Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Miliónové nedoplatky a státisíce dlžníkov. Aké sú následky neplatenia odvodov?

30.08.2019 | Miroslav Homola

Diskusia (22 reakcií) Pravidlá diskusie

30.08.2019 | _martin_

Problém je, že tlačia, obálkujú a posielajú nedoplatok 7.24, ale dlhy desiatky tisíc nič. Buzerujú ľudí, čo platia a pomýlia sa. Na zlodejov, podvodníkov ... Jdu blejt, velebnosti.

30.08.2019 | zajo-

Mali by urobiť taký systém, že zdravotné a poistné odvody by mal automaticky za všetkých občanov platiť štát z rozpočtu.

30.08.2019 | BrunoBruno

Presne tak. Mne poslali rozhodnutie po 14 rokoch na mali sumu. Námietol s premlčanie ale že nie. Lebo údajne ak si poistnik nesplní nejakú povinnosť (napr. sa prihlásiť na poistenie), dlh sa nepremlcuje. Tak je to v zákone. Čistá roboticka. Pár desiatok eur bude doma, pár desiatok tisíc sa odpíše...

30.08.2019 | Truhlik999

Zaujimalo ny ma, kolko dlžníkov jednoducho o dlhu netuší...

30.08.2019 | Zuzana0908

,,,,vobec sa necudujem ze ludia neplatia - kto by mal chut platit niekam ,,, kde to zmizne ako prach.
,,,,drobni zivnostnici tvrdo makaju aby vobec nieco zarobili a potom to zaplatia do plneho gagora niekomu co preto neurobil vobec nic,,,
,,,, velmi by som si zelala aby existoval sposob ako sa vsetci svorne dohodnut ze nikto v tomto state nezaplati vobec ziadne odvody,,, stat v mesiacoch nedostane ani jedine euro - som si ista ako by sa veci pohli rychlo k lepsiemu keby zrazu nebolo z coho kradnut,,, ani by sme nemuseli protestovat --- uplne staci im odstrihnut zdroje
,,, ale to sa bohuzial asi nikdy nestane,,, takze budeme aj nadalej makat ako sprosti a nechame sa aj nadalej vydierat ze platit musime,,,

02.09.2019 | Runforfun

Zuzana.. mám veľmi rád reči ot om aké sumy platíme...neboj platím ich aj ja ver dlakeo vyššie ako Ty. Nemáme rád mudrlantov, ktorí tvrdia že štátu netreba platiťi nič...ok...neplať nič, ale potom vypadni z ciest, plať za školy, nemocnicu, na dochodku hoc aj zomri na ulici. Ale Vy nie Vy radi prídete k lekárovi platíte minumum a vyžadujete maximum. Frézár od nás odišiel že má na živnosť 15 EUR..ja mu hovorím nás stojíš viac ako, my za Teba platíme všetko ..aj Pn aj dovolenku a stojíš nás asi 20 EUR a on ale ja mám na ruku viac...nech sa páči...ako dosiahne ne ruku viac. .. ZE KLAME A OKRADa nás všetkých. U lekára je tak ako ja, po ceste chodí ako ja, a na ôdchodok buzde prvý kričať ako je to nespravodlivé ked dostane 250 EUR. KTO tuto krajinu tahá su zamestanci...tí nemajú únik ako TY, oni si nedaju do nákladov ani mobil ani naftu....najviac prijmu so SP su DPH, spotrebné dane, dane prijmu fyz osob a až potom dane z ponikania....

30.08.2019 | Niless

Ten paskvil s nazvom socialna poistovna by sa mal konecne zburat a postavit uplne nanovo.

Ludia by mali dostat na vyber zakladne poistenie na minimalne davky alebo podla vysky odvodov a aj nasledne davky podla prijmu). Ak nechce SZCO platit do nemlatom tak nech neplati. Jeho vec.
A zrusme konecne dan z prijmu a namiesto toho zatazme pracu len odvodami na zdravotne a socialne poistenie lebo sa robia zbytocne transfery a prerozdelovanie.
A na zaver mzda = celkova cena prace, Odvody si moze clovek platit aj sam tak ako plati energie ci ine poplatky. Ak prestane platit dvere do soc.poist. sa ti zatvoria kym svoj dlh nevyrovnas. Hotovo.
Ak niekto nechce mat so statom nic spolocne OK ale potom nech nenatahuje ruku. Ked sa daju nejake pravidla a mali by byt jednoduche a logicke tak nech sa dodrziavaju.

02.09.2019 | Runforfun

súhlasím, ale tvrdo dodržiavať.. a bude na ceste ležať dôchodca tak ho prekročme, ak nemáš zdr poistenie tak už pri volaní záchranky treba pýtať čislo poistky inak ani nevraziť, nech zomrie. Každý km na ceste nech si platí, iank chodť popri rieke, školné za deti, prosím zaplať v plnej výške.

30.08.2019 | RICHARD B

"nakoľko sa jedná o zákonnú povinnosť zamestnávateľa, preto má zamestnanec nárok na plnú zdravotnú starostlivosť,“ tvrdí Slávka Gáborová, hovorkyňa zo Všeobecnej zdravotnej poisťovne.
No, veď tú" plnú zdravotnú starostlivosť " vidíme po nemocniciach a lekároch každý deň.

31.08.2019 | IvanPe

Socialna poistovna je najvacsi zamestnavatel v state. Jej ucelom je prerozdelivat socialnu dan.
Mna by zaujimalo kolko z tych evidovanych dlhov je istina a kolko uroky a penale, obavam sa ze by sme zazili veeelke rozcarovanie. Vahy by sa naklonili na stranu penalov.
Tato republika zije z pokut a penalov, aj socialne a zdravotne dane, ktore nespravna nazyvame poistenie, su penalizaciou za to ze sme sa rozhodli pracovat,
Tento domcek z karat nazyvany socialna demokracia nema realne ekonomicke zaklady, nebyt tlacenia penazi QE tak rozpocet bude vyyysoko deficitny.

01.09.2019 | citatelTrendu

Snáď nechceš tie penále odpúšťať? To len demotivuješ poctivo platiacich ľudí. Všetky tie generálne pardony by mali zho zákona zakázať. Jednoducho ak podnikateľ neplatí za seba alebo aj zamestnancov, treba mu natvrdo odoprieť zdr. starostlivosť.

Nech je to jak na Amícku, nech si ide do stanu červeného kríža a nech neotravuje v ambulancii, nemocici či na pohotovosti. Len totálne stav pred smrťou poskytnúť zo ZP bez poistenia. Ako príde platič odvodov k tomu že na pohotovosti stretne bezďáka čo ani nevyzerá na chorého a je mu poskytnutá rovnaká zdr. starosltivosť ako mne, platcovi?

PS: Rovnako ako Dankov návrh o minimálnom dôchodku, tiež len motivuje vych*ancov aby si neplatili dôchodkové poistenie. To fakt mag** rovnako jak Ficiak, ako by ich jedna mať mala.

01.09.2019 | Zuzana0908

,,,, dovolm si tipnut,,, vy ste urcite zamestnanec " citatel trendu" :-)

01.09.2019 | citatelTrendu

Nie, som SZČO uzž 7. rok. Nejaký problém s tým žýe mám včas a riadne uhradené všetky odvody aj dane? Len nie som príživníčka na ostatných, lebo to presne tí paraziti neplatiaci odvody sú.

01.09.2019 | Zuzana0908

,,,, a preto pisem ze my ako stat sa este nemozeme mat dobre,,,, a to aj pre takych ako ste Vy,,,, srsi z Vas tolko zavisti zeby ste mohla rozdavat ,,,,
,,,, nikoho netreba posudzovat ,, ci plati alebo neplati,,, ci zije tak alebo onak,,, keby sme sa starali len o seba a nie o to aki su ti druhi,,,
platit alebo neplatit ,,, nie je spravne alebo nespravne - je to vec kazdeho nazoru,,, alebo je to aj vecou situacie,,,
mozno keby ste zostala podnikat, neplatite teraz ani Vy, lebo by ste nemala z coho ,,,lebo sa asi tak dobre nedarilo ked ste nepokracovala ,,,

nie je podstatne teraz ci niekto plati alebo neplati ,,,, podstatne pre tento stat je -- KAM IDE TO ,, CO SA PLATI !
,,,,je uplne jedno ci zaplatite,,, aj tak to ide niekde uplne inde ako je to urcene,,, a to je problem
keby sa opravilo to podstatne a stat by bol spolahlivy -- ludia by mali vacsiu motivaciu preco zaplatit,,,
toto je iba zdieranie bez myslienky ,,, a to je zle
,,, a to ze Vy platite ,, nic neznamena ,,, iba to --- ze presne ako to robite - si mozete buchat do hrude -- aka ste Vy frajerka ,,, a ako su ti druhi zli :-)

01.09.2019 | citatelTrendu

Takže je jedno či občan platí alebo neplatí odvody? Tak neplaťme nikto, lebo problém je štát. Drahá Zuzana, tak neplaťte odvody, ale ja platiaci si občan očakávam že vy a podobní dostane adekvátnu zdr. statostlivosť , rovnako že na staré kolená skonťčíte pod mostom ak nebudete mať vlastné rezervy, Áno, je problém efektviota štátu, riešenie ale nie je neplatenie odvodov či daní.

A nemá to nič spoločné so závisťou, to ste na veľkom omyle. Rada pochválim každého komu sa darí slušnou prácou a slušne sa uživí. Je to o poriadku, platia pravidlá,.

!
Tí čo ich porušujú nech znášajú následky. Sú to vyhcca*ci, vyd*banci, morálne svi**. Vy to voláte závisť, ja morálne nuly. Na úrovni rovnakej ako Kočner, Bašternák, Široký a pod.

Ak sa neviete podnikaním uživiť, choďte robiť zamestnanca. Nie je to žiadna hanba.

01.09.2019 | Zuzana0908

odpoved na Vasu prvu otazku : ,,, ano,,, je to uplne jedno,,, aj tak z toho nie je to , naco to je urcene - v tomto ponimani.
zelala by som si aby nikto nezaplatil - to som uz napisala.

,,,to ze stat je neefektivny ako ste napisla si uvedomjeme - ako narod ,, to je super,,,,, ale ,,, nie je riesenim neplatit ?!...
a co je riesenim ?
,,, platit ?
,,,, strajkovat?
nepracovat ?
pracovat viac ?
co este ?
volit spravne ?
koho ?
neist volit vobec ?
,,,, ved napriklad ,,, v state ludia strajkuju,,,,, a vlada - sa im smeje do oci v uvodzovkach ! ,,, nic sa nedeje,,, nikto nie je vo vazeni,,, vsetko sa zameta pod koberec - chvilku je z niecoho velke halo,,,a potom to utichne,,, a zivot ide dalej,,,, a my---nadalej platime,,,alebo neplatime
,,, ked je problem a treba ho vyriesit ,,,, musi sa vyriesit iba tym ,,, cim vznikol,,, a v tomto pripade to su peniaze,,,
a to ze Vy si platite ?.... NIE. Vy si neplatite,,,, plati ich za Vas niekto iny,,,, on ich musi vymysliet a zarobit,,,,,aby ich za Vas mohol zaplatit,,,, a v niektorych - teda bohuzial vo vacsine pripadov,,, si ich ani zamestnanec nezasluzi lebo ich ani svojou kvalitou odvedenej prace nezarobi.,,, velka cest vynimkam
,,,tvrdit ze si ich platite by ste mohla iba v pripade keby ste podnikala a znasala cele riziko ze ich musite najskor zarobit a potom mozete zaplatit.
a co sa tyka mna ?... ked ste to uz nacala,,,, ano,,, ja neplatim,,,, a pokial surne nebudem musiet,,,,, ani platit nebudem,,,, nebudem driet vacsinu dna a potom to len tak niekomu darujem kto to rozkradne,,,,
ked peniaze z odvodov sa budu pouzivat nato naco su urcene--- velmi rada zaplatim,,,,
a co sa tyka mojho podnikania --- vzdy som podnikala a nikdy som zamestnanec nebola , / hned po vysokej skole a teraz mam 45/ ,,,, a mam tolko penazi ,,,, na kolko som sikovna,,,, a som s tymto stavom spokojna :-)

Iba posledne zhrnutie a ja koncim v tejto " zmysluplnej debate" -
--- pre mna v zivote plati zasada:
--- ked chcem mat viac -- musim lepsie alebo viac robit
--- ked som s niecim nespokojna --- musim to robit inak ,,,aby som spokojna bola...
A pre nas stat plati to iste,,,,
--- ked chce aby ludia platili,,, nech urobi nieco co ich bude motivovat platit a potom to bude fungovat,,, ale vydieranie to nie je--- ta cesta nefunguje :-)
.... a aby sme sa dobre chapali - ja Vas nazor nijako neposudzujem ani neodcudzujem,,, ja som iba vyslovila ten svoj :-)
pekny den Vam vsetkym :-)


01.09.2019 | citatelTrendu

Taká malá revolucionárka Zuzana sa nám tu rozpísala. Len mi napíšte aké vidíte riešenie, pretože ste vymenovali čo tu všetko nefunguje a preto neplatíte, len riešenie ste nedali.

PS: Dúfam že sa dožijem toho že vy a podobní skončíte s exekúciami na krku, príp. vo väzbe. Ako vravím, nie ste o nič lepšia než iní zlodeji.

01.09.2019 | Zuzana0908

ja som riesenie napisala uz dokonca dvakrat,,,, akurat vy so svojou zaslepenostou vlastnej poctivosti necitate s porozumenim textu :-)

,,, ostatne nekomentujem

01.09.2019 | citatelTrendu

Že máte peniaze a zatiaľ ste v strednom veku neznamená že choroby alebo neúspech v podnikaní nepríde. Potom natiahnete paprče k štátu. Ako sa vraví, nešťatie nechodí po horách, ale po ľuďoch.

02.09.2019 | muchomuurka

citatelTrendu : Štát odvádza za svojich priemerne zarábajúcich zamestnancov percentuálne teda i absolútne menej než živnostník s minimálkou alebo zamestnanec. Označovať ľudí, ktorí živia celý polmiliónový aparát, zlodejmi je zlý vtip vyprodukovaný skratkovitým závanom postsoc myslenia.

Mimochodom - myšlienka, že sa štát o 30 rokov o niekoho postará, je blud. Ak sa sama nezabezpečíte, demografia to naznačuje jasne - nebude dosť produktívnych ľudí, aby na potreby tých starých a chorých dostatočne veľa zarobili a odviedli do spoločnej kasy. Užívajte si dnes svoju sociálnu rozprávku, mladí sa prebudia do nočnej mory, ak sa nebudú obracať už teraz.

02.09.2019 | citatelTrendu

Samozrejme že nesnívam o dôchodkovom zabezpečení, intenzívne ho riešim. Viem aj že štát platí za zamestnancov štátu menej než je adekvítne, súhlas aj s prezamestnanosťou. Nie je ale riešenie neplatiť. Riešenie je voliť lepšie. Ale nie neplatiť odvody, exekútor si vás skôr či neskôr nájde (dôchodci by o tom mohli rozprávať).

02.09.2019 | Runforfun

Ako tu mnohí píšu, nechápem ako môže vzniknúť nový dlh. Ak mám nahlsený počet poistencov...a to má každá firma, tak viem odhanúť plus minus 5% aká suma má prísť na SC ak nepríde vyráža tím, oblepí firmu páskou a začína nútená resp nejaká dozorná správa. Ako sa môže naakumulovať dlh miliony EUR (hovorím stále o nových dlhoch) ?