Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hitom milionárov je obyčajná voda a prečo beháme maratóny vo veku 29, 39 či 49

13.01.2018, 17:13 | Jozef Tvardzík | © 2018 News and Media Holding

Pokračovanie článku - stránka 2 z 3
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • 0

Kedy robíme veci, na ktoré sme nemali odvahu

Na celom svete sa ročne zorganizuje približne 3-tisíc maratónov. Medzi nimi sú populárne behy v Los Angeles, Bostone, New Yorku či Londýne. Štatisticky až polovica pretekárov beží maratón po prvýkrát.

Pre umelkyňu Red Hong Yi z Malajzie bol maratón kedysi nedosiahnuteľný cieľ, ale nakoniec sa odhodlala a začala trénovať. Jeremy Medding zasa odbehol maratón v New Yorku pred troma rokmi. Právnička Cindy Bishopová považovala odbehnutie maratónu za súčasť zmeny života.

Tri rôzne príbehy z rôznych maratónov, ale spája ich jedna zaujímavosť. Umelkyňa odbehla maratón vo veku 29 rokov, Jeremy vo veku 39 rokov a Cindy vo veku 49 rokov. Dvaja sociológovia Adam Alter a Hal Hershfield týchto ľudí nazvali „nine-enders“, teda ľudia, ktorí sú na konci životného desaťročia a vyhodnocujú svoj život.

Práve o správnom načasovaní je najnovšia kniha známeho spisovateľa Dana H. Pinka „When: The Scientific Secrets of Perfect Timing (Kedy: Tajomstvá vedy o perfektom načasovaní), ktorý o nej napísal článok do magazínu The Atlantic.

Tvrdí, že načasovanie sprevádza človeka celý život – kedy začneme podnikať, kedy sa začneme učiť, alebo kedy budeme brať partnera vážne. Často sa rozhodujeme na základe intuície a odhadov. Autor sa snaží odhaliť skryté vzory každého dňa na vytvorenie ideálneho plánu: Prečo niektoré prestávky počas dňa výrazne zlepšujú výsledky testov u študentov? Prečo by sme sa mali popoludní vyhýbať návšteve nemocnice? A aký je ideálny čas prestať pracovať, zmeniť kariéru alebo sa oženiť?

Práve ľudia, ktorý majú dvojciferný vek končiaci deviatkou si uvedomujú plynúci čas, a tak si skúšajú plniť svoje sny a predsavzatia. Sociológovia tak zistili, že medzi bežcami, ktorí bežia maratón po prvýkrát dominujú ľudia z generácie „nine-enders“.

Niekto, kto má 49 rokov sa na maratóne zúčastní až s trojnásobne vyššou pravdepodobnosťou ako bežec, ktorí má o rok menej.

Motivujúca sila konca (v tomto prípade desaťročia vo veku) je jedným z dôvodov, prečo ľudia začnú termíny brať vážne a tento fakt sa dá aplikovať aj na každodenný život. Napríklad ľudia s darčekovým certifikátom platným na tri týždne si niečo kúpia s trojnásobne vyššou pravdepodobnosťou než ľudia s rovnakým certifikátom platným dva mesiace. Ľudia jednoducho potrebujú deadline, aby sa konečne rozhodli a niečo urobili.

Kniha When: The Scientific Secrets of Perfect Timing

Kniha When: The Scientific Secrets of Perfect TimingZdroj: Amazon

Prečo je dobré zdaniť kávu so sebou

Kávu si beriete so sebou, keď nemáte čas vysedávať v kaviarni. Ponúkajú ju nielen kaviarne, ale aj supermarkety či čerpacie stanice. Odhaduje sa, že každoročne sa vyhodí približne 2,5 miliardy kávových pohárov. Zatiaľ čo tieto poháre sú technicky recyklovateľné, len 0,25 percenta z nich sa aj skutočne recykluje. Niektoré kaviarne vo Veľkej Británii ponúkajú zákazníkom stimuly, aby si radšej vybrali opakovane použiteľné poháre, namiesto jednorazových. Neraz je to 0,25 libry, ale nájde sa aj ponuka na bonus v podobe 0,50 libry.

Nedávna vládna správa však zistila, že takáto možnosť získať zľavu sa využila len pri jednom maximálne dvoch percentách predanej kávy. Preto sa mnohí odborníci domnievajú, že je čas vymeniť cukor za bič. Odmeny za sankcie.

V snahe znížiť množstvo odpadu, znečisťovanie životného prostredia a splniť ciele udržateľnosti OSN, Británia prišla s novým poplatkom za používanie kávových pohárov. Navrhuje zaviesť ho vo výške 0,25 libry. Nazvali ho „latte levy“.

Členovia parlamentu vo Výbore pre životné prostredie tiež odporučili, aby si vláda stanovila cieľ, že do roku 2023 bude Spojené kráľovstvo recyklovať všetky kávové poháre na jedno použitie. Ak by sa tento cieľ nepodarilo splniť, jednorazové poháre by mali byť úplne zakázané, tvrdí v článku portál Quartz.

Papierovy pohár na kávu zo StarbucksZdroj: flickr.com/daniel julià lundgren

Pokračovanie článku - stránka 2 z 3
Pokračovanie článku na ďalšej stránke
  • Tlačiť
  • 0

Tagy Záložky na víkend, Záložky na víkend

Diskusia (0 reakcií)