Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nové cesty to celé zhoršia. Ako sa dajú vyriešiť dopravné zápchy?

22.01.2020 | Adrián Berecz

Diskusia (16 reakcií) Pravidlá diskusie

22.01.2020 | zajo-

Nechápem, že niektorí dokážu prežiť celý život bez áut (nakupovanie, vybavovanie, cesta do/z práce, dovolenky) a niekto sa celý život len vyváža na autách x-krát za deň...

22.01.2020 | Gabrieluss

Ja bežne používam MHD. V prípade veľkej potreby auta existujú autopožičovne. Mňa osobne to vychádza lacnejšie ako auto vlastniť, keďže auto má vysoké fixné náklady (poistky, pravidelné prehliadky...) a nesmie sa zabúdať započítať čas, ktorý človek autu obetuje (návšteva servisov, prezúvanie, umývanie...).

22.01.2020 | Staromestsky bonvian

Longlife servis je raz za 2 roky, alebo 30.000km.
Co znamena, ze teda raz za dva roky. Ked chodis len BA okolie, nemusis ani prezuvat (allseason).
A ze das raz za dva roky 300eur? To mi ako "vysoky fixny naklad" nepride...

22.01.2020 | Skorpi

si si to velmi zjednodusil :-D. Ak mas auto za 20 000 Euro, s predpokladanou zivotnostou 15 rokov (do 0-ovej hodnoty), len amortizacia ta vyjde 110 Euro mesacne. Dalej rozpocitane na mesiac: poistka cca 30 Euro, pneumatiky menene kazdych 5 rokov je 10 Euro, pravidelny servis 20 Euro, nepravidelny servis (odhad) 20 Euro. Len toto je 170 Euro za mesiac, alebo 2040 Euro kazdy rok v priemere. A to neratam benzin a parkovanie. To su peniaze, ktore clovek bez auta usetri, resp. ich moze minut na ine formy dopravy. Toto si treba spocitat, ked sa rozhodujes, ci kupit auto, alebo nie. Napriklad pri kupe ojazdeneho auta ti moze amortizacia slusne klesnut, ale zvysia sa naklady na servis.

22.01.2020 | Staromestsky bonvian

suhlas. Je to moja volba. Radsej pracujem tolko a tak, aby som toto nemusel absolutne riesit.

22.01.2020 | VGS

Pochopíš keď budeš mat deti

23.01.2020 | Laborec

Ked je clovek slobodny, auto viac-menej nepotrebuje, to je pravda.
Ja napr. som auto nemal a nepotreboval do doby, kedy sa nam narodilo prve dieta.
Kupene auto pouzivam prevazne vecer na nakupy kvoli hmotnosti a objemu tovaru (1-2 za tyzden) + na vylety cez vikend (ak sa neda ist vlakom, co v podmienkach SR sa na 75 % zmysluplne zial neda.)
Ostatny cas z tyzdna pouzivam MHD.
Samozrejme, ak je potrebny rychly presun k lekarovi, do nemocnice a podobne...tam sa pouziva auto.

22.01.2020 | MilanS

Riešenia existujú, hoci aj tie nepopulárne, vždy lepšie ako totálny kolaps. Stačí len vôľa a kde treba aj potrebné zdroje. Napríklad zaviesť poplatok za vstup do mesta z iných okresov. Až vtedy sa začne podstatne viac využívať hromadná doprava, a prichádzajúce autá napríklad do práce budú prevažne plne obsadené. Viac by sa malo zásobovanie riešiť nákladnou vlakovou dopravou, kde je možné aj vodnou dopravou, čím sa tiež uvoľnia cesty. Mali by pri väčších mestách existovať veľké bezplatné záchytné a strážené parkoviská, s častou MHD do centra mesta. Mestá by mali tiež zaviesť niečo ako lanovkovú dopravu na spôsob horských zakrytých kabín, s pridanou hodnotou mestských výhľadov, ekologickej prepravy a uvoľnenia cestnej dopravy. Mali by v mestách existovať zóny s prísnym zákazom vstupu motorových vozidiel, okrem povoleného zásobovania a áut tamojších obyvateľov. V mestách ako Bratislava by už malo exitovať metro, čo opäť uvoľní cestnú dopravu. A určite existuje ešte viac riešení, len netreba stále iba hovoriť, treba konečne už aj konať.

22.01.2020 | martin33

V Bratslave metro naozaj EXITUJE .....uz od roku 1989 :-)

22.01.2020 | bluehen

Metro v ba raz bude, ovela dolezitejsie nez hrr stavat je toto nezavrhnut a mat aspon nejaku predstavu/plan pri zastavbe uzemia ktore by malo niekedy v buducnosti obsluzit

22.01.2020 | zakaznik

Nerozumiem tej posadnutosti metrom.
Časti dnešnej električkovej siete sa môžu dať pod zem, keď na to budú peniaze. Napr. od Kapucínskej cez Obchodnú, alebo križovatky na Trnavskom a Račianskom mýte.

Netreba budovať zvlášť systém.

23.01.2020 | martin33

Aj v Bruseli su niektore linky metra v podstate len podzemne elektricky.

23.01.2020 | Staromestsky bonvian

Problem je, ze my nezvladneme postavit ani tie elektricky. Vid Duha v KE, a meskanie v BA...

22.01.2020 | Darija

https://index.sme.sk...

22.01.2020 | zakaznik

Doprava je katastrofa ako aj všetky ostatné oblasti, v ktorých si spravil monopol štát.

23.01.2020 | Laborec

Ked je clovek slobodny, auto viac-menej nepotrebuje, to je pravda.
Auto som nemal do doby, kedy sa nam narodilo prve dieta.
Kupene auto pouzivam prevazne vecer na nakupy kvoli hmotnosti a objemu tovaru (1-2 za tyzden) + na vylety cez vikend (ak sa neda ist vlakom, co v podmienkach SR sa na 75 % zmysluplne zial neda.)
Ostatny cas z tyzdna pouzivam MHD.
Samozrejme, ak je potrebny rychly presun k lekarovi, do nemocnice a podobne...tam sa pouziva auto.