Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou mešká, rozšírená má byť v roku 2028

24.03.2019, 10:47 | TASR

Aktuálny harmonogram prác Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) počíta s tým, že diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou má byť kompletne rozšírená v roku 2028.. Diaľničiari ešte minulý rok terminovali kompletné rozšírenie D1 medzi hlavným mestom a Trnavou na rok 2027. Teraz priznávajú zdržanie už v prvej etape prác, a to v úseku Bratislava – Triblavina.

  • Tlačiť
  • 2

Rozšírenie D1 je navrhnuté do niekoľkých etáp. „Ako prvá etapa bude vybudovanie mosta v križovatke diaľnic D1/D4. Pre túto etapu je vyhlásené verejné obstarávanie pre výber zhotoviteľa stavebných prác. Predpoklad realizácie mosta D1/D4 je v lete 2020,“ spresnila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

V ďalších etapách budú vybudované obchádzkové trasy pre vedenie dopravy počas zdvihu nivelety D1 a výstavbu mostov potrebných na kompletizáciu križovatky Ivanka sever. Taktiež sa bude pracovať aj na rekonštrukcii a rozšírení vozovky D1 po križovatku Triblavina.

Väčšinu stavebných prác v súvislosti s obchádzkovými trasami bude podľa NDS robiť koncesionár v rámci výstavby križovatky D4/D1.

Námietky aktivistov

Obchádzkové trasy budú tvoriť samotné vetvy križovatky. „NDS sa v ďalšej etape, ktorej realizáciu predpokladáme najskôr na prelome rokov 2020/2021, napojí na vetvy križovatky, čím sa sprejazdnia obchádzkové trasy v prevedení tri plus tri pruhy pre zdvíhanie D1 v úseku Bratislava – Triblavina,“ priblížila M. Michalová.

Predpoklad ukončenia všetkých etáp rozšírenia D1 v úseku Bratislava – Triblavina je v roku 2023. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov, vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov.

Neprehliadnite

Diaľničiari priznávajú aj zdržanie, ktoré spôsobili opakované námietky OZ Triblavina, ktorí napádali proces prípravy v každom kroku. Aktivisti namietajú, že súčasné plány NDS narozdiel od predchádzajúcich nevyriešia dopravné komplikácie uspokojivo.

„Zároveň zdržanie spôsobila potreba otočiť postup prác na križovatke D4/D1, kde NDS bude nadväzovať na práce koncesionára a nie naopak,“ uviedla hovorkyňa. Ukončenie stavebných prác a sprejazdnenie na diaľničnej križovatke Triblavina očakávajú koncom roka 2020. Celkové dokončenie stavby na jar 2021.

Z dočasného šesťpruhu na plnohodnotný

Začiatok prác na rozšírení D1 v úseku Triblavina – Senec (Blatné) bude podľa NDS závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančného krytia. Predpoklad ukončenia stavebných prác je v roku 2025.

„Kompletizujeme podklady na stavebné konanie. NDS predpokladá, že žiadosť o stavebné povolenie bude môcť podať v decembri 2019, so samotnou realizáciou stavby sa plánuje začať po ukončení prípravy a zabezpečení finančného krytia v roku 2022. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov, vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov,“ povedala M. Michalová.

Začiatok výstavby v úseku D1 Blatné (Senec) - Trnava bude podľa NDS taktiež závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančného krytia. Predpokladané ukončenie stavebných prác je v roku 2028. „Cieľom je tu rozšíriť D1 z dočasného šesťpruhu na plnohodnotný šesťpruh,“ spresnila hovorkyňa. Normal 0 21 false false false SK X-NONE X-NONE

  • Tlačiť
  • 2

Tagy Bratislava, diaľnica, Trnava