Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mestá môžu vyzerať inak. Pozrite si unikátne projekty cyklistickej architektúry

25.06.2019 | Adrián Berecz

Diskusia (36 reakcií) Pravidlá diskusie

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

Hmm, drahsie ako nase dialnice (na pomer prepravenych osob/tovaru) su uz len nase cyklocesty. Nikdy som nerozumel, preco by stat mal dotovat hobby bicyklistov zadara.

25.06.2019 | martin33

Tak, tak najlepsim sposobom dopravy, ktory dokaze pri limitovanom priestore prepravit najvacsi pocet osob, je kombinacia MHD a pesej chodze. Na prepravu tovaru sa da pouzit ta ista infrastruktura.

25.06.2019 | sammy_dlx

preco by som ja mal dotovat tvoje cestovanie autom, ak jazdim MHD?

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

No ja prispievam na celkom dost.
Cesty, ktorymi MHD jazdi. Prispievam na samotne vozidla. Prispievam na zastavky. Dotujem vodicov.
To robim, a nevadi mi to, lebo to je funkcna sluzba.
Len stale nevidim dovod, preco okrem toho vsetkeho, co platim na "tvoje" aj "moje" cesty formou vsetkych dani a poplatkov, mam platit este aj sporotove vyzitie par jednotlivcov v meste. A to podotykam, sam medzi nich patrim, ale pridu mi vhodnejsie miesta na bike, ako prave z Devinskej do Eurovei.

25.06.2019 | Andrej_sk

Ale cesty sa tiez pouzivaju nielen na transport do prace, ale na shoppingovanie, na vylet, ..., cize vyzitie. Moja partnerka chodi bicyklom po hradzi do prace z Cunova do Petrzalky, syn do skoly z Cunova do Prievozu. A nie su rano na tej cyklotrase jedini. Nasi znami chodia do prace na bicykloch z Lamaca do centra ako je rok dlhy, presne po tej ceste co pises. Urcite teraz rekreanti prevazuju, ale ak nebudu cyklocesty, ludia z aut nevyjdu. Neda sa to urobit v opacnom garde. A ty bud rad, mas volnejsiu cestu aspon o par jedincov. Zatial.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ja navrhujem, aby to Cyklokoalicia spocitala. Pre objektivitu kazdy mesiac. Ze ide 8 ludi zo satelitov po hradzi, za relevantne nepovazujem. Ani 80.

No a co VZDY nekriticky fanusik cyklovania po meste opomenie, tak po tych cestach mozu jazdit aj CYKLISTI.
My s autami, autobusmi, elektrickami, lietadlami na tu IBA cyklocestu nesmieme.
No a vam na nej este vadia aj kocikujuce matky. Len to uz nie je sexi, to povedat, len ich ohriaknut pred riverparkom...

25.06.2019 | Andrej_sk

To fakt? A su tam zaratane aj vydavky na zdravotnictvo, obezita, srdcovocievne, artrozy, invalidne dochodky, ...? To nie je hobby, to je doprava. Presne tak nie je dovod, aby stat dotoval hobby majitelov osobnych aut.zadara.

25.06.2019 | krang

O com trepes ? Tie cesty by boli postavene aj keby nebolo MHD a osobne auta.
Ci tebe nosia zradlo do huby bradati hipsteri na bicyglikoch ?

25.06.2019 | Andrej_sk

Vcely ti uleteli? Jasne. 3-prudovky, pre nakladaky. Lebo nas je neporovnatelne viac ako pred 50 rokmi. Ci?
Samozrejme, ze sa kazde ho..no musi dovazat z Polska, kedze sme si zaasfaltovali a zabetonovali urodnu podu.
Tak kto tu trepe, vazeny?

25.06.2019 | krang

Ty trepes. Lebo si retardovanty neinteligentny analfabet.

Samozrejme ked neschopalovia ako ty nevedia ani zemiaky dopestovat tak to dovezieme z Polska.

Samozrejme ze 2-3 prudovky by BOLI aj pre tie nakladaky.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

Mozes nejaky konkretny odkaz? Ci len hovoris, ze kto bikuje je zdravsi?
A ak chodim do fitka, vecer na bike, ale cez den autom, tak umriem kedy? Dik

25.06.2019 | citatelTrendu

Aj u nás by sa dali budovať kvalitné cyklochodníky, to by ale pod zámienkou ekológie nemohli lobisti blokovať tieto projekty.

Napr. Devínska cesta (úsek Karlova Ves - Devín). ide o úsek medzinárodnej trasy, kde na úseku ostrova Sihoť nepovolili vodári viesť cyklochodník po okraji ostrava na dverenej lávke, hoci sa navhrovalo zabezpečenie kamerami v tom úseku (pitná voda). Ale rúbať sa na Sihoti aj šialené jazdenie starými tatrovkami, to už vodu neohrozuje, rovnako ako teréniaky poľovníkov.

Táto krajina je vedená korupčníkmi a lobistami, čo dokazuje aj tento príklad. Hoci ide o medzinárodnú cyklotrasu, mesta Bratislava naň nedostala eurofondy a tak sa buduje po pár mestroch v najlacnejšom variante (min. 4 križovania cez rušnú cestu).

Potom budú tvrdiť že je málo využívaná. No jasne, keď nebude separovaná od áut-bezpečná aj pre deti. Pritom má vysoký potenciál byť rodinnou trasou tento cyklochodník. Stačí sa ísť pozrieť do blízkeho rakúska ako tam budujú cyklochodníky, separované po jednej strane cesty a sú plné cyklistov, lebo SÚ BEZPEČNÉ. Tu ti dieťa sejme autičkár, lebo má zelenú vlnu a rovnako ako cyjklisti aj chodci sú tu "na poslednej koľaji". Presný opak ako to robí civilizovaný západ.

25.06.2019 | carpedi3m

Uplny suhlas. Pan hore si neuvedomuje ze cim viac ludi presadne na bicykel tak tym rychlejsie prejde vo svojom BMW do Eurovei na kavu.. nuz ale.. narod sedliakov.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

No neviem, ako ma cyklochodnik v DNV oslobodi od dopravy v centre... cyklochodniky su, ale aj ked su, tak ich cyklisti (napriklad na nabrezi nonstop) nepouzivaju. To, ze by niekto z DNV chodil denne do prace do Eurovei je utopia, to vieme vsetci.

25.06.2019 | Pavol Marián

Ja chodím do práce z DNV cez Devín. A ešte trochu ďalej ako je Eurovea. Nie som jediný. Nie je to žiadna utópia. Ľudia čo bývajú v Devíne resp. Na Devínskej ceste to majú ešte podstatne bližšie.
A neviem odkiaľ máte informáciu, že nábrežie nevyužívajú cyklisti. Prejdite sa tam ráno/poobede samozrejme ideálne v lete.

25.06.2019 | citatelTrendu

Divil by si sa. Mne minule skoro sánka spadla keď som na malom motockyli videla chalana v obleku ako vystupoval pred firemnou budovou. Prečo nie? Dnes už má mnoho moderných budov dostupné aj sprchy pre zamestnancov.

A deti, prečo by do školy nemohli jazdiť na bicykloch, kolobežkách a elektrovariantoch ak budú bezpečné separátne vedené cyklochodníky? Len im to prospeje hývať sa, ale musia byť BEZPEČNÉ. To je základ aby si dieťa pustil samé.

25.06.2019 | krang

Chod do <> s tym socialnym inzynieringom. Kazdy nech si vychovava deti ako sa paci jemu nie aby bradaty citatel trendu nutil deti hybat sa.

25.06.2019 | Andrej_sk

To fobiu z bradatych si treba dat liecit, nemusis sa hanbit, mentalne poruchy su dnes in.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

No lebo vidim, kolko ludi to pouziva. Ako klesol pocet pouzivania zdielanych bicyklov. Oproti minulemu roku o 80%. Takze je to sice sexi tema, ale su to vyhodene peniaze, aj keby nam vsetkych 80aktivnych bikerov v BA tvrdilo opak. Rekreacni cyklisti idu na Zelezku, Kolibu, Biely Kriz, do prirody. Len zvlastny clovek ma potrebu sa bicyklovat v meste.
To, ze su takmer vsetci bradati, bude len nahoda a krang je urcite zaujaty, to je jasne.

25.06.2019 | TotoTuSomJa

Realizáciu tohto cyklochodníka sledujem mimoriadne aj ja,lebo bývam v DNV. Plne súhlasím čo robia je šialené. To nebude bezpečné ani náhodou. Je tam povolená 70tka,autá jazdia ako blázni,len šialenec by pustil deti na takú cestu. Toto bude premrhaná šanca na kvalitný cyklochodník.Ak má byť využívaný, musí byť bezpečný-oddelený od áut.

25.06.2019 | salamoon

ale Rakusania na tu infrastrukturu vyberaju aj dane... BA voli pravicovo a dane platit nechce, takze ostavaju len prazdne potemkinovske kecy o najbohatsom meste a pokrytecke natahovanie ruk k eurofondom / statu.. podobne ako ked sa praviciari minule hadali, kto prednostne ma mat v Petrzalke pravo dieta dat si do statnej skolky.. vysinuty narod..

25.06.2019 | krang

Chodte do p<>e bradati slnieckari a nestarajte sa do toho ako sa kto prepravuje.

25.06.2019 | ouroboross

Slnieckari odkazuju to iste.

25.06.2019 | TotoTuSomJa

krang Ty si zamrzol, v dobe kamennej hlupák.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ved krang vam dopraje bicyklovat sa, len nechape, preco a) to chcete robit za jeho peniaze, b) preco tlacite, aby si bicyklocal on.
A to pise clovek, co chodi 4x tyzdenne na biely kriz do vcelinq dat si bryndzovy pagac. Je to sport. Nie forma dopravy.

25.06.2019 | dufus

Ty mas neskutocne retardovany postoj. Tvoju otazku otocim - preco by si mal jazdit autom/mhd/vlakom za moje peniaze?
Rovnako aj ta tvoj stupidna otazka hore, po priklade s cyklocestou do Devina. To bol priklad, cyklocesty treba budovat v celom meste, ale cyklocesta na Devinskej ceste je ukazkovy priklad zabednenosti organov na SK. Tato trasa je na medzinarodnej cyklistickej ceste, v rakusku je to krasna trasa, len u nas "sa to neda" a cyklisti musia jazdit po krajnici rozbitej frekventovanej cesty.

25.06.2019 | krang

Eh ? Ty jazdis MHD za moje peniaze. Tie cesty by tam boli aj keby MHD vobec neexistovala.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

No, ja vravim ako cyklista davno, ze do Devina by som bikom nesiel, prave preto, ze tam nie je cyklochodnik. Cyklotrasa tam je.
A preto vravim, ze nevidim dovod aby sa stavala, idem sportovat tam, kde je to fajn.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

Dufus neviem preco mate vy pumpickari potrebu urazar. Nazyvat ine nazory degenerovane. Ved si to podme kludne rozobrat, kolko platis na MHD ty ktory ju vyuzivas a kolko ja, ktory ju nevyuzivam.
A zaroven si rozoberme, kolko spotrebnej dane, DPH zo spotrebnej dane, DPH z ceny PHM, cestnej dane, dialnicnej nalepky, DPH z poistenia, DPH z parkovneho, DPH zo samozneho motoroveho vozidla platim. Kolko to vytvara pracovnych miest, cely automotive. Kolko dani z toho je. Kolko DPH a odvodov zaplatia tito zamestnanci.

A kolko mi na to platis ty.
Neznasam tuto hipstersku demagogiu bez cisel.

25.06.2019 | dufus

Rozmyslam, ci ma zmysel ti odpisovat, ale este raz skusim - MHD je dotovana, cize jazdi aj za tvoje peniaze, pretoze je verejny zaujem, aby bola dostupnejsia a preto viac vyuzivana (hovorim o BA).
Nie, nie som "pumpickar" a militantni cyklisti mi vadia, ale zaroven tvrdim, ze samostatne cyklocesty by mali byt budovane. V civilizovanych krajinach to funguje, mohlo by aj u nas ak ludia vytiahnu hlavy zo zadku.
S danami na mna nechod, ked niekto nespali tie peniaze na auto, minie ich inde.

Pokial chceme mat mat normalne fungujuce mesto, treba budovat aj cyklochodniky, nie vsetko zamerat len na auta. A to hovorim ako clovek, co jazdi relativne dost.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

Jasne ze stavajme cyklocesty. Kludne. Ked sa ako PPP mozu stavat dialnice a obchvaty, tak aj cyklocesty. A kludne nech sa vybera myto. Ved vravite, ze je tych zaujemcov tolko, len niet kade mestom jazdit...

25.06.2019 | citatelTrendu

Nie si ty bývalý nic cenek? Ten tu tak vášnivo obhajoval autičkárov. pochop už že doba sa zmenila, ak chce byť Bratislava vyspelé mesto, musí budovať kvalitné cyklochodníky rovnako ako investovať do chodníkov, zelene, verejného priestoru. Nie je len asfalt, do toho sa masívne investuje roky, nastal čas pozdvihnúť mesto cez kvalitný verejný priestor a kvalitné služby-MHD a ver. infraštruktúru.

25.06.2019 | Staromestsky bonvian

Ja za auta nelobujem, len stale nerozumiem, preco ma vacsina podporovat par typkov, co sa rozhodli, ze nebudu hrat vo volnych chvilach sach, ale jazdit bicyklom po meste. A na to nejako ani po 33och prispevkoch v diskusii nenachadzam argument, ak odhliadnem od toho, ze sa tu dokola tvrdi, ze ked bude cyklochodnik, tak bude raj na zemi, lebo vacsina bude chodit na bicykli a nie autom/MHD.
No a ja hovorim, ze ok, ked bude vacsina chodit bikom, tak sa im prisposobme. Ale dovtedy sorry.

26.06.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

vo svojom uvažovaní máš množstvo logických chýb

25.06.2019 | xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

https://www.youtube....

02.07.2019 | pablissimo

Po precitani tejto diskusie je cloveku hned jasne preco Bratislava este dlho nebude na urovni vyspelych krajin, ta zadubenost co tu bola predvedena je presne pricinou preco sme tam kde sme. Ja ked idem na mojom BMW po meste, vzdavam hold a vychadzam v ustrety kazdemu cyklistovi, kolobezkarovi, chodcovi, motorkarovi, skutristrovi, skejtakovi, autobusu, elektricke, lebo len vdaka tomu ze si oni znizili svoj komfort si ja mozem vyvazat rit. Ale priemerny sedlak ma problem si spocitat 1+1.