Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mýtny systém sa poriadne predražil. Diaľničiari chcú z toho rýchlo vykľučkovať

26.11.2019 | Vladimír Maťo

Diskusia (20 reakcií) Pravidlá diskusie

26.11.2019 | James T. Kirk

Keby mýtny systém NDS zakúpila a prevádzkovala priamo, bez nastrčených spoločností, o ktorých predtým nikto nepočul, dnes je dávno splatený a NDS má z prevádzky zisk na dostavbu ďalších úsekov diaľnic. Rovnako aj tunel Višňové je nekonečná stavba, preto by som navrhol vinníkov odsúdiť (a to aj z poslancov NR, či bývalých poslancov zodpovedných za rozkrádanie spoločných peňazí) a za trest by museli pracovať ručne pri lámacích prácach počas stavby tunela. A myslím, že by zrejme nebolo potrebných viac robotníkov, bolo by ich až prebytok.

27.11.2019 | salamoon

nie je politicky priechodne, aby to prevadzkoval stat, lebo slusneSlovensko by sa hnevalo, ze je to bolsevizmus.. stat nema podla nich nic robit, len strazit im majetky a znizovat dane..

27.11.2019 | Morris

co s tym maju poslanci?

26.11.2019 | Jozef Kučera

Jaaaj, a to sme zistili až teraz ? :-)

26.11.2019 | al0

netreba zabudat ze mytny system sa zavadzal v casoch Interblue group a nastenkovych tendrov... bol by to zazrak keby ten system nebol nevyhodny pre stat

26.11.2019 | shaggy

Ale stále je to lacnejšie, než keby to boli iba súkromné cesty.
Veď kto by staval cesty, ak by nebol štát, však?

28.11.2019 | Brano L.

Problém je ten, že ak by štát vyberal poplatky cez dialničné nálepky pre nákladné automobily, dosiahol by rovnaké výnosy ako ich dosahuje teraz cez predražený systém výberu mýta cez satelit.

28.11.2019 | Morris

vieš toto nejako doložiť?

Som skeptik, pretože napr vďaka mýtnemu systému odhalíš neplatiča v podstate ihneď. Keďže pokuta pre nákladné vozidlo je niekde okolo 1'000€, v praxi takýto náklaďák alebo autobus začne hneď nahánať vozidlo dialničnej polície, aby ho skáslo.

28.11.2019 | Brano L.

Už dávnejšie bola k tomu analýza práve v TRENDE.
Celý systém pred zavedením mýta mal nejaké výnosy z dialničných známok a náklady na ne (ktoré boli oproti mýtu zanedbateľné). Rozdiel bola suma, s ktorou mohla disponovať NDSka.
Po zavedení mýta síce vzrástli príjmy z mýta, rovnako ale tiež skokovo vzrástli výdaje - vraj kvôli investície do mýtneho systému. Neskôr síce mali klesnúť náklady na mýto, ale nestalo sa, pretože zmluvy boli tak podpísané, že ďalšie požiadavky NDS na monitorovanie ciest I. a II.triedy nad rámec pôvodnej zmluvy si dal prevádzkovateľ mýta poriadne mastne zaplatiť.
Takže suma sumárum - približne rovnako by vyberal mýtne poplatky štát aj cez papierové známky namiesto drahého mýtneho systému.

26.11.2019 | Darija

NDS je ďalšia inštitúcia, ktorú bude potrebné dôkladne prevetrať. Čoho sa títo odborníci chytia, to smrdí kvalitným prúserom. Dopady už zrealizovaných rozhodnutí “akciovky“ prenesených do absurdných zmlúv sú dlhodobo a všeobecne známe.

27.11.2019 | _martin_

Včera boli v Tipose, kam pôjdu dnes ?

27.11.2019 | Darija

Pred vyše mesiacom zasahovali v policajnej akadémii u Kurillovskej... Ostáva už len veriť, že raz, aj tieto väčšie zásahy prinesú reálne výsledky a nebudú zaradené k riadeným predvolebným ťahom v rámci špeciálne vytvoreného teamu s príznačným názvom HMLA.

27.11.2019 | BrunoBruno

Človek by si myslel, že ako spoločnosti ide i verejný záujem a efektívnosť verejných zdrojov... Ale potom sa dočíta, že ide o NDS... Takže iba ďalšia z radu kamufláži. Teraz sa bude rokovať, rokovať, rokovať. A nakoniec sa ako najlepšia alternatíva vyberie predĺženie zmluvy o 5 rokov s kozmetickou zľavou, či i bez nej, veď načo sa trápiť o drobné. Slovač má peňazí na rozhadzovanie... Podľa toho ako dopadnú voľby. NASI ĽUDIA rozhodne nič dobrovoľne nepustia.

27.11.2019 | Runforfun

Kto bol ministrom vtedy? Vážny či strapatý? Zavrieť.

27.11.2019 | _martin_

Je jedno na akej stoličke sedeli, zavrieť oboch.

27.11.2019 | PeterKN

A kde bol NKU doteraz?
Tá kontrola mala prebehnúť po podpise zmluvy ihneď.

27.11.2019 | chr

Mýtny tender bo podvod , o ktorom všetci vedeli od začiatku a hranolvláda s ním nič neurobila . Prečo asi . Bolo to čisté prepieranie peňazí zo štátu do vreciek , Vážny - Počiatek - Choma . A cele to zastrešovala vláda SR . Netreba k tomu dodávať nič viac . Ako to dopadne ? V prípade novej vlády z opozície , by bola slušná šanca , že by sa prípad vyšetrila a podvodníci by boli možno aj potrestaný. Počkáme a uvidíme.

27.11.2019 | debouche

Chlapcom to celkom "rychlo" doslo v NKU do hlavy,ze az po 9 rokoch sa zobudia,ze nieco nie je v poriadku....

29.11.2019 | gejza77

chýba trest smrti za ekonomickú kriminalitu a korupciu

02.12.2019 | Morris

nevieme ich odsúdiť na nízky trest a ty žiadaš trest smrti... skratkovité rozmýšľanie ako majú napr kotlebovci.