Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Keby teraz pediatri odišli do dôchodku, systém skolabuje

14.05.2019 | Mária Hunková

Diskusia (26 reakcií) Pravidlá diskusie

14.05.2019 | šumný parobok

a) málo peňazí na ambulanciu: treba z toho utiahnuť nájom, materiál, sestru, svoj plat
b) stále niekto musí pracovať v ambulancii (problém pre matky s deťmi, zastupovanie)
c) teoreticky taká lekárka by podľa nášho štátu nemohla mať deti (napr. rezidenčný program)
d) aj v nemocniciach je málo personálu

14.05.2019 | Ivan Petráš

Po tom, ako Zlodejinda komplet zruinoval zdravotníctvo ho už nikto nedá dokopy. Možno za 200 rokov. Stačilo 8 rokov Zlodejindizmu a špičkové socialistické zdravotníctvo sa zmenilo na ruinu...

14.05.2019 | Marek111

vy musite mat extra velke klapky na ociach, ked z toho idete po 15 rokoch vladnutia fica vinit dzurindu :)
"spickove socialisticke zdravotnictvo" stalo asi len na tom, ze doktori nemohli odchadzat. vybavenie sme nemali uz vtedy.

14.05.2019 | tono.hajduk

Ivan Petras ma ale pravdu, vtedy zacala “optimalizacia” a “privatizacia”, co sa spolu s poklesom realneho prijmu ludi odzrkadluje v sucasnej situacii

14.05.2019 | Ivan Petráš

Pán Marek111, Vy ste asi mladší ročník. Vy si asi nepamätáte socializmus, keď ste ráno išli k obvodnému lekárovi a ešte doobeda ste stihli aj odborného lekára. Dnes, za demokracie čakáte na odborného lekára 2 mesiace. Nie sú peniaze... A prečo nie sú? Lebo Dzurindov minister Pán Zajac sprivatizoval zdravotníctvo a to takým spôsobom, že všetko čo bolo ziskové išlo spriazneným súkromníkom a všetko čo bplo stratové ostalo štátu.Bolo by to na dlhú debatu, ale to čo spravil Zlodejjinda, by v civilizovanom štáte bolo kvalifikované ako trestný čin vlastizrady v súbehu s trestným činom sabotáže. Ale žijeme na Slovensku...

14.05.2019 | šumný parobok

Takže Dzurinda so Zajacom všetko pokazili tak, že záchranca Fico to nedokázal opraviť za 11 rokov. Pokiaľ viem, tak Zajac utvoril pravidlá pre záchranky, ich odčlenenie od nemocníc k našim ľudom prebehlo až neskôr za "sociálnej vlády so sociálnymi hodinkami". Zlatá éra Penty nastala okolo roku 2009, kedy si vyplatili z poisťovne Dôvera viac ako 400 nezdanených miliónov Eur so schválením od Kažimíra.

PS: za socializmu vás mohol ten odborný lekár vyšetriť tak teplomerom, tlakomerom a rengenom. K lekárom sa chodilo minimálne.

14.05.2019 | tono.hajduk

Za socializmu pristrojove vybavenie zodpovedalo dobe, myslim, ze pocitacovu tomografiu v 72hom nemal asi nikto. A pokial chces zrovnavat odporucam si nastudovat prednasajucich z univerzit v Bratislave, Martine a Kosiciach a porovnat ich prax v kontexte danej doby.

14.05.2019 | PeterKN

Pre p.Petráša
Ja nie som mladší ročník ako možno Marek111,a pamätám sa veľmi dobre na socialistické zdravotníctvo.Pomenovanie špičkové..možno ak porovnáme so zdravotníctvom s Ulanbátarom v mongolsku.
Nedajte sa vysmiať naše zdravotníctvo za socíka bolo tak na úrovni rozvojových štátov!!!
Samozrejme týmto nechválim terajší stav ale začalo sa to sypať za V.Mečiara.Nemocnice mali dlh voči dodávateľom energií,neplatili faktúry nikomu len vyvoleným s ktorým mali dosadení riaditelia od HZDS dojednaný cashback za nákup predražených liekov,a pokial ma pamäť neklame,tak prvá tichá privatizácia ziskových odvetví napr.dialíza prebehla do roku 1998.
Dzurindu nemusíte mať rád ale všetku srač.ku na jeho hlavu nedávajte.Inak bol by som zvedavý ako by ste čisto hypoteticky riešili takmer neriešiteľný problém zdravotníctva dajme tomu po roku 1998...

14.05.2019 | HromBlesk

Nezaslúžime si lekárov. Najlepších vyženieme z krajiny, slabších necháme doma a nezaplatíme, ostatných demotivujeme a necháme vyhorieť v nedôstojných podmienkach.. TO platí o viacerých oblastiach. Zmenme Slovensko na krajinu kde sa dobre žije. Toto nie je iba o platoch. Na Slovensku je lekár pako , ktorý keď nedá antibiotiká, tak je zlý. v Anglicku je lekár pán lekár, vážená osoba. Jasna, že sú aj na inej úrovni ľudskej, empatickej ale napriek tomu, je to vážená osoba, ale aj odborník. u nás dostane na bedňu počas zachraňovania alkoholikov.

14.05.2019 | šumný parobok

Až na to idylické Anglicko s tebou súhlasím. Práca lekára na internom oddelení: pchať prsty ľudom do zadku, telefonovať všade a doprosovať sa aby niekoho zobrali na vyšetrenie, neskutočná byrokracia, minimálny čas na pacienta, nedostatok postelí, 24-hodiné služby, trestné oznámenia stále na krku, ...

14.05.2019 | HromBlesk

Nehovoril som že je idylické, všeobecne je lekár váženejší už len v takých Čechách...hovorim spoločenskom postavení. lekára. ale o je charakter nášho národa..nadávame na lekára, učiteľa, šefa, úradníka....vieme čo má robiť druhý, ale sami nevieme dať dobrú službu

14.05.2019 | mte

Nesuhlasim s tym ze lekar u nas nieje vazene povolanie (aspon u ludi). V politike a hlavne na miestnej urovni je najviac lekarov prave preto ze si ich ludia vazia. Problem na Slovensku je skor system ktory tu mame a neschopnost politikov a ministerstva pohnut veci dopredu. A tak tu mame ambulancie a lekarov este od komunizmu a vsetko to dosluhuje resp davno dosluzilo.

14.05.2019 | tono.hajduk

A polozil si si otazku preco tu staru generaciu nikto mladsi nenahradi, resp. preco nepribuda ambulancii novych ? Odpoved ma primarnu pricinu vo financovani ambulancie. Politici ani ministerstva (a uradnici na VUC) s tym pokial tam nebude niekto “s charakterom” nepohnu, lebo by vyslo najavo, ze na to vzhladom na cenu prace nemame dost penazi, tak to v podstate uplynulych 20 rokov postupne upada.

14.05.2019 | zakaznik

Socializmus kolabuje.
Vždy a všade, kde ho zaviedli.
Tu máte ďalší dôkaz.

14.05.2019 | mte

Vies to dalej vysvetlit? Socialisticke zdravotnictvo kolabuje po 30 rokoch "transformacie".
Ak chces poukazat na to ze u nas je zdravotnictvo "zadarmo" tak podobne je to aj v zapadnej europe.
U nas je problem s tym ze tam ide malo penazi a aj to sa rozkradne cez sukromne firmy - sukromne nemocnice vedia fungovat o dost lepsie.

Je zaujimave ze na Slovensku vadia zaplatit majitelia SROciek mensie odvody do ZP ako clovek za pasom pracujuci za minimalku.

14.05.2019 | tono.hajduk

Nekolabuje zdravotnictvo, zlyhava socialny aspekt statu. To je nieco, na co boli 3 generacie ludi zvyknuti. Ja som v socializme nezil, teda ma nik nemoze obvinit s nostalgie, ale staci si len vsimnut kedy boli nemocnice a skoly postavene. Na prvy pohlad sa reci o setreni a privatizacii pocuvali dobre, narazili sme vsak na realitu ked sa nam narodili deti a zrazu odborne ambulancie co “boli cez cestu” su 20km daleko na cestu autom a 6 tyzdnov cakania. A to nie je jediny problem, sposob financovania zdravotnictva dlhe roky nezohladnuje narast ceny prace a materialu, co viedlo k demoralizacii a lekari hladaju pracu v lepsich podmienkach.

“Optimalizacia” odvodov nie je len “vysadou” majitelov sro ale aj zamestnacov.(ktorym odvody neplati zamestnavatel)

14.05.2019 | tono.hajduk

Nekolabuje zdravotnictvo, zlyhava socialny aspekt statu. To je nieco, na co boli 3 generacie ludi zvyknuti. Ja som v socializme nezil, teda ma nik nemoze obvinit s nostalgie, ale staci si len vsimnut kedy boli nemocnice a skoly postavene. Na prvy pohlad sa reci o setreni a privatizacii pocuvali dobre, narazili sme vsak na realitu ked sa nam narodili deti a zrazu odborne ambulancie co “boli cez cestu” su 20km daleko na cestu autom a 6 tyzdnov cakania. A to nie je jediny problem, sposob financovania zdravotnictva dlhe roky nezohladnuje narast ceny prace a materialu, co viedlo k demoralizacii a lekari hladaju pracu v lepsich podmienkach.

“Optimalizacia” odvodov nie je len “vysadou” majitelov sro ale aj zamestnacov.(ktorym odvody neplati zamestnavatel)

14.05.2019 | Vlasko

Vsak prave ze si nezil. To by si inac hovoril. Alebo mozno ani nie, socani su experti na ignorovanie problemov sociku

14.05.2019 | tono.hajduk

Nemyslim, ze je stastne, ak niekto poukaze na zhorsujucu sa socialnu situaciu ho rovno oznacit za “socana”, na Slovensku nikdy od 89teho nebola socialna vlada. Napada ma uz len jedno svajciarske prislovie, volne odcitujem .. na to aby sa mohlo na na pochodi tancovat, musi mat pivnica, co jest.

14.05.2019 | tono.hajduk

Nemyslim, ze je stastne, ak niekto poukaze na zhorsujucu sa socialnu situaciu ho rovno oznacit za “socana”, na Slovensku nikdy od 89teho nebola socialna vlada. Napada ma uz len jedno svajciarske prislovie, volne odcitujem .. na to aby sa mohlo na na pochodi tancovat, musi mat pivnica, co jest.

16.05.2019 | Vlasko

Socani sa bezne tvaria, ze situacia ide do p.... Toto robia vzdy, napriek tomu ze je to uplne naopak. A je zaujimave ze Penta zdravotnictvo zvlada zatial co stat nie. Socanov toto nikdy neodradi od svojej tupej vizie reality, kde zdravotnictvo proste MUSI byt statne. To nic ze statna poistovna je cierna diera, statne nemocnice su cierne diery........lebo socialny aspekt statu hahaha

Co nasiel si sa ?

Btw. Bori budu postavene coskoro - ako budes kvakat potom ?

16.05.2019 | tono.hajduk

Dakujem, za inteligentnu reakciu. Bori budu postavene, v Bratislave si polepsia, lenze Slovensko nie je len Bratislava, ale niekolko VUC a mnozstvo okresov, kde ziju rovnaki ludia(maju rovnako dve ruky a dve nohy) ako v Bratislave. Jedna nemocnica v Bratislave problem dostupnosti zdravotnej starostlivosti pre vaecsinu obyvatelstva neriesi.

14.05.2019 | Mikil

Najviac ma sere, keď môj pes ma všetky vyšetrenia urobené okamžite.

14.05.2019 | PeterKN

:-)

15.05.2019 | Jaro Polakovič

Preciatajte si stanovisko samotnych pediatrov.
https://www.webnovi...

16.05.2019 | gejza77

a kedy sa práčke špinavých peňazí znárodní to, čo zo zdravotníctva ukradla ? .... potom bude dostatok prostriedkov aj na 10 000 plne vybavených pediatrických ambulancií ...... jedna sviňa, ktorá masívne rozkrádala zdravotníctvo už chvalabohu zdochla, modlím sa, aby sa to čoskroro postihlo aj ostatné