Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Menej strkačiek v MHD? Osvedčilo sa bezplatné cestovné

04.08.2014 | Peter Brejčák

Diskusia (9 reakcií) Pravidlá diskusie

04.08.2014 | mihaluz

ako k tomu pridu majitelia predplatenych dopravnych kariet?

04.08.2014 | mathiaz

nijako, majú 2 možnosti:
1. budú využívať predplatenú kartu aj naďalej, lebo cestujú veľakrát v špičke a aj tak by sa ich to nedotklo.A zároveň môžu dúfať, že tento projekt bude úspešný a v špičke sa nebudú tlačiť ako doteraz
2. hneď ako im skončí platnosť predplatenky tak si ju zrušia, lebo cestujú v časoch kedy sa táto zľava, alebo cestovanie zadarmo bude dať aplikovať a tým pádom do budúcna ušetria...

Kde je nevýhoda oproti aktuálnemu stavu a cene, ktorú majiteľ predplatenej dopravnej karty má aktuálne?

04.08.2014 | mihaluz

druhym bodom si si odpovedal - nevyhoda je v predplateni si za cas, v ktorom ostatni cestuju so zlavou alebo zdarma, a tak jedinym riesenim je po skonceni platnosti prejst na klasicke listky a tym padom usetrit

05.08.2014 | mathiaz

nie, neodpovedal som si v bode 2, lebo to neni bod 2 ale 2. možnosť.
Ak máš možnosti, tak z pravidla je to tak, že istej skupiny sa týka jedna a istej druhá.
Nevieme presne ako by bolo nastavené cestovanie zdarma, tak ani nemôžeme poznať aké skupiny ľudí to predsa zasiahne.
A nechápem ako znevýhodníš niekoho čo doteraz platil predplatenku a od napr. budúceho mesiaca by nemusel platiť nič, resp. minul by formou jednorazových lístkov napr. polovicu??? Jedine nato môže doplatiť mesto, ale toho sa nebojím :))))

05.08.2014 | mihaluz

"ako znevýhodníš niekoho čo doteraz platil predplatenku a od napr. budúceho mesiaca by nemusel platiť nič, resp. minul by formou jednorazových lístkov" // jednoducho tak, ze ma aplikaciou zlavneneho cestovneho podla casu do praxe donutia kupovat denne listky. Vela ludi funguje s rutinou: dvomi klikmi kupim mesacny predplateny listok za fixnu cenu a nemusim saskovat s mincami okolo automatov a stresovat, ze mi pred nosom zmizne MHD.
Preto podstata mojej otazky bola, ci na zavedenom systeme budu z financneho hladiska (zvyseny komfort cestovania nevylucujem, aj ked pri urovni bratislavskej MHD je to dost relativne) nejakym sposobom profitovat aj majitelia elektriceniek BEZ TOHO, aby museli prechadzat na cvakanie listkov.

05.08.2014 | mathiaz

my si asi veľmi nerozumieme, skúsim to povedať na príklade a potom možno pochopíš ako to myslím:
Teraz máš aktuálne električenku, ktorá stojí napr. 20€ mesačne. Pri aktuálnej situácii a možnostiach v MHD to je jediný výhodný spôsob, nakoľko ak jazdíš denne, tak sa Ti to proste takto oplatí.

Ak by ale nastala situácia, že zavedú cestovanie v istých časoch zadarmo a Ty by si bol v tej šťastnej skupinke ľudí, ktorí si vedia aspoň v niektoré dni určiť kedy pôjdu do práce/z práce a mohol by si cestovať dajme tomu o polovicu lacnejšie tak aké máš možnosti?
1. budeš jazdiť na jednorazové lístky a o polovicu(len fikcia ak počítame že môžeš aspoň 50% trás počas mesiaca jazdiť zadarmo) lacnejšie ako doteraz
2. alebo si povieš, že Ti to neni pohodlné a ostaneš pri predplatenke, ale za tých istých podmienok ako doteraz

A to neni tvoja diskriminácia, to je možnosť voľby. Znížený komfort vo forme nákupu jednorazových lístkov ale za menej peňazí mesačne, alebo "komfort" predplatenky za rovnakú cenu ako doteraz.

To je už vec každej osoby aby si prerátala + - a zhodnotila či to má pre ňu zmysel, alebo nie.
Poviem len za seba, že keby som mal električenku a jazdil denne MHD a niekto by mi ponúkol takú zľavu, že v konečnom dôsledku mesačne usporím napr. 30% ak si budem štikať lístky, tak by to pre mňa bolo určite zaujímavé. Ale ak by mi tá úspora robila dajme tomu 1€ mesačne, tak sa asi nad tým pousmejem...

04.08.2014 | Michal Lehuta

a pritom by stacilo, aby si jedna skupina firiem trebars posunula zaciatok pracovnej doby..

04.08.2014 | PaloK

Prečo má X firiem meniť svoj pracovný režim a prispôsobovať sa lenivému managementu jednej firmy?

04.08.2014 | PaloK

Prečo by som sa ja ako obyvateľ mesta, ktorý v ňom platí dane a míňa peniaze a zamestnanec firmy, ktorá v ňom tiež míňa kopec peňazí, mal prispôsobovať dopravnému podniku? Prečo nemôžu proste posilniť špičkové spoje? Načo mi tie spoje chodia celkom prázdne počas pracovných hodín 5x za hodinu? Prečo chodia smradľavé pomalé električky všetky naraz, a ďalších 10minút nič?
Koľko krát už ľudia jasne povedali, že im nevadí platiť si za MHD v BA, vadia im staré špinavé električky a trolejbusy a nedostatočné pokrytie dopravnej špičky.