Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Chystá sa Šrotovné 2.0. Vláda chce dotovať tretinu z ceny nových e-áut

28.05.2019 | Tomáš Nejedlý

Diskusia (36 reakcií) Pravidlá diskusie

28.05.2019 | Martinoid

Takze aj z mojich dani sa maju dotovat auticka pre bohacov.
Pelegrini uz nacisto ti preplo!?

28.05.2019 | shaggy

Nielen z tvojich. Aj z daní tých najchudobnejších. Ale myslím, že bežného robotníka z východu poteší, že prispel na BMW i8 a tým k čistejšiemu ovzdušiu. Určite by mu rád tie peniaze dal aj sám.

28.05.2019 | Hatatitlova kobyla

Kua mame len i3 na skackanie po meste. Ale ta I8 minus dph minus 35% (rychlo kupim nieco 15rokov stare za 200eur) a zacne to byt zaujimave!

30.05.2019 | Bosss

Hatatitla, minul si podmienocku, ze musis mat to 15 a viac rokov stare auto aspon 4 roky v prevadzke. Cize ti nepomoze teraz kupit 15 rocne auto...

29.05.2019 | procesbb

ti najchudobnejsi neplatia ziadne dane, dostuduj si vypocet dani z prace zavislej

29.05.2019 | zakaznik

Najchudobnejší praktikujú breathariánstvo?
Neplatia DPH? Neplatia daň z PHM?

28.05.2019 | citatelTrendu

+++

28.05.2019 | slov-led plus

Ked uz pomaly ani na dvor nemozem vyjst, lebo susedia 10 mesiacov v roku palia v pecoch plasty, smeti a smradlave uhlie, tak si tam aspon budem parkovat nove eko elektro auto... to potesi.
Mimochodom dufam, ze nove "smart" riesenia (dalsia rozkradacka) pretlacane Rasim zabezpeci aby mi moji smart inteligentni susedia nevyberali nadobu s vyseparovanymi plastami v den zberu...
No ale ako mi povedal sused dochodca, ze co mam robit?
zamrznut? ...ked mi na elektrinu a kurenie z dochodku nevychadza? Raz darmo, socializmus nie je pre vsetkych, mne aspon dopraje dotaciu na eko auto a sused bude dalej palit plasty...

28.05.2019 | ivansk

nech si ide krepáň do hory narúbať.
ja som mal tiež paličov okolo seba, radosť žiť na vidieku.
vdaka takým exotom je v meste paradoxne čistejší vzduch.

https://www.idnes.c...
Při našem měření se ukázalo, že stačí zhruba osm až deset topenišť na hnědé uhlí, aby se překročil limit prachových částic v celém Švermově, kde je zhruba 1 000 topenišť.

29.05.2019 | slov-led plus

...dnes rano, dymovy smrad z pecov ze aj to elektricke auto by mi bolo luto nechat vonka. Tato nasa hlupa socialna vlada je tak odtrhnuta od reality, ze ich keby poslat v januari vonku holych a bosich do mrazu s 1000e vo vacku, tak by za to kupili kabelku

29.05.2019 | Truhlik999

to je pekne napisane, velmi trefne!

29.05.2019 | Brano L.

+++

01.06.2019 | Felix Brodda

Mne toto uspesne robi sused- posraaty krcmar, uz 10 rokov.aby toho nebolo malo, pali aj zeleznicne podvaly. Darmo som sa stazoval, inspekcia ZP nic nezistila. Posrrany stat.

28.05.2019 | zakaznik

Keď do pekla, tak aspoň na nových autách (niektorí).

28.05.2019 | martin33

Vlade odkazujem prochazkovsky, "Chalani, vam je...".

28.05.2019 | salamoon

si myslite, ze vo VW v Nemecku spakoval chlebicek s kavou bez stravneho listka ?.. este ho na drink s kuavami pozve aj Musk a namiesto lietadla sa vrati na Tesle..

29.05.2019 | Julo 2018

Ja som len zvedavý kam sa po krátkom čase " vyšplhá " cena elektriny . Ako bude kolabovať energetická sústava každý večer keď si zbohatlíci pripoja v garážach tých svojich žrúčov prúdu ( minimálne dvoch ako majú aj teraz v garáži ) aby sa na druhý deň dotrepali do kancelárie . Chcú zavrieť " atómky, ochranári bránia tvorbe nádrží pre vodné elektrárne lebo sa zaplaví územie. Krajiny ako Slovensko budú odkázané nakupovať elektrinu, lebo veterné nieje kde postaviť ( leda ak vyrúbu zalesnené kopce ) alebo zaberú ten malý zbytok úrodnej pôdy ktorú ešte krajina má , aby tam boli polia solárnych panelov alebo kopy stožirov s vrtuľami pre najbližšiu dedinu.

29.05.2019 | Truhlik999

elektromobility ma mnohe problemy, ale paradoxne, kapacita siete nie je zdaleka tym najvacsim.
elektriny je dost - a ak nie, je vcelku jednoduche siet doplnit o ine zdroje.

29.05.2019 | Roman Kanala

... a nočného prúdu je habadej, takže by naopak prospeli sieti ...

05.06.2019 | Julo 2018

nejde len o kapacity, ale aj o rozvodovú sústavu. Jej zaistenie má limity. Skús zapnúť doma do siete priveľa spotrebičov s vysokým odberom a " vyskáču " ti aj poistky. Rovnaký problém zistili aj správcovia rozvodov v Nemecku keď prepočítali záťaž siete v obciach.

05.06.2019 | Julo 2018

Poznámka, a aj teraz Slovensko už dováža elektrinu, čo bude potom ak bude úplne závislé na dovoze? Zakážu svietiť a používať chladničky a pračky aby " bohatí " mohli " napojiť " tátoše?

29.05.2019 | Thomas9

Akosi mi to nevychádza: za 5 mega chcú podporiť kúpu 1000 áut, pričom dotácia má byť 25% alebo až 35% z kúpnej ceny? Pozná niekto e-auto za 20 litrov? Aká vláda, také počty, také tunely.

29.05.2019 | bozsky

Smart forfour electric je tusim okolo 20k

03.06.2019 | MG151

Nová malá elektroškodovka bude mať základnú cenu okolo 18 tis., dúfam, že v nej budú aspoň otváracie okná ...

29.05.2019 | nicco

Namiesto zakazania starych dieslov bez filtrov - EURO 0-4, pripadne aj smradlavych NOx EURO5 tu mame dotaciu na elektromobil. Kolko ich predaju? 50? A 80tisic starych dieslov bude veselo cmudit dalej a este dostanu aj nizsiu dan na naftu. Parada.

29.05.2019 | HlasNaHlas

dôsledkom dotácií je jednak plytvanie zdrojmi - uvidíte, koľko pomerne dobrých áut sa dostane do šrotu, ale najmä a predovšetkým - dotácie dvíhajú ceny, to sme mohli vidieť pri fotovoltických paneloch, solárnych kolektoroch, dovolenkových poukazoch a každý rok to vidíme pri stravných lístkoch, najbližšie to bude pri potravinách

29.05.2019 | Andrej_sk

Vidim to blede. Prve srotovne bolo zalozene na tom, ze tu bolo na cestach plno srotu a dost ludom sa to oplatilo. Ale teraz? Zapad sa zbavuje dieslov, ludia radsej take kupia a vyskaslu sa na elektro.
Okrem toho kolko elektro aut je vyrabanych na Slovensku? Nechce sa mi googlit, Cize aka podpora domaceho priemyslu? Ak sa v tomto mylim, vopred sa ospravedlnujem.

29.05.2019 | BrunoBruno

Ktovie čo predseda nasľuboval keď bol v predklone v Nemecku. Dozvieme sa.
A dúfam, že to bude limitu kúpnej ceny. Uvidíme koľko i8 a e-tronov sa objaví na cestách. Možno budeme "opäť lídri". Také sociálne opatrenie pre bohatších.

30.05.2019 | ja123321

Jasne, ze volicov na vidieku nieco take skor poburi, ale podte niekto do mesta s detmi a skuste sa tu poprechadzat - mne sa z toho dieseloveho smradu zaludok dviha a nechcem, aby to museli dychat moje deti, lenze sam mam stary diesel, novy, na papieri cistejsi nechcem, lebo nevidim v tom revolucny rozdiel a elektro je drahe ...

30.05.2019 | Martinoid

Som zvedavy ako budes jazdit s neplatnou STK, kedze uz uplatok nepomoze.

31.05.2019 | ja123321

Este ma napadol taky detail: plno elektroaut sa na SK ani neda kupit, pretoze na SK kontingent nemaju (radsej prwdavaju v Norsku) a kedze dotacia sa tyka iba novych aut kupenych na SK a nie EU (zmysel mi nejak uchadza), tak zelam kazdemu, kto si chce kupit elektroauto na SK (okrem nejakych miniaut) vela zdaru !

31.05.2019 | Andrej_sk

Ktore? Nevidim ziaden problem. Urcite ich pre Norsko a Holandsko bude viac typov, ale tie by u nas aj tak nekupovali. Predaj nestaci, hlavne tu musi byt dostatocne servisne zazemie. Dotaciu zrejme vyuziju len ti, co eauto aj tak planovali, tak velke objednavky, ktore by predajcovia nestihali, neocakavam.

31.05.2019 | Truhlik999

Korejci su lidri v EV - a ti predavaju v SR vsetko.
Mas k dispozicii EV:

Kona, Ioniq, Niro, Soul.

Su to vsetko spickove modely, chyba jedine Tesla - co je ale stale iny level.

03.06.2019 | ja123321

Kia: Myslis ten odkaz na slovenskej stranke "uz coskoro v predaji" ?

01.06.2019 | Felix Brodda

Toto rozhadzovanie by malo byt trestne !!!

03.06.2019 | salamunovi bratia

Každý má právo hodnotiť oprávnenosť tohto opatrenia podľa svojho nastavenia, chcem len pripomenúť, že tu nejde len o elektromobily, motivácia sa týka aj CNG áut, a tie sú
- prevádzkovo lacnejšie ako naftaky
- ekologicky oveľa čistejšie nielen ako nafta ale aj ako benzín - v emisiách takmer žiadne pevné častice, dusík, síra,....jedine negatívum je CO2
-na obstaranie oveľa lacnejšie ako elektromobil, servis ako pre bežné auto
-široký výber bežných modelov (Golf, Octavia, A4, Astra,...)
-kombi prevádzka (plyn/benzín) znižuje závislosť na infraštruktúre

Určite na najbližších 10 rokov ekonomická alternatíva k elektromobilom.