Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Diaľnica D1 bola v smere z Bratislavy do Trnavy neprejazdná. Blokoval ju kamión

24.01.2020 | TASR

Diskusia (6 reakcií) Pravidlá diskusie

24.01.2020 | martin33

Kto by teraz v piatok vecer isiel z Bratislavy smerom na Trnavu ? :-)

24.01.2020 | Darija

No keď toto trojprúdové úzke a nebezpečné dopravné čudo s obmedzenou rýchlosťou 110km/h nazýva niekto diaľnicou, aj s príslušnými poplatkami k tomu, tak klobúk dole pred týmto chorým, podkarpatským, ale ťažko zvrchovaným názorom.

25.01.2020 | Roman Kanala

Ako fajn, že to rozšírili na 3 pruhy. Takto sú zatarasené všetky.

Postaviť paralelnú novú rýchlostnú cestu na Sénec a Séreď by namiesto 1 pruhu pridalo 2 a stálo by to rovnako, podľa Viktórie Chomovej, toho času hlavnej projektantky Dopravoprojektu. Okrem toho by to bola záložná trasa pre prípad nehody či opráv.

Stavať sa to nesmelo, lebo cesta by robila tieň Žiine. Skrátila by hlavný ťah Bratislava - Košice o 10 či 15 km.

25.01.2020 | Darija

Na tej akože diaľnici chýba plnohodnotný odstavný pruh. Ak niekto dostane defekt, môže rovno vyskakovať z auta a utekať do poľa. Aby si zachránil aspoň holý život.

25.01.2020 | Roman Kanala

Niečo podobné je na Hitlerovej diaľnici za Mníchovom. Tam stavali diaľnicu ešte krompáčmi a lopatami, takže žiadne zemné práce. Kopírovali terén. Odtiaľ poriadne stúpáky a klesáky a drevené mosty v údolí. Ale aj široká cesta s mačacími hlavami s 2 pruhmi. Robené, aby vydržalo.

Vydržalo dlho. Problém nastal v 80-tych rokoch. Motorizácia, veľa áut, preprava tovaru postupne presúvaná zo železnice na kamióny. Zápchy. Cesta prekreslená na 3 pruhy, neostali odstavné. Medzi Mníchovom a Rosenheimom kompletná rekonštrukcia v 90-tych rokoch, ale od Rosenheimu po Salzburg začala o 20 rokov neskôr. Tri pruhy plné áut nemeckou rýchlosťou. Tam nie je dobre zastať.

Pri Bratislave riešia diaľnicou obsluhu dedín a skladov. Na to sú paralelné cesty nižšieho rádu. Obsluhu územia by lepšie urobila paralelná rýchlostná cesta, ktorá by bola kapacitne +100% a nie +50% ako pridaním 3. pruhu. Okrem toho znížením rýchlosti sa vezme ešte tretina kapacity, takže prachy sa úspešne vyplieskali, výsledok +30% kapacity. Hlavne že Žilina dostala nažrať.

25.01.2020 | Skorpi

Hlavne, ze tam chcu stavat 4 pruhy namiesto kolektorov. Aspon budu vacsie zapchy.