Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Danko naznačil obrat. 50-dňové moratórium možno nakoniec nebude

07.11.2019, 16:10 | tba | © 2019 News and Media Holding

Predseda parlamentu Andrej Danko mení postoj ku schválenému návrhu na zákaz zverejňovania prieskumov verejnej mienky 50 dní pred voľbami. Hovorí, že ak „nebude v Smere jednota, aj my môžeme svoju podporu prehodnotiť“.

  • Tlačiť
  • 9

Poslanci ešte koncom októbra schválili pozmeňujúci návrh k novele zákona, ktorý sa bude týkať už budúcoročných parlamentných volieb. Najzásadnejšou zmenou je, že sa nebudú môcť zverejňovať prieskumy verejnej mienky 50 dní pred voľbami. Za návrh hlasovali poslanci Smeru, SNS spolu s kotlebovcami. Šéf SNS spájanie s Marianom Kotlebom odmieta.

Prezidentka Zuzana Čaputová zákon vetovala a tak sa vracia späť do parlamentu. To, či ho opätovne schvália poslanci, nie je zrejmé. Svedčia o tom aj vyjadrenia predsedu SNS Andreja Danka.

Neprehliadnite

V rozhovore pre Webnoviny A. Danko tvrdí, že ak nebude jednota v Smere, aj SNS môže svoju podporu prehodnotiť. „Neberte to tak, že chceme za každú cenu niekoho umlčiavať,“ povedal na margo zákazu prieskumov predseda SNS.„Podľa nás je zrejmé, že sa prieskumy stali nástrojom neférového politického boja,“ dodal A. Danko. 

Predseda národniarov v rozhovore ďalej tvrdí, že prieskumné agentúry sa stali nástrojom PR agentúr. „Už dlho to funguje tak, že keď príde na scénu nová strana, tak ju prieskumné agentúry takpovediac roztlieskajú, aby vznikol pocit, že je po nej dopyt,“ tvrdí A. Danko. Podľa neho na Slovensku chýba systém na kontrolu prieskumných agentúr.

„Chceli sme na to poukázať, otvoriť debatu, vyriešiť napríklad vydávanie licencií pre tieto agentúry,“ uzatvára predseda parlamentu.

  • Tlačiť
  • 9

Tagy Andrej Danko