Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Konzorcium SanToll má mýto takmer isté

03.07.2008, 12:27 | SITA | mm

Minister dopravy pripustil, že výber diaľničných poplatkov sa omešká o pol roka (Aktualizované)

  • Tlačiť
  • 0

Aktualizované 16:08 v treťom odstavci o informácie o novej námietke.

Úrad pre verejné obstarávanie zamietol námietky všetkých troch konzorcií, ktoré Národná diaľničná spoločnosť vylúčila z tendra na elektronický výber mýta. Vo verejnej súťaži tak definitívne zostal iba jeden uchádzač - konzorcium SanToll.


"Úrad rozhodol o zamietnutí námietok z toho dôvodu, že niektoré dôvody vylúčenia uchádzačov z predmetnej užšej súťaže, označené verejným obstarávateľom, sa v konaní o námietkach preukázali ako opodstatnené. Išlo najmä o technické požiadavky na predmet zákazky stanovené verejným obstarávateľom v súťažných podkladoch," informovala hovorkyňa Úradu pre verejné obstarávanie Helena Fialová.

Úradu obdržal aj ďalšiu námietku v predmetnej užšej súťaži. Podal ju jednen z vylúčených uchádzačov a smerovala proti inému úkonu verejného obstarávateľa. Preto úrad súčasne s rozhodnutiami o námietkach vydal aj predbežné opatrenie, ktorým pozastavil ďalšie konanie verejného obstarávateľa v súťaži, a to až do doručenia rozhodnutia úradu v danej veci.

Národná diaľničná spoločnosť vylúčila postupne z tendra skupiny ToSy.sk, Slovakpass a Kapsch, všetky pre údajné technické chyby v ich ponukách. Konzorciá sa proti vyradeniu zo súťaže odvolali na Úrade pre verejné obstarávanie koncom mája tohto roka.

Podľa poslanca opozičnej SDKÚ Stanislava Janiša sa zriadenie elektronického mýta zbytočne predraží, ak štát podpíše zmluvu so skupinou SanToll. „Občania zaplatia za nepodarený vládny tender na výber elektronického mýta zbytočne o 6,5 miliardy korún viac,“ povedal. Táto suma má byť rozdielom medzi najlacnejšou ponukou konzorcia Slovakpass a ponukou spoločnosti SanToll, ktorá ako jediná v tendri ostala.

Okolo celého tendra, pokračoval Janiš, je množstvo podozrivých vecí. Za neuveriteľné označil najmä to, že spoločnosť Ibertax ako člena pravdepodobne víťazného konzorcia, vlastnia dve firmy z Cypru a jej skutoční vlastníci sú utajení. "Viaceré indície naznačujú prepojenie skupiny J&T na túto firmu," tvrdí Janiš. Hoci táto finančná skupina podľa neho prepojenie najprv odmietala, neskôr po zverejnení personálnych prepojení priznala, že ešte v lete 2007 Ibertax spravovala. "Sanef, ktorý je za firmou SanToll, patrí do skupiny Abertis, s ktorou sa J&T snažila sprivatizovať bratislavské letisko," vyhlásil poslanec za SDKÚ.

Národná diaľničná spoločnosť a rezort dopravy pôvodne plánovali spojazdniť výber elektronického mýta od začiatku budúceho roka. Tento termín sa však kvôli prieťahom na Úrade pre verejné obstarávanie nestihne. Zriadenie mýtneho systému sa podľa predpokladov ministra dopravy Ľubomíra Vážneho môže omeškať aj o pol roka. Termín zavedenia mýtneho systému na spoplatnených úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest podľa neho závisí od toho, kedy bude podpísaná zmluva s vybratým dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na základe výsledkov opakovaného tendra.

tender.jpg

Foto na titulke - Flickr.com

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)