Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Doprava v Bratislave sa zmení. Na Štefánikovej vznikne pruh pre MHD a cyklistov

09.09.2019 | TASR

Diskusia (50 reakcií) Pravidlá diskusie

09.09.2019 | Staromestsky bonvian

Cize zoberieme jeden pruh a sposobime zapchy. Parada.

09.09.2019 | František Čaník

Vsak sa to tak vybavovallo...

09.09.2019 | zakaznik

Celková priepustnosť cesty (osoby za hodinu) sa zvýši.
Takže neviem o akých zápchach píšete.

10.09.2019 | Natt

Chod sa postavit na prazsku a uvidis naozajstnu priepustnost, co to spravi. Normalne je zlepsit MHD na uroven "pre ludi" a potom ju "propagovat", a nie je pretlacat v tomto hnoji co je.
Myslim ze zaklad ktory povie ako to ozaj je ... zistite ako sa pan primator presuva po meste. Poradim Vam , MHD to nie je.

10.09.2019 | Vauban

od zaciatku bolo jasne ze autickari budu vysilovat, nic nove pod slnkom...deje sa tak vzdy ked je novy serif v meste, je to logicke lebo sa narusi sposob zivota kaste nadludi

Vallo chodi dost MHDckou, co by ste vedeli keby ste nou vobec chodili...dokonca zrusil aj par parkovacich miest na SNPcku vyhradenych pre magistrat

10.09.2019 | Staromestsky bonvian

Ja mam akosi pocit, ze pan Vallo riesi vsetko farbou a stercom. Zatrie, pretrie, namaluje beton na zeleno, ale inak v reale neurobi vobec nic. Ta ulica je plna uz teraz, nedokazem si ani len predstavit co sa stane ked priepustnost znizi na polovicu.
Byt starostom mesta a chciet premavku ako v Niznej Sebastovej sice chapem, len nechapem, preco nekandidoval za Niznu Sebastovu, ale prave Bratislavu.,

10.09.2019 | zakaznik

Priepustnosť sa zvýši, lebo autobusy môžu tým miestom prepraviť viac ľudí, než osobné autá.

V preprave materiálu sa tiež počítajú kusy (prípadne hmotnosť), nie balenia.

10.09.2019 | martin33

V Starom meste sa inak ako farbou a stetcom riesit dopravu neda. Obavam sa, ze na vybudovanie metra a podzemnej dialnice nie je v mestkom rozpocte dost penazi.
Mozno par ludi sediacich v aute v zapchach "osvieti", ked ich sprava obehne autobus alebo trolejbus a druhy krat pouziju MHD. Ja osobne auto vlastnim, ale nikdy by ma nenapadla taka blbost ako ho pouzit na jazdu v centre.

10.09.2019 | Don Quijote

Natt, ja mám pocit, že za posledné roky sa MHD dosť zlepšila. Aj ňou jazdíš, alebo sa sám vyvážaš v aute?

10.09.2019 | TotoTuSomJa

Natt-ako by si si predstavoval zlepšenie priepustnosti ulice? Zbúrame baráky, vybudujeme diaľnice v meste? Veď ulic niet kde rozširovať, snáď nezrušíme chodníky? Aj tie už sp na niektorých miestach nehanebne úzke. Sme hlavné mesto s dosť obyvateľmi, chodci majú právo na chodník.
BUS pruhy sú logický krok k podpore MHD, beriem to pozitívne. Čím viac ľudí využíva MHD, tým je to lepšie aj pre teba autičkára.

10.09.2019 | al0

daj si susene slivky ked mas problem

10.09.2019 | mudr.lant

To je najnovšia taktika magistrátu. Pri schvallovaní už neplatí Dopravno kapacitné posúdenie, ale rozhodnutie pár ľudí, že takto to je dobre. To, že skolabuje doprava tam nikoho nezaujíma, je to účelové odstavenie osobnej dopravy v meste. ešte len bude sranda, keď sa otvorí R7 a Mlynské nivy s novými stavbami, ako to dopadne!
Čo ste si zvolili, to máte, "odborníci".

10.09.2019 | zakaznik

Tie vaše palčákoviny sú zo 70. rokov.

Aj ak by bola cesta súkromná, a cieľom služby by boli čo najvyššie tržby, tak by sa počítalo, ako presunúť daným miestom čo najviac ľudí, nie plechoviek.

10.09.2019 | mudr.lant

Prepáč, asi si nepochopil čo som kritizoval. Všetky "zásahy" ktoré realizujú nemajú podklad v žiadnom projektovom preverení možností a simulácií. To, že to robia pocitovo (veď to vyšlo raz...) môže byť dosť nepríjemné v inom priestore. Môžeš mať akékoľvek výhrady voči simuláciám, ale dokážu identifikovať situáciu v pomerne širokom území. To by ale stálo peniaze a tie treba na sebaprezentáciu primátora. Zaujímali by ma položky na jednotlivých sociálnych sieťach a v médiách, ktoré idú z magistrátu (alebo odniekiaľ ...).

10.09.2019 | Tomas9

Rozumiem opatreniam, ktoré robí, vzhľadom na jeho sľuby. Len mi nedáva zmysel poradie v akom to robí. Lebo preferencia MHD je fajn, no ignorovať pritom reálny stav a zápchy, ktoré týmto len zhorším, je hlúposť. Rovnako nestačí preferencia MHD, ale aj reálna zmena spojov - ich naviazanie, prestupné miesta atď, ktoré zlepšia/zrýchlia MHD a bude atraktívnejšia pre ľudí. Bez toho to nemá veľký zmysel resp. je to amatérske. Potom budú normálne klamať ako vtedy, že BA v pohode zvládla zatvorenie Mlynských nív a zúženie pruhov na Prievozskej - Gagarinovej - áno, keď chodím pešo/elinou iba v (širšom) centre, je to pohoda.

10.09.2019 | citatelTrendu

MHD odvezie viac ľudí ako autá s priemerne jedným cestujúcim. A buďme objektívni, MHD sa posldné roky zlepšila, to len notorickí autičkári ju hania, hoci ju nevyužili. Takže len kecajú. Preferencia a podpora MHD aj na úkor áut je správna cesta.

10.09.2019 | Morris

Štefánikova je pokojná ulica.
Je mi jedno, že keď urobia jeden pruh, že niekto v aute bude hodinu stáť v zápche.

Nie je mi jedno, že hneď veľa žijem a ja budem musieť tento smrad dýchať.

Aby si to ľahšie pochopil - dnes je na Štefánikovej zápcha možno hodinu denne. Po novom bude zápcha väčšinu dňa a my obyvatelia v okolí tejto ulice môžme pomaly zdochnúť od smogu.

To nemá zmysel.

10.09.2019 | martin33

Ak si niekto vyberie byvanie v centre mesta, kde je predpoklad vysokej koncentracie ludi aj dopravy, musi znasat aj nasledky.

10.09.2019 | Morris

reakcia hodná IT sociopata.
Este raz - dnes je to pokojna ulica a zasahom uradnika sa zmeni na ulicu s neustalou zapchou.

Samozrejme za taku reakciu ti nezelam nic ine, aby ti za domom schvalili kafileriu alebo strelnicu. Byvas na dedine, treba znasat nasledky.

10.09.2019 | al0

Stefanikova a pokojna ulica????
Mozno pred 200 rokmi ked tade chodili konske povozy.

Nikto normalny sa tam nenastahuje s ocakavanim ze bude dychat cerstvy vzduch. Ta ulica bola ODJAKZIVA rusna a zapchy tam boli uz v casoch smradlavych Ikarusov.

10.09.2019 | Morris

netrep

10.09.2019 | al0

povie ten, podla ktoreho je Stefanikova ulica "pokojna" :D:D:D

Aj vedlajsia Sancova je pokojna, prestahuj sa tam a budes mat klud. A ked tam raz bude moc rusno, vyskusaj Prazsku, aj ta bude rovnako "pokojna" :D

10.09.2019 | martin33

Ten uradnik rozhoduje za vsetkych obyvatelov mesta, nielen za obyvatelov danej ulice a a jeho ulohou je okrem ineho zabezpecit aj dopravnu kapacitu daneho uzemia a ta sa tu v ramci uzemnych limitov da dosiahnut len vyhradenym pruhom pre MHD.
Kafileria alebo otvorena strelnica vyzaduje zmenu v uzemnom plane, bus pruh nie. To nie su porovnatelne situacie. Okrem ineho, v mestkej stvrti kde byvam (Ruzinov) uz strelnica je. Nevadi mi.

10.09.2019 | Morris

"Kafileria alebo otvorena strelnica vyzaduje zmenu v uzemnom plane, bus pruh nie."

a prave to ma stve. Pretoze potom hociaky uradnik bez dostatocneho IQ zmeni situaciu ako sa mu pozdava bez toho aby si zistil dopady, napriklad na obyvatelov, ktori ho platia z dani.

Kedze z Ruzinova cestujes do mesta elektrickou, preto mas potrebu sa vyjadrovat k situacii na Stefanikovej? Podla mna na to nemas ziaden dovod.

Opakujem, ze podla statusu magistratu usetri cestujuci MHD na tejto ulici jednu minutu. Jednu minutu. JEDNU MINUTU.

10.09.2019 | al0

ak mu na dalsej zastavke odchadza pred nosom nadvazujuci spoj, tak aj usetrenych 30 sekund bohate staci

10.09.2019 | Morris

Myslíš na SAVke alebo Hodžovom?

Evidentne nechodis mhd, ale mudrovat budeš.

10.09.2019 | TotoTuSomJa

Morris-nikdy nepochopím ako môže niekto bývať v úplnom centre mesta a potom sa sťažovať na smog???

Po pravde, tiež nerozumiem ako môže normálny človek bývať v centre mesta. Nééém, pochopím. Nevidím tam žiadne pozitívna okrem všade blízko aj pešo, ale kopec negatív: smog, hluk, veľa ľudí, nočný hluk, málo zelene, veľa áut, samý betón-celé zlé. Ani zadarmo.

10.09.2019 | Morris

Ja zasa nerozumiem, že niekto príde čítať Trend a pritom ani nedokáže pochopiť alebo zapamätať si jednoduchý text.

Takže prečítaj si na čo sa ja sťažujem a potom sa ma môžeš niečo opýtať a ja sa budem snažiť slušne ti to vysvetliť.

Tvoj obraz o centre Bratislavy je zaslepeny. Je tu ticho, stebocu tu vtáky a je tu veľa zelene. A k tomu všade prídeš peši a nehnuteľnosť je perfektná investícia.

10.09.2019 | al0

Nie, na elektricky z Hlavnej stanice.

Evidentne nechodis mhd, ale mudrovat budes.

...a potom zadres ze Stefanikova je "pokojna" :D:D:D

No, ona aj zostane rovnako "pokojna" ako je teraz, takze neviem co tu vlastne stale vyskakujes.

10.09.2019 | bluehen

Ktovie ako to premysleli. Ale hadam dotycnym doslo ze zapchy to moze vytvorit aj mimo stefanikovej teda aby sa vobec tie busy dostali do vyhradenych pruhov.

10.09.2019 | Martinoid

Ako ten autobus obehne cyklistu, ked v lavom pruhu bude kolona?

10.09.2019 | Anton Somora

Aj na sancovu bus pruh, smer patronka.

10.09.2019 | PaloK

To bude ASI pokracivat.

10.09.2019 | Morris

ušetria minútu a zablokujú polku centra.

choré komunistické mozgy

10.09.2019 | citatelTrendu

Choré mozgy boli komunálnici čo tu desaťročia budovali Autoslavu. Práve preto sa teraz hasia problémy s dopravou, autá upchali celé mesto. Situácia podporou MHD sa robí v hodine dvanástej, autá sú všade. Konečne sa im dávajú regule, nielen na cestách ale aj v parkovaní.

10.09.2019 | Tomas9

Prečo nikto nechce pochopiť, že za tento stav môže mesto a mestské časti, ktoré práveže nebudovali nič - žiadne cesty ani infraštruktúru, iba dávali povolenia na komerčné stavby kade tade podľa toho kde najviac dostali bakšiš. Celá infraštruktúra, min. 90%, je z čias socializmu, kedy mali plány a ako tak vedeli, čo robia.

16.09.2019 | Vauban

ked tu minutu prenasobime vsetkymi cestujúcimi MHD tak to uz "len minúta" nebude ;)

10.09.2019 | MyslimSiTo

toto uz raz bolo a nefungovalo to dobre. Jeden z najvytazenejsich mostov sa zuzi pri prezidentskom palaci do 1 pruhu. Autobusy teda sice tadial prejdu rychlejsie, akurat budu zablokovane uz na moste, pripadne na staromestskej v kolone.

10.09.2019 | al0

Lebo to bolo po tyzdni zrusene a soferi sa nestihli naucit ze tade neprejdu. Treba vydrzat, to je cele.

10.09.2019 | citatelTrendu

Jazdím dosť autom, keď sa neponáhľam, nemám problém využiť MHD. Pravda je taká že autá mestom prefrčia, MHD stojí a šuchce sa. Preferencia MHD je správna cesta a pripravujú sa ďalšie úseky, napr. Šancová. Nemáme metro, musíme aspoň zrýchľovať MHD aby ju ľudia využívali. Veru, aj za cenu že my v autách budeme stáť.

Neviem čo sa sťaažujete trend je zhoršovanie podmienok autách nielen v súvislosti s klímou v mestách, ale aj emisiami a snahou čo najvyuac ich vypudiť. Je otázkou pár rokov až prísnu emisné zóny, mýto za vstup do centra alebo ďalšie obmedzovanie parkovania. Robí to celý svet, len dobiehame civilizované krajiny.

10.09.2019 | Morris

Ak to spravia na Šancovej zastaví sa celé mesto aj s autobusmi.

Potom dúfam ľudia precitnu a tú červenú cvargu defenestruju.

Prečo majú Bratislavčania, daňoví poplatníci trpieť?
Problém sú cezpolni - treba spoplatniť vstup do mesta.

10.09.2019 | al0

ako Bratislavcan, viac trpim kvoli tomu, ze pocet aut v meste sa vymkol spod kontroly, a preto schvalujem vsetky kroky ktore obmedzia pocet, rychlost, aj parkovacie moznosti autam. Vratane celoplosneho zakazu parkovat na chodnikoch.

10.09.2019 | TotoTuSomJa

----

10.09.2019 | zakaznik

Áut na štefánikovej bude menej, lebo niektorí využijú Mlynskú dolinu alebo Karadžičovu.

"Zastaviť sa" na Štefánikovu pôjde len niekto s jednoduchším myslením, neschopný zvážiť rôzne varianty svojej trasy, ak tam bude taká situácia.

Nečidoval by som sa, ak by si bol medzi nimi.

11.09.2019 | FeroImrecze

A kto by potom na teba robil ?

10.09.2019 | Soya

To ako tych 400-500 m Stefanikovej ma ma presvedcit na MHD? Ked Sancova je upchata uz od Trnavskeho myta, od stanice sa neda pohnut a na Hodzovom je dalsia zapcha? Tak urciteeeee... sadnem do auta a najdem si alternativnu trasu... doprajem panu Vallovi, nech su to uzije... jaaj, on nechodi MHD a uz vobec nie v spicke.. a ani nie je obmedzeny prcovnym casom a kruzkami deti...

11.09.2019 | al0

Ved neboj sa, neskor pribudnu bus pruhy aj tam, takze MHD sa zrychli. Autickari si zvyknu, alebo zmenia dopravny prostriedok. Nic sa nedeje.

11.09.2019 | FeroImrecze

Cyklisti kluckujuci pomedzi autobusy. Nechcel by som byť v koži vodiča MHD. A ešte väčšia utopia je veriť, že niekto tie autobusy pustí do lava aby tých cyklistov obehli. Naopak z hlavných tepien BA by mali cyklistov vylúčiť úplne.

11.09.2019 | salamunovi bratia

Dont worry:

§12 článok 3 zákona o cestnej premávke:
Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič
jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel.

12.09.2019 | Laborec

Dalsi dovod presunut hlavne mesto republiky do nejakeho kultivovaneho mesta.