Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hojsík: Zrušíme uhlie, zavedieme uhlíkovú daň

31.05.2019 | Eva Mihočková

Diskusia (36 reakcií) Pravidlá diskusie

31.05.2019 | traderinvestor

Ešte ani slub poslanca nezložil a už by ZAVADZAL NOVE DANE !!!!! Progresívne Slovensko.
Co keby dvojctenny pan poslanec začal od seba, a svoj celý plat europoslanca poslal ako náhradu za uhlikovú dan kazdy mesiac.

31.05.2019 | tono.hajduk

vypocuj si ten rozhovor, nejde o dan ale clo .. rozhovor je inak bez prid hodnoty

31.05.2019 | traderinvestor

Kľudne to môže si pán dvojctenný poslanec nazývať aj tarifa za prevádzku nového systému. Veľmi dobre vieme ako oberajú skryto občanov o peniaze emisné povolenky - vid graf . https://energieprev....

Proste títo ekoteroristi rozmýšľajú ako básnici a žijú vo svojom ideálnom svete, a ich socialistické videnie sveta majú finančne kryť občanania. Dnes nielen, že platíme DPH z každého výrobku a služby, čo pôvodne francúzi ako stvoritelia DPH, vymysleli a určené bolo iba pre zdanovanie veľkých firiem, zvyšujú sa dane z bežné desiatku až k 39% /25+14 odvody/, zavádzajú sa EXIT TAX zdanenie aktív ak aj nepredá sa firma, je sledovanie bankových účtov občanov , danový úrad môže napadnúť a spochybniť vaše náklady prehlásením že je to učelová operácia /§ 3 (6) dan poriadku/, spotrebné dane máme na ropu - čiže sa to prenáša do ceny výrobku a ešte aj na spotrebnú dan sa napočítava DPH, cestná sieť je pre neosobný sektor spoplatnená - čiže opať sa to prenáša do ceny výrobku, tak prídu ešte ekoteroristi so svojou revolučnou socialistickou metodou ako vyriešiť problém a chcú zaviesť novú formu zdanovania občanov. Progresívne Slovensko. ---- milý pán budúci poslanec, skúste porozmýšľať od koho dostane Brusel peniaze, od koho má danový úrad peniaze. A možno si nájdete kolegu s ekonomickým vzdelaním, ktorý vám priblíži, aká je dnes svetová konkurencia a či sa dá súperiť s lacnejšou konkurenciou, ak bude zakázník viac a viac zdanovaný.

23.06.2019 | zakaznik

By ma zaujímalo, ako ide u neomarxistov dohromady boj proti uhlíkovým emisiám a zároveň podpora dlhovej únie v rámci Európy.

Ak sú uhlíkové emisie zlé, tak najlepšie, čo sa môže stať, že tým, ktorí spotrebovávajú nad svoje možnosti, sa jednoducho priškrtí kohútik.

Ale to je pre progresívnych marxistov typické - jedno hovoria, v praxi bojujú za presný opak.

31.05.2019 | hulo11

Ľudia z obcí, kde nie je plyn, mu zatlieskajú. Alebo si budú trieskať hlavu o stenu, za koho to hlasovali.

31.05.2019 | PaloK

Komunistov druhej generacie predsa nevolili ludia z obci, v ktorych nie je zavedeni plyn. Ale "inteligencia" naroda.

31.05.2019 | tono.hajduk

smog na vidieku je ale velky problem(ktory sa vyznamnou mierou podpisuje aj na chorobnosti), v mnohich lokalitach je to katastrofa, ze sa neda ani vetrat, cize, ak by sa tomuto problemu podarilo pomoct tak by to bol uspech, podla rozhovoru sudiac jeho agenda su vsak “globalne” temy, co sa bude skvelo pocuvat v Brusely...ale vysledok horsie merat..

31.05.2019 | hulo11

Súhlasím, smog je problém. Ale to je hlavne o starých atmosferických kotloch a pálení odpadu. Moderný automatický kotol na uhlie, alebo splyňujúci kotol na drevo, skoro nedymí. Je to aj o ekonomickej sile ľudí na vidieku. Ak niekto nemá na nový kotol a kvalitné palivo(tobôž na tepelné čerpadlo), čmudí.

31.05.2019 | tono.hajduk

Suhlas +++, je to aj o “zvlastnom” uvazovani ludi, ze sa da kurit “vsetkym” co hori, neuvedomujuc si, ze intoxikuju (dlhodobo) seba aj okolie. Mozno by pan poslanec a jeho kolegovia mohli vytvorit legislativu, ktora uvedene vyriesi, je to realny a meratelny ciel .. urcite zmysluplnejsi ako bluznit o odstaveni atomovej energetiky.

31.05.2019 | tono.hajduk

Doplnenie - moderny kotol s turbinkou nie je nijak vyrazne financna investicia a pre socialne slabsich obyvatelov urcite schodnejsie nakladna z verejnych zdrojov, ako dotovat elektricke auta.

31.05.2019 | Frayer

https://www.cleanair...

31.05.2019 | slov-led plus

Nakup uhlia MO na sukromnu spotrebu by som zakazal ESTE DNES OD POLNOCI keby som mohol. Byvam na akoze krasnom a cistom Liptove a 10 mesiacov v roku nemozem ani poriadne vyvetrat dom! Uhliari su istym sposobom este horsi ako ti co palia plasty. Lebo uhliar cmudi cely den... prihodi par lopatiek aby nevyhaslo a tlie mu to a cmudi..., ten co pali plasty tak zacne o 18 tej o 20 tej konci a ide spat.... a ja cakam ked sa popripade zobudim v noci o 3 tej obidem dom dookola ze odkial fuka a ide smrad a podla toho vetram alebo nevetram. Ked sa podari, tak rano manzelke s radostou ako keby prave dokoncili dialnicu BA-KE ohlasujem ze som vyvetral.
Stat a EU dava nezmyselne poukazky na solar a zateplenie a elektroauta (vsetko pre bohatych, lebo dochodca si na stary dom solar neda...) a tento najvacsi problem sa neriesi...dokonca ani na nejake primitivne letaky - aspon minimalnu osvetu tento stat nema...
U nas na dedine ked niesom doma a vystavim pred dom nadobu s vyseparovanymi plastami na zber, tak mi ju (inak normalne vyzerajuci) susedia "vykradnu" a doma spalia...a ani za nic im nevysvetlim ze co a ako..., ich argument ved z komina to ide prec, prec, prec...a bodka

31.05.2019 | Frayer

rozumiem ti koncentracie PM2,5 priamo suvisia s rozvojom demecie, cukrovky, srdcovo cievnych ochoreni
Rocne zomrie 7mil ludi na svete na ochorenie zo znecisteneho vzduchu, porovnajme to s jadrom a vyprodukovanou jednotkou energie...
na SK 75% zdrojom PM2.5 je HLAVNE domace palenie tuheho paliva.
Ale aj vietor doveje z PL celkom slusne znecistenie z ich uholnych elektrarni (kedze je to ich jediny zdroj elektriny)
https://www.electri...
https://www.eea.eur...
https://blissair.co...
Nemozes nikomu zakazat uhlie, ale cez dotacie ludia mozu zateplit a znizit emisie pripadne vyrabat lacnejsiu el. energiu (napr. prostrednictvom jadra) s ktorou mozno kurit ako napr. Nori kde vacsina domacnosti kuri elektrinou :) (ale my nie sme N kde je velka kraina malo ludi, vela zdrojov a dovazaju aj tak od Svedov ktori maju atomky)

31.05.2019 | slov-led plus

Uhlie by sa zakazat malo v com je problem? Uhlie pre domáce spalovanie 100% dovazame, nie su nan ziadne spotrebne dane, stat nema dovod tolerovat spalovanie uhlia. Iste je treba dat rozumnu alternativu hlavne chudobnym lebo nenechame ich zamrznut, ale pre tolerovanie uhlia nie je dovod.
Dotacie vo forme akej su teraz su pre bohatych. Chudobni nemaju na zateplenie ani na solar... Idealne by bolo kurenie elektrinou obzvlast ak sa spusti dalsia cast Mochoviec. Tam nech stat dotuje trebars nizsou DPH, alebo co ja viem cim vsetkym... trebars prinesies stary pec do srotu tak Ti daju kupon na dotaciu na elektricke kurenie alebo cosi podobne

Polsko... tam s tym maju obrovsky problem ani nie tak z uholnych elektrarni ako hlavne domacnosti. Obzvlast juh Polska je dost nestastne urbanizovany. Na druhej strane urobili velmi vela aby sa to zlepsilo. Vymenili sa desiatky tisic kotlov na nove, zakazal sa predaj kvalitativne horsieho uhlia. V Krakowe je oficialny zakaz palenia akehokolvek tuheho paliva (ani drevo sa nesmie) policia ma pravomoc vstupu do nehnutelnosti a kontroly co sa tam pali, policajti maju uz dokonca aj drony ktorymi meraju necistoty z kominov a pod. V Polsku je uz snad v kazdej dedine merac znecistenia, v mestach ok. 20-25 tis. obyvatelov su take merace aj 4-5. Na Slovensku uz len ten monitoring je mizerny a je nastaveny hlavne na priemyselne znecistenie. V takom Ruzomberku viac smradu ide z domov, ako z Mondi SCP...

No a na zaver je v mode sa navazat do dizlov a ich zakazovania. Na Slovensku by pre zaciatok uplne stacilo keby sa EK nerobili za uplatky. To co jazdi u nas bezne po cestach by nepreslo cez EK snad ani v Bangladesi.

31.05.2019 | Roman Kanala

Podporujem každého politika, ktorý bude mať v programe:
1. totálny zákaz ťažby uhlia
2. totálny zákaz spaľovania uhlia
3. zákaz ťažby dreva - dočasne, kým nezbankrotuje Žiga a jemu podobní
4. zákaz štiepkovania dreva - bod 3 plus 10 rokov

Samozrejme to bude mať dopad aj na iné subjekty a celé priemyselné odvetvia. Napríklad hlinikárne zaplačú, lebo bude menší odbyt alobalu a Čičmancovi baliči zaplačú tiež, lebo prídu o prácu. Ale čo už.

Ale Slovenské elektrárne sa potešia, že nemusia vyrábať elektrinu so stratou a zákazníci sa potešia, že ušetria pár centov na lacnejšom prúde.

31.05.2019 | šumný parobok

Presaď body 1 a 2 v Nemecku a Poľsku.

31.05.2019 | Roman Kanala

Alebo v Česku. Aj tam sú uhľobaróni veľmi na koni.

Poľská elektrina 80% z uhlia. Nemecká 40%. A jadrové elektrárne zatvárajú hlava-nehlava.

31.05.2019 | Frayer

pravda
ale uhlie nie je len o CO2
https://www.electri...
ale aj o PM2.5
https://www.eea.eur...
na SK 75% PM2.5 pochádza z domáceho kúrenia pevného paliva,
viem si predstaviť kúriť elektrinou pokial je lacná ekologická a dostupná :) podobne ako v Nórsku.

31.05.2019 | martin33

"Svoj mandát chce využíť aj na úplný zákaz využívania uhlia do roku 2030 a prechod na bezuhlíkovú ekonomiku"

... teda musi podporovat jadrove elektrarne. Lebo iny zdroj SPOLAHLIVEJ (teda nezavislej napriklad na pocasi) bezuhlikovej vyroby el. energie nepozname.

31.05.2019 | Frayer

tak tak
momentálne štandardné overené ale do budúcna thórium
https://www.electri...
FR fičí na jadre nemecko zelený mix s uhlím...
https://www.youtube...

31.05.2019 | Emasculate

Este treba zakazat dazd na Pohode

31.05.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Už si nikdy v piatok takýto rozhovor s podobným exotom nepustím. Žiadne dáta len naučené tliachaniny, ale hlavne "citlivo". Biológ, kampaňový grinpisák a progresívny ekok o k o t. Táto zberba s x-krat recyklovaným odsahom dutiny lebečnej je skutočná hrozba. Zbohom zdravý rozum.

31.05.2019 | LPB

Prispejem asi trošku mimo. Neviem, kto je Hojsík. (Aj superumelointelgentný korektor mi ho tu podčiarkuje červenou vlnovkou:-) Viem, zhruba, kto je Baláž. Nebol som voliť, mizerná ponuka. Ale hlavne žiadne prezentácie, diskusie, rozhovory... na našich predražených verejnoprávnych médiách! Nič! Nula! Ale keď si Fico prdne, alebo nebodaj nemôže, celé Slovensko vie tie najpodrobnejšie detaily. Kedysi bývala taká relácia "Pod lampou" a občas tam boli zaujímavé témy i hostia. Dnes pokračujú na webe a je to, tematicky, 99% suterén. Česi sú o kúštik vpredu. Ale tí moderátori...
Bez diskusií odborníkov (pri všetkej úcte k ženám, ten pondelok s Bakovou je o ničom) nemáme šancu pohnúť sa správnym smerom. Pravda, šanca je len šanca... nevyhnutná podmienka. Lebo toto vôbec nie je jednoduchá téma.

31.05.2019 | Roman Kanala

Ze kto je? Aha:

"Dlhoročný ochranár a aktivista Martin Hojsík z Progresívneho Slovenska sa na kandidátke do eurovolieb úspešne prekrúžkoval do Európskeho parlamentu."

Tak bude daleko a bude bezzuby.

31.05.2019 | bozsky

1) CO2 nema nic spolocne s globalnym oteplovanim. To je fakt, CO2 nasleduje oteplovanie o 600-800 rokov.
2) CO2 sa vybralo ako tvar tohto hoaxu a klamstva, lebo CO2 sa da kvantifikovat.
3) S kvantifikaciou CO2 pridu nove dane, cla, poplatky, ... Lebo to je take progresivne.

Pritom viac CO2 v ovzdusi, zvysuje produkciu rastlin bez zvyseneho prisunu vody a ludom vobec neskodi, nakolko clovek vydychuje radovo nasobne viac CO2, nez je v ovzdusi.

Co ste si zvolili, to mate. Nezabudajte, ze o chvilu budete platit CO2 dan za vsetko, za auta, za domy a byty, ...

31.05.2019 | Ivan L.

teba včuľ rozmrazili a je ti ešte zima, však?

31.05.2019 | bozsky

https://wattsupwitht...

31.05.2019 | Frayer

snívajte s nami
https://www.youtube...

31.05.2019 | bozsky

Co to akoze ma dokazat? :D :D :D

Keby si daval pozor na prirodovede na zakladnej skole, tak by si sa napr. dozvedel, ze Zem ide v cykloch. Raz sa otepluje, raz ochladzuje.

Este by som chcel vediet, KTO urcil tu spravnu teplotu, ktoru ma mat Zem a preco prave tu, ked v minulosti mala mnozstvo teplot a boli obdobia, ked bolo na Zemi o desiatky stupnov priemerne menej, ale aj viac.

31.05.2019 | Adam Roznavsky

Vyborne Hojso! Len takto pekne dalej.

31.05.2019 | Frayer

Budúcnosť patrí jadru na báze thória.
Čína páli uhlie vo svojich elektrárňach koncentrácie PM2.5 sú vysoke nie len CO2 a kvalita ovzdušia je problém ktorý si uvedomuje aj samotná Čína.

31.05.2019 | Roman Kanala

Tchorový cyklus robia len Indičania. Nemci mali energetický reaktor, ale ho už zavreli. Podobne aj Holanďania a Američani. Keď som bol v Pettene, ešte im tam bežal jeden experimentálny tchóriový reaktor, ale teraz ani neviem, či je stále ešte v prevádzke.

Ono to má výhodu dostupnosti, lebo tchória je niekoľkonásobne viac, ako uránu a keď to nik nerobí, tak jeho spotreba je malá. Palivo je lacné. Ale palivo nie je priamo Th232, ale U233 po záchyte neutrónu a dvojitom beta rozpade cez Th233 a Pa233. To znamená, že Th232 treba najprv strčiť do reaktora, nechať veľa jadier zachytiť neutrón, potom to vybrať a chemicky spracovať, lebo Th má odlišné správanie sa od uránu. Problém tam je, že užitočný U233 je kontaminovaný U232 a ten sa chemicky nedá oddeliť, lebo má rovnaké chemické vlastnosti ako každý iný urán. Je to tvrdý gama žiarič a je veľmi nebezpečný.

31.05.2019 | Frayer

Jedine jadro, uvedomujú si to aj ekologisti... nie všetci ale tí čo majú viac skúseností áno :-)
Why I changed my mind about nuclear power
https://youtu.be/ci...
Why renewables can’t save the planet
https://youtu.be/N-...
How bad is it really? Nuclear technology
https://youtu.be/oT...
This Environmentalist Says Only Nuclear Power Can Save Us Now
https://www.youtube...
Smoking Is More Dangerous Than Fukushima Radiation
https://www.forbes....
Ani to hydro nie je uplne bezpecne...
“What About Chernobyl?” World’s Deadliest Energy Accidents in Perspective
https://thoughtscap...

31.05.2019 | Roman Kanala

Jadrová energia ľudstvo nezachráni, ale je súčasťou energetickej budúcnosti ľudstva. Ak sa vynechá, zabije nás CO2.

01.06.2019 | Jozko Ferko

Progresívne slovensko od začiatku tvrdí, že CHCE NOVÉ Dane. Daň z darovania, Daň z dedičstva, Daň z CO2, chcú zvýšiť DAŇ z nehnuteľností o 100% atď. Hlúpe decká od facebooku im naleteli na ich marketing a tak ich máme zvolených...

02.06.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Keď zdania citlivo, ovečky tomu aj budu tlieskať a infantilne sa usmievať.... lebo už teraz nechápu o čo PS ide.