Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Matečná: Na národný potravinový katalóg nie je dosť peňazí

30.07.2019, 19:30 | TASR

Národný potravinový katalóg (NPK) je v súčasnosti pre nedostatok prostriedkov zastavený. Uviedla to v utorok šéfka Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Gabriela Matečná (SNS) vo Svätom Jure pri Bratislave.

  • Tlačiť
  • 2

„Nemáme totiž ďalšie prostriedky na to, aby sme dobudovali to, čo programátor a informatik potrebujú. Snažíme sa však nájsť spôsob, ako to budeme riešiť. Keď to budeme vedieť, v priebehu dvoch-troch týždňov, tak oznámime, ako budeme pokračovať,“ spresnila.

„Práve sme v štádiu, keď to vyčísľujeme a komunikujeme s dodávateľom. Uvidíme, ako to ďalej pôjde,“ uviedla ministerka na novinársku otázku, koľko prostriedkov ešte treba na dokončenie projektu NPK.

Neprehliadnite

Podčiarkla, že potravinový katalóg je „výborná myšlienka“. „Je to úžasná vec, cez ktorú, boli sme presvedčení, budú nakupovať školy, školské jedálne a samosprávy pre svoje sociálne zariadenia. Vybudovať takýto informačný systém, pomocou ktorého by sme sa ako keby vyhli verejnému obstarávaniu, nie je však jednoduchá vec. Už sme do toho vložili obrovské množstvo prostriedkov,“ doplnila.

Upozornila zároveň, že napríklad vo Francúzsku legislatíva doslova núti školy a školské jedálne používať minimálne 50 percent vlastných (národných) potravín.

„Snažíme sa, aby tomu bolo tak aj u nás, nie preto, že by sme chceli byť diskriminační voči ostatným. Vieme tým znižovať uhlíkovú stopu (potravín), vieme podporiť vlastných farmárov a vieme zabezpečiť sebestačnosť vo výrobe potravín,“ dodala G. Matečná.

  • Tlačiť
  • 2

Tagy potravinársky priemysel