Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Inovujme! Ale najskôr sa dohodnime, čo to je

10.04.2011 | Ján Košturiak

Diskusia (3 reakcie) Pravidlá diskusie

10.04.2011 | aplo

presny uder po hlavicke, hovorite mi z duse, ja by som si Vas len dovolil doplnit este jednym riesenim,
a to vymenit SPOLOCNOST.:(

"snaha vyniknut" je totiz zalozena na obsahu a novych rieseniach. kedze najvyssou cnostou v nasej spolocnosti je uz dlho "ako o..bat", tak aj tych par,ktorych este zaujima obsah toto prostedie velmi rychlo udupe.

Myslim si, ze skutocna inovatovnsot vychadza zo zdravej a hlavne KULTURNEJ spolocnosti. Musim ale uznat, ze ako predstava ako by to mohlo fungovat je to co pisete naozaj krasne.

11.04.2011 | milanll

je vymenit vladu.
Alebo aspon prinutit tu sucastnu politicku vrstvu k vladnutiu, namiesto rozdelovania si postov a statnych penazi.

Autor sice spravne hovori o inovaciach, avsak zabuda na tu najpodstatnejsiu vec - a tou je podnikatelske prostredie na Slovensku.
Aj ked to v clanku v zavere spomenul.
Citujem:,,Známy profesor z Fordham University Milan Zelený hovorí: „Inovácie vznikajú v podniku, nie na ministerstve alebo v grantových byrokraciách EÚ.''

Pokial vsak slovensky podnikatelsky sektor nepochopi zakladne principy podnikania a stale bude ,,dotovany'' statom katastrofalne nizkou urovnou miezd, nikdy nepociti potrebu zvysovania efektivity a tym padom ani inovacii.

Treba si naliat cisteho vina a prestat sa v tomto porovnavat s vyspelymi krajinami.
Slovensky podnikatelsky sektor ani nedokaze aplikovat uz desatrocia dane a zauzivane postupy. Ziadat po nom inovacie, v tomto stave, je nemozne.

Slovensko potrebuje predovsetkym znovuvybudovat podnikatelsky sektor - a to na principoch, ktore su vo vyspelych krajinach.
To znaci, ze podnikanie MUSI, s okamzitou platnostou, prestat byt povazovane za okamzity, co najrychlejsi sposob zbohatnutia.
Peto sa musi zaviest podnikanie na zaklade vyplacania obycajnych miezd pre podnikatelov, namiesto pouzivania firemneho zisku na ich osobnu potrebu.

Taktiez stat MUSI zacat bojovat so spekulativnym kapitalom, namiesto jeho dnesneho podporovania.

A do tretice - mzdy treba na Slovensku zvysit v priebehu nasledujucich 2 rokov minimalne o 100% v priemere.
S tym, ze v priemysle, kvoli udrzaniu konkurencieschopnosti, tento rast staci ked dosiahne 50%.

Veci ako korupciu a byrokraciu tu ani nejdem spominat.

Pokial sa vsetky tieto zakladne kroky neuskutocnia, je uplne zbytocne dalej pisat o inovaciach.
Pretoze po tychto krokoch nastava este mnozstvo dalsich, ktore treba uskutocnit predtym, ako sa ideme porovnavat s vyspelymi krajinami.

Takto to totiz vyzera, ze silou mocou chceme, aby sa z nasho ziaka stal okamzite vysokoskolsky profesor.
Aj ked zatial neovlada ani malu nasobilku.

11.04.2011 | milosmil

je potrebne vsak podciarknut, ze inovacia nie je projekt, ale proces. System roznych dotacii a deformovanych motivacii smeruje inovativnost do projektovych rieseni, ale uz v momente ked je takyto projekt ukonceny zacina byt vysledok zastaraly. Inovacia je nekonecny proces, ktory sa sklada z mensich ci vacsich vylepseni, sem tam z totalneho rozobrania jestujuceho a poskladania v zmysle novych suvislosti.. a to vsetko pre zakaznika. Inovacia nie je samostatna vedna disciplina, ci odbor, alebo predmet v skole, je to sposob myslenia, celozivotne vzdelavanie, je to zivotny postoj.
Na zaver len tolko, ze inovacia je neustala zmena a ludom sa nechce menit zabehane chodnicky, v tom ja vidim najvacsi problem, ovela vacsi ako v peniazoch.