Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo hovoria komunálne voľby o potenciáli Progresívneho Slovenska a Spolu

14.11.2018 | Michal Lehuta

Diskusia (31 reakcií) Pravidlá diskusie

14.11.2018 | citatelTrendu

Nechcem brať PS a Spolu ilúzie, ale v mojom okolí všetci čo sme volili Vallu bolo nie kvôli strane, ale kvôli programu a že sa tomu dlhodobo venoval. Myslím že sú mimo a mimo parlamentu minimálne PS bude (to je tak nereálne pri ich hlásaní podpory migrácie, že ak dostanú 1% hlasov v parlamentných voľbách, bude to úspech). Spolu-zatiaľ nie je reálne aby sa sami dostali do parlamentu, aj keď beblavý a Mihál zopár zákonmi ľuďom pomohli, chýba hlavne líder.

Bohužiaľ posledný výrazný opozičný líder bola Radičová, ktorá bola pre väčšinu ľudí (dokonca aj dosť smerákov) dôveryhodná a ľudia jej verili že bojuje proti korupcii. Teraz lídra u opozície nevidím, obávam sa že pri stave našej opozície tu bude smer a sns aj 2 ďalšie volebné obdobia. A normálnu iopozičnú stranu nevidím tiež, exoti SAS, OĽANO alebo OKD na čele s Hlinom? Fraška, pre slušného človeka nevoliteľný odpad.

14.11.2018 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

vidím to rovnako, navyše PS podľa programu znamená: viac daní, viac povinnosti, viac regulácií, viac štátu v každom aspekte života...teda hoooooodne menej slobody

14.11.2018 | martin33

To je to "progresivne" videnie slobody.

14.11.2018 | Adam Roznavsky

Nemyslim. Program, politicky, volebny, nie je ziadny (zatial). Naco je dobre vypustat taketo hmly? Ak sa maju roky demagogie polity smeru skoncit, tak debatujme o tom, o politike, co existuje, nie o tom co neexistuje, inak je to nuda, aj pre mna ako citatela prispevku. Summa summarum, nie je to pravda.

15.11.2018 | alf1

cize demagogiu jednych komunistov nahradi demagogia inych? ci co ine je sefredaktor organu uv k§§, ktory doteraz hrdo vyrevoval, ako on vzdy volil komunistov? a to "vymedzovanie sa" sme tu uz tiez zazili. u belu a prochazku, nakoniec sa naozaj vymedzili. zo zdraveho rozumu.
nova siet II.
som volicom smeru! https://www.youtube...
"zmensili mi hlavu, aby sa mi zmestil mozog, aby sa mi vopchal do hlavy..." 7. min.
https://www.youtube...

15.11.2018 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Čo nieje pravda? Máš problém si premietnuť tie ich sladké reči z programu, alebo z ich fóra do praxe? Ak áno, máš problém.
pobavte sa:
https://komunita.pr...

15.11.2018 | Morris

Čo nie je pravda?
PS sú ľavičiari a sú prudko pro európski.

Ľavičiar znamená starať sa aj do tých, čo o to nestoja, a hlavne vyberať peniaze od ťých čo robia, aby ich distribovali tým, o ktorých si myslia, že to potrebujú. A s obrovským aparátom.

Prudo pro európsky znamená implementovať bez rozmyslu všetky byrokratické nezmysly od EK a EÚ, a kriviť trh dotáciami a eurofondami. A s obrovským aparátom.

15.11.2018 | Adam Roznavsky

S vami chlapci je tazka debata. Vy uz mate odpovede v hlave nachystane, aj ked otazky polozene este neboli. Ale v pohode, konzervativizmus je legitimny politicky smer aj sposob uvazovania.

14.11.2018 | martin33

Vraj "lider" Radicova, ktora dostala k moci Fica a zapredala nas eurovalu.

14.11.2018 | citatelTrendu

Lenže kto iný ako Radičová mal naposledy takú podporu ľudí? Áno, bola slabá, Mikloša aj Dzuru mala v hlavnom prenose vyfackať alebo aspoň ich mediálne zlynčovať a mohli vládnuť, ale čo týka ľudí, verilo jej veľa ľudí a doteraz má u ľudí zjavnú podporu. Euroval je o inom, to bola aj chyba Sulíkovcov. To neriešim.

14.11.2018 | martin33

Podporu mal aj Dzurinda, ked zalozil SDKU a vyhodil Meciara od koryta. Pustit k moci Radicovu bola obrovska chyba. Ked poziada o pomoc z eurovalu Taliansko, budeme ju este preklinat.
Sulikovci ziadnu chybu neurobili, len sa striktne drzali predvolebnych slubov, co je svata povinnost kazdeho politika (bohuzial, je to skor vynimka ako pravidlo).

14.11.2018 | Don Quijote

Martin a jeho rozprávky na dobrú noc o tom, ako podržbalónik za nič nemôže. PS vidím, ako silnú alternatívu, voči súčasným skrachovancom z koalície, ako i opozície.

14.11.2018 | procesbb

hej hej neobolsevik stefunko, volic smeru, je nasa nadej. tfuj tfuj sulik a podobna haved

14.11.2018 | Don Quijote

Trpíte obsedantno-kompulzívnou poruchou?

15.11.2018 | martin33

Ja hlavne vidim PS ako silnu "alternativu" na to, aby sponzori Smeru mali stale pristup k statu a jeho zdrojom:
Skutočnosť je však iná, ako hovorí jeden z kľúčových ľudí šéfa úradu vlády Slovenskej republiky: „Ivan (Štefunko; pozn. redakcie) sem chodí ako na klavír a pýta stále peniaze na kampaň a niekto tu na úrade mu ich dáva, preto si myslím, že Progresívne Slovensko a SMER­‑SD sú až priveľmi prepojené“.
http://www.tyzdenni...

15.11.2018 | Niless

Ako precital som si ten clanok a dospel som k nazoru ze Stefunko veeeelmi miluje peniaze a casom by zalubil aj moc a tym ze je ortodoxny laviciar podla mna by minimalne konkuroval svojim charakterom Vasilovi Ficovi.
On sa dnes tvari distingvovane, ale peniaze a moc z kazdeho casom spravia burana lebo nadobudne pocit ze je predurceny..

15.11.2018 | alf1

tymi podrzbalonikmi vas stale krmia na psm ci na mdz?
isteze vladu polozila radicova. svojim spojenim absolutne nesuvisiacich tem o dovere a podpore eurovalova. sulik predsa presne dodrzal ich spolocny program, s ktorym isli do volieb. ANI CENT NA GRECKO! co pred hlasovanim vobec netajil . naopak, dopredu ju informoval, ze nebudu hlasovat proti programu sdku.
no a neveris mne, precitaj si to - mnohokrat opakovane, v ich vlastnom oficialnom stranickom materiali, v ktorom podviedli volicov, tu:
Voľby ako referendum o Grécku
SDKÚ–DS hovorí NIE pôžičke Grécku!
Pôžička Grécku je odďaľovanie problému atd. atd. atd.
https://www.scribd....

15.11.2018 | Don Quijote

Voliči SaS sú jednoducho strašne obmedzení, väčšinou ide o klasických technokratov, bez štipky rozhľadu a fantázie. Navyše veria slepo všetkému, čo im ich vodca podržbalónik povie. Keď sa prijímanie eurovalu pozriem spätne, tak tu sa asi niekde začal Sulíkov pád na morálne dno, kde sa nachádza dnes. Preto aj jeho stranu opustili všetci tí, ktorím prekážal jeho zaslepený utilitarizmus. Váš argument, že pomoc eurovalu nebol v programe vlády a všetky strany boli predtým proti nemu, len demaskuje obmedzenosť voličov SaS v plnej nahote. Len hlupák sa môže skalopevne držať nejakého plánu a neprispôsobovať ho daným okolnostiam. Prijatie eurovalu bolo politickým rozhodnutím, ktoré bolo treba urobiť, len na to jednoducho Riško nemá, aby to pochopil.

15.11.2018 | alf1

kopa prazdnych slov. fakty su vo volebnom programe. na zaklade ktoreho dostavaju vo volbach hlasy. mohli deklarovat, ze budu hlasovat za eurovalov - pred volbami. a nepresli by ani cez 5%.
ANI CENT NA GRECKO! sdku-modre-spravy-4-2010. podvod.
na okolnostiach sa za mesiac nic nezmenilo. to bola nosna tema predvolebnych klamstiev. a potom totalne totalne otocili. takze politicke rozhodnutie, ano? ale to sa predsa robi pred volbami, nie po nich. preco sa politicky nerozhodli pred volbami? vzoleni boli predsa na zaklade politickych rozhodnuti a vyhlaseni, alebo na zaklade coho?
a nie som volic nikoho, naco? zvolite sa aj bezo mna. ale len hlupak si moze prisposobovat okolnosti na svoje zavazne verejne prisluby. a hlupak tak aj skonci - v minulosti, ze?

15.11.2018 | martin33

Z tvojich slov vyplyva, ze ked si u obchodnika s autami objednas a zaplatis Octaviu, ale oni ti dodaju Fabiu, tak nebudes protestovat, lebo predsa nie si zaslepeny, technokraticky utilitarista a so svojim rozhladom a fantaziou dokazes pochopit, ze plany sa prisposobuju okolnostiam :-)

14.11.2018 | shaggy

Voliť Valla kvôli programu?
A môžem vedieť kvôli akému? Lebo aj ja mám vo svojom okolí plno ľudí, ktorí vykrikujú, že Vallo mal ten najlepší program v celom vesmíre, veď napísal o tom celú knihu! Jediný problém je, že v tej knihe spomínal stále nejakých japoncov (pánov Samo a Sato), prípadne ich európskych príbuzných (Boloby, Trebaaby).
Je to celé o tom, že Trebaaby sa vysadili stromy a zeleň Boloby potrebné prijať uznesenie. Ale už nepíše, odkiaľ sa na to zoberú peniaze, ako sa to celé zrealizuje a koľko času to potrvá, takže to opäť ostane na pánov Samo a Sato.

15.11.2018 | mba

Z Valla budu mat ludia rovnaku kocovinu ako z Nesrovnala. Obycajny konik Penty a spol. Ten chlap realne nic nedosiahol. Ani len vybudovat poriadny atelier s velkymi zakazkami.

Najlepsi pre BA boli Mrva (znalostou veci) alebo Mika (man. pohladom, ale bez znalosti prostredia - politika nie je firma, to uz pochopili aj v CR s Babisom).

15.11.2018 | mba

Slusny clovek nikdy nepomenuje ani Hlinu, ani Matovica, ani Sulika za nevolitrlny odpad. V politike ide o volbu mozneho, nie idealneho. Aj vdaka Vam vyhrava na SK Fico. Nie vdaka babkam demokratkam.

Pre mna su 100x prijatelnejsi vyssie menovani ako mafia vo vlade. Mafia, ktora v statnych ustavoch znasilnuje deti, unasa cudzincov, vysetruje demonstrantov, chrani mafianov, vrahov Kuciaka a Kusnirovej, falsuje diplomy, obchoduje so zbranami do zakazanych uzemi, mafianom dovolijej ministri fetuju kokain... Proti tomu su vyssie menovani genialna alterrnativa. Lebo sa aspon neboja ist po hlsve a ten chliev zacat cistit. SK dnes nepotrebuje v ekonomike vela. Iba nekradnut, zrusit mnozstvo podnijatelskej buzeracie a sfunkcnit verejne sluzby: policiu, sudy, prokuraturu, ustavny sud.

Babky aspon vedia preco volia Fica. Lebo pre dochodcov presadil pre nich najviac z ponovembrovych politikov: regulovane ceny medii po Dzurindovom eldorade, dopravu zdarma, limit na lieky, min a vianocny dochodok, co realne skvalitnuje ich zivot.

Radicova bola hlupa politicka, lebo musela vediet, co je pre jej koalicneho partnera principialne a aj tak ho postavila k muru. Presne ta principialnost, na ktorej ona inak tak dnes baziruje. Radicova iba pekne a mudro rozprava. Viest ludi nevie.

Hlasovanim o dovere Radicova realne elegantne utiekla z politiky, lebo zistila, ze to nie je pre nu. Radsej bude mudrovat, nez vyjednavat s padouchami ako Hascak a spol....

15.11.2018 | Niless

Plne suhlasim. S odstupom rokov je coraz viac vidiet ze Radicova aj ked mozno bola navonok zasadova a v celku fajn ale na to nemala a povedali jej to viaceri ludia v jej okoli ked do toho isla. Ale zrejme zabrala obycajna zenska jesitnost.

15.11.2018 | alf1

presne!
vlastne - este taku malickost by som dolozil. 1,6 MILIARDY eur na 14 stihaciek. ktore od nas nikto neziada - naopak. ziadaju od nas vybudovat tazku mechanizovanu brigadu. na ktoru ale uz potom nezostane = budeme si na to musiet - pozicat. a splacat to budu este aj deti nasich vnucat.
https://www3.teraz....

nesuhlasim len s tym generalizovanim problemu. tych babiek zase az tak mnoho nie je (spolu dostali cca 700 tisic hlasov (o 400 tisic menej ako predtym a nadalej vymieraju), co je 16,6% hlasov opravnenych volicov, teda ani nie patina populacie s volebnym pravom). odhadujem, ze gro ich volebnej zakladne je nasobne zvysena statna sprava s rodinami, co je posun o dve generacie nizsie. ktora totiz realne profituje a cerpa vyhody ich centralistickej politiky partokracie uplacania svojich. a v nasobne vyssich sumach, nie 1,90 € mesacneho zvysenia, ci 80 € vianocneho. zdvihol by som obocie a zastrihal usami, ak by mi pridali 400 mesacne, nie 1,90 ci 6,6 € "vianocneho" za mesiac.
a porovnaj si, kolko tomanovych a kolko blahov, kolesikov, madajov, madaricov a inych dorastencov, dnes stepuje okolo pobirmovaneho.

15.11.2018 | LPB

+

15.11.2018 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

++++++++++++

14.11.2018 | fúha, no toto !

Príživníctvo ako marketingová stratégia...hold, taký je dnes svet....kua.

15.11.2018 | asadi

Celkom nechapem postoj voci SPOLU. Odborne zdatni ludia, bez kauz, s programom a jasne definivanym postojom. Pre mna c.1 vo volbach, je mi jedno ci budu mat na konci 2% alebo 20%, moj hlas maju. A to nie som clen, ani rodinny prislusnik. Len sa snazim najst nieco, niekoho, v kom vidim nadej na lepsie casy pre tuto krajinu.

15.11.2018 | citatelTrendu

Mne sa SPOLU tiež celkom pozdáva, či ale môj hlas v najbližích voľbách dostanú, to sa ešte uvidí, nerada vy som aby prepadol.

A k tej babke od Smeru, veru ste chlapci netrafili ani vek, ani moje volebné preferencie. by the way.

15.11.2018 | marfin

sčervenieva sa...
aj ked to mnohym este nie je zjavne, lebo nepoznaju principy lavicoveho liberalizmu