na sídliskách, zapracovanie týchto požiadaviek do zmien a doplnkov územného plánu...
To je práca, toto čo predstavil Vallo je daň!

26.04.2019 | Hatatitlova kobyla

to ze petrzalcania a vrakuncanua a ini cania nemaju kde parkovat ma vobec nerusi. Rusi ma, ze tam, kam clovek chodi nieco vybavit/najest sa/... tak tam sa zaparkovat normalne neda. Ani za peniaze. A to je pre mna problem, nie pseudoproblemy mestskych casti, kde obyvatelia jednoducho musia stat ako sa zadari, lebo inak sa neda. Platte aj 100eur, ale dostante za to nieco. Lebo toto je len zdanenie

26.04.2019 | Jozko Ferko

ide iba o Zvysenie Dani. Už iba vymysliet názov.Keďže najväčší výmyselník nových daní p. Kažimír už nie je k dispozícii :-) tak navrhujem názov: Vallova Daň alebo ESET daň.

26.04.2019 | citatelTrendu

Mne sa ten návrh parkovacej politiky páči.
1. stanoví pravidlá kde sa parkovcať môže (chodníky sa vrátia chodcom),
2. poplatky sú stanovené podľa počtu áut v domácnosti, čo je spravidlivé,
3.-NAJDOLEŽITEJŠIE: tým že je na 1. vozdilo umožnené parkovať 2 hodiny denne v inej MČ, príde k obmedzeniu parkovania zamestnancov v iných MČ. Konečne nám nebudú denne zamestnanci firiem parkovať pred oknami.
4. Ak príde návšteva, mám k dispozícii 100 minút mesačne, čo bohato stačí.

Jasné, spravodlivé pravidlá. Ja to vítam. A nech sa to zavedie v celom meste, aby sa okrajové časti mesta nestali parkoviskom pre ostatných vodičov.

26.04.2019 | Hatatitlova kobyla

100minut mesacne je hodina styridsat.
To je prd, a nie benefit.
Je to normalna dan za auto, nie parkovacia politika.
Osobne mi je to fuk, lebo mam vsade garaz a vyhradene miesta za ine peniaze ako 50eur, no napriek tomu mi vadi, ze sa to prezentuje ako pokrok.
Zaplatis a nedostanes nic.

26.04.2019 | citatelTrendu

Omyl, ja to vnímam ako výrazný pokrok. Doterajší komunálnici neregulovali parkovanie vôbec a výsledky vidíme-parkuje sa všade na hulváta, na chodníkoch, zeleni a legálne parkoviská sú často prázdne. veď ke´d môžeš zaparkovať aj mesiac zadarmo na chodníku, prečo by si šiel na parkovisko.

Rovnako parkovanie zamestnancov, pozri si okolie Apollo BC, tí obyvatelia sú chudáci, aj okolité ulice sú denne zatarasené zamestnaneckými autami. Všade v celom svete je normálne že keď chceš parkovať, tak musíš platiť. S autom si si nekúpil záber verejného priestoru zadarmo.

A čo sa týka poplatkov, sú symbolické. Len za tankovanie PHM priemerne vodič minie mesačne 130-200 €, tak tých 49 € za 1. auto je symbolický adniministratívny poplatok a ostatné autá? Chce si každý vyvážať riť? Tak nech si za pohodlie platí.

PS: Skôr ma zaujíma ako bude poriešená samotná realizácia: technologicky vybnavené vozidlá, dostatok policajtov, jednoduchá aplikácia a web stránka na zaslanie informácie o ŠPZ návštevníka v mojej MČ, detto jednoduchá možnosť zmeny ŠPZ pri kúpe/predaji vozidla a pod. Nech je to jednoduché, aby ľudia nemuseli chodiť na mesto alebo MČ to osobne vybavovať.

26.04.2019 | blanquefort

1. chodniky sa nevratia chodcom, len sa na ne namaluju biele pruhy
2. suhlasim, progresivne zdanenie dalsich aut v domacnosti je asi rozumna vec
3. aj na vasej ulici pod oknami zrejme tiez parkuju "zamestnanci", ktory sa zas rano presunu do inych firiem kde tiez potrebuju zaparkovat. sam si zrejme tiez zamestnanec ci nie?
Byvam na podnajme v inej mestskej casti nez v ktorej som sa narodil lebo si vo vlastnom meste nemozem dovolit kupit vlastne byvanie. Majitel mi samozrejme prihlasenie na trvale bydlisko nepovoli kvoli obmedzeniam s tym suvysiacimi. Ako k tomu dojdem ze ako rodeny bratislavcan mam vo vlastnom meste platit ako cezpolny?
4. 100 minut nie su ani dve hodiny, na navstevu malo. To uz skor nech je docasna moznost parkovat na hodinu ci dve a za dalsie platit. Obmedzi to ludi parkujucich cely den a zaroven nezasiahne miestnych.

Spravodlive to samozrejme nie je ani nahodou. Ludia co sem prichadzaju za pracou sem tiez prinasaju peniaze a podielaju sa na ekonomike mesta a maju pravo za to nieco dostat.
Myslim si ze vypuklejsim problemom nez cezpolni su firemne auta parkujuce na uliciach a viacero aut v jednej domacnosti. O zavedeni pravidiel pre firmy som zatial nic necital.
Vallo hovori o tom ze ziskaju peniaze na riesenie problemu, ale skor to posobi ze sa rozpustia v "systeme". Necital som nic o vystavbe zachytnych ci sidliskovych parkovisk len o platoch pre mestskych policajtov a nakup techniky. Nie je nahodou ulohou mestskych udrzovat poriadok v meste? Takze sa nam tu budu viac a viac roztahovat neprisposobivi a policajti budu zatial kontrolovat parkovanie hej?

26.04.2019 | martin33

"Byvam na podnajme v inej mestskej casti nez v ktorej som sa narodil lebo si vo vlastnom meste nemozem dovolit kupit vlastne byvanie. Majitel mi samozrejme prihlasenie na trvale bydlisko nepovoli kvoli obmedzeniam s tym suvysiacimi. Ako k tomu dojdem ze ako rodeny bratislavcan mam vo vlastnom meste platit ako cezpolny?"

Ponukam (zadarmo) hned 4 riesenia:
1. Najst si taky prenajom, kde ti majitel dovoli nahlasit si trvaly pobyt
2. Byvat tam, kde mas trvaly pobyt
3. Odstahovat sa tam, kde si mozes dovolit kupit vlastne byvanie
4. Predat auto

" Ludia co sem prichadzaju za pracou sem tiez prinasaju peniaze a podielaju sa na ekonomike mesta a maju pravo za to nieco dostat. "

Nie, ziadne peniaze tito ludia mestu neprinasaju. Mesto dostava peniaze len za ludi, co tu maju trvaly pobyt a z dane z nehnutelnsoti. Mesto nevidi ani euro z dani z prijmov pravnickych ososb (zametsnavatelov) a ani z DPH (nakupy tu byvajucich ludi). Tito ludia vsak mestu prinasaju naklady a preto by malo byt cielom mesta alebo ich donutit prihlasit na trvaly pobyt alebo ich vyhnat. Ak bude tato politika uspesna, zamestnavatelia budu mat menej disponibilnej pracovnej sily, co bude vytvarat tlak na zvysenie platov (alebo odchod zamestnavatelom do inych regionov SR, co je tiez pozitivne) a menej dopytu po byvani znizi ceny bytov, kombinacia tychto vplyvov umozni mnohym (vratane teba) kupit si vlastne byvanie.

27.04.2019 | citatelTrendu

Nie, som SZČO, robím z domu. Zamestnanci láskavo nech si zaplatia parkovné alebo nech obťažujú zamestnávateľa nech im uvoľní svoj pozemok.

26.04.2019 | Roman Piater

Toľko nárekov za 50 eur ročne. Zvykajte si, že auto nie je samozrejmosť ale určitý luxus, takisto ako parkovanie. Ja by som na Vallovom mieste pýtal aspoň 300€ za každé auto bez rozdielu.

26.04.2019 | dubovam

to nie je 50 eur rocne, to je ti co chodia do prace autom tisice eur rocne, alebo (vlak, bus, peso), preto vyplakavanie, 50ka za auto nikoho netrapi, to je ten povestny biely pudlik.
mozno sa troche zlepsi komfort niektorych rezidentov, ale vyrazne sa zhorsi kvalita zivota vsetkych ostatnych, developeri budu za parkovanie pytat desiatky tisic eur (tym to asi tiez prospeje) ale standardnej rodine co chodi kazdy den s detmi do skoly a do prace (autom) vyrazne klesne kvalita zivota a / alebo disponibilny prijem. A nie, riesenie nie je mhd, skus ist po decko do skolky kazdy den o tretej (aby si tostihol), chcem vidiet ako na teba bude zamestnavatel pozerat

26.04.2019 | martin33

Kazdodenne vozenie deti do skoly a kazdodenne jazdenie autom do prace v ramci mesta, by mal byt trestny cin pretoze to ohrozuje kvalitu zivota obyvatelov mesta. Auto vlastnim, ale pouzivam ho len vtedy ak je to nevyhnutne (napriklad odvoz vacsieho nakladu), lebo nie som hulvat, ktory sa nevie v meste spravat.

26.04.2019 | dubovam

veď skús kandidovať do parlamentu s týmto programom, uvidíme ako pochodis ;)

29.04.2019 | Spo

Ako dopravujes deti do skolky, skoly, na kruzky? Alebo to robi tvoja manzelka? Chodis mhd? Zvladas to casovo? Klobuk dolu. Alebo toto neriesis, lebo to nie je tvoj problem?

Ja takto nastavemou parkovacou politikou pridem o 300 eur mesacne na parkovnom, alebo o 300 eur na plate, lebo si znizim uvazok o hodinu denne-dve, alebo pridem o hodinu-dve casu denne, lebo musim kombinovat verejnu dopravu a chodit peso kvoli detom, kruzkom,... Tak si najdem upratovacku a jest budeme vonku, aby som sa stihla s detmi ucit. Ale to tiez bude stat par stovak mesacne navyse. Este je moznost skombinovat verejnu dopravu a taxi, ale financne to stale vychadza +/- rovnako. A to mam garazove statie. Zaplatila som 15k. Oproti ludom, ktori svoje parkovanie pred domom neriesia (nie su ochotni si kupit statie za 15k v nejakom komercnom parkovacom dome v okoli, ktori neexistuje, lebo nikto nechce platit za parkovanie) mam vyhodu 40 eur rocne, kedze zaplatim za rezidencnu kartu namiesto 50 len 10 eur. A mam vyhodu aj isteho parkovania.

Chodila som do prace na bicykli, ale to s viac malymi detmi nejde.

Ano, rozhodla som sa mat deti a popritom pracovat a je to moj problem a mam za to pekne zaplatit a nespravat sa ako hulvat.

Uvidime, ako bude vyzerat konecny navrh. Treba to riesit.

26.04.2019 | romancek

Toto už malo byť pred 10 rokmi