Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Dankovi sa nepáčia predvolebné prieskumy. Chce dlhší zákaz zverejňovania

18.09.2019, 18:46 | TASR

Lehota na zákaz uverejňovania predvolebných prieskumov by sa mohla predĺžiť z aktuálnych 14 na 30 dní pred voľbami. Zmenu chce predseda Národnej rady (NR) SR Andrej Danko (SNS) presadiť formou pozmeňujúceho návrhu k aktuálnej novele zákona o podmienkach výkonu volebného práva v druhom čítaní. Tú Národnej rade (NR) SR predložili poslanci Smeru-SD.

  • Tlačiť
  • 7

Danko to vysvetlil s tým, že zmena by sa mala dotknúť už nadchádzajúcich parlamentných volieb. „Chceme, aby bolo zverejňované aj to, kto je zadávateľ, tak aby sa dalo aj v účtovníctve dohľadať v budúcnosti, kto platí prieskum. Veľa agentúr si ‚cucá‘ prieskumy z prsta. Ak je niečo označované ako verejný prieskum, musí byť garantovaná metodika, zber dát a ľudia musia mať istotu, že ten prieskum sa konal,“ priblížil A. Danko.

Zdôraznil, že koalícia sa už o tom rozprávala. Podľa svojich slov si je istý, že návrh prejde ešte v tomto roku. Na otázku, ako chce ovplyvniť zverejňovanie prieskumov zahraničnými médiami a na sociálnych sieťach odpovedal, že to návrh nerieši.

Neprehliadnite

„Hovoríme o vnútroštátnych pravidlách,“ zdôraznil s tým, že treba krok za krokom eliminovať podvody a manipuláciu verejnosti. Poučiť sa podľa jeho slov treba z predchádzajúcich volieb. Lehotu 30 dní nepovažuje za príliš dlhú a nevníma to ako cenzúru.

„To nie je cenzúra, to je spravodlivosť, objektívne informácie,“ podotkol A. Danko a poukázal na niektoré novovzniknuté politické strany, ktoré podľa neho platia oligarchovia.

A. Danko tiež povedal, že aktuálne rokujú aj so Štatistickým úradom (ŠÚ) SR o tom, ako sa dá ustrážiť metodika a analýza prieskumov. „Tu ide aj o transparentnosť volieb,“ tvrdí.

  • Tlačiť
  • 7

Tagy Andrej Danko