Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mazda predstavila prevratný benzínový motor

08.08.2017 | ČTK

Diskusia (8 reakcií) Pravidlá diskusie

08.08.2017 | nicco

Teraz hladaju munkov, co si to rychlo kupia a budu 5 rokov ladit na nich.

08.08.2017 | Truhlik999

mazda nedokazala postavit spolahlivy diesel ani funkcny turbo benzin.

Stavim sa, ze toto bude rovnaky nalesteny prd ako ich aktualne motory.

Zerie to, nejde to a este sa aj kazi

08.08.2017 | stryko drzgros

no vidim ze dvaja diletanti uz prejavili svoju frustraciu ...

nicco: clanok nie je o koncernovych motoroch ... lebo koncern VW funguje tak ze nieco vyrobi a bez testovania to nasadi, vsak nech testuju zakaznici ... japonci a korejci nasadzuju nove veci az po tom, ako ich roky testuju doma v tovarni ...

truhlik999: clanok nie je o nespolahlivych koncernovych TSI turbobenzinoch ani o koncernovych dizlovych podvodnych črepoch ... citaj pozorne a hlavne s porozumenim ... clanok je o najuspornejsich a najspolahlivejsich benzinovych mazda atmo motoroch, ktore su vykonovo porovnatelne s turbomotormi

08.08.2017 | Truhlik999

hehe, diletant si ty. Moderna odba si ziada slusny tah - tah vyzaduje turbo, kompresor , alebo elektromotor.

Fakty su fakty:
1. Mazdy hrdzaveju - vsetky
2. Mazda ma seriozny problem postavit dieselovy motor.
3. Mazda nedokazala postavit turbomotor.
4. Mazda nedokazala postavit hybrid.
5. Mazda zerie viac ako ine auta s turbomormi.

Napr.
M3 s 88kw motorom vykazuje spotrebu 6,72
G7 s 90 kw motorom vykazuje 6,7

G7 ma najmenej o tretinu lepsi tah.


Som presvedceny, ze 1.0 TSI bez problemu da dole 2.0 Skyactive - aj na dialnici, aj na okreske.

08.08.2017 | Nucky Thompson

Skyactiv 2.0 v M3 môze mat aj 165k. Tomu bude tazko konkurovat nove 1.0 TSI v Golfe. Mozno tak 1,4 TSI.
1.0 TSI (110k) v Golfe - 0-100km/h - 9,9s
1.4 TSI (125k) v Golfe - 0-100km/h - 9,1s
1.4 TSI (150k) v Golfe - 0-100km/h - 8,2s
2.0 Skyactiv (120k) v M3 - 0-100km/h - 8,8s
2.0 Skyacitv (165k)v M3 - 0-100km/h - 8,2s

Mazdy trochu viac hrdzaveju. To je fakt. Väcsina redneckov si vsak aj tak radsej kupi Golf s TDI, kedze TSI podla nich zere vela. To je tiez fakt.

Ak môzem mat auto bez niecoho, co sa môze pokazit (turbo), pricom ma porovnatelnu spotrebu (+/- liter / 100 km) a porovnatelne jazdne vlastnosti, nie je o com. Pokial teda vies jazdit (nemas problem s radenim rychlosti) a nemas problem zaplatit palivo. Hrdza zacne spôsobovat problem realne po 10+ rokoch, vtedy kazdy pre koho plati vyssie uvedene uz davno jazdi na novom.

08.08.2017 | Truhlik999

pre bezneho cloveka je dolezitejsi tah ako vykon, alebo maximalka.
V Mazde tah nie je, pokial nemam aspo 4000 otacok.
Lenze potom uz nemam ani ticho, ani spotrebu..
Pruzne zrychlenie je napokon aj ovela dolezitejsie ako 0-100

Turbo sa nekazi, pokial je dobre navrhnute.

Hrzda na aute je hanba ako svina, priblem ke, ze Mazda dojde hrdzava uz z fabriky.

Navyse, hrdzave auto si uz dnes nikto nekupi.

Podla mojich skusenosti, 1.4 turbo predci v kvalite jazdy aj 2.5 atmo benzin.
O spotrebe ani nevravim.

BTW kolko pri real130 kmh toci ta mazda a kolko tsi?

a aka je spotreba pri tejto rychlosti?

09.08.2017 | Nucky Thompson

V M3 G120 pri 130km/h toci 2600 otacok za minutu. Spotrebu ma pri tejto rychlosti ako vsetky benzinove auta nizsej strednej triedy +/- 7 litrov na 100km.

Akcelerovat potrebujes mozno 10% jazdneho casu. Prudko akcelerovat tak mozno 2%. Ked vies jazdit, nie je problem podradit aj zo 6. do 2. stupna. Jasne, ze pohodlnejsie je nechat tam najvyssi kvalt a tlacit to s nim hore. Ale v pohode je mozne aj podradit, dosiahnut pozadovanu rychlost a opät zaradit najvyssi stupen. Chce to iba trochu umu a cviku.

Osobne jazdim na atmosferickom benzine, 95% po velkom meste. Kombik nizsej strednej triedy. Stovku dam pod 10 sekund, dlhodoba spotreba je 6,9 litrov na 100km. Naftaci tvrdia, ze to daju pod 6 litrov. Oturbeni benzinaci nieco medzi tym. Ja som spokojny, ze mam krasny zvuk (naozaj), linearny narast vykonu a caste radenie ako vodic kamionu :) Ale nebojim sa kratkych tras, nemusim chladit turbo po zatazi a naozaj mi nema co odist v motore. A to nehovorim o zostatkovej cene auta pri predaji ;)

P.s. Kazdemu, co jeho je. Naftak nikdy nebude spokojny s benzinom, s atmosferickym uz vôbec nie. Koncernak nikdy neuzna japonca a naopak. Zbytocne natahovanie sa.


09.08.2017 | Andrej_sk

To bude tym, ze mazda ma hrdzavenie a diesely na haku. Tych par kuskov co sa tu preda je pre nu nic. To asi narychlo zbuchali kvoli, neda sa ani povedat, ze podielu na trhu, lepsie povedane, kvoli prezencii na stredo a vychodoeuropskych trhoch. Jej hlavne trhy - Azia, Australia a USA hrdzavenie absolutne neriesia, tam hrdzavie vsetko, mobilite to nevadi. A image neriesia Ti co to tam riesia tak kupuju neazijske auta. A takisto je to s naftou. A takisto je to s dizajnom interieru. Tak preco by davali peniaze do vyvoja takychto veci? Azijski vyrobcovia to nerobia. Nemaju mrte modelov a kazdu chvilu hejaky facelift, plno farbiciek, kombinacii motorov, koberceky, ...