Poznamenal, že národný letecký dopravca u ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd) nenašiel pochopenie.
„Ja verím, že dospejeme k tomu, čo som vždy hovoril, že potrebujeme aspoň internú lietajúcu linku medzi Košicami, Popradom a Bratislavou, lebo nebudeme schopní udržať tieto letiská, najmä Poprad, v prevádzke. Je tam strašne veľa problémov pri prevádzke v Poprade a tie letiská sú 30 rokov zanedbané aj z hľadiska náletových plôch, aj z hľadiska techniky,“ dodal A. Danko.
Podľa neho je preto potrebné hľadať nejaký systém. „Jedna z ciest je národný letecký dopravca. To však nemôžeme pri súčasnej finančnej situácii siliť,“ zdôraznil s tým, že v tejto súvislosti viedol aj rokovania, ktoré odovzdal ministrovi dopravy v kontaktoch s určitými dopravcami.
Neprehliadnite
-
Sú to zbytočné lety. Vnútroštátne linky vo veľkom využívajú politici
Tri miliardy do vlakov ročne pomôžu zatraktívniť vlakovú dopravu, tvrdí nemecká...
Podotkol, že aj na Slovensku sa už používajú lietadlá na dopravu oveľa častejšie ako v minulosti. „Máme pomerne dobrú infraštruktúru letísk a my musíme hľadať nejakú koncepciu využitia,“ vyhlásil.
Zároveň skonštatoval, že je tiež „hriech“ nevyužívať Dunaj. „My sme jeden z mála štátov, ktorý toto zanedbal zo štátov, ktoré sa nachádzajú pri Dunaji. Len to chce naozaj zodpovednú a jasnú debatu, ale chce to aj väčšiu politickú moc,“ doplnil s tým, že Á. Érsek akceptoval, že by sa mohla pre odľahčenie dopravy v Bratislave urobiť nejakým spôsobom kyvadlová doprava pre smer Šamorín a obyvateľov oblastí pri Dunaji.
Ekonomický nezmysel
Analýzy zaoberajúce sa národným leteckým dopravcom sú plytvaním financií. Myslia si to opozičná SaS a hnutie OĽaNO, ktoré podľa vlastných slov na neopodstatnenosť tohto projektu upozorňovali.
Liberáli skonštatovali, že zaoberanie sa zriadením národného leteckého dopravcu vnímali od začiatku ako stratu času a mrhanie financiami. „Už pred pol rokom sme upozorňovali vládu a verejnosť na to, že zriadenie národného leteckého dopravcu je dopredu odsúdené na zánik. Tiež sme varovali, že vypracovanie analýz za 57-tisíc eur je vyhadzovanie peňazí von oknom. Ešte skôr než sa akákoľvek analýza začala robiť, bolo jasné, ako to celé dopadne,“ poznamenal poslanec za SaS Miroslav Ivan s tým, že peniaze za analýzu by mali byť zosobnené.
OĽaNO označilo národného leteckého aj vodného dopravcu za „ekonomický nezmysel“. Poslanec hnutia Ján Marosz tvrdí, že vláda by sa mala najskôr postarať o „kolabujúcu“ železničnú dopravu a až potom pracovať na nových projektoch.