Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mercateo má cieľ jasný - revolúcia B2B obchodu

26.06.2019, 00:05 | PR

Inzercia | Nakupovanie cez webshop je každodennou praxou firiem na Slovensku. Spoločnosť Mercateo však zákazníkom prináša jedinečnú pridanú hodnotu, ktorej cieľom je optimalizácia ich nákupných procesov.

  • Tlačiť

Klient vďaka softvérovému riešeniu dosiahne výrazné úspory pri uspokojovaní svojich režijných potrieb. Mercateo, ktoré vzniklo v Nemecku, funguje na slovenskom, maďarskom a českom trhu od roku 2011. Od tej doby sa o tieto tri trhy stará výkonný riaditeľ  Ing. Andrej Ürge, MBA. Ako hovorí, jedným z hlavných cieľov firmy je komunikovať, že nákup nie je len o cene, ale o celkovom optimálnom procese.

Spoločnosť Mercateo je vedúcou zásobovacou platformou pre firemných zákazníkov. Pôsobí v 14  krajinách Európy. Na Slovensku ponúka webshop viac ako 4 milióny výrobkov. Kto môže byť klientom spoločnosti Mercateo?

Zameriavame sa výlučne na oblasť B2B, sme tu pre živnostníkov, firmy, rôzne organizácie, štátne inštitúcie i školy.

Prostredníctvom internetových obchodov dnes nakupujú spoločnosti bežne. Prečo by mali kliknúť práve na webshop Mercateo?

Ponúkame nielen viac ako 4 milióny produktov ale dokážeme klientovi usporiť aj procesné náklady v oblasti nákupu. Pred 2 rokmi sme si nechali urobiť európsku štúdiu o tom, koľko firmu stojí nákup jedného výrobku, či je to jednoduché pero, počítač alebo cestná závora. Podľa tejto štúdie sú náklady firmy na jednu objednávku od procesných nákladov, hľadania výrobkov, evidencie dodávateľov po administratívne práce na úrovni približne 100 eur. Digitalizáciou prostredníctvom platformy Mercatea dokážeme tieto náklady znížiť na polovicu. Vyvinuli sme aj kalkulačku nákladových úspor, ktorou si veľmi jednoducho sám klient vie vyrátať úsporu. Táto kalkulačka je dostupná na našej webstránke.

Mercateo funguje nielen ako webshop, ale je aj softvérovým riešením pre zákazníkov. Koľko ich v súčasnosti máte?

Mercateo má viac ako milión zákazníkov. Na Slovensku ich máme približne päťtisíc. Zákazníci nás využívajú ako softvérové riešenie, ktoré im umožňuje integrovať svojich dodávateľov s rámcovými zmluvami do nášho systému, tzn. celý nákup sa odohráva cez našu platformu. Táto služba je plne adaptabilná v prípade akéhokoľvek softvérového riešenia pre nákup, ktoré firma už má implementovanú. Keďže digitalizácia a automatizácia začína byť nevyhnutnosťou, našim cieľom je umožniť firmám pohodlne prejsť  na digitalizáciu a automatizáciu v oblasti obstarávacích procesov, čo v konečnom dôsledku znamená ich plynulejšie a rentabilnejšie fungovanie.

Zdroj: Mercateo

Špecializujete sa na obstarávanie na platforme webshopu B2B, ale rovnako tak aj na indirektné nakupovanie. Čo si možno pod týmto pojmom v súvislosti so značkou Mercateo predstaviť?

Automatizácia  indirektného nákupu ešte pred pár rokmi nebola tak v popredí ako dnes. Každý sa sústredil na hlavnú oblasť nákupu s rámcovými zmluvami. Jednoducho povedané, indirektný nákup je nákup všetkého čo nesúvisí priamo s výrobou, ale je potrebný na plynulý chod firmy. Produkty pre indirektný nákup museli a musia byť obstarané, sú však spojené so zdĺhavým vyhľadávaním výrobkov u stoviek dodávateľov. Pred tromi rokmi sme začali s osvetou v tejto oblasti a odvtedy každoročne organizujeme konferenciu na túto tému s názvom CEE eProcurement Summit. Zúčastňujú sa na nej takmer dve stovky ľudí z viacerých krajín a vysvetľujeme im, že väčšina nákupov sa dá vyriešiť finančne aj časovo efektívnejšie. V podstate komunikujeme našim partnerom, že nákup nie je len o cene, ale o celkovom optimálnom procese.

V súčasnosti totiž firmy nakupujú asi 80 % svojich potrieb cez priamy nákup, buď do výroby alebo pre každodenný život firmy, ale s tým, že majú rámcové zmluvy s jednotlivými dodávateľmi. Zvyšných 20 % výrobkov potom obstarávajú cez indirektný nákup, na ktorý nemajú svojich zazmluvnených dodávateľov. Zvyčajne si tieto produkty  objednávajú z rôznych e-shopov alebo nakupujú priamo v kamenných obchodoch. Tu prichádza riešenie, Mercateo so svojim online webshopom. Na našom portály zákazník nájde všetko, čo potrebuje a má možnosť prostredníctvom napojenia na náš systém si aj optimalizovať celý proces nákupu.

Kombinácia webshopu a ponuky softvérového riešenia nie je štandardná. Máte na Slovensku konkurenciu?

Túto kombináciu iná firma na Slovensku neponúka. Sú tu buď webshopy alebo spoločnosti so softvérovými riešeniami napr. rozhrania a hosting katalógov.

Je táto vaša konkurenčná výhoda stropom ambícii alebo prinesiete aj ďalšie inovácie na slovenský trh?

Určite nie. Začiatkom septembra spúšťame  práve na Slovensku, ako v prvej krajine vo východnej Európe sieťovú platformu UNITE. Prvým strategickým  partnerom Mercatea pri využívaní tejto platformy je americká softvérová spoločnosť SAP Ariba.  Platforma UNITE  bude umožňovať zákazníkom SAP Ariba  ľahko pripojiť dodávateľov pre okrajové potreby a navyše získať prístup k viac ako 50 miliónom produktov prostredníctvom integrovaného obchodu Mercateo. Užívatelia SAP Ariba Spot Buy tak majú prístup k širokej, voľne rozšíriteľnej ponuke sortimentu a dodávateľov pre nepriame materiály bez toho, aby museli opustiť vlastné štandardné procesy spoločnosti.

Zdroj: Mercateo


Vy osobne pôsobíte v Mercateo ako výkonný riaditeľ pre slovenský, maďarský a český trh, od roku 2011, odkedy je značka na Slovensku. Čo Vás zaujalo na práci pre skupinu Mercateo? Aké sú vaše ambície do budúcna?

Začínal som úplne od nuly - na zelenej lúke. Roky som pôsobil v Nemecku až kým som sa nestretol s jedným z majiteľov skupiny Mercateo, ktorý mi ponúkol príležitosť rozbehnúť pobočky Mercateo na Slovensku, Česku a Maďarsku. Považoval som to za výzvu, ale aj veľkú zodpovednosť. Veľmi ma zaujala vízia spoločnosti Mercateo v oblasti digitalizácie indirektného nákupu, s ktorou som sa veľmi rýchlo vedel stotožniť. Mám rozsiahle skúsenosti v medzinárodnom pracovnom prostredí a sedí mi multikultúrna spolupráca na všetkých úrovniach. Naše sídlo na Slovensku je v Šamoríne odkiaľ obsluhujeme všetky tri trhy, pričom dvoch kolegov máme aj Budapešti. Šamorín je strategické miesto nielen kvôli polohe, ale aj kvôli jazykovej vybavenosti, nakoľko okrem slovenského, českého, nemeckého a anglického jazyka, je veľmi dôležitý aj maďarský jazyk.  Plánujeme náš tím ďalej rozširovať a sme pripravení na nové výzvy, ktoré náš čakajú.

  • Tlačiť

Tagy PR články