Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Mýto: zákon chce zmeniť úrad aj Vážny

26.09.2008, 15:07 | mm | SITA

Dôvodom je stále neuzavretý tender
na dodávateľa výberu poplatkov.

  • Tlačiť
  • 2

Opakujúce sa námietky vyradených konzorcií z tendra na elektronické mýto prekážajú ministrovi dopravy Ľubomírovi Vážnemu aj Úradu pre verejné obstarávanie. Inštitúcia aj minister chcú preto čo najskôr zmeniť zákon o verejnom obstarávaní.

Podľa hovorkyne Úradu pre verejné obstarávanie Heleny Fialovej by sa mala upraviť možnosť podávania nadmerného počtu námietok proti inému úkonu obstarávateľa.

"Úrad v súčasnosti pripravuje novelu zákona o verejnom obstarávaní v súvislosti s vydávaním Vestníka verejného obstarávania, ktorý od januára 2009 bude vychádzať výlučne v elektronickej forme," dodala hovorkyňa. Podľa nej je možné, že tieto dva tematické okruhy bude úrad riešiť v jednej novele zákona, a to v čo najkratšom čase.

Aj minister dopravy Ľ. Vážny chce kvôli problémom s neuzavretým tendrom čoskoro iniciovať novelu zákona o verejnom obstarávaní. Zmeny v nariadení zatiaľ nechcel bližšie konkretizovať. "Už to presahuje všetky medze," povedal Ľ. Vážny o mýtnom tendri.

Podľa ministra sa verejná súťaž môže omeškať až o rok, čo znamená, že mýto sa zavedie až začiatkom roku 2010. Túto možnosť včera pripustil aj premiér Robert Fico.

Verejná súťaž nemôže byť zatiaľ ukončená vzhľadom na opakujúce sa námietky vyradených konzorcií Slovakpass, Kapsch a ToSy. Diaľničiari tak naďalej nemôžu vyhlásiť výsledky tendra, hoci uzatvorenie koncesnej zmluvy s vybratým uchádzačom plánovali ešte v apríli tohto roka.

Úrad pre verejné obstarávanie zamietol v mýtnom tendri zatiaľ všetkých sedem námietok, o ktorých už stihol rozhodnúť. O ďalších najmenej dvoch námietkach má rozhodnúť do 29. septembra a 17. októbra tohto roka.

Národná diaľničná spoločnosť vylúčila tri konzorciá z tendra pre údajné technické chyby v ich ponukách. Vo verejnej súťaži tak definitívne zostal iba jeden uchádzač - konzorcium SanToll, ktoré za zrealizovanie mýta ponúkalo najvyššiu cenu.

Foto na titulke - Flickr.com

  • Tlačiť
  • 2