Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ekonomická kríza vstupuje do druhej fázy: prelieva sa z priemyslu do služieb

04.10.2019 | Ronald Ižip

Diskusia (12 reakcií) Pravidlá diskusie

04.10.2019 | @@@

ok ....ake je riešenie ?...len teraz nanapište že šetriť :D :D :D

lebo šetriť znamena pokles spotreby ale praveže štaty potrebuju opak čiže rast spotreby aby ta podporil vyrobny sektor aj služby

04.10.2019 | Petvod

Riesenie je vymazat dlh, alebo odsunut vymazanie dlhu na neskor.

04.10.2019 | martin33

Tomas Bata (a to bol "pan podnikatel") tvrdil v roku 1932 presny opak:

"Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání. Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry, technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem."

04.10.2019 | @@@

su manažeri moralny ?..... https://www.etrend....

04.10.2019 | @@@

dlhy sa už davno mohli vymazať ....

dnešny system funguje čudne a to tym že sukromne spoločnosti vytvaraju peniaze z ničho čo je paradox že to robia sukromne spoločnosti ale štaty to robiť nemožu lebo štaty dlh musia zaplatiť aj z urokom častokrat prave sukromnej sfere čo je paradox že sukromnik sa povyšil nad štat čiže nad všetkych


riešenim by bolo bud to že objem peniaz v obehu sa nebude meniť a žiadne peniaze z ničoho nebudu .....plus k tomu to že jediny kto by mohol vytvoriť peniaze z ničoho by bol samotny štat a to tym že by vytvoril deficit a tie deficitne peniaze by boli peniaze z ničho čim by štat dlhy nevytvaral len vytvaral nove peniaze ak by dlh štat nevytvoril v priebehu roka tym padom by ani žiadne nove peniaze nevytvoril vyhodou tohto by bolo že štat by neplatil žiadne uroky ...uroky su často to čo dlh zvyšuje pre male porovnannie v minulom roku štat vytvoril dlh 800 milionov eur ale len na urokoch štat musel zaplatiť okolo 1,1 mld eur tym padom bez toho by štat bol v prebytku ale namiesto toho štat dalej vytvaral dlhy takže sa nam dlhy kopia často len kvoli dlhom a nie kvoli tomu žeby štat viac minal .....a na tom jediny kto zaraba je sukromna sfere ....ved aj usa musi len na urokoch ročne platiť okolo 450 mld dolarov tieto uroky často vytvaraju nove a nove dlhy ktore zatažuju štaty ludia z toho nič nemaju a jedine kto na tom dobre hrabe su ako vždy finančnici ktory zas pekne odrbali ludi

štat by nemal platiť žiadne uroky a ako jediny by mal vydavať nove peniaze a nie aby si finančnici robili čo chcu a mali v hrsti cely štat a aj jeho občanou cez dlhy a cez uroky na ktorych sa nabaluju

04.10.2019 | Petvod

Je jedno kde ten dlh vznikne, raz sa musi oddlzit. Momentalne si poziciavaju staty pomaly so zapornym urokom, cize zvalovat problem na urok je hlupost. Urocenie je dochodok z vyrobneho faktoru zvaneho kapital. Bez neho by sa zastavil svet aky pozname. Preto sa mnohi obavaju problemov pri coraz nizsich sadzbach a zapornych vynosoch na dlhopisoch.

04.10.2019 | @@@

nesuhlasim lebo tie dlhy boli často vytvorene len pod vplyvom dlhov ...ako som pisal vyššie .....ty tvrdiš že dnes su zaporne uroky ok ale nie všetky dlhopisy maju zaporne uroky aj preto stale my len na urokoch ročne platime 1,1 mld eur a usa napriklad 450 mld dolarov https://en.wikipedi... dole je k tomu tabulka .....v podstate by sa dalo povedať že väčšinu dlhou štatou vytvorili prave uroky a to je ten problem že system tu ma byť pre ludi nakoniec system zdanuje samotnych ludi a poškodzuje ich len preto aby sa niekto vo finančnej sfere nabalil



05.10.2019 | ivko07

smutné na tom čo si napísal je to, že súčasne máš pravdu aj nie...
Keby to fungovalo tak ako píšeš, tak si musíme postaviť otázku: KTO JE TO VLASTNE ŠTÁT ??
...no sú to hlavne volení politici, a to sú dosť často len velmi ctižiadostiví a iniciatívni hlupáci (česť výnimkám), no a tí keby dostali do ruky takýto nástroj, ešte len potom by sme videli tie štátne dlhy...
Bohužiaľ jediné riešenie je také, aby mali politici trestnoprávnu zodpovednosť a nie imunitu. Imunitu môžu mať na výroky, názory a podobne, ale nie na to, čo má ekonomický dopad.
Veď denne vidíme odchádzať manažérov štátnych firiem, politikov, starostov atď. ktorí narobili dlhy, rozkradli, podpísali množstvo nevýhodných zmlúv a nikto to nikdy nepotrestá... A ešte dostávajú odstupné, o ktorom sa väčšine ľudí ani nesníva a to všetko z verejných zdrojov (teda z našich daní). A žiadna nastupujúca (vládnuca) strana toto nerieši, pretože by si tým uplietla bič sama na seba.
A to nechcú, pretože vedia, že sú tam len na 4 roky, potom musia zase sľubovať to, čo nám zase nedajú, ak tam náhodou zostanú ďalšie 4 roky...
No a tento cyklus sa pravidelne točí, a my sa tešíme, že máme demokraciu a môžme si zvoliť koho chceme...
...no nie je krásne na svete ?

05.10.2019 | @@@

no s tymi dlhmi to nie je take jednoznačne ....štatne firmy možu vytvoriť kedykolvek aj zisk len otazne je či na to nedoplatia aj ludia ....uvedom si že štatne firmy su často monopoly ktore by si mohli zvyšiť ceny kedykolvek akokolvek a potom možu mať aj zisky potom dať manažerom štedre odmeny zato že vlastne len zyvšili ceny ....ano aj takto sa potom budu štatne firmy v zisku manažeri budu poberať vysoke odmeny ty budeš spokojny lebo štatne firmy maju zisk manažeri budu spokojny že maju štedre odmeny ale čo ostatny ???...ti len pocitia vyššie ceny z ktorych budu platiť aj štedre odmeny manažmentu takže zas sa nič nezmeni .....uvedom si že monopol maže kedykolvek zisk vytvoriť kedže ma monopol a štatne firmy su zväčša monopol

len problem je ked kvoli vysokym ziskom štatnych firiem doplacaju na to ludia ukažkov toho v minulosti bolo najmä plynarne ktore vlastnil štat ked im štat zvyšil ceny plynu medzi rokmi 2000 až 2005 o 2,3 nasobok pričom za ten isty čas mzdy narastli len o 50% mnohi ludia to katastrofalne zasiahlo štat sa tešil že ma obrovske zisky cez plynarne ale ludia čo mali z toho ?.....zas nič .... a kde tie obrovske zisky skončili ????


vieš kde ?...u bohačov lebo štat poznižoval dane pre najbohatšie firmy a ludi a vykompenzoval to aj takymto systemom .....

takže nič nie je jednoznačne ....odrbavať ludi sa da rôznymi spôsobi a ešte viac cez štat a aj vtedy ked štatne firmy vytvaraju zisk alebo dlhy v podstate v tom je nakoniec jedno vždy to platia len bežny a chudobny ludia ide len o to aby neplatili ešte viac aby nakoniec za genialnym manažmentom nebol len odrb na ludoch ako už v spominanom plyne na čo mnohi ludia doplatili

05.10.2019 | FeroImrecze

Obdiv pre Baťu. Treba už skoncovať s tým nafukovanim ziskov a HDP za každú cenu a začať žiť morálny a zodpovedný život. Aj tak väčšina toho HDP končí v celosvetovom meradle na kontách 3% superbohačov ktoré rastú každoročne o stovky miliárd a väčšina populácie sa pritom topí v dlhoch a nemá prístup k primeranej zdravotnej starostlivosti a vyššiemu vzdelaniu.
Čoraz viac ľudí si už ale uvedomuje že to tak nepôjde do nekonečna. Schéma že pár boháčov napožičiava natlačené peniaze miliardám ľudí, firmám a štátov a ti budú celý život na nich makať aby tie dlhy so ziskom splatili je už neudržateľná. Nik totiž neunesie vyšší dlh ako dokáže za života vyprodukovať. Nik nezadlzi svoje deti. Len politici to nechcú vidieť a stále si myslia že novými pôžičkami niečo nakopnu. Ale akurát vytvoria realitné bubliny.

08.10.2019 | Vauban

"nik nezadlzi svoje deti"? To je ale v rozpore s realitou...lebo sucasne aj minule generacie velmi ochotne zacali po 2. svetovej vojne zadlzovat svoje deti

a je to tak aj dnes, milion ludi tu ma nejaku exekuciu, tato volba tu je stale pri akomkolvek zakone, ktory sa len obtrie o verejne financie...proste skupina volicov vedome voli strany, ktore im slubia dochodky, na ktore si nezarobili, a ktore musia zacvakat ich deti...uplne vedome a na tvrdo

10.10.2019 | FeroImrecze

Predĺžené dedičstvo možno odmietnuť. Ale žiaľ populistický politici prichádzajú s rozličnými toxickymi oddlzeniami a amnestiami.