Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hustejšia premávka a obmedzenia: čoskoro sa začnú práce na bratislavskom obchvate

06.09.2018, 16:45 | TASR

Výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sa už o niekoľko týždňov citeľnejšie dotkne vodičov v Bratislave. Stavebník totiž avizuje spustenie prvej etapy prestavby mimoúrovňovej križovatky Prievoz, v rámci ktorej vybuduje nové zjazdy z diaľnice D1 smerom na Bajkalskú a Slovnaftskú ulicu. Vodiči preto musia počítať s dopravnými obmedzeniami. Na štvrtkovej tlačovej konferencii na to upozornil manažér dopravy zo spoločnosti D4R7 Construction Zdeněk Krejčí.

  • Tlačiť
  • 1

Po dokončení prestavby križovatky Prievoz bude podľa jeho slov mať každý smer svoju vlastnú nájazdovú rampu, tak z diaľnice, ako aj na ňu.

„Túto stavbu sme rozdelili po rokovaní s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave, políciou, magistrátom i ďalšími dotknutými orgánmi do šiestich etáp tak, aby sme čo najmenej obmedzovali dopravu v Bratislave,“ uviedol.

Prvú etapu by chceli spustiť už o niekoľko týždňov, počítajú s mesiacom október. Čakajú však ešte na potrebné povolenia. Realizujú však už prípravné práce v okolí Bajkalskej ulice.

„Prvou etapou je vybudovanie nového zjazdu z diaľnice D1 zo smeru od Trnavy na Bajkalskú a Slovnaftskú ulicu a to isté z druhej strany z D1 zo smeru Petržalky,“ spresnil Z. Krejčí. Vodiči sa budú musieť po spustení výstavby pripraviť na dopravné obmedzenia i zhustenie premávky. Stavebník však deklaruje, že sa bude snažiť minimalizovať dosah výstavby na dopravu v Bratislave.

Neprehliadnite

„Po rokovaniach sme navrhli obchádzkové trasy tak, aby sa v čo najmenšej miere zahustila Bratislava. Zrealizovali sme dopravný prieskum, aby sme dokázali skorigovať čas čakania v zápchach,“ podotkol Z. Krejčí.

Na dotknutých križovatkách na obchádzkových trasách sa má podľa neho napríklad aj predĺžiť zelený interval, aby bol prejazd mestom čo najplynulejší. Betonáž či asfaltovanie chce stavebník realizovať v nočných hodinách, aby svojimi mechanizmami cez deň nezaťažoval dopravu.

Práce na križovatke Prievoz budú rozdelené do celkovo šiestich etáp a potrvajú zhruba do roku 2020. Keďže sa v rámci stavby D4 a R7 počíta so 14 križovatkami, s obmedzeniami pri ich výstavbe musí verejnosť počítať aj na iných miestach Bratislavy a v jej okolí. „Budú obmedzenia aj inde. Nie však až do roku 2020 sa bude všade pracovať, niektoré úseky už budú hotové,“ podotkol Z. Krejčí.

Cieľom projektu D4 a R7 je vybudovanie južnej časti nultého obchvatu Bratislavy a časti južnej siete rýchlostných ciest spájajúcich západ a východ Slovenska. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7 s celkovou dĺžkou viac ako 59 kilometrov budú slúžiť ako vonkajší obchvat hlavného mesta. Celková schéma zahŕňa výstavbu 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií vrátane nového mosta nad riekou Dunaj a viaduktu na úrovni Slovnaftu.

  • Tlačiť
  • 1

Tagy Bratislava, D4, doprava, R7