Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dankova SNS využíva pred voľbami aj nelegálne reklamné plochy

12.02.2020, 09:05 | Peter Kapitán | © 2020 News and Media Holding

Transparentný účet politických strán je pred voľbami výbornou pomôckou pri zisťovaní, komu a na aký účel kandidujúci subjekt dáva peniaze. Mnohé strany však našli spôsob, ako aj transparentnosť zahaliť trochou tajomstva. Napríklad Slovenská národná strana poslala viac ako 100-tisíc eur na kampaň záhadnej firme Green Day, v ktorej figuruje jej okresný predseda Slavomír Leysek.

  • Tlačiť
  • 6

Keď človek prechádza pešo cez bratislavské Račianske mýto, kampaň Slovenskej národnej strany si nemôže nevšimnúť.

Z panelov na boku niekdajších telefónnych búdok sa na ulicu v desiatich verziách pozerá predseda SNS Andrej Danko, nad jeho hlavou sú heslá, ktoré vyzdvihujú úspechy strany počas uplynulého volebného obdobia.

Tieto reklamné plochy, takzvané citylighty, sú súčasťou skrachovaného projektu premeny niekdajších telefónnych búdok na multifunkčné informačné kabíny. Okrem detailov o spojoch či turistických atrakciách mali okoloidúcim poskytovať napríklad aj wi-fi pripojenie.

Projekt zlyhal, zo sto kabín bola do prevádzky spustená ledva jedna a ani tá nefungovala poriadne. Po multifunkčných kabínach zostal len vizuálny smog a nelegálne reklamné plochy.

Neprehliadnite

Kvôli ich komplikovanému vlastníckemu pozadiu sa bratislavskému magistrátu a jednotlivým mestským častiam darí búdky odstraňovať len veľmi pomaly. Profituje z toho petržalský okresný predseda SNS Slavomír Leysek, ktorý za skrachovaným projektom informačných kabín stál.

Nelegálne reklamné plochy

Nápad premeniť dosluhujúce telefónne búdky na informačné kiosky vznikol v roku 2014. Spoločnosť Fox One predstavila megalomanský projekt na vytvorenie moderných terminálov, ktoré mali zásadne zlepšiť kvalitu života obyvateľom a podporiť turistický ruch.

Sľubovala napríklad wi-fi, zvýšenie bezpečnosti, zlepšenie komunikácie s úradmi, elektronické úradné tabule či zjednodušenie poskytovania informácií na základe infozákona.

Nevydarené multifunkčné kiosky na Račianskom mýteZdroj: Maňo Štrauch

Čudné a na prvý pohľad nereálne sľuby neboli pre mesto v tom čase podozrivé a projektu dalo zelenú. Firma Fox One, za ktorú konal S. Leysek, no jej oficiálnym spoločníkom bola schránková firma Zion Media Corporation z ostrova Dominika, bola v tom čase členom bratislavskej organizácie cestovného ruchu. Podarilo sa jej presvedčiť mestské časti aj magistrát, aby jej na dlhé roky prenajal pozemky pod nefungujúcimi telefónnymi búdkami.

Multifunkčný terminál napokon vznikol len jeden, no ani ten nefungoval poriadne a po niekoľkých týždňoch ho firma zrušila. Na celý projekt sa postupom času zabudlo. Zostali 

Dočítajte celý článok s predplatným TRENDU

už od 94 centov / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Sektorové rebríčky, hospodárske výsledky firiem
  • Obmedzenie reklamy na TREND.sk

Odomknite článok cez SMS
s týždenným predplatným len za 1,90 €

Získajte prístup za pár sekúnd cez SMS objednaním týždenného predplatného TREND Digital s automatickou obnovou.

Viac informácií.

  • Tlačiť
  • 6

Tagy SNS, Voľby 2020