Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vodičov čaká nová diaľničná známka. Bude platná 365 dní

08.10.2019 | TASR

Diskusia (19 reakcií) Pravidlá diskusie

08.10.2019 | atko

Nechcime vedieť čo to stálo.

08.10.2019 | martin33

Volby sa blizia, treba "plnit zelania volicov", nech to stoji co to stoji.

09.10.2019 | Roman Kanala

Pritom sa cez krajinu nedá prejsť po súvislej diaľnici. Mýtne ide z dvoch tretín kamsi na Cyprus pre Jachty & Tunely.

08.10.2019 | Vraňar

Rovnako by mali fungovať aj poistky na auto.

08.10.2019 | shaggy

A nefungujú?

08.10.2019 | @@@

na vstupe na dialnicu by malo byť myto pre auta ....nie je predsa možne aby ten čo za rok pôjde trikrat po dialnici platil 50 eur rovnako ako ten čo po dialnici chodi každy deň .....

08.10.2019 | Martin Masarik

Súhlas, a mali by to platiť aj pre mestské cesty a okresky. Kto si vyváža prdel by mal platiť viac ako ten, čo používa bicykel a nezahusťuje dopravu zbytočne.

09.10.2019 | Didinko1

Ty by si autom nemal jazdiť vôbec. Autá sú len pre kapitalistickych nenažrancov. Socialisti a komunisti by mali povinné chodiť peši, pripadne na bicykli.

09.10.2019 | martin33

V skutocnosti je to presne naopak, socialisti chcu jazdit po cestach zadarmo a na dialniciach neplatit podla toho co prejazdia ale konstatntnu, relativne malu sumu.
Ja, ako "kapitalista" schvalujem, ze vystavbu a udrzbu ciest by mali platit vyhradne ti co po nich jazdia, takym sposobom aby zohladnoval mieru zaplnenia a opotrebenia ciest, ktoru svojou jazdou sposobuju. Teda platba podla poctu najazdenych kilometrov a hmotnosti a rozmeru auta. Pripadne aj dennej doby, aby "jazdenie v spicke" bolo drahsie ako mimo spicku.

09.10.2019 | enko

ak ide fabia v spicke opotrebuva cestu viac ako mimo spicky ? a ako sa rozmer auta odraza na opotrebeni dialnice ? ked raz auto vazi 12 ton, tak je jedno ci ma 10 alebo 13 metrov nie ? aj taka skolka by mohla byt financovana z dani tych co maju deti ? pripadne nemocnica z dani tych co su, boli chori ? alebo aky by si navrhol kapitalisticky model pre ine verejne statky ?

09.10.2019 | @@@

dialnica nie je povinnosť ...dialnica sa da povedať je luxus ...luxus kde ju niektory maju plnu r.t napriklad v ba a okoli a potom maš opačny koniec kde dialnice nie su a kde ten človek ma aj vyše 50km k najbližšej dialnici a ked ju využije len parkrat do roka prečo by mal platiť rovnako ako ten v ba ktory sa vyvaža po nej napriklad každy den ???

09.10.2019 | @@@

Didinko1...takže ty si komunista a socialista chcel by si dialnice zadarmo :D :D :D

10.10.2019 | Bacil.BA

@@@ Kedysi sa platila sa auto tzv. cestná daň. Ľudia pindali, rovnako ako ty teraz, že prečo majú platiť všetci rovnako, keď jeden ide raz za víkend do kostola, iní jazdia každý deň. Tak sa cestná daň zrušila a zaviedla sa spotrebná daň z palív, ktorá mala byť určená na cestnú sieť a tak každý prispieval podľa toho, koľko jazdil. Spotrebná daň ostala, na ňu sa potom ešte nabalila DPHčka, takže tu vlastne platíme daň z dane. Postupne sa zaviedli opäť aj cestné dane pre podnikateľov a ďalšia forma dane, poplatok za tzv. diaľnice. Takže čím viac budeš nespokojný, tým viac v konečnom dôsledku zaplatíš, pretože sa zasa zavedie nejaká nesystémová "kompenzácia" pre pindačov.
Inak neviem, prečo je potrebná diaľničná známka za úsek BA -TT a späť, kedže nejde o skolaudovanú diaľnicu, ale o cestu vo výstavbe... už neviem koľko rokov.

08.10.2019 | Roman Kanala

Na Švajčiarsku po švajčiarsky to je lepšie. Na Švajčiarsku po švajčiarsky je všetko lepšie. A je to tak i s diaľničnou známkou.

Nálepka sa lepí na predné sklo a keď sa predné sklo rozbije, tak treba kúpiť novú. Nová stojí 40 frankov a platí na daný kalendárny rok, plus mesiac pred a mesiac po. Teda 14 mesiacov. To je na kompenzáciu toho, že to je jediná diaľničná známka. Žiadna 10-dňová ani 10-ročná neexistuje.

Kto chce len prejsť krajinou, tak nám subvencuje diaľnice, lebo tú nálepku si kúpi. Kto si kúpil auto v priebehu roka, buď si nalepí tohoročnú nálepku, alebo počká do 1. decembra a nalepí si novú na ďalší rok. Frúzi radšej pôjdu cez Švajčiarsko za 40 frankov, než by sa terigali po frúzických diaľniciach, kde by zaplatili viac. Napríklad 400 km Ženeva - Marseille stojí na mýtnom 41.60 eur, čo je asi 46 frankov. A to len na jednu cestu. Na spiatočnú treba zaplatiť znovu.

Fašisti v Žiline, ak by mali platiť mýtne podľa stavebných nákladov na ten-ktorý úsek, tak sa nedoplatia. http://blizsienaoko...

09.10.2019 | martin33

U nas na Slovensku mame firmy, ktore vedia pri vymene rozbiteho celneho skla aj "preniest" dialnicnu znamku bez jej poskodenia a tak netreba kupovat novu. Pred par rokmi som to vyuzil aj ja.
Pri dnesnych elektronickych znamkach, ktore su viazane na ECV, je mozne pri vymene ECV poziadat o zmenu, aby bola uz zaplatena znamka naviazana na nove ECV. Da sa to urobit elektronicky, treba prilozit oscanovany stary a novy "velky technicak". Tiez som to raz musel urobit, ked mi ukradli z auta prednu tabulku ECV.

09.10.2019 | @@@

ak maju všetci platiť rovnako mali by mať všetci rovnaki pristup k dianici ...na slovensku su ale oblasti kde ludia v okoli 50km nemaju žiadnu dialnicu maju platiť rovnako ako ludia z ba ktory maju dialnicu pod oknami :D :D :D

08.10.2019 | risototh

A nepredkladalo takuto zmenu nahodou SaS v auguste? Vtedy to Mostu smrdelo, teraz to vytahuje ako vlastny navrh? Obycajna politicka prostitutka...

10.10.2019 | sysel06

@ "viac ako polovica vodičov kúpila diaľničnú známku elektronicky, a nie na čerpacích staniciach"
Na cerpacich staniciach sa slovenska dialnicna znamka kupuje iba elektronicky. Takze 100% znamok sa kupuje elektronicky.
Vobec nie je rozhodujuce, ci udaje do systemu natuka niekto na svojom privatnom zariadeni pripojenom na internet alebo to urobi obsluha na cerpacej stanici na firemnom zariadeni tiez pripojenom na internet.
A s tou notifikaciou je to tiez trochu inak, ako je to uvedene v clanku. Aj na cerpacej stanici sa daju zadat udaje o telefonnom cisle alebo e-mailovej adrese kupujuceho. Ak sa take udaje zadaju, kupujuci dostane notifikaciu o bliziacom sa konci platnosti zakupenej dialnicnej znamky. Jediny rozdiel je v tom, ze obsluha v zaujme urychlenia predaja tieto kroky pri predaji vynechava. No a mnohi zakaznici si potom myslia, ze tieto udaje je mozne zadat iba pri nakupe cez internet.
Ti, co nakupuju znamky na cerpacich staniciach, neskryvaju, ze je pre nich pohodlnejsie, aby to za rovnake peniaze natukala za nich obsluha, ako keby sa mali s tym trapit oni osobne. :-) ;-)

10.10.2019 | sysel06

Dodatok: chyba mi moznost zakupenia dialnicnej znamky na lubovolne dlhe obdobie od jedneho dna povedzme po tych 365 dni. To sudruhovia predlozia ako bombasticky napad asi az pred dalsimi volbami, pred ktorymi im bude tiect do topanok a budu nahanat politicke body aj na takychto drobnostiach.