Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Kolaps dopravy v BBSK poukazuje na zvrátenosť dopravy „zadarmo“

25.01.2020 | Jozef Ryník

Diskusia (38 reakcií) Pravidlá diskusie

25.01.2020 | citatelTrendu

100-krát opakovaná otázka: Na čo máme kraje (teda VÚC-ky)? V 21. storočí, dobe informatizácie. Prímestskú dopravu mohla riadiť firma zriadená mestami v okrese, len by v tomto štáte musel mať niekto konečne odvahu robiť aj reformy. A konečne nahlas povedať že nie sme tak bohatí aby sme živili zbytočné úrady. Chce to reformu samospráv, väčšie obce s jasnými kompetenciami a financovaním, aby viac peňazí šlo na rozvoj obcí, nie dane občanov prežrať na zbytočných úradoch a úradníkoch.

25.01.2020 | equilibriums

Štát je taký ako sú jeho občania. Ak občania platia štátu viac ako 50% svojich peňazí, no namiesto toho, aby ich zaujímalo, ako sú ich peniaze využívané a podieľali sa na riadení štátu, tak ich viac zaujíma farma, instagram, pivko, piatok, akcia v lidli či nová kabelka dajakej duševne chorej "celebrity" v blbom čase.

25.01.2020 | Vauban

+ ked aj niekto navrhne administrativne zlucovanie obci tak sa najde milion lokalpatriotov na cele so ZMOSom, ktori zacnu bliakat ako potrebujeme starostu v kazdom zapadakove a k tomu 20 tisic poslancov...kaslat na usporu nejakych 300 milionov rocne (pre niekoho 3x razsochy kazdy rok, pre lokalpatriota s uvedomelymi prioritami 5 futbalovych stadionov rocne)

26.01.2020 | mam_rad_jablka

Múdro píšeš. Máme veľa malých obcí, ktoré by sa mali pozlučovať. Múdro.

26.01.2020 | Darija

Dánsko prešlo úspešne územnou reformou, kde sa zároveň výrazne oklieštili právomoci na úrovni regiónov (5 aktualne) najmä v oblasti zdravotníctva, sociálna oblasť a pod. Dáni zredukovali počet obcí z nejakých 270 na 98 tak, aby ich bolo ekonomicky efektívne spravovať.

Na SVK je tých obcí 3,000. Niektoré sú v počte do 2,000 obyvateľov, čo je v podstate jedno mini sídlisko. Štúdie na túto oblasť potvrdzujú, že nielen ekonomicky prínos, ale aj ďalšie podružné synergické efekty, je možné dosiahnuť spravovaním celku, s minimálnym počtom obyvateľov od 50,000 vyššie.

26.01.2020 | peterval

Dobre sa smeje Kotleba. Zvolenskú SAD totižto ovláda Kotleba, ktorý si tam pred časom dosadil svojich ludí a hlavne, Kotleba vo funckii podpísal dodatky, ktorými nevýhodne draho pre kraj/štát ale výhodne pre Kotlebovcov zabezpečil značné zisky. Tieto nevýhodné dodatky ktorými smerujú peniaze ku Kotlebovcom sa BB kraj snaží teraz vypovedať, ale či to bude možné, vedia právnici. Kotleba na čo siahol, tam začal ryžovať a vykrádať spoločnú kasu, aj preto ho v BB opät nezvolili domáci.
https://dennikn.sk/...

25.01.2020 | king01

Darmo sa snaží trend a redaktor obhajovať Luntnera-je to jeho neodbornost....autor clánku by sa mal zamerat napr kolko plati napr takej Arrive v Nitre a Trnave-ovela viacej,Vuc treba zrusit iba zbytocne platene miesta neodbornostou ako ukazuje Luntner a jeho syn, hlavne že beru cez 5000 eura a za co, ze pred volbami idu vykrikovat nech to riesi vláda a hádzat to na smer...ako vidno jeho syn sa tlací do Vlady ....podla toho je asi Slovensko bohata krajina platit uradnikov s platom čo malo kto ma .....preco nerokuju s dopravcom aj teraz, aj zajtra -to je arogancia najvacsieho zrna a doplatí nato len obcan....treba zrusis vsetky Vuc -nikto by nepocitil ze chybaju uradníci

25.01.2020 | equilibriums

Najlepšie na tom Luntnerovi bolo to, že ešte ani nenastúpil a už zamestnal syna. :D

25.01.2020 | king01

presne tak a obhajoval to, že je to najlepsí odborník:D však vidíme v tv ako hovorca vlastneho otca asi :D

26.01.2020 | mam_rad_jablka

Tiež sa mi zdá divné a proti srsti, že si zamestnal vlastného syna akokoľvek je alebo nie je šikovný. To sa nerobí.

26.01.2020 | Lupask

mladeho Luntera zvolili poslanci, Kotlebovu rodinu na urade BBSK zvolil kto??

26.01.2020 | king01

na odporucanie starsieho a prvé co spravili si zvysili platy

26.01.2020 | real name

hadzat to na smer?
zda sa, ze smer je v tom az po usi
https://www.branik....

26.01.2020 | king01

https://www.bystrico... nie skôr opacne,Luntnerovci su v tom po usi

27.01.2020 | Koba

napísal autor, čo bol riaditeľ dopravy v SAD Zvolen, objektivita zaručená.... to čo tam píše, tým sa zrejme obhajovali na súde a neuspeli, súd dodatky zrušil. Alebo chcete povedať, že súd rozhodol nezákonne? Aj to je teoreticky možné, nateraz však platí, že súd medzitýmnym rozsudkom rozhodol o neplatnosti dodatkov a treba to rešpektovať - po nadobudnutí jeho právoplatnosti - SAD zablokovala dopravu ešte predtým ako nadobudol právoplatnosť - prečo? Ten rozsudok bude aj zverejnený, počkám si na to odôvodnenie.

25.01.2020 | TotoTuSomJa

Súhlas, VÚC sú zbytočné. Len politici obhajujú ich zotrvanie. Mimochodom v správach sa zase predviedla opozícia, to už je naozaj vrchol trápnosti ako zo župnej záležitosti robia vládnu záležitosť. A potom že tých pajácov máme voliť. O nič lepší ako vládni politici.
A ešte niečo redakcia Trendu-zvrátenosť (použijem výraz z nadpisu článku) je táto prebyrokratizovanosť a nekompetentnosť čo tu máme či v samospráve, vláde alebo v parlamente. Na to sa zamerajte.

25.01.2020 | equilibriums

Župan ak tam potreboval mať ako morálnu podporu opozíciu, tak by ani tam nemal byť. Za ruku ho treba vodiť?

25.01.2020 | king01

práveže on je odborník asi tak ako tí odborníci z opozície čo ho prisli podporit a robia si predvolebnu kampan aj ked zo zupnej zalezitosti robia vladnu a pritom v Sadke má stát len 40 percent ciže je v mensine.....co politik to neodborník či z vlády alebo opozície potom to tak vyzerá na Slovensku a práveze Trend sa nezameriava na prebyrokratizovanosť a neodbornosť v samosprave,vlade,parlamente atd ale len to hodí na Sadku čo pán autor

25.01.2020 | equilibriums

VÚC zrušiť. Takisto zrušiť aj mestské a obecné zastupiteľstvá, namiesto nich stačia okresné zastupiteľstvá, v niektorých dedinách načo starostu a x poslancov, čo tam také reálne riešia? Stačí jedného poslanca pre obec, ktorý by mal účasť v okresnom zastupiteľstve. No a samozrejme, aby parlament nežil odtrhnutý od reality, tak aby v ňom mali účasť jednotlivé okresné zastupiteľstvá.

25.01.2020 | zajo-

Koniec ZDERáckej mafie a oligarchie sa blíži...

25.01.2020 | king01

Koniec Zderackej mafie a potom nástup dalšej...príde nová a dostane sa k válovu....nič lepšie nebude iba horsie....všetci len kradnú,doteraz žiaden politik nie je v base-a to by potrebovali autobusov aby naplnili ich smerom do Leopoldova...

26.01.2020 | Julo 2018

Citát : " Banskobystrický kraj je veľký, členitý a má veľa roztrúsených sídel a dedín. Aj preto ľudia viac využívajú autá či vlaky „zadarmo“ ako autobusy, ktoré nejazdia všade a stále. Vypadávajú tak cestujúci aj najazdené kilometre, čo znižuje tržby aj zisky. "
Autor je " odborník " alebo celý tento článok je na objednávku ( vyzerá to ako objednávka na poškodenie vlády ). Ak je tam kopa roztrúsených dedín, tak tam ani vlak nechodí a musia ísť autom alebo autobusom. Problém je v tom, že SAD nakúpi autobusy najradšej pre 100 osôb a chcel by aby aj z najposlednejšej dediny už išiel preplnený. Prečo ak vie že na linke pravidelne chodí len do 15 osôb po celej trati tam nenasadí mikrobusy . Prevádzkové náklady by sa znížili a aj cena za nový " autobus " by bola isto polovičná. Výhovorka na minimálnu mzdu a príplatky je trápna. Keď by ľudia zarábali štvornásobky, tak by aj viac mohli minúť . Ale ak si niekto spočíta že za lístok pre člennú rodinu dá napr. 80euro , tak radšej ide autom a náklady bude mať minimálne. Ako to že vo Švajčiarsku je prímestská doprava tak organizovaná, že ľudia sa dovezú autom len k stanici vlaku alebo autobusu? A pritom k platom je naozaj cena za lístok zanedbateľná čiastka. Asi by mala byť povinnosť každého kto získa objednávku z verejného obstarávania povinnosť v štvrťročných intervaloch zverejňovať mzdy a odmeny ( nie priemernú ) vedenia firmy ako aj počet administratívnych pracovníkov. Vtedy by aj verejnosť videla kde sú " zvýšené náklady ".

26.01.2020 | Roman Kanala

Neviete, o čom hovoríte. Kedysi boli autobusové linky všade. Dnes už takmer neexistujú. Rentabilné sú len diaľkové linky na veľké vzdialenosti. Miestna doprava do 100 km má ťažkosti a do 20 km vymizla úplne. Vlaky boli zrušené alebo jazdia pomenej. Ľudia sa musia voziť taxíkmi, čo je omnoho drahšie, ako autobus. Nemá každý auto. Zadarmizmus je dobrý len pre Žilinu, ale kde boli trate zrušené, zdochol pes. Na východe naozaj nič nie je.

26.01.2020 | mam_rad_jablka

Nedá sa porovnať množstvo SAD spojov, ktoré jazdia teraz a pred zavedením vlakov zadarmo. Na menšie vzdialenosti úprednostňujem autobusy - sú čistejšie, rýchlejšie a pohodlnejšie. Vlaký bývajú preplnené, staré, pískajúce a nedá sa na ne časovo spoľahnúť. Treba zažiť vlaky mimo západného Slovenska a dakde ani nejazdia.

Čo som chcel povedať - autobusové spoje sa rušia, kamsi je problém sa dostať dnu alebo von a všetci si kúpime preto autá.

26.01.2020 | olivertwist

sú to TOTÁLNI neschopní NEBORÁCI - otec aj jeho skorumpovaný synáčik !

26.01.2020 | king01

stacilo vyjadrenie v tv a horko tazko citanie zupana s papiera a človek mal dosť, ešte aj žiak vie povedať slová bez papiera/za toto ma brat viacej ako premier plat/...toto ste si zvolili ludia z BB kraja...

26.01.2020 | mam_rad_jablka

Možno si BB nezvolili optimálne, no minimálne o triedu lepšie a my z ostatných krajov na nich už nepozeráme ako na chudákov. Lebo sme ich naozaj ľutovali a nechápali týchto ľudí z BB, že čím ich očaril charizmatický Kotleba. Čistá rebélia a nepochopenie v očiach ostatných krajov.

26.01.2020 | king01

Vuc je zbytočnosť lebo je to všetko rodinkárstvo ako to bolo za Kotlebu a teraz Luntner to iste a prvé čo spravil zvysoval platy a len nastupoval....rebelia este len bude,kedze ludia vidia ze vsetci politici len kradnu a su neodborníci ....aby sa necudovali ,ked z rebelie budu ludia volit Kotlebu a aj vyhrá volby....a to je vina aj na strane terajsej vlády a z opozície,gorila-v base nikto,kočner atd....

26.01.2020 | citatelTrendu

Chýba tu základná POINTA PROBLÉMU:
1. odbornosť politikov pri riadení štátu. "Poďakujme" pravici za rušenie železničných liniek, ale aj prímestských. Veď na čo? teraz "objavujeme teplú vodu" a zisťujeme že hromadná doprava má význam a treba ju podprovať. Lenže pár desaťročí dozadu sme si zlikvidovali infraštruktúru.

Rovnako je to aj s úrodnou pôdou-tú naši "odborníci" politici cez zlé zákony menia na stavebné parcely, priemyselné parky či dokonca také zvrhlosti ako golfové ihriská). Normálne za túto zvrhlosť ruky odtíňať, čo porobili s našou krajinou porevoluční politici, veľká ľkoda že nie sme v Číne.

2. podfinancovaná a neefektívna samospráva. Občania opakovanie tlačia do reformy samospráv, aby sme mali radšej mestá menšie a efektívnejšie, čím ostrane viac zdrojov na ich rozvoj. VÚC sú v dnešnej dobe naozaj zbytočné, menej úradov s jasnými kompetenciami prinesie bojatšie mestá, a tým spokojnejších občanov.

POLITICI POČÚVAJTE ĽUDÍ, sú fakt nastratí. Rozkrádačky, krytie mafiánov, beztrestnosť politikov, prebyrokratizovanosť štátu aj samospráv, ničenie slovenského poľnohospodárstva a len kecy, kecy, kecy....reformy nerobíte. Podporujete cudzie bohaté firmy, malé slovenské firmy žmýkate. Fakt chcete politici ďalšiu revolúciu? Ľudia vás (vládu, aj opozíciu) majú plné zuby, ste neschopní pajáci a do funkcií chodíte len kradnúť.

26.01.2020 | citatelTrendu

Samozrejme oprava: radšej mestá väčšie a efektívnejšie, čím ostrane viac zdrojov na ich rozvoj

26.01.2020 | mam_rad_jablka

Sme naštvaní ale tak, že tú revolúciu spravíme trošku civilizovanejšie. Už máme svojich slušných ľudí na všetkých úradoch. Je tu nepomerne viac nespokojnosti od radových aj vyšších pracovníkov, úradnikov. Ozývajú sa, nemlčia, bojujú, riešia.

Je hlúposť hádzať všetkých do jedného vreca, lebo v spoločnosti je neporovnateľne viac slušných ľudí ako psychopatov. Chce to čas, odvahu a systematický prístup. Taký rozvrat, rýchle vzbĺknutie hnevu by nič nevyriešilo.. prinieslo by to k moci ďalších čudných, možno ešte čudnejších ľudí (ĽSNS) k moci ako teraz.

Stačí si ako občan veriť a podporovať slušnosť, výjsť do ulíc ak treba. Veľa sme toho dosiahli za posledné 2 roky.

A hlavne neriešiť vo voľbách potraty ale skutočné problémy štátu. Všetci budú odsúdení. Musia. Ľudia si to pýtajú a prahneme po tom. Iba to nás upokojí, keď jeden po druhom budú za svoje krádeže a lži odsúdení podľa práva a v súlade s našim právnym poriadkom. Očakávam rok, kedy súdnictvo bude mediálna hviezda.

26.01.2020 | pierre002

nech sa oseru vsetky sadky, problem dakde zastavit spravit novu zastavku (na znamenie) ked zastavky su 1.5km od seba.. chodia si absolutne nesynchronne s vlakmi, cakaj v zime v dazdi na zastavke a nakoniec zaplat viac ako ked ides autom.. dik za take cestovanie, nemam chut to ani dotovat z mojich dani, nech to robia transparentne a jazdi sa tak aby to bolo rentabilne, v niektorych krajinach ziadne take "SADky" neexistuju a jazdia sukromnici tak ze ked sa naplnia marsrutky tak sa ide..

26.01.2020 | Európan

Ten štrajk je politický marketing OpOzície.
Každý robí čo vie a môže.

26.01.2020 | Jaro Polakovič

Leberalizmus a trh v koncoch.

26.01.2020 | od A do Z

Navyšovanie nákladov mzdy,rekreačné poukazy vyriešili v jednej dopravnej firme v Košiciach takto: Rekreačné poukazy môžu zamestnanci využiť len v dvoch hoteloch Eurobus na Šírave a v Bratislave čo je jeden a ten istý majiteľ. V skratke zamestnancom nebude preplatený žiadny rekreačný poukaz z iného rekreačného alebo rehabilitačného strediska na Slovensku. Majiteľ tvrdí že Dankove ko**ciny ho nezaujímajú. Dokonca tvrdí firma, že Inšpektorát práce im rekreačné poukazy a ich vnútornú smernicu odobril . Obchádzanie zákona Inš. práce nevidí. Navýšenie mzdy zo zákona o 84€ zo 728 na 812€ majú vyriešené tak že čakanie medzi spojmi ktoré minulý rok mali za čas čakania 2,989€ chcú platiť len 1€ . Takže vodič ktorý čakal minulý rok medzi spojmi v jednom mesiaci 100 hodín dostal 298 € teraz mu chce dopravca za to isté čakanie 100€. V konečnom dôsledku dostane menej ako keby mu prislúchalo zo zákona. Asi takto fungujú navýšné náklady u jedného z dopravcov.

26.01.2020 | citatelTrendu

A prečo nenapíšeš konkrétny podnet na Inšpektorát práce? Vypisovať do diskusií ti nepomôže.

26.01.2020 | od A do Z

Toto čo som opísal je už po podnete na inšpektorát práce. inšpektorát práce tu nie je ako by sme mysleli že ochraňujú zamestnanca ,alebo porušenie zákona . Inšpektorát je tu na ochranu zamestnávateľov.

26.01.2020 | Darija

Tak je. Inšpektorát práce je ďalší úrad v poradí, ktorý treba poriadne prevetrať. V 90% prípadoch sa postaví na stranu zamestnávateľa, aj keď neoprávnene. Chudák zamestnanec sa môže akurát tak obrátiť na súd a keďže aj tam je to kvalitne zmrzačené, neostáva mu častokrát nič, iné, len rezignovať.