Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pozrite si, ktoré mosty na cestách prvej triedy čaká miliónová modernizácia

26.02.2018 | SITA

Diskusia (3 reakcie) Pravidlá diskusie

26.02.2018 | Brano L.

PR Vám teda ide. Len čo sa urobí s tými 6 000 mostami II. a III.tiredy? Poznám Vaše výhovorky. To nepatrí pod centrálnu vládu, to patrí pod VÚC-ky. My s tým nič nemáme....hlavne, že zadarmo polorozpadajúci sa majetok ste presunuli z štátu na VÚC-ky bez rozpočtového krytia.

26.02.2018 | lampion

VÚCky sa jednoducho nevedia starať o dvojky a trojky; nemajú na to hlavne odborne. Strediská správy a údržby na VÚCkach vedia zabezpečovať ledva bežnú údržbu. Neustále nariekanie, že VÚCky nemajú peniaze, je len výhovorka, pretože transferom podielových daní dostali dostatok financií. Problém je, že sú neschopní.
Najlepšie riešenie by bolo ak nie kompletné zrušenie VÚCiek, tak aspoň spätná delimitácia ciest II. a III. triedy na štát.

26.02.2018 | Roman Kanala

Správne by sa teraz malo vyhlásiť moratórium na výstavbu diaľnic, hlavne okolo Žiliny. Vlastne inde sa tie diaľnice ani nestavajú, len na Žilinu. Každý kilometer žilinskej diaľnice stojí toľko, ako sa dáva na celý rok na všetky cesty I. triedy. Asi 40 miliónov. To je asi 550 mBž. (mBž, milibžán = 1/1000 Bžán, jednotka korupcie, 1 Bž = 73 mio EUR.)

Rekonštrukcia kilometra cesty I. triedy stojí menej, ako milión. Aby to bol milión, cesta už musí byť v naozaj havarijnom stave, ako početné diery cez všetky konštrukčné vrstvy. Rekonštrukcia mosta stojí tak pol milióna, ale ak sa ešte počká, vylezie to aj na milión. Ak most spadne, postaviť nový stojí aj päť miliónov. To je síce len 7 mBž, ale právnikom peniaze budú, na cesty nie.