Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Francúzi chcú daň z lietania presadiť naprieč celou EÚ

12.07.2019 | Vladimír Maťo

Diskusia (12 reakcií) Pravidlá diskusie

12.07.2019 | Morris

nech idu do prdele so svojimi hlupymi socialistickymi navrhmi.

samozrejme, kedze zelena mafia silnie aj v EU, ma to velku sancu prejst.

12.07.2019 | pierre002

nech sa zameriaju na lode a emisie, tam si viem predstavit vodikovy pohon ale to by musela cina/usa/EU aspon jeden z tychto hracov na to zatlacit a nie zdrazovanim ale vopred ohlasenym nevpustenim do pristavov, rovnako ako automobilovy priemysel, od 2030 sa nebudu predavat auta na spalovaci pohon..

12.07.2019 | Roman Kanala

Petícia za zavedenie uhlíkovej dane na letecky kerozén:

https://www.endinga...

Demokraticky charakter Francúzskej únie chce, aby petície zdola boli dôsledne ignorované, vid glyfosát. Zato co si zmyslia Frúzi, musí byt okamzite a na otocku realizované. Trochu to pripomína legislatívne hemzenie a skrátené konania ficovlády.

12.07.2019 | enko

unika mi pointa, ak chce byt zelensi tak zvysia cenu letenky o 1,5€ az 18€? to ma odradit niekoho od lietania?

12.07.2019 | Erik1820

Možno nie odradiť, ale získať viacej pre autá na baterky.

12.07.2019 | traderinvestor

A z čoho sa bude vyrábať tá elektrina ? Z vetra? zo slnka? zo vzduchu? z ILUZIE LUDI.
Lebo keby všetci išli na to marketingové promo zvané elektro, tak to by v každej krajine museli postaviť jadrové elektrárne.
A to asi tak ekologické ako biopalivá, kde sa potrava spaľuje.

Nikto nechce pritom hovoriť a písať o zemnom plyne, pretože to by sme boli všetci závislý asi od Ruska, ale zemný plyn, ktorý začnú ťažiť pri Cypre by vedel zmeniť skutočne EKOSTOPU.

===== Inak klasika, Francúzi , tí by všetko danili . Francúzi, ktorá ktorá dala ľudom dan z pridanej hodnoty /dph/, ktorú mali v začiatkoch platiť iba veľké firmy ale nakoniec tie dnes neplatia , pretože su platcami DPH, a jediný kto skutočne to platí je NEPLATCA DPH - ovčan.


https://sk.wikipedi...
Nápad zaviesť DPH predstavil francúzsky ekonóm Maurice Lauré v roku 1954. Prvýkrát na svete bola daň zavedená vo Francúzsku od 10. apríla 1954 pre veľké spoločnosti, časom však bola rozšírená na všetky oblasti.

12.07.2019 | enko

60 milionov € na baterky ? ved to je kvapka v mori, sem-tam tu je clanok o tom, ako len jedna automobilka da na vyvoj baterii radovo v stovkach milionov

12.07.2019 | real name

mozno len ziskaju peniaze, povedzme na nasledne zachranovanie air france

12.07.2019 | Niless

Furt vravim ak sa EU rozsype nebude to kvoli nejakemu Grecku, mozno aj Taliansko by ta EU ustala ale z tych francuzskych nezmyslov.

12.07.2019 | FeroImrecze

Moderné lietadlá majú spotrebu 2-2,5 litra na 100 km na pasaziera. Teda ak cestuje jeden človek alebo dvojica, je ekologickejšie ak idú lietadlom.Na 100 km to lietadlo spali do 5 l na 100 km za dvojicu pasažierov. Pri troch cestujúcich sme na cca 7 troch. Väčšina áut má reálnu spotrebu okolo 7 litrov, takze pokiaľ v lietadle nesedí 4- a viac clenna rodina je ekologickejsie ak použijú lietadlo. A tp nepočítame dopady výstavby ciest a diaľnic na ekológiu. Koľkí z tých cestujúcich ktorím zdrazeju letenky presadnu do áut a koľkí do vlakov ? Pri letoch nad 2000 km je náhrada vlakmi nereálna. Chápal by som zdamenie krátkych letov tam kde jazdia rychlovlaky. Ale tak ako to navrhujú, to vôbec nie je o ekológii ale len o ďalšom zdaňovaní. O par rokov takýmto tempom zdania aj beh a chôdzu pod zámienkou ekológie lebo predsa dychame kyslík a vydychujeme emisie CO2.

13.07.2019 | temp

Mal by si pravdu, ale ... vdaka lacnym letom vznikaju take absurdnosti, ze ide clovek napr. na 3 dni do pariza, .... co by ho inak merat tych 3000km tam aj nazad ci kolko to je ... autom, vlakom ....kvoli jednemu dnu ....absolutne nenapadlo, doma by pomahal na zahradke alebo sa siel bicyklovat :) ... no dobre, mozno by siel pozriet rodinu autom, co ziju dakde 150km daleko

14.07.2019 | FeroImrecze

Takže sa 10% plebsu odstavi od možností lietať. Aspoň bude na letiskách viac miesta pre súkromné tryskače horných 10%. Mimochodom to zdanenie sa netýka súkromných lietadiel s kapacitou do 10 osôb. A business class cestujúci si tu daň taktiež zahrnú do firemných daňových nákladov. Takže zase len akási falošná ekologia. A to nehovorím o ekológii vojenských transportnych lietadiel a stíhačiek. Takže tých dolných 10% populácie ktorú tie dane odstavia od dovolenkových letov, na svojich záhradkách zachráni planétu.