Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Denník Pravda nepíše o diaľniciach pravdu

03.03.2017 | Filip Obradovič

Diskusia (11 reakcií) Pravidlá diskusie

03.03.2017 | Brunteles

Akékoľvek výnimky mozu byt aplikované iba v prípade zodpovedných vlád. Nie systémových rozkrádačov. Ak by NAŠI kradli o polovicu menej, minister financií by našiel za poslednu dekádu miliard dost. Verím, ze tych 8 mld a ešte cosi naviac. Penazi je dosť, stačí menej kradnúť súdruhovia oligarchovia...

03.03.2017 | Roman Kanala

Denník Pravda Kali & Bejby má ako pracovné metódy lož, falšovanie, plagiát. To sú závažné poklesky voči deontológii profesie. Robí tak v službách vládnej moci, ktorá je populistická a explicitne zločinná. Od ekonomických zločinov ako rozkrádanie a krivenie legislatívy v prospech zlodejov, cez paralýzu orgánov nečinných v trestnom konaní, kalície, spolužiakúry, harabisúdnictva, po perzekúziu občanov ako Zuzana Piussi, Jana Teleki, Hedviga Malinová, ale aj odmietanie zrušit mečiarove autoamnestie.

O pracovných metódach Pravdy som písal v blogoch

Alternatívne fakty, sfalšované obrázky a pravda.sk
Keď treba priniesť senzáciu za každú cenu, lietajú triesky. Hoci i v elektrárni Flamanville.
10.02.2017
https://blog.etrend...

Švajčiarske koncesie
Na margo článku publikovaného pod rovnakým názvom v Pravde 30.1.2017.
01.02.2017
https://blog.etrend...

03.03.2017 | noblesa

Kazdy vie, ze Pravda je hlasna truba zaujmov statostrany, a kde nadstandardny pristor dostavaju aj dvaja Blahovi trollovia W & K

03.03.2017 | Pavel Šimon

Peňazí je kopu, len ich treba hľadať s otvorenými očami. Dnes je tu aj článok o Utrechte, kde vypočítali, že vďaka bicyklom ušetria 250 mil. €. (https://www.etrend.sk/gallery/article/cislo_dna-3­.html?photo=63).
Viem, že zrovnávať Utrecht a Prešov je nemožné, ale ide len o to na veci sa pozerať inak...

03.03.2017 | Emasculate

Niekto si tu mysli ze citatel pravdy bude citat tak dlhy text bez obrazkov riesiaci ustavne zakony, dlhove brzdy a deficity statneho rozpoctu?

To je smiesne. Clanky vysli pretoze mohli, pretoze ti prostituti v Pravde beru fixny plat a treba ich priebezne vyuzivat. Ale efekt tych clankov je nulovy, cize uplne zbytocne vzruso, a zbytocna energia.

03.03.2017 | Brano L.

Veľmi dobre napísaný článok. Je dobré, že Trend sa zaoberá týmito skutočnosťami a odhaľuje pravdu, aby polopravdy a lži neprevalcovali verejný priestor.

04.03.2017 | Roman Kanala

Komentár u Smeho hovorí, že sa Kažigraf dopustil stúpania na otlaky oligarchov a stavebnej mafie. Tí ťahajú nitky v Pravde Kali & Bejby. Mne to pripadá ako celkom rozumné vysvetlenie.

03.03.2017 | sano b

vsetci su hlupaci, nezodpovedni klamari, alebo rovno zlodeji... len obradovic je lietadlo...

03.03.2017 | ppan2

Hmm, tak toto je argumentacne chaby clanok, ktory vycita inemu denniku chabe argumenty. Citam v Trende: "Ak Pravde nieco nesedi, tak sa treba spytat na rezorte dopravy". Z clanku v Pravde mi vyplyva, ze sa spytali a maju informacie, ze sa dopravny model prehodnocuje - ak to tak nebude, tak potom im treba dat poza usi.

Trend: "Denník Pravda v tom istom texte píše, že trasa východného obchvatu „vôbec nie je pripravená a štát by s jej prípravou musel začínať od nuly". S cestou I/68 aj východnou rýchlostnou cestou pritom počíta územný plán mesta aj VÚC." No, ak povazujeme za pripravenu trasu to, ze je niekde v mape zakreslenych zopar ciar, tak to gratulujem Trendu, ako lahko vyriesili pripravu podobnychs tavieb, to by si mali dat patentovat.

Poddolovanie a vobec geologiu uzemia by som vobec nepodcenoval, posledne dve diery do stredu Zeme v Presove samozrejme nemusia suvisiet s tymto (voda ako taka moze byt previt vzdy a vsade) a skusenosti z inych usekov nas ucia, ze prirodu niekedy neodhadnes.

Dalej vedie pan autor polemiku o dlhovej brzde (dlhova brzda je politicka zalezitost a moze byt politikmi zmenena - a zatial to aj tak vyzera, ze na to nie je dostatok vole). To, ze nova cesta pritiahne investorov povazuje za nicim nepodlozenu tezu, ale je to argument rovnakeho kalibru ako ked povgieme ze pritiahne - lebo mame skusenosti take aj onake. Mimochodom, kto si pamata na prichod Kie, tak "nova" cesta bola priamo slubena vladou ((a tradicne, dorobena s vyraznym oneskorenim). Mozeme vsak konstatovat, ze ziadna cesta znizuje zaujem investorov - a bude to silnejsie tvrdenie nez predchadzajuce dve.

V dalsich castiach vedie autor nazorovu polemiku, v ktorej nemaju jasno ani ekonomovia, nie dvaja redaktori dvoch dennikov.

A pikantne je, ze to vedie autor v casopise, patriacom spolocnosti Penta, ktora v ramci "konsolidacie novinoveho trhu" rozujem skor "konsolidacie nazorov", chcela kupit dennik Pravda a zlikvidovat ho. Ak existujuci spis Gorila popisuje sposoby tejto organizacie, tak sa nedaju robit iluzie ani o jej sposoboch, ani o nazoroch ludi, ktori pre nu robia. Ak je Gorila falosna, tak potom o com sa tu uz roky debatuje? :-)

03.03.2017 | orangutan

Ideálne by sa peniaze nerozkradli a nestavali úseky typu Strážov - Brodno.
Stavať D1 obchvat v polprofile je blbosť.
Na severný obchvat nie sú peniaze a zrejme ani dlho nebudú. Preto prvá časť je pred právoplatnosťou stavebného povolenia s tým, že bol plán to financovať cez ESIF. Druhá časť bohvie.
Preložka cesty prvej triedy je pekná vec a dobrý nápad už x rokov na papieri mesta. ALE. Je nutné rátať s pár rokmi prípravy a nie sú peniaze. Taktiež si neviem predstaviť, že ten projekt objednáva SSC. Ráta sa so 150 miliómi euro, neviem, či je v tom aj pokračovanie na Veľký Šariš s tunelom, ktoré by dostalo autá zo Sabinovskej. SSC už 20 rokov si nevie dať rady s Nábrežnou komunikáciou, čo je oproti tomuto jednoduchý projekt. Inak je to dobrý nápad a mestu by pomohol najviac.
Východný obchvat nemá moc ako prejsť. Je tam to problémové územie a mimo neho Prešov plus okolité dediny rátajú s obytnými zónami. Prinajhoršom PO nedostane obchvat, to je jasné. Stromček už východný obchvat zavrhol.
Obe alternatívy nie sú pripravené. V záverečnej správe Value for money je jasne popísaný postup prípravy projektov. Viem že pre ŽSR sa pripravuje nejaká úprava, aby sa to z ideálnych 10 rokov dostalo na 7 rokov, ale či by platila všeobecne. V ČR pripravujú zmenu procesu prípravy projektov pre VRT.
Mne v tých všetkých návrhoch chýba pohľad aj na alternatívne druhy dopravy. Ministerstvo dopravy má ako prioritu aj železnicu, ale iba na papieri. Neboli by to lacné investície, modernizácia trate Kysak - Košice bola odhadovaná na 400 miliónov, nové jednotky do regionálky tiež nie sú lacné atď. Ale medzi Prešovom a Košicami by mali svoj význam a v samotnej Value for money sa práve spomína význam železnice pri doprave ľudí do miest.
Stále sa šetria neexistujúce peniaze.
Fakt by ma zaujímalo od autora článku a ďalších, ako chcú v Prešove z nuly ušetriť 400 miliónov a tie ešte sľubujú v Prešove preinvestovať.

04.03.2017 | milan_k

clanok v Pravde je v poriadku. uvadzaju sice nepravdy, ale preto text nazvali LZI O DIALNICI ....takze su z obliga ;))