Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Už nemusíme čakať na krízu. Verejné financie sme si dopredu rozbili aj sami

28.03.2019 | Michal Lehuta

Diskusia (33 reakcií) Pravidlá diskusie

28.03.2019 | LPB

Nepochopil som, ako tomu zákonu pomohol Igor.
Po zdravotníctva a školstve zadarmo v ústave pribudne ďalší blábol. A bude z nej ešte väčší zdrap papiera.

28.03.2019 | @@@

zastropovanie nie je žiaden problem ako sa tu niektory snažia z toho robiť .......


ale ukazuje sa na koho strane novinari stoja že haja zaujmy len bohatych ludi a firiem presne ako akože nezavisle organizacie ako iness ineko a podobne ktore taktiež haja len zaujmy bohatych a firiem ...... potom nariekate že vam ludia neveria a po tomto tu vam maju veriť ked ludi len oj.bujete a obhajujete len zaujmy bohatych ludi a firiem ....

potom nikoho nemože prekvapovať že do popredia sa tlačia alternativne media a antisystemove politicke strany :D :D :D

len tak dalej trend a dalši takto len viac podporujete tieto strany preto v tych poslanych mal harabin a kotleba dokopy takmer 25% :D :D :D

28.03.2019 | pinpo

zastropovanie problem je, ze to ty nevidis je tvoj problem
stale tie svoje socialne kydy a istoty tu tlacis, ale uz viac ako rok som ta ziadal a aj prosil aby si uz konecne zalozil firmu postavenu na tych svojich socialnych principoch a vytrel nam ostatnym oci a ukazal ako sa ma podnikat
uz mas firmu? kolko ludi si zamestnal?
a prestan tie tvoje kydy na novinarov (na to ma autorske prava fico)

28.03.2019 | @@@

pišeš zas nezymsli ...tak zvyš vek odchodu do dôchodku na sto rokov a uvidiš čo sa stane všetko čo sa na dôchodkoch ušetri rohj.bu poltici a je jedno či vlade fico alebo bude vladnuť sulik z matovičom všetci myslia len na seba aj sulik pripravil odvodvy bonus len tak aby vyhovoval čo najviac bohatym na ukor ostatnych


a teraz hadaj komu toto všetko prospeje ?.....no tym ktorych tak radi všetci kritizujete antisystemove strany tak si zapametaj aby nebolo horšie aby sa dejiny kvoli ludom ako si ty a vašmu extremnemu sebectvo a chamtivosti neopakovali :P

29.03.2019 | pinpo

haha, zase trolujes a podsuvas veci, ktore nikto nikdy nepovedal a ani nenaznacil
odchod do dochodku ma byt podla dlzky zivota, nie nejake pseudo cislo 64 ci 100;
dochodok aj teraz bol cca 15r, podla toho sa to vzdy menilo
ide o naklady na dochodky, o zdravotnu starostlivost, o vyhody a ulavy ktore dochodcovia maju
to su peniaze co niekde chybaju = niekto musi zaplatit, navyse teraz sa rodi menej deti
ak bude stat nezmyselne tieto peniaze "kradnut" aktivnym pracujucim, tak ti sa zacnu rovnako agresivne branit, alebo rovno odidu zit a pracovat inam; ako prvi odidu ti vzdelanejsi ktori aj viac prispievaju do systemu
nakoniec budes mat este menej penazi ako na zaciatku

29.03.2019 | @@@

ano maš pravdu preto na starobne dôchodky ročne ide 5,6 mld eur čo je isto väčšina z toho čo štat ročne minie (minie 34 mld eur ) nevadi netreba šetriť inde treba šetriť na dôchodcoch lebo ti sa nevedia braniŤ a z nich anši kamarati (čiže kamarati politikov a je jedno o aku politicku stranu ine ) nemaju biznis a preto im je potrebne viac zobrať a dôchodocov viac zničiť aby sa dôchodku ani nedožili a tak naši šmejdacky kamarati zarabili viac .....

a ano najskôr za hranice odchadzaju ti vzdelanejši preto vidime tak masove opuštanie slovenska prave ludmi z vysokou školou ktory sa tu nemožu uplatniť .....len smola že čisla ukazuju niečo ine a to to že najviac opuštaju krajinu ludia zo strednou školou ....ale o tom pssst lebo media musia mať nejaku tu propagandu a musia vytvaraŤ dojemm že vysokoškolak najmä v štatnom urade je dôležitejši ako všetci ostatny a je potrebne mu zvyšiť mzdu aj na 5tisic eur tak nech ti ostatny čo nie su vysokoškolaci nech držia huby a nech pracuju na štatnych uradnikov ktory si uživaju vysoke štatne mzdy popijaju kavičku a dostanu z toho aj skvele dôchodky :D .....

prajem ti aby na slovensku ostali len a len vysokoškolaci ked po tom tak tužiš :D :D :D :D ....snaď sa budeš mať už lepšie :D

29.03.2019 | alf1

nie novinari, ale 83 kolesikov v roku 2012 zakonom zrusilo dochodkovy strop socialneho netvora 62 rokov.

nie novinari, ale 83 kolesikov v roku 2012 zakonom zvysilo dochodkovy strop 68 rokov. ze...?

a preco je zrazu ich vlastny zakon asocialny a neprijatelny? tak naco ho taky sami schvalili?

po druhe - takze nam znizili novym zakonom dochodkovy vek? a ako, zo 62 na 64 rokov? povodne predsa socialny netvor uzakonil strop pre dochodkovy vek 62 rokov, ze? tak asocialne. a sudruhovia ho teda teraz znizili? zo 62 na 64? lebo 13,5 = 15?
zase chces link na oficialne vyjadrenie samotneho precedu, ze tu uzakonili dochodkovy vek 68 rokov? ci nebodaj aj on klamal?

28.03.2019 | Jaroslav Raztocny

Dalsia ukazka toho, ze nie je potrebne preukazat, ako sa to da dosiahnut (zdroje), staci to len schvalit (strop). Po nas potopa. Robime to pre ludi. Ti nas pochvalia, pretoze tomu aj tak nerozumeju. Aspon nas budu volit. Ach jo.
Rodi sa stale menej deti, teda budeme (vlastne uz) starnut. Takze na dochodky bude robit menej ludi. Avsak pocet dochodcov bude stupat. Takze bude treba vyssie odvody, aby bolo na dochodky - pre vacsi pocet dochodcov. Najvacsia vrstva (poctom) je stredna, takze zaplatia to ludia nie bohati, ale ti co sluzia SMERu a spol na najvacsie drancovanie.

Ale rad si vypocujem od pana @@@ ako sa to da vyriesit - kde, kedy a kto najde zdroje na tento spas? Nadavat na media je jednoduche, polozit na stol riesenie uz asi tak nie.

28.03.2019 | @@@

už si to napisal rodi sa menej deti tak prečo do školstva niekto chce naliať dalšich 400 milionov eur ?....chapeš že takto si vy všetci len s.riete do huby na jednej strane kritzujete že vydavky na dôchodky narastu ale na druhej strane nemate problem davať vyššie vydavky tam kde to ani nie je potrebne .....

už davno na školach mal byť zrušeni 9 ročnik už davno na školach mali zvyšiť počty deti v triedach dnes su daleko od urovne z 90tych rokoch skratka učitelia si zvykli čim menej deti tym vyššie mzdy :D .....ak klesa počet deti tak načo tam tlačiť dalšie stovky milionov len preto aby sa učitelia nabalovali ano ja viem ty možu pracovať aj do 90tky ved hodina trva 45 minut a ich pracovny tyžden nema často ani 25 hodiny ( hodina 45 minut) ale mzdy by chceli 1,2 nasobok priemerneho platu v hospodarstve ....podla teba tu šetriť nie je potrebne ....alebo v polnohospodarstve na dotacie a ine nezmyselnosti ročne tam ide 1,2 mld eur a zbytočne toto je len ukažka že štat ma kde šetriť ale nikto to nechce robiť lebo kamarati politikov sa potrebuju nabaliť a je jedno kto je pri moci vždy to tak je ....takže nekecaj nezmysli o tom že na dôchodky nie je ....na starobne dôchodky ide ročne 5,6 mld eur ale celkove vydavky štatu su 34 mld eur

28.03.2019 | Jaroslav Raztocny

ak nebudeme investivat do skolstva, tak tam nepridu ucit ludia, ktori maju nieco v hlave. Vzdelanie (nemyslim tym papier) je nieco, co Vam nemoze ukradnut nik. Nevzdelany narod potom robi take recitaly ako vy pan @@@.
Mozno by aj bolo menej zavisti, ze niekto svojou hlavou zarobi viac. Nemylte si to s “vkastnou hlavou” a Colou.

28.03.2019 | @@@

nech sa pači zober cely štatny rozpočet nalej do školstva dja učitelom aj 5tisic eur na mesiac a som zevdvay či to bude take genialne alebo len priliš draha sr.čka .....stale nechapeš ekonomike ....ty a mnohi dalši :D :D :D

29.03.2019 | Jaroslav Raztocny

mozno nechapem len to - ako je mozne, ze ludia ako vy maju pravo vkladat obalky do hlasovacej urny. zhovarat sa s vami o strategickom zamere ozivenia ekonomiky cez posilnenie kvality vzdelavania celej spolocnosti je taka strata casu, ako cakat, ze Dunaj zmeni smer toku. pekny den vam zelam.

29.03.2019 | @@@

ked pišeš nezmysli .....je naivne si myslie že ja som učitel ja som viac ..... ty nechapeš ekonomiku ta je ako pyramida kde dole su ludia ktory realne niečo produkuju nad nimi su ludia ktory využivaju ludi pod nimi a čim vyššie tym viac využivaju ak nebudu ludia dole tak nebudu ani ludia hore ....je to ako vo firme najprv niečo musiš vytvoriť aby ti nahore mohli to predať a mohli z toho bohatnu ale bez tych ludi dole to nejde čiže nemožeš stat vo firme len na manažmente a myslieť si že oni su viac lebo ked ti ludia dole nič nevyrobia ani manažment nebude mať ani a bude rovnako chudobny ako ostatny ....manažment je na vrchole tej pyrmida a žije len z ludi pod nimi .....ak sa to naruši ak spodna čast pyramidy zmizne čo sa stane ?....nič :D ostane to stale pyramidou len s tym že podklad alebo ten zaklad sa posunie nižšie a niekto iny bude musieť pracovať na tych hore .....

ty to itgoruješ asi preto že si o sebe vela mysliš ...mysliš si že dokažeš žiť bez tych dole čiže si arogantny ako manažeri nahore ktory sice bez tych dole nedokažu žiť lebo by nezbohatli ale aroganciou ukazuju tym ludom akokeby ich nepotrebovali pričom ich potrebuju ovela viac ako ti ludia dole ich ......

28.03.2019 | kritik

Asi ma niekto traumu z detstva a slabe vzdelanie...

29.03.2019 | Didinko1

Zavináč nemá žiadne vzdelanie. Podľa komentárov, je to bezvýznamný štátny úradníček, ktorého jediná odbornosť spočíva v odtlacani pečiatok na papiere a pití kávy.

29.03.2019 | demo50

Súhlas s tým vzdelaním, ale keď zoberieš do úvahy jeho gramatiku a sloh, tak v žiadnom prípade nemôže byť štátnym úradníkom, aspoň ja som sa na úradoch ešte s takou pologramotnou osobou nestretol.

29.03.2019 | @@@

demo50 maš pravdu ..... v štatnom urade je potrebna len gramatika a jazyky nič ine nie je potrebne potom to tak aj vyzera :D :D

29.03.2019 | @@@

ked nemam žiadne vzdelanie ako možem byť štatny uradnik ?....vlastne ja neviem ani pisať ani čitať .....to len tak tukam do počitača čo je potom zaujmave že to dokažeš prečitať a ešte horšie pochopiť :D

28.03.2019 | mánička

Pri dnešnom nastavení veku odchodu do dôchodku dosiahneme dôchodkový vek 64 rokov v r. 2028. Dovtedy realita ukáže, koľko bude dôchodcov a ako to ekonomika zvláda. Na zmenu je času dosť...

28.03.2019 | Niless

Je to pekny hnus, bolsevici idu vytrubovat do sveta za schvalili ustavny zakon stropu dochodku 64 rokov. Bavime sa o tej ustave z ktorou si denne vytieraju ritt?
Ak sme taky socialny a mame zadarmo obedy a vlaky, preco nedat uz nieco poriadne napr. zadarmo domovy dochodcov, zadarmo obedy aj pre tych dochodcov....mozno by stacilo keby pride clovek sa liecit do nemocnice a nie do kafilerky, kde je vyssia pravdepodobnost ze si odnesie v tom lepsom trvale nasledky ci smrt namiesto vyliecenia alebo zlepsenia stavu. Dobre s nami a smer prec...

29.03.2019 | chr

...čo sa týka dôchodkov , tak tam ste povedali takmer všetko . Akúrát by bolo treba aby sa menej "kradlo " v štátnom rozpočte. To je všetko . Stav našej spoločnosti je priamo úmerný kradnutiu v rozpočte . Ako to kedysi povedal Rezeš " na a čo tak sme zarábali toľko" keď vytuneloval VSŽ . Nie je tu čo dodať . Letmý pohľad na ďalšie kolo oddlžovania zdravotníctva . Nebohí Pašo , to povedal krásne a pravdivo " vyhraj voľby a môžeš všetko". Darmo sa tu budete hádať , čo treba spraviť . To nevie nik . Ale stačí počkať a uvidíme , čo sme mali spraviť.......

29.03.2019 | @@@

všetci sa tvaria že oni su ti čestnejši a spravodlivejši až pokial človek nezisti že tie k,.rvy zas len myslia na seba :D

29.03.2019 | Chimenéz

Riešenie je , stačí zdaniť robotov vo fabrikách. A bude aj na dôchodky.