Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dánka, ktorá zmenila vnímanie ľudí na plytvanie s potravinami

04.03.2017 | Jozef Tvardzík

Diskusia (2 reakcie) Pravidlá diskusie

04.03.2017 | Roman Kanala

Švajčiarsky Coop to rieši tak, že hodinu pred záverečnou sa potraviny, ktorým v ten deň uplynie dátum spotreby, zlacnia na 50%. Tak obchod získa aspoň polovicu ceny, lebo ľudia to kupujú aj vtedy, ak to pôvodne nechceli. Je to napríklad aj spôsob, ako ochutnať niečo, čo by človek za plnú cenu nekúpil, lebo nevie, čo s tým, či ako to pripraviť.

Háčik je v tom, že vyhadzovanie potravín sa tým nezníži proporcionálne s predanými zlacnenými potravinami. Obchod si svoj problém vyriešil, ale také potraviny často vyhadzujú domácnosti, lebo sa kazia rýchlejšie. Stačí na ne zabudnúť dva dni a čo je pri bežnej potravine bez následkov, potravinu s prešlou zárukou to môže znehodnotiť. Napríklad pleseň na zelenine či syre, tvrdý chlebík, fermentácia nakrájaného ovocia, ktoré obsahuje cukor.

04.03.2017 | lukic

To je zaujimave, ze u nas je cosi este lepsie ako vo Svajciarsku.. Kaufland zlacnuje uz 2h pred zaverecnou a Lidl sice hodinu, ale zato zlacni na 1/10 ceny..