Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Diaľnica pri Fatre bude bez veľkého tunela

07.12.2012 | Jana Morháčová | SITA

Diskusia (3 reakcie) Pravidlá diskusie

08.12.2012 | WATCH´N´TELL

pisateľ ktorý argumentuje "zdravým rozumom" je nápadne striedmy, pokiaľ ide o podporu vlastného (?) stanoviska argumentami. Už sama formulácia pripomína dikciu terajšieho českého prezidenta (...každý myslící člověk prěce ví...)ktorej nemá zmysel protirečiť, pretože akúkoľvek vecnú argumentáciu a priori vylučuje.
V tomto "víťazstve zdravého rozumu", sa prejavuje odpoveď exponentov neoliberálneho kruhov na krízu, ktorú nota bene spôsobilo ich náboženstvo - viera v rast rastu (Bělohradský). Avšak, keď táto dogma ukazuje nezlučiteľnosť s realitou sociálnou, ale aj fyzikálnou, navrhujú ústami svojich "obslužných /tu - politických/ elít" - aby jej skutočné obete dýchali jednou nosnou dierkou, lebo "sporiť je zodpovedné".
Nie je vylúčené, že podnetom na zmenu trasy bola pre vládu bilančná korekcia verejných výdajov, ktorej muselo ustúpiť zničenie (nevratné) živých systémov, o ktorých úlohe v celostnom ekologickom kontexte nemáme ani poňatia. Nuž o "subtrakcii" (tu nie vývoju rastom ale opačnými postupmi) dopravnej infraštruktúry sa jedná už napr. aj v Ecuadore, zatiaľ čo u nás majú megastavby, pripomínajúce skôr pyramídy (aj tu ich nariaďuje faraón...), punc záchrany pracovných miest, ale - aký podiel tvoria mzdy pracujúcich na celkovom "preinvestovanom objeme" - a koľko stoja "externality nimi vyvolané"???
A to nechávame mimo polemiku zdroje, na ktoré sa odvoláva "miska. b" vo svojej replike(sú uvedené v zátvorke).

Takže krátkodobé riešenie výdajov vs. nezvratná zmena, resp.: Životné podmienky na Zemi, ktoré vznikali v rádoch miliónov, miliárd rokov vs. štvoročný legislatívny cyklus...

10.12.2012 | Roman Kanala

Omyl, tá hrozná trasa nebola presadzovaná kvôli cene, lebo bude dlhšia a drahšia. Nebola presadzovaná ani kvôli rýchlosti výstavby, lebo EIA na "sprievodné opatrenia" bude trvať rovnako, ako by trvalo konanie pre tunel Korbelka. Pri výstavbe sa zámerne najprv zničilo životné prostredie, aby už nebolo čo chrániť. Ale ozajstným dôvodom je Žilina. Ak by totiž trasa viedla rozumne, už by nemohla byť križovatka pri Kraľovanoch a nebolo by možné pochovať cestu popod Donovaly. Toto víťazstvo Žiliny nad zdravým rozumom bude mať ďalekosiahle dôsledky na trasy budúcich ciest, napríklad Kremnica - Martin - Trstená namiesto Zvolen - Ružomberok - Trstená a Levice - Štúrovo namiesto Zvolen - Šahy.