Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pokuty za mobil išli prudko hore. Máme najvyššie v okolí

09.01.2020 | Martin Šuba

Diskusia (32 reakcií) Pravidlá diskusie

09.01.2020 | citatelTrendu

Celé toto prezentovanie snahy o bezpečnosť na cestách je len trápne PR zo strany Smer (MV SR). Ak by skutočne išlo o zvýšenie bezpečnosti na cestách, cestným pirátom by odoberali vodičáky a nie pokutovali 800 € pokutou. Rovnako by inštalovali automatické radary na cestách v meste a na prechodoch cez cestu, aspoň pri školách. Detto bus pruhy.

Radary a najmä úsekové merače rýchlosti by mali byť aspoň na hlavných cestách, aby vôbec mali chodci šancu na bezpečný prechod cez cestu a nemuseli byť denne ohrozovaní na cestách. Ale bohužiaľ, tuposť polície je nekonečná, už roky nezvládajú poriešiť obývaný úsek na Devínskej ceste jednotnou 50 km/h značkou, v strede obývanej rýchlosti tam capli 70 km/h značku. Ak by tuposť nadnášala, KDI a ODI by skončili v ďalekej galaxii. Ich myšlienkové pochody sú úplne mimo.

Stačí si nás porovnať s Rakúskom, tam jazdá každý podľa dopr. predpisov. Je tam kopa aut. radarov tajmer v každej obci a nejeden Slovák odtiaľ dostal pokutu, len u nás je "problém".

09.01.2020 | Truhlik999

Ano, Rakusko je preslavena fasisticka krajina - nie nadarmo bol Hitler Rakusan.

09.01.2020 | Runforfun

A slintáš aby si tam alebo aspoň mohol bývať... Rakúsko je také fašistické ako aj Slovensko. Nemáme si čo vyčítať.

09.01.2020 | Kiskáčik

Rok 2018:
Slovensko- 229 obeti na cestach.
Rakusko - 409 obeti.
Nejak im to nepomaha.

09.01.2020 | Brano L.

Aha. Rakúšanov je predsa len viac a hustota prevádzky je tiež asi vyššia, nie?

12.01.2020 | Natt

Na pocet ludi je to priblizne rovnaky pocet obeti na 1000 obyvatelov. Ale ked si zoberes hustotu premavky v AT tak si uplne niekde inde. Slovensko 5.6 miliona turistou a Rakusku 30.8 miliona.Nevraviac o tom, ze Rakusaci maju onho vyssie percento dlhodobych turistov ako Slovensko , kde kopec krat su tu iba na den ci dva. Vydis ten markantny rozdiel.
Nevraviac o hustote inej dopravy.

12.01.2020 | Úžerník s maslom na hlave

VYdim. Hahaha, uz neviem ci sa mam smiat alebo plakat :). Tych tvojich 30 mil. turistov v 2018 malo 110 mil. prenocovani, zatial co domaci prenocovali 8.85 mil. x 365 fni = 3.3 miliardy prenocovani. Podiel prenocovani tych tvojich turistov tvori 3% z celkoveho poctu prenocovani.
Myslim ze to nepotrebuje dalsi komentar...

09.01.2020 | Runforfun

Kontrola rýchlosti a aj iné priestupky cestnej premávky ..je to tak automatizovateľná činnosť..mobilny či pevný radar a pokuty chodia domov , alebo do elektronickej schránky. Nepotrebujeme ani jedného policajta na ceste, ostane im kapacita na iných darebákov.

10.01.2020 | MG151

No hej, ale to by nemohli v službe pri frekventovaných križovatkách vychrapávať v aute, prípadne kukať ako sa tam snažia vodiči z toho zmätku dostať sami ( viď napr. hlavná križovatka v Dun.Lužnej) . Keď tam niekedy ráno vidím na čo idú moje dane, tak mi stúpne tlak ešte pred tým, ako prídem do roboty ...

10.01.2020 | MG151

+++

09.01.2020 | Truhlik999

A potom sa policajti cuduju, ze ich maju ludia za deb*lov.
Mozno, ak by sa prestali spravat ako deb*li, tak by to zlepsilo image.

09.01.2020 | enko

preco ako de*bili? za cca 15 rokov aktivneho jazdenia som zle spravanie policajta nestretol, nevravim ze nie su aj zli, neprijemni, ale mas osobnu skusenost alebo je to len “jedna baba povedala”?

09.01.2020 | Brano L.

Asi ako nick truhlík.

09.01.2020 | SAV_zamestnanec

Kamery v policajnych autach NEFUNCKNE ... uz 1x zaplatena technologia aj s instalaciou a nic, a oni idu kupovat dalsie ...

https://www.etrend....

09.01.2020 | chr

Len veľmi nerád by som na zlodejsku zavádzal nejaké automatizované systémy na veci , ktoré tu popisujete . Okamžite by to bolo zneužité " našimi" ľudmi počnúc obstaraní , končiac vymáhaním . Pri cestnej sieti , nefunkčnosti diaľnic a vlakov , by sme na to doplatili hlavne my šoféry. Nech sa prihlási niekto , kto v živote neprekročil rýchlosť , alebo neporušil iný dopravný paragraf. Skôr by som navrhoval optimalizovať infraštruktúru. Taký príklad. Tunel Korbeľka bol navrhnutý už pred veľa rokmi ako najlepšia varianta Ružomberskej časti diaľnice . Betonárska a " našich ľudí "loby presadila variantu povrchovú údolím Váhu. Ale to , že tam nevýjdu bezpečnostné prvky diaľnice nikoho nezaujíma . Na miestach so zníženou rýchlosťou dáme radary a budeme vyberať pokuty. Toto je zmýšľanie ľudí na zlodejsku. Vôbec ich nezaujíma čo a na čo je diaľnica. A takto dopadol mýtny systém a určite by takto dopadol aj automatizovaný systém záznamu a výberu pokút. Veľká väčšina šoférov jazdí normálne a prispôsobia sa dopravnej situácie a stavu a povahe dopravy. Problémy sú z jednotlivcami a " našimi ľudmi". Vo väčšine podobných problémov evidujem absenciu zdravého rozumu a takmer vždy je riešenie viac či menej automaticky represívne. Viď napr súčasný parkovací systém v BA , exemplárny príklad mýtny systém , železnice SR a podobne. Pokiaľ bude absentovať zdravý rozum ďalej sa nepohneme.

09.01.2020 | citatelTrendu

Prosím ťa čo tu trepeš? Je oveľa menšia šanca že dostaneš nespravodlivú pokutu cez automatizovaný systém ako od konkrétneho (možno úplatného policajta), zrovna nedávno mi známa vravela že mala zvyškový alkohol a stálo ju to 20 € do kapsy.

Čo sa týka zlodejín, treba sprísňovať zákony a vyžadovať kontroly z ÚVO, nie ich zavrhovať.

Ale vôbec si nepochopil základnú myšlienku radarov-vodiči pri nich dodržiavajú predpísanú rýchlosť a nariadenia, t.j. doprava je pomalšia a bezpečnejšia najmä pre chodcov a cyklistov.

PS: Kedy si bol naposledy v Rakúsku? Takmer v každej obci je radar, mám tam známeho ktorému za štvrť roka poslali už niekoľko "darčekov". Ale už je poučený, jazdí vzorne podľa značenia. U nás radšej policajti drbnú do obce 50 značiek, reálne nemá čancu ich vodič registrovať všetky, na rozdiel od Rakúska kde je v obci 50 km/h. a značku nájdeš len výnimočne. Máš snáď obavu že nejazdíš podľa predpisov? Inak by si s radami problém nemal, je to bezpečenejšie aj pre teba a hlavne chodcov.

09.01.2020 | Brano L.

Automatizované systémy alkohol nerozpoznajú.
Omnoho väčší problém u nás je, že policajtov (štátnu správu) u nás nekontrolujú sudcovia (najmä špecializovaní na správne právo). Toto tiež je potrebné riešiť.

09.01.2020 | citatelTrendu

To je pravda že alkohol nie, ale väčšinu dopravných priestupkov automatické radary zvládajú. Súhlasím tiež s kontrolou a nezávisloťou súdnictva a prokuratúry, to tu problém je.

10.01.2020 | chr

Čo sa týka rakúska a nemecka tam jazdím často . A môžem ti povedať , že aj ja dodržiavam predpisy. V tom nie je problém. Problém je , že nemci aj rakušania majú vybudovanú diaľničnú sieť . Ale choď sa pozrieť ako vyzerá doprava na takom Strečne , alebo pred Ružomberkom . Keď prídeš na koniec kolony , tak sa všetci rozbehnú ostodušu. Na zlodejsku sú dnes zápchy skoro všade . Presne tak ako v Košťanoch nad Turcom. Nielen v Blave. Myslel som totýmto smerom. Ano som za ale , nech sa najprv dobuduje cestná sieť , aby som nemusel neustále improvizovať a naťahovať tým čas a potom možemem inštalovať pevné radary. A čo sa týka vybavovania takýchto veci , tak pri súčasnom systéme sa stále vybavuje. Predpokladám , že by vzniklo niečo podobné ako v súčasnosti na STK . Keď vieš na koho sa obrátiť , tak sa dnu dostaneš kedykoľvek . Niektorý ľudia si jednoducho zarezervovali viac termínov a potom ich za 50€ predávajú . Na zlodejsku keď zavedieme niečo nové , tak najprv hľadáme ako to oklamať a nie ako to dodržiavať. Alebo si robíš ilúziu o slovákoch , že sú to jeden dobrý a poctivý národ?

10.01.2020 | MG151

Ja si zasa myslím, že zdravého rozumu tu je dosť, len sa často využíva nesprávnym spôsobom. A jeho výplody nie sú u niektorých ľudí dostatočne ohodnotené ( napr. x rokmi v chládku). Keby tu normálne fungoval právny štát a reštrikcie tých, ktorí nedodržujú zákony, resp. keby mali reálne vymáhateľnú hmotnú zodpovednosť aj politickí nominanti nemohlo by prichádzať k toľkým porušovaniam povinností v oblasti správy cudzieho majetku, v právomociach verejného činiteľa, k takým únikom na daniach a pod . Pritom počty prípadov, keď bol potrestaný vysoký funkcionár štátnej správy, sa dajú spočítať na prstoch rúk. A to už nehovorím o tom, že keď ryba smrdí od hlavy, tak aj plutvy si chcú niečo užiť .... Ako môžu daňové úrady nechať bez povšimnutia podnikateľa, ktorý figuruje ako majiteľ u viac ako 20 firiem. veď musí byť jasné, že to nie je za účelom "normálneho podnikania". A takých Varehov a podobných používateľov "zdravého rozumu" je na Slovensku kopa ... Ak sa tot zmení, bude dosť peňazí aj na sociálne odkázaných a nebudú potrebné žiadne sociálne balíčky (a populistické strany si budú musieť nájsť iný spôsob ako upútať voličov pred voľbami).

09.01.2020 | Niless

A co tak skusobna doba na vodicaky aspon 3-5 rokov? Je nemala skupina vodicov aj vodiciek v mladom veku, ktori nemaju sajnu o tom ze v rukach drzia zbran. PReto by som uvital pocas doby ked zecinaju s jazdenim kazdy pruser potrestat dvojnasobnou sadzbou a predlzenim skusobnej doby, detto aj pre previnilcov. Hlavne ak niekto jazdi opity, arogantne alebo so zakazom jazdy u takych pripadov dozivotny zakaz. Len si to premietnime keby sa takto spravali drzitelia zbrani maju dozivotne odobraty zbrojny bez moznosti obnovy.

11.01.2020 | martin33

Neviem ci to dava zmysel. Ja som si v skusobnej dobe prakticky ani nesadol za volant. Prve auto som si kupil, az ked som mal vodicak 5 rokov a davno po skusobnej dobe.

09.01.2020 | hulo11

A čo tak zakázať reklamné pútače v okolí ciest? Tie rozptyľujú omnoho viac, ako mobil. Hlavne tie svetelné. A tiež v lete krátke sukne na zastávkach MHD v blízkosti križovatiek, rozptyľujú pozornosť vodičov stojacich na svetlách. Ale hlavne zakázať rozprávať s vodičom manželkám na nieste spolujazdca, toto dôsledne kontrolovať a pokutovať!
Telefón je len jedna z milióna vecí, ktoré rozptyľujú vodiča a odvádzajú jeho pozornosť od riadenia.

09.01.2020 | Niless

to sa da velmi.jednoducho riešiť,manzelku by mal organ nechat vystupit a namiesto pokuty minisuknu posadit ako spolujazdca. vodic by v momente odstavil vozidlo tak aby sa nevenoval riadeniu.

09.01.2020 | citatelTrendu

A kedy má šancu manželka konečne ti kompletne povedať všetko čo na teba má, bez toho aby si niekam zbúchol? :-)! (ale pobavilo).

11.01.2020 | martin33

Najhorsia je kombinacia tychto faktorov - raz som viezol ako spolujazdca kamarata, ktory ma upozornoval na vsetky minisukne, ktore by som si pri soferovani ani nevsimol :-)

09.01.2020 | shalalii

nevie mi niekto povedat, ci pacham priestupok, ak drzim telefon pocas statia na semafore na cervenu ?
riadim vtedy vozidlo?

10.01.2020 | MG151

Vozidlo síce neriadite, ale nevenujete sa dopravnej premávke, lebo nesledujete situáciu okolo Vás. Neriskoval by som, to si už radšej za pár € kúpiť handsfree keď ju ešte nemáte zabudovanú v aute. Nakoniec dnes sa už aj SMS dajú posielať tak, že ich do telefónu nahovoríte ( minimálne v angličtine ... :-) ).

10.01.2020 | SAV_zamestnanec

ja som si vsimol ze v autach nad 40k zasadne nemontuju BT handstree, takze na Slovensku mat pricapeny mobil je stale 90's moda ktora nadalej funguje ako styl zbohatlych

10.01.2020 | asadi

TOP nezmysel roka, ktorym si prekonal aj kapitana....a to mame este len januar ....Ty si kedy v zivote videl - na sedenie sa radsej ani nepytam - auto nad 40k ???? Skus radsej nieco k inej teme lebo takto len dalej budes robit zo seba idiota.

11.01.2020 | martin33

Ja osbne casto vidim ludi v drahych a relativne novych autach, ktore maju HandsFree na 100% nainstalovanu, ale mobil pritom drzia v ruke.

11.01.2020 | demo50

Každá druhá sliepka za volantom má tehlu na uchu a to už pri výjazde z parkoviska bez ohľadu na značku a cenu vozidla, je to asi ich životný štýl...