Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Historické víťazstvo konzervatívcov. EÚ je pripravená rokovať s Johnsonom

12.12.2019 | Jaroslav Fabok | TASR

Diskusia (21 reakcií) Pravidlá diskusie

13.12.2019 | martin33

To len dokazuje fakt, ze Britov se.ie "bacovanie" socialistov (aj z Bruselu) a to ako vedu krajinu k upadku, rovnako ako ich to sr..o vtedy, ked si prvykrat zvolili Thatcherovu.

Teraz musia konzervativci urobit nasledovne veci:
1. Urychlene dokoncit Brexit.
2. Ukazat kritikom, ze VB moze uspesne fungovat aj mimo EU.

Nasledne sa alebo EU pod tlakom pretransformuje na ciste zdruzenie volneho obchodu (bez eurovalov, eurofondov, rozsiahleho centralizovaneho byrokratickeho aparatu a hlavne bez dalsich centralizacnych ambicii) alebo uspesny odchod VB z EU ukaze cestu dalsim krajinam.

13.12.2019 | Brano L.

Trochu fail.
Konzervatívci sú dnes na hony vzdialený od konzervatívcov Margaret T.. Ak si myslíte, ze toto zjednodušené hodnotenie bude fungovať, tak to vám neberiem. Verte si tomu, len Vás upozorňujem, že to je prelud.
Sú to takí jemní sociálni demokrati.
Vyhrali v prvom rade preto, že mali dobrý odkaz pre voličov a pri porovnaní s Corbynom a nejasnou Labour party sa tomu nemožno čudovať.
Tam, kde bola iná alternatíva (SND) v Škótsku drvivo prehrali.
A čo keď naozaj začne teraz rozpad Británie. SAmozrejme postupný, nebude to naraz.
Potom čo povedia vševedkovia a zástancovia Brexitu rozprávkam, ako bude Británia silná. Keď už nebude?
Proste taká Británia, o akej píšete vlastne neexistuje.
Angličania chcú brexit, ale pochybujem, že chcú tvrdý kapitalizmus. Teraz sa vyrieši otázka brexitu, ale potom to začne. Čo s zdravotníctvom, školstvom a zamestnanosťou v GB? Tam sa bude lámať chlieb. Tam sa uvidí, akí konzervatívci sú Johnson a spol. A poviem Vám, že vzhľadom na zásady BoJo je pre nich trhový konzervativizmus len zdrap papiera.

13.12.2019 | martin33

Ja si plne uvedomujem, ze dnesni konzervativci nesiahaju M. Thatcherovej ani po paty. Oproti Corbynovmu socializmu su ale stale "pravicou". Ked neprsi, nech aspon kvapka.
Rozpad Britanii len pomoze, okrem ineho sa Anglicania zbavia "eurohujerskych" Skotov a Severne Irsko bolo vzdy problemom. Ak tento rozpad bude motivovat k rozpadu aj dalsie staty v Europe (Spanielsko a Belgicko su asi najhorucejsi kandidati) tiez to pomoze slobode a demokracii. To, ze demokraticky system nemoze fungovat vo velkych statoch, pisal uz Montesquieu pred skoro 300 rokmi.

13.12.2019 | Brano L.

Jasné. A to je cieľom. Rozpad?

13.12.2019 | martin33

Nemyslim si, ze je rozpad primarnym cielom konzervativcov, je to hlavne prijemnym vedlajsim ucinkom. Tak ako rozpad CSFR pomohol aj CR aj SR (a to som bol v 1992 proti rozdeleniu) tak pomoze rozdelenie aj Anglicku s Walesom aj Skotsku a aj Severnemu Irsku.

13.12.2019 | salamoon

jasne, novou Thatcher chcu este menej dostupne verejne sluzby, este nedostupnejsie byvanie, este viac dezindustrializacie.. nebyt vyhlasenia Brexitu, antibruselskej agendy a tym prekytia socio-ekonom. problemov, skrtov, krizovych dosledkov, tak Cameron by siel do opozicie.. oligarchia aj s jej mediami vsade radsej podpori kulturny pravicovy populizmus, vyrabanie "hrozieb", ako by mala riskovat presun volicov k realnej lavici, ktora jej ohrozi aktiva.. nadsenie casti working class nebude dlho trvat, tak ako netrvalo ani v US.. podla mna na tom ziskaju coskoro aj Labour, lebo konzervy stratia cast svojej agendy a Labour sa namiesto slniecko-identity politics budu moct viac realizovat autentickejsimi temami..

13.12.2019 | Darija

Súhlasím.

13.12.2019 | BrunoBruno

Myslím, že nemáš pravdu. Voliči si zvolili menšie zlo. Konzervatívci majú zvyšky zdravého rozumu. Labouristi naopak preukázali, že majú neschopného lídra s tiež to čo naznačili, že by radi (znalr. znárodňovanie) asi dostatočne vystrašilo každého normálneho Brita.
Toto nebolo o EU ale riešenie vnútroštátnej dilemy ako ďalej...
Čo bolo spojené s EU naopak bolo jasné deklarované - postoj škótskych voličov.

Samozrejme nie že by sa EÚ nemala čo zlepšovať...

13.12.2019 | salamoon

na znarodneni casti energetiky, neprivatizacii zdravotnictva a pod. nevidim nic zle, prave naopak.. a podla reakcii to vystrasilo jedine oligarchiu, ked to Corbyn kedysi povedal.. vzapati vymysleli na neho tu antizidovsku agendu... totiz, ak to takto pojde s koncetraciou glob. kapitalu v sukromnych rukach dalej, bude sa dat coraz oligarchickejsi a oligopolnejsi rentovy kapitalizmus udrziavat len za cenu represii, fasizmu, mozno aj s vojnou, po kt. sa bude znarodnovat tak ci tak.. :)

btw, je pozoruhodné ako ti isti, co doma nadavaju na lsns so sns obhujuju torries s exUkipom.. :)

13.12.2019 | youri

pozoruhodne je aj to, ze ludia, co maju inak plnu hubu Novembra, otvorene drukuju Britskym a US socialistom.

13.12.2019 | Mikuláš Hrubiško

Británia vyhrala bitvus EU. Teraz ju čaká bitva s radikálnym islámom a gangami, ktoré to tam začínajú ovládať.
https://www.epshark...

13.12.2019 | Natt

Bubu , tu si na zly strankach. Bez strasit na Zem a Vlek .

13.12.2019 | equilibriums

Každý so serióznym ekonomickým zmýšľaním by mal zvažovať opustenie EÚ v takom stave, v akom sa momentálne nachádza. Spoločný hospodársky priestor ešte áno, menová a politická únia štátov s rozličnými kultúrno-historicko-sociálno-ekonomickými podmienkami určite nie.

13.12.2019 | martin33

+++

13.12.2019 | salamoon

zaujimave.. ty trhovy fundamentalista proti EU s najvacsim uzemim volneho trhu a volneho pohybu kapitalu na svete ?.. ty prokapitalista proti zaujmom nadnarodnych velkokapitalistov s ich slnieckovymi agendami ?.. kam sa mam v tom zmätku potom zaradit ja ? :)

13.12.2019 | martin33

Nemam problem s EU, ktora je VYHRADNE prostredim pre volny trh, bez byrokratov, dotacii, eurofondov, eurovalov a socialisticko-kulturnych experimentov na ludoch.

13.12.2019 | salamoon

o akych socialistickych kulturnych experimentoch zase rozpravas ?.. LGBT aj migranti su agenda globalnych kapitalistov, lebo potrebuju lacnu pracovnu silu a zaroven sa tvarit, ze im na nich zalezi..

cim vacsi a volnejsi trh, volnejsi pohyb, tym viac byrokracie.. ved o tom pisal aj ten vas ideolog Cowen v clanku the paradox of libertarianism

inak, ja by som tieto volby neprecenoval, bolo to v podstate zaverecne referendum o Brexite a Labour boli v tomto viac nejednoznacni, nejednotni ako Torries s Johnsonom.. ti pohltili aj exUkip a malu cast probrexit Labour volicov.. znacna cast Labour je totiz tiez za brexit, aj ked Corbyn (tiez nie celkom uplne stotozneny) vystupoval ako antiBrexit.. ostatne agendy boli sekundarne.. ludia uz chcu mat nekonecne dristanie o Brexite za sebou..

13.12.2019 | Natt

Každý so serióznym ekonomickým zmýšľaním si iba poklepe na hlavu pri zmienke zvažovani o opusteni EÚ.

13.12.2019 | Brano L.

To je ten paradox. Namiesto toho, aby tí, ktorí chcú presadiť rozumné riešenie problémov sa o to dlhodobo snažili v rámci EÚ, tak jednoduchšie sa im zdá hrať kartou separácie.

13.12.2019 | youri

tu si staci odpovedat na jednoduchu otazku. Ked chces usetrit na kureni zateplenim domu, je jednoduchsie to urobit, ked byvas vo vlastnom dome, alebo v panelaku, kde sa na tom musia zhodnut vsetci?

13.12.2019 | Darija

Alebo v paneláku, v ktorom rozhodnú dvaja a všetci sa tvária, že bol jednomyseľne dosiahnutý konsenzus. Výstižné.