Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Diaľnica do Košíc nebude ani v roku 2020

15.04.2016 | SITA

Diskusia (16 reakcií) Pravidlá diskusie

15.04.2016 | Roman Kanala

Jeden citlivý argument sa tu úspešne utajuje. Tunel Korbeľka alebo Veľká Fatra zruší plánovanú križovatku pri Kraľovanoch, kadiaľ by tzv. R3 pokračovala na Kubín a Trstenú. Toľko si sprisahanci dali námahu prekresliť mapy, premenovať R3 v Bystrici na R1, pretláčať rukami, nohami i ušami povrchový variant proti vôli ľudí i odborníkov. Namočili sa z ministerstva, NDS, VÚD Žilina, politické strany, a zrazu to všetko pokazí príroda a je koniec snom.

Ak tam raz má byť tunel, musí byť tunel. Žiadne kecy nepomôžu, žiadne rozvojové plány Žiliny kamuflované akože dopravný problém. Do Poľska sa bude jazdiť najkratšou cestou cez Banskú Bystricu a Ružomberok po E77, ako doteraz.

Jednu vec stále neviem pochopiť. Keď tadiaľ raz má viesť tá jediná diaľnica zo Žiliny do Košíc, načo sa tam stavali také drahé hory.

16.04.2016 | maxi

Keby sa bola stavala diaľnica BA-KE spodom je už dávno hotová...... !!!!!!!!!!!!!!
Slovaci však majú radi komplikácie diaľnica vrchom ich prináša spústu ... Čo je OK pre politikov na neustále navyšovanie nákladov na výstavbu.

16.04.2016 | noblesa

a kadial by akoze viedla? takmer ludoprazdnou krajinou? cestu treba tam, kde su mesta a priemysel, a nie tam kde lisky davaju dobru noc..

16.04.2016 | maxi

Mestá a priemysel je tam kde je cesta ... Je to spojená nádoba.
Juh Slovenska je v katastrofálnom stave .. Ale asi vy žijete na Severe Slovenska

16.04.2016 | qwerty28

niem, cesty sa stavaju podla vytazenosti usekov, na tom spodnom useku bohate staci to co je, tam treba len riesit obchvaty miest. Keby to boli spojene nadoby, tak by Banska Bystrica rozkvitala.

16.04.2016 | Roman Kanala

Jasne. A mosty sa majú stavať podľa toho, koľko ľudí na tom mieste prepláva rieku. Tak sa staval aj Prístavný most, aj nový diaľničný na D4 sa preto stavia. Bratislaváci sa tam tlačia, aby tam autami prebrodili Dunaj.

16.04.2016 | qwerty28

V Bratislave mosty nepostacuju, preto sa staval pristavny most. Snahou bolo odbremenit stred mesta. Dnes uz ani ten nestaci preto sa ide stavat (snad ) dialnicny most. D4 je len obchovat mesta, Bratislava je snad jedno z mala hlvnych miest v Europe, kde obchvat mesta neexistuje. A ten uboziak co postavia tiez nebude postacujuci. Ci sa ti paci alebo nie, Bratislava je vytazena, nie je divu ze dake tie cesty potrebuje.
Okrem toho ty ako "myslitel" ked uz sa sam seba tak nazyvas, dotiahni do tvojho rodneho kraja myslitelske firmy, ktore ziadne dialnice nepotrebuju.

16.04.2016 | maxi

Skúste trasu Zvolen - Lučenec ktorá je len 56km .... Cesta trvá cca 1hodinu 15min ... Žeby bola nevyvážená????

16.04.2016 | qwerty28

vyvazena mozno ano, vytazena asi nie, na tej trase treba robit spominane obchvaty a nie zrovna stavat dialnicu.

16.04.2016 | Roman Kanala

Politici hlavne kašlú na verejný záujem a pretláčajú svoje obchodné záujmy. Kto sa ozve proti stavbárskej mafii, dostane priateľské upozornenie ako nakladačku či guľku do kolena. Potom pochopí, že mu nik nepomôže, že sa nič nevyšetrí a ďalšia guľka už bude inam. Tomu sa hovorí výmena názorov. S vymenenými názormi už podpíše, čo treba.

Za výstavbou nie je žiadna odborná analýza, len sa stavia od buka do buka. Niekedy i bez plánov s tým, že čo ak to vyjde. Ak to nevyjde na prvý pokus, tak sa odstrelia piliere a potopí miliarda korún ako pri Sverepci. Aj na Branisku sa len učili. Ako stavať, ako kradnúť. Fico si už tiež naplánoval svoju rýchlostnú cestu z Nitry domov. Obchvat Figy stojí len vďaka Lászlóvi Miklósovi, ktorý bol ministrom životného prostredia a nechcel podpísať papiere pre podtatranskú diaľnicu, ak sa nebudú stavať dva obchvaty dvoch najhorších bodových závad Figy a Oždian.

Najlepšou variantou tunela pri Ružomberku by bola Soroška, lebo by riešila hlavnú trasu Bratislava - Košice lepšie. Najlepšou trasou Bratislava - Košice by bola dolinou Ipľa od Šiah do Lučenca. Tam sa stavať nikdy nebude, lebo sú tam Maďari. Preto treba trasu posunúť vyššie na svahy, lebo tam bol Slovenský štát. Ak treba, užitoční idioti ochranári prídu s nejakými vtáčími hniezdami, čo poskytne krásny náhradný argument. Namiesto rekonštrukcie trate na Žilinu na smiešnych 160 km/h sa za rovnakú sumu dala na rovine postaviť trať TGV Bratislava - Šahy - Košice na 400 km/h. Tá sa tiež stavať nebude, lebo všetky prostriedky už vycucla Žilina.

Inkompetencia a klientelizumus sú všade, ale pri výstavbe diaľnic a železníc to krajinu stojí najviac. V zdravotníctve a školstve sa kradne po miliónoch, na výstavbu na hlúpej trase sa stratili mliardy. A štyri roky to bude pokračovať, než sa vyzbierajú posledné omrvinky eurofondov. Aj za Mečiara sa kradlo najprv v malom a najväčšie sústa ako finančné domy ostali na koniec, až im to rozbilo fašoboľševickú koalíciu.

16.04.2016 | qwerty28

Na Slovensku je odbornik na dopravu a stavby kazdy.
Trat na 400 km/h by bola tak draha a priestorovo narocna ze si to ani nevies predstavit. Boli by to len mosty a tunelya nejedna dedina by musela padnut za obet. Okrem toho by to malo vyuzitie jedine ak by to stalo len v Bratislave a Kosiciach. Za nasej situacie ked vlak stoji kazdych 50 km to nema vyznam pretoze by sa na tych 400 km/h ani nerozbehol a uz by stal. Okrem toho by si aj tak potreboval extra trate pre nakladnu dopravu. To by bolo este vacsim luxusom.

16.04.2016 | Roman Kanala

Ja nie som na Zlodejsku, dopravné výskumy robím 30 rokov a Vy ste asi v živote nevideli TGV.

Na trase TGV nie sú tunely. Výnimkou bude len tunel Saverne na trati Paríž - Strasbourg, ešte nie je otvorený. Otvorenie 3. apríla bolo odložené na júl kvôli nehode pri testovaní trate. Tunel je tiež na trati Lyon-Torino, lebo popod Alpy sa inak nedá. Ale medzi BA-LC-KE by tunel potrebný nebol.

Trať TGV je typicky buď priamo na zemi, ale s oplotením, alebo na pilieroch. Zákruty sú veľmi široké, ale stúpania a klesania môžu byť značné. Súprava má sériový motor na každom kolese ako metro. Zrýchľuje ako drak. Zastávky sa nerobia každých 50 km, ale každých 100 až 200 km. Na trase BA-KE by bola jedna zastávka, maximálne dve-tri. Napríklad Nové Zámky, Lučenec. TGV môže jazdiť aj po normálnych tratiach, ale samozrejme len projektovanou rýchlosťou. Napríklad Metz - Strasbourg 160 km/h. Fiľakovo - Hodejov 40 km/h, ale tam by súprava ani neprešla kvôli zákrutám. Trať tam ostatne nie je elektrifikovaná.

Pre informáciu, nielen na železnici, aj na ceste cez Lučenec sú dodnes úseky s rýchlosťou obmedzenou na 40 km/h. Pinciná, Nové Hony, Bakta, Bátka, a samozrejme Soroška.

Nákladné TGV sa nerobia. Tovar môže ísť pomaly, ľudia sa ponáhľajú. BA-KE za hodinu a pol by zmenilo ekonomickú geografiu krajiny.

Náklady na výstavbu TGV Est: 406 km za asi 4 mliardy, z toho približne 22% kryje SNCF na súpravy od Alstomu. Lepšie ako rektifikácia tunelov okolo Žiliny pre zdvihnutie rýchlosti o pár desiatok km/h.

16.04.2016 | qwerty28

Na Slovensku by sme sa tunelom nevyhli, pokial viem robite fyziku a nie dopravne vyskumy, mozno spate daco s zeleznicami ale navrhovanie trati to nebude. T
To nei je o tom zeby sa nerobili nakladne TGV, take supravy by sa nerozbehli a ani poriadne nezabrzdili ak by mali ist 400 km/h, a problemom je klopenie zakrut, prechodove obluky a vyhybanie sa pomalsim vlakom na tej istej trati. Preto vysokorychlostne trate a nakladna doprava nejdu dokopy. Pre vyssie rychlosti by tie tunely pre Ziline nevyhovovali, preto by sa museli vrtat nove. Okrem toho je problem s krizovaniami a moznymi rizikami stretom s inym subjektom. TGV mze jazdit po normalnych tratiach ale to nema vyznam kedze to mozu kludne jazdit tie dnesne supravy.

16.04.2016 | qwerty28

okrem toho Slovensko neuzivi vysokorychlostne trate, horkotazko by zaplnili jednu dve supravy v pondelom rano a v piatok vecer a to je trochu luxus na take trate.

16.04.2016 | Roman Kanala

No super. Nejaký anonym vie lepšie, čo robím, ako ja sám. Som expert na energiu, vrátane dopravných modelov, trasovania líniových stavieb, výpočtov ekonomického dopadu, rozvojových štúdií, marketingu a správania sa užívateľov.

TGV jazdí na vlastnej trase. Žiadne križovanie s nákladnými vlakmi. Práve toto sa bude diať na tej hlúpej trati na Žilinu. TGV by mohlo hoci mať zastávky Šahy a Lenartovce, ale neboli nutne by na dnešných železničných staniciach. V Šahách by sa to ani nedalo urobiť, lebo trať by musela na Drégelypalánk a z Lenartoviec do Bánréve. Železnica z Lučenca až po Rožňavu je z rokov 1871-74, jazdilo sa cez úvraťovú stanicu Bánréve, lebo priama trať viedla z Miškolca. Po 1918 Bánréve pripadlo Maďarsku a kúsok 2.710 km Lenartovce-Abovce bol postavený v 1920. Z Rožňavy do Košíc sa trať postavila až 1955. Tunel Soroška sa razil v tieni Bujanovského tunela. Už vtedy bola "južná magistrála" len druhoradá. Tá trať je pre TGV nepoužiteľná kvôli smiešnym 40 km/h na viacerých úsekoch. Ale na trati Ženeva - Paríž sa jazdí po starých tratiach deväťdesiatkou a až od Bourg en Bresse to naberie tých 320 km/h.

TGV by sa dala postaviť s nákladmi asi 10 miliónov na kilometer, ak by ju stavali Francúzi. Na Zlodejsku by bola pravdepodobne predražená aspoň dvojnásobne.

16.04.2016 | maxi

Práve to je problém ... Kde sú maďari ... Nie lenže diaľnica nebude, ale ani pracovné miesta .... Chýba infraštruktúra .. Ľudia sú zo dňa na deň chudobnejší, už minuli svoje rezervy ....
Píšem o strednom južnom slovensku ... Ktoré nepatrí nikomu ... Pre slovenské strany sú to maďari a pre maďarské strany podporované teritórium končí pri Nitre ( jaj pred voľbami si spomenú aj na nás maďarov mimo Nitry)
Pre túto oblasť sa hľadala "Drozdajka" z filmu Hry o život ...... Žiaľ sa to nešťastne zvrtlo na Drozdaja Kotleba :(