Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Odišiel z biznisu učiť deti. Šéf neziskovky vysvetľuje prečo je matematika pre žiakov strašiak

05.06.2019 | Tomáš Nejedlý

Diskusia (4 reakcie) Pravidlá diskusie

05.06.2019 | lacop

... no tak, ja by som to nezovšeobecnevoval. Napríklad moja dcéra. Nikdy som ju do matematiky nenútil. Prakticky sama si ju vybrala, už na základnej škole, kde vyhrávala olympiády. Bavilo ju to.

Vôbec nepotrebovala iný systém výuky matematiky. Dnes študuje v treťom ročníku mstematiku na Karlovej univerzite.

Autor spomína nejakú teóriu hier v rámci výučby matematiky. Jedná sa asi o zmätenie pojmov. Asi je to iná "teória hier", za ktorú získal John Nash nobelovu cenu za ekonómiu.

06.06.2019 | salamunovi bratia

Čím viac názorov (rozumných) sa konfrontuje, tým môže byť výsledok (systém učenia) lepší. Každý sa s tou matikou asi vysporiadaval a bude vysporiadavať inak, ja osobne proti súťaživosti v škole nič nemám - aj to je súčasť prípravy na život. K szstému v minulosti: Asi spomienkový optimizmus, ale pokiaľ si pamätám, tak počty na prvom stupni ZDŠ boli pomerne praktické a to nemyslím len slovné úlohy (Mamička dala Ele 2 koruny. Mleko stojí korunu, koľko litrov mlieka Ela kúpila?) . Tiež sme sa učili počítať úrok (nepamätám si presne ročník) ale vypočítať úrok na mojej vkladnej knižke so 4% úrokom ma bavilo už vtedy. Najmä pri predstave, koľko na tých 200 Kčs čo som tam mal zarobím.

07.06.2019 | Andrej_sk

Ale presne o to tu ide. Chvalite tu byvaly system, lebo vam sa matika pacila a videli ste praktickost. Mali by sa k tomu vyjadrovat prave ti, ktori ju radi nemaju-nemali.
Aj dejepis, zemepis a literatura boli velmi uzitocne, ale nudne. Moc nam to vtedy nehovorilo, biflovat sa fakty o pocte obyvatelov Moldavska, kedy boli punske vojny,,. Ucil som sa to, lebo to bola moja povinnost, nic mi to nehovorilo, ale az teraz s nadhladom viem povedat, ze ako krasne sa tie veci dali ucit, ako sa tie predmety prelinali, kolko poucenia sa v tom dalo vidiet,.. Cize ozaj je to cele o systeme a uciteloch. Aj pri fyzike a chemii. Geometria - nieco nadherne a prakticke.
Ze system dokaze zabit dobreho ucitela, je jasne. A myslim, ze o tom bol clanok.
BTW, tiez som ju mal rad, mal som stastie na ucitelov a studoval som ju na univerzite a mal byt zo mna pedagog. Prisla revolucia a zdrhol som od ucitelstva vidiac ine perspektivy.

06.06.2019 | mánička

V r. 1979 nám učiteľ matematiky na ZDŠ povedal, že matika nie je dôležitá len na vypočítanie príkladov, ale hlavne na rozvoj logického myslenia, ktoré budeme potrebovať každý z nás, pri každej práci a po celý život. To ešte neboli PC, ale matematika a informatika majú veľa spoločného - a dnešných mladých PC, chválabohu, bavia!!! Matematika sa nedá obkecať, vypočítať "skoro dobre" ale len a len dobre - nie je to dojmológia!